MASERATI Quattroporte Trofeo 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MASERATI Quattroporte Trofeo 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMASERATI Quattroporte Trofeo 2020-Present

W sierpniu 2020 roku Maserati zaprezentowało swoją nową linię Trofeo (Trofeum) dla modeli Ghibli, Quattroporte i Levante. Wszystkie trzy pojazdy były wyposażone w ten sam silnik V8 twin-turbo od Ferrari.

Maserati nieustannie się rozwijało w 2020 roku, mimo trudnych czasów spowodowanych pandemią. Wprowadzono nowe modele, takie jak supersamochód MC20 oraz mocniejszą wersję dla czterodrzwiowych modeli. Quattroporte było ich flagowym modelem, stworzonym dla włoskich CEO. Wersja Trofeo była najszybszą wersją tego samochodu.

Z zewnątrz Trofeo wyglądało podobnie do standardowego Quattroporte, ale kilka detali robiło różnicę. Z przodu auto miało inny design zderzaka i dolnej części, z szerszą atrapą chłodnicy i zmodyfikowanymi wlotami powietrza do chłodzenia hamulców. Z boku, przednie błotniki miały trzy wloty z czerwonymi akcentami oraz emblemat Trofeo. Na słupkach C, pod znakiem marki, zamontowano czerwoną listwę.

Wnętrze Trofeo było wyposażone w najlepsze dostępne udogodnienia w ofercie Maserati. Zestaw wskaźników posiadał kolorowy wyświetlacz TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. System multimedialny miał duży ekran dotykowy na centralnej konsoli. Aby podkreślić sportowy charakter pojazdu, na desce rozdzielczej i konsoli centralnej zainstalowano elementy z włókna węglowego.

Jednak prawdziwa aktualizacja dotyczyła strony technologicznej. Pod maską znajdował się silnik V8 o pojemności 3,8 litra połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Moc była przenoszona tylko na tylne koła, za pośrednictwem standardowego dyferencjału o ograniczonym poślizgu. Aby lepiej kontrolować 580 KM, Quattroporte Trofeo zostało wyposażone w system Integrated Vehicle Control (IVC), dostosowany do poprawy dynamiki pojazdu oraz aktywnego bezpieczeństwa.

 Maserati pisze nowy rozdział w swojej historii, poszerzając kolekcję Trofeo. Po premierze Levante Trofeo w 2018 roku, najbardziej ekstremalnej i najmocniejszej wersji tego SUV-a, nowy Maserati Quattroporte i Ghibli Trofeo są już dostępne, osiągając szczyt wydajności, sportowości i luksusu.

Aby jeszcze raz podkreślić włoską tożsamość Maserati, kolory wybrane na premierę kolekcji Trofeo to barwy flagi kraju: zielony dla Quattroporte, biały dla Levante i czerwony dla Ghibli, które łączą się z wypolerowanymi chromowanymi detalami i błyszczącymi czerwonymi akcentami, co nadaje im szczególnie agresywny i elegancki wygląd.

Maserati reinterpretuję swoje sedany, wprowadzając silnik V8.

Serce Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo to silnik V8 Twin Turbo o pojemności 3.8 l, generujący moc 580 hp przy 6,250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 730 Nm.

Silnik, który już ujawnił swoją moc w Levante Trofeo, jest produkowany w zakładzie Ferrari w Maranello zgodnie z wymaganiami Maserati i został zmodyfikowany, aby dostarczać równie imponujące osiągi w sedanach z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Choć całkowicie nowy dla Ghibli, silnik V8 był już wcześniej stosowany w Quattroporte GTS w wersji 530 hp. Dziś silnik V8 o mocy 580 hp jest dostępny w nowym Ghibli, Quattroporte i Levante Trofeo, w pełnej zgodności z normami efektywności paliwowej i emisji spalin.

Ghibli i Quattroporte Trofeo mogą z dumą twierdzić, że są najszybszymi sedanami Maserati w historii, osiągając maksymalną prędkość 326 km/h. Maksymalna prędkość Levante Trofeo wynosi 302 km/h.

Podobnie jak Levante Trofeo, nowe Ghibli i Quattroporte Trofeo również korzystają z systemu Zintegrowanej Kontroli Pojazdu (IVC), z odpowiednim ustawieniem, które zapewnia lepszą dynamikę jazdy, wyższe bezpieczeństwo czynne i jeszcze bardziej ekscytujące osiągi. Sedany mają przycisk Corsa, który ustawia samochód w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy. W zestawie znajduje się również Launch Control, funkcja, która po raz pierwszy pojawiła się w Levante Trofeo, aby uwolnić całą moc silnika i dostarczyć zapierające dech w piersiach osiągi oraz autentyczne doświadczenie jazdy Maserati.

Choć wyjątkowym znakiem rozpoznawczym każdego Maserati jest dźwięk jego silnika, teraz kolekcja Trofeo będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki specjalnym detalom stylistycznym, które charakteryzują te wysokowydajne modele. Należą do nich przedni gril z podwójnymi pionowymi żeberkami w wykończeniu Black Piano oraz wprowadzenie włókna węglowego na przednich detalach wlotów powietrza i tylnym dyfuzorze, co nadaje jeszcze bardziej agresywny efekt.

Cała kolekcja Trofeo wyróżnia się czerwonymi detalami, które charakteryzują dolne profile bocznych wlotów powietrza i błyskawicą na emblemacie Tridentu na słupkach C.

Na tylnej części samochodu wprowadzono istotne zmiany, gdzie zespoły oświetleniowe zostały całkowicie przeprojektowane, z profilem przypominającym boomerang inspirowanym modelem 3200 GT i prototypem Alfieri.

W przypadku Maserati Ghibli Trofeo, maska również została przeprojektowana, z dwoma agresywnymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia, podobnie jak w Levante Trofeo.

Ghibli i Quattroporte Trofeo są wyposażone w aluminiowe koła Orione o średnicy 21″. Na Levante Trofeo dostępne są koła Orione o średnicy 22″.

Charakterystyka Trofeo kontynuuje się w wnętrzu, z nowym panelem sterującym, który wyświetla ekskluzywny interfejs po włączeniu, podczas gdy zagłówki noszą emblemat Trofeo z nazwą w trójwymiarowym reliefie. Ekskluzywność obejmuje również wykończenia wnętrza, wykonane z naturalnej skóry Pieno Fiore o pełnym ziarnie.

System ADAS przeszedł ewolucję, obejmując nowe funkcje, a dzięki Active Driving Assist funkcja wspomagania jazdy może być teraz aktywowana na drogach miejskich i zwykłych autostradach.

Nowe technologie pojawiają się również w MIA (Maserati Intelligent Assistant), na multimedialnym ekranie o podwyższonej rozdzielczości i większym rozmiarze – 10.1″ zarówno w Ghibli Trofeo, jak i w Quattroporte Trofeo, podczas gdy Levante zachowuje wyświetlacz 8.4″, ale z ulepszoną rozdzielczością i grafiką. Dodatkowo, dzięki programowi Maserati Connect, kolekcja Trofeo jest zawsze połączona, oferując pełny zestaw usług, aby ułatwić jej użytkowanie.

3.8L V8 8AT (580 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc426.6 Kw @ 6750 Rpm
580 Hp @ 6750 Rpm
572 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy538 Lb-Ft @ 2250-5250 Rpm
730 Nm @ 2250-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Masa własna4409 Lbs (2000 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.