MASERATI Quattroporte VI 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MASERATI Quattroporte VI 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMASERATI Quattroporte VI 2016-Present

Szósta generacja Maserati Quattroporte została wprowadzona na rynek w 2013 roku. Trzy lata później, czterodrzwiowy sedan klasy premium przeszedł znaczną modernizację.

Maserati to coś więcej niż tylko kolejna marka. To czterodrzwiowa wersja Ferrari, co potwierdzają silniki Ferrari oraz emocjonalny design. Pierwsza generacja Quattroporte (czterodrzwiowa) zadebiutowała w 1963 roku i od tego czasu ewoluowała. Włoski producent samochodów starał się zapewnić jak najwięcej luksusu w aucie, które mogłoby dorównać super samochodom, a jednocześnie oferować komfort sedana klasy premium.

Facelifting wprowadził nowy design grilla z pionowymi chromowanymi żeberkami. Pojawiły się nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz matowe czarne listwy boczne. Agresywna sylwetka pojazdu została podkreślona, co nadało sportowego wyglądu wersji GranSport, dzięki wprowadzeniu elementów z włókna węglowego. GranLusso charakteryzował się większą ilością chromowanych elementów w przednim zderzaku.

Wnętrze zyskało nową deskę rozdzielczą zintegrowaną z 8.4-calowym ekranem dotykowym. Zainstalowano nowy zestaw przycisków do obsługi klimatyzacji. Włoski producent samochodów ściśle współpracował z renomowanym projektantem mody Ermenegildo Zegna, oferując limitowaną edycję Zegna, która zawierała 100% jedwabiu w siedzeniach, skórzane boczne podparcia oraz kilka innych unikalnych detali zewnętrznych.

W przypadku napędu, Quattroporte zachowało trzy wersje silnikowe, jak wcześniej: 3.0-litrowy V6, 3.8-litrowy V8 oraz silnik Diesla V6. Wszystkie wersje były doładowane, a silniki benzynowe były dostarczane przez macierzystą firmę Maserati, Ferrari.

Po trzech i pół roku bezprecedensowego sukcesu na rynkach międzynarodowych, model Quattroporte przeszedł znaczący lifting, który podkreśla jego elegancję, nie zmieniając jednocześnie charakterystycznej osobowości Maserati.

Odnowiony Quattroporte, będący kwintesencją włoskich sportowych sedanów, będzie dostępny od czerwca 2016 roku i ma kontynuować historię sukcesu, która rozpoczęła się w 2013 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek, ten kultowy model Maserati dostarczono do ponad 24 000 klientów w 72 krajach.

Zewnętrze odnowionego Quattroporte jest rozpoznawalne dzięki nowemu projektowi zderzaka z matowym czarnym profilem z przodu oraz matowym czarnym dyfuzorem z tyłu. Przedni grill jest bardziej spiczasty i imponujący, wprowadza nowe pionowe elementy chromowane, które kontrastują z głębią efektu rekina. Inne charakterystyczne detale nowego Quattroporte to matowe czarne progi boczne oraz lusterka zewnętrzne, które zostały nieznacznie przeprojektowane, aby uwzględnić nowe elementy techniczne.

W przednim grillu, pomiędzy wlotami powietrza a chłodnicą silnika, zainstalowano elektrycznie regulowaną żaluzję powietrzną. Żaluzja ta zapewnia optymalną kontrolę temperatury płynów silnikowych, a w połączeniu z optymalizacją nowego przodu i tyłu, kanałami powietrznymi i płaskim dnem, poprawia opór aerodynamiczny samochodu o 10%.

Ulepszenia wnętrza wprowadzono, aby podkreślić czystość modelu, akcentując jedynie funkcjonalne części. Realizowane jest to poprzez czystą integrację nowych elementów interfejsu z obszarem infotainment i konsolą tunelową.

W szczególności, przeprojektowany centralny kokpit teraz pomieści pojemny, wysokiej rozdzielczości ekran dotykowy o przekątnej 8.4”.

Ten obszar charakteryzuje teraz ciągły element techniczny integrujący ekran, nową klimatyzację oraz nową szufladę w jedno spójne wzornictwo, podkreślając czystą kompozycję objętości typową dla Quattroporte.

Centralna, dolna konsola również została przeprojektowana i teraz zawiera pokrętło regulacyjne do głośności i funkcji, nową pokrywę i schowek na telefon. Stylowe podejście do tych funkcjonalnych elementów pozwala na minimalistyczne wzornictwo w centrum kokpitu.

Nowy system infotainment jest kompatybilny zarówno z funkcją Apple CarPlay, jak i Android Auto do mirroringu smartfonów.

Nowy pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy jest dostępny jako opcja w nowym Quattroporte. Obejmuje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa, ostrzeżenie o zderzeniu czołowym z zaawansowanym wspomaganiem hamowania i automatyczne hamowanie awaryjne. Dodatkowy, nowy system kamery 360° jest dostępny jako opcja w zestawie z pakietem wspomagania kierowcy.

Wszystkie modele Quattroporte są teraz wyposażone w czujnik jakości powietrza, funkcję, która znacznie poprawia komfort pasażerów na pokładzie. System ten łączy inteligentny czujnik z systemem analizy sygnałów, który oblicza poziom zanieczyszczeń zewnętrznych i zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczonego powietrza i gazów toksycznych do kabiny.

GranLusso i GranSport, dwa różne światy.

Od swoich początków Maserati reprezentowało doskonałe połączenie luksusu i sportowości dzięki inżynierii wyścigowej.

W ramach liftingu flagowego Quattroporte Maserati wprowadza nową strategię gamy, aby zaoferować swoim wymagającym klientom dodatkowy wybór dwóch unikalnych wersji wyposażenia, które podkreślają dwa kluczowe filary DNA marki: GranLusso i GranSport.

Dwa wysoce charakterystyczne wykończenia są dostępne jako opcjonalne ulepszenie dla wszystkich wersji napędowych Quattroporte V6 (Quattroporte Diesel, Quattroporte, Quattroporte S, Quattroporte S Q4). Oba wykończenia będą wycenione na tym samym poziomie w całej gamie.

Najlepsza w swojej klasie wersja, Quattroporte GTS, wyposażona w silnik V8 z podwójnym doładowaniem, będzie dostępna wyłącznie z wykończeniami GranLusso lub GranSport w ramach standardowego wyposażenia.

Każdy poziom wykończenia został zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów, którzy szukają wyróżniającego się i unikalnego produktu w segmencie sedanów luksusowych.

GranLusso i GranSport są natychmiast rozpoznawalne dzięki swojemu charakterystycznemu zewnętrznemu designowi i unikalnym wnętrzom.

Wykończenie GranLusso

Wykończenie GranLusso reinterpretacja pojęcia luksusu w luksusowym sedanach z inżynierią wyścigową, podkreślając wykończenie zewnętrzne i poprawiając komfort w kabinie dla kierowcy i pasażerów.

Oferuje wyższy poziom luksusu, wykorzystując ekskluzywne materiały i szczególne cechy w najlepszej tradycji włoskiego rzemiosła.

GranLusso wyróżnia się nowym, dolnym przednim zderzakiem z eleganckim elementem mostu oraz delikatnym spojlerem, szczegółowo wykończonym chromowanym zderzakiem i profilami zderzaka w kolorze nadwozia. Profil zawiera progi boczne, natomiast z tyłu wygląd jest jeszcze czystszy, charakteryzujący się rzeźbionym retroreflektorem i spojlerem w kolorze nadwozia; zewnętrzny wygląd dopełniają 20-calowe felgi Mercurio oraz czarne malowane zaciski hamulcowe.

W kabinie dusza GranLusso ucieleśniona jest przez wnętrze Ermenegildo Zegna Edition, które oferuje opatentowany jedwabny materiał, unikalny w branży, na siedzeniach, drzwiach, podsufitce i osłonach przeciwsłonecznych; detale szycia siedzeń i etykieta za osłonami przeciwsłonecznymi czynią tę wersję unikalną i ekskluzywną.

Atmosfera w kabinie została dodatkowo wzbogacona dzięki ekskluzywnemu drewnu Radica o otwartych porach na desce rozdzielczej oraz skórzanemu kołu kierownicy z drewnianymi wstawkami. Wykończenie integruje sprzęt skoncentrowany na komforcie, taki jak regulowane pedały, elektryczna tylna żaluzja, czterostrefowa klimatyzacja, podgrzewane tylne siedzenie oraz rozszerzona funkcja bezkluczykowego dostępu.

Wykończenie GranSport

Wykończenie GranSport podkreśla sportowy charakter Quattroporte, jednocześnie wzmacniając agresywny wygląd samochodu. Dzięki nowym wskazówkom wzorniczym zewnętrznym i wewnętrznym, odzwierciedlającym legendarną dziedzictwo wyścigowe marki Maserati.

Z przodu Quattroporte GranSport, dedykowany lifting wlotów powietrza poprawia funkcję chłodzenia, jednocześnie prezentując agresywny przód. Dolny zderzak jest połączony z grillem aerodynamicznymi wlotami. Tył charakteryzuje się wyraźną kompozycją między centralnym kadłubem a dwoma bocznymi kieszeniami, które skupiają uwagę na rurach wydechowych. Agresywny spojler w kolorze fortepianowej czerni dopełnia widok z tyłu.

Quattroporte GranSport jest wyposażony w 21-calowe felgi Titano i ma błyszczące czarne wykończenie zderzaków, czerwone zaciski hamulcowe oraz niebieskie wstawki w przednim trójnogu i bocznej naszywce Saetta, a także niebieskie trójnogi na środkach kół. Na życzenie grill przedni GranSport można zamówić w błyszczącym czarnym wykończeniu.

Wnętrze Quattroporte GranSport obejmuje przeprojektowane przednie i tylne siedzenia z rzeźbionymi profilami, aby poprawić sportowe osiągi jazdy, podczas gdy nowe sportowe koło kierownicy, z włókna węglowego lub pełnej skóry, tworzy silną tożsamość.

Dzięki wysokopołyskującemu wykończeniu z drewna Piano Black na desce rozdzielczej, zupełnie nowym sportowym siedzeniom, sportowemu kołu kierownicy z aluminiowymi łopatkami i stalowymi pedałami sportowymi, wnętrze Quattroporte GranSport gwarantuje naprawdę sportowe doświadczenie.

Dodatkową możliwość personalizacji oferuje opcjonalny pakiet zewnętrzny z włókna węglowego dla wykończenia GranSport, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd. Pakiet ten zawiera lusterka zewnętrzne, klamki drzwi i pokrywę słupka B oraz profil przedniego zderzaka z włókna węglowego.

Jeśli chodzi o silniki, Quattroporte pozostaje wierne swoim tradycjom, oferując bardzo szeroki zakres silników i skrzyń biegów, począwszy od Quattroporte GTS, napędzanego potężnym silnikiem V8 Twin-Turbo produkcji Ferrari o mocy 530 KM z napędem na tylne koła, zdolnym do generowania maksymalnego momentu obrotowego 710 Nm i osiągającym prędkość 310 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy.

Quattroporte dostępne jest również z silnikiem V6 Twin-Turbo produkcji Ferrari o mocy 410 KM, z napędem na tylne koła (Quattroporte S) lub z systemem Q4, inteligentnym napędem na wszystkie koła dostępnym w wersji Quattroporte S Q4. W obu wersjach oferują 550 Nm momentu obrotowego oraz maksymalną prędkość 286 km/h, przy czym wariant S Q4 przyspiesza od 0-100 km/h w 4,9 sekundy, a wersja Quattroporte S na tylnym napędzie w 5,1 sekundy.

Na tej samej architekturze V6, Quattroporte dostępne jest także na wybranych rynkach z mocą 350 KM, o 20 KM większą niż w poprzedniej wersji, zdolne do dostarczenia mocnych osiągów z momentem obrotowym 500 Nm, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy oraz szybszą maksymalną prędkością 270 km/h.

Gama kończy się modelem Quattroporte Diesel; wyposażonym w silnik 3.0-litra V6 Turbo, oferującym 600 Nm momentu obrotowego przy 275 KM, przy zachowaniu maksymalnej prędkości 252 km/h oraz szybkim czasie 0-100 km/h wynoszącym tylko 6,4 sekundy.

Wszystkie wersje Quattroporte są wyposażone w najnowocześniejszą ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF oraz elektronicznie sterowane amortyzatory Skyhook; z idealnym rozkładem masy 50:50 i szerokim użyciem aluminium w podwoziu, nadwoziu i zawieszeniu, osiągi i komfort ponownie są bezkonkurencyjne.

Nowe Quattroporte. Od Maserati.

3.0L V6 8AT AWD (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2979 Cm3
Moc316.3 Kw @ 5750 Rpm
430 Hp @ 5750 Rpm
424 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 2250-4000 Rpm
580 Nm @ 2250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna179 Mph (288 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 || 275/40 R19
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Emisja CO2226 G/Km

3.0L V6 8AT RWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2979 Cm3
Moc257.4 Kw @ 5500 Rpm
350 Hp @ 5500 Rpm
345 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
500 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 || 275/40 R19
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)

3.0L V6 8AT RWD (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2979 Cm3
Moc316.3 Kw @ 5750 Rpm
430 Hp @ 5750 Rpm
424 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 2250-4000 Rpm
580 Nm @ 2250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna179 Mph (288 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 || 275/40 R19
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2223 G/Km

3.8L V8 8AT RWD (530 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc389.8 Kw @ 6500-6800 Rpm
530 Hp @ 6500-6800 Rpm
523 Bhp @ 6500-6800 Rpm
Moment obrotowy524 Lb-Ft @ 2250-3500 Rpm
710 Nm @ 2250-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R20 || 285/35 R20
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto15.1 Mpg Us (15.6 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km

3.0L V6 8AT RWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc183.9 Kw @ 4000 Rpm
250 Hp @ 4000 Rpm
247 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000-2600 Rpm
600 Nm @ 2000-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 || 275/40 R19
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)

3.0L V6 8AT RWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc202.2 Kw @ 4000 Rpm
275 Hp @ 4000 Rpm
271 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000-2600 Rpm
600 Nm @ 2000-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna157 Mph (253 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R19 || 275/40 R19
Długość207.2 In (5263 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.8 In (1
Rozstaw osi124.8 In (3170 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4244 Lbs (1925 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2163 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.