W 2002 roku marka Maybach powróciła do przemysłu motoryzacyjnego. Były ultra-luksusowy pojazd znowu zagościł na rynku, celując bezpośrednio w Rolls-Royce i Bentleya, ale z większą ilością nowoczesnych technologii.
Podczas gdy Rolls-Royce i Bentley konstruowały bardzo drogie samochody dla bogatych, zazwyczaj starszych nabywców, Maybach był skierowany do młodszych klientów. Bogatych nabywców z młodszej generacji. W przeciwieństwie do tych dwóch tradycyjnych brytyjskich marek, Maybach był wyposażony w nowe technologie. Marka została odżywiona przez Mercedes-Benz w próbie zrównoważenia sukcesu, jaki BMW osiągnęło z marką Rolls-Royce.
Tradycyjnie większość pojazdów Maybach była budowana przez niezależnych karoseriowców, opartych na podwoziu Maybach. 80% samochodów Maybach przed II wojną światową nie miało karoserii Maybach. Jednak gospodarka się zmieniła, a Maybach 57 został zbudowany przez Mercedes-Benz. I to nie był najlepszy pomysł. Kształt pojazdu przypominał ten z Mercedesa Klasy S. Pomimo nowych reflektorów, nowego grilla i nowych świateł tylnych, sylwetka była zbyt podobna, aby móc nosić inną markę.
Wewnątrz, Maybach 57 oferował najbardziej luksusowe wnętrze dostępne w samochodzie osobowym. Klienci Maybach mogli wybierać spośród sześciu grand kolorów skóry Nappa oraz trzech wysokiej jakości rodzajów drewna do aranżacji wnętrza. Oferował więcej niż jakikolwiek inny luksusowy samochód na rynku.