MAYBACH 57 Zeppelin 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAYBACH 57 Zeppelin 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćMAYBACH 57 Zeppelin 2009-2012

W 2002 roku marka Maybach powróciła do przemysłu motoryzacyjnego.

Były ultra-luksusowy pojazd wrócił na rynek, celując bezpośrednio w Rolls-Royce’a i Bentleya, ale z większą ilością nowoczesnych technologii.

W 2009 roku niemiecki producent samochodów zaprezentował nową wersję znanego modelu Maybach 57: 57 Zeppelin. Był to hołd dla dawnej chwały sterowca, który podróżował przez Atlantyk, wyposażony w silniki Maybach. Był to najluksusowszy sposób podróżowania na świecie.

Tradycyjnie, większość pojazdów Maybach była budowana przez niezależnych producentów nadwozi na bazie podwozia Maybach. 80% samochodów Maybach sprzedawanych przed II wojną światową nie miało nadwozia Maybach. Jednak sytuacja gospodarcza uległa zmianie i model Maybach 57 był produkowany przez Mercedes-Benz. Z zewnątrz, model 57 Zeppelin z 2009 roku miał dwukolorowy lakier. Linia pasa nadwozia była pomalowana w jasnobrązowy kolor, aż do tła zespołu reflektorów, w kontrastującym czarnym wykończeniu Taiga, które użyto do reszty nadwozia. Na specjalne zamówienie klienci mogli wybrać dowolny kolor, jaki sobie życzyli.

Wewnątrz, Maybach 57 dysponował najluksusową kabiną, jaką oferowano w samochodach osobowych. Klienci Maybach mogli wybierać spośród sześciu wspaniałych kolorów skór Nappa i czarnych wykończeń z drewna fortepianowego. Panele drzwiowe były grawerowane słowem „ZEPPELIN”. Dla wnętrza zaprojektowano specjalny zapach, który był rozprowadzany za pomocą systemu wentylacyjnego.

Silnik miał pojemność 6.0 litra V12 z trzema zaworami na cylinder i był doładowany podwójnym turbosprężarką, będąc kontynuacją Maybach 57S. Oferował 640 koni mechanicznych na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Marka Maybach wprowadza nowy model Maybach Zeppelin, który ma być liderem w segmencie luksusowych sedanów. Nowy model, którego premiera odbędzie się na Targach Motoryzacyjnych w Genewie, reprezentuje absolutny szczyt w segmencie wysokiej klasy luksusowych sedanów. Jest to godny następca legendarnego Maybacha Zeppelin, który w latach 30. XX wieku był uznawany na całym świecie za szczyt inżynierii motoryzacyjnej najwyższej klasy. Cechy wyróżniające nowego flagowca Maybacha to oszałamiające wykończenie lakierem, z linią nadwozia w kontrastowym kolorze oraz wyjątkowe, starannie wykonane materiały we wnętrzu, w tym opcjonalny – pierwszy na świecie – zaawansowany atomizer perfum. Nowy model przewyższa osiągi pozostałych modeli Maybach, czyniąc go najsilniejszym Maybachem w historii. Krótko mówiąc: Maybach Zeppelin ucieleśnia stylową elegancję i sztukę produkcji pojazdów na najwyższym poziomie jak żaden inny samochód do tej pory. Nowy Maybach Zeppelin będzie budowany w limitowanej edycji zaledwie 100 egzemplarzy na całym świecie.

Nawet dzisiaj nazwa „Zeppelin” ma nieporównywalne brzmienie w świecie luksusowych samochodów. Jak w dawnych czasach, Maybach ponownie produkuje model Maybach Zeppelin dla kierowców, którzy szukają czegoś naprawdę wyjątkowego, nawet w tym najbardziej luksusowym segmencie motoryzacyjnym. Nie tylko Maybach 57 Zeppelin i Maybach 62 Zeppelin wyróżniają się wyjątkową elegancją, innowacyjnymi pomysłami i fenomenalnymi osiągami, ale na całym świecie zostanie wyprodukowanych tylko sto egzemplarzy tych specjalnych modeli luksusowych sedanów.

Jeszcze większa moc dla Maybacha Zeppelin

Maybach 57 S oraz wersja z długim rozstawem osi, Maybach 62 S, stanowią techniczną podstawę nowego modelu z najwyższej półki. Najwyższe osiągi są zapewnione dzięki jednostce napędowej V12 biturbo o pojemności 6,0 litra, która teraz generuje moc 471 kW/640 hp (+ 28 hp) oraz moment obrotowy wynoszący 1000 Nm.

Dwukolorowe nadwozie identyfikuje nowego flagowca Maybacha

Niezależnie od kąta, z jakiego go oglądamy, nowy Maybach Zeppelin emanuje charakterem i stylem, który zachwyca wszystkie zmysły. Z zewnątrz nowy model luksusowej marki można rozpoznać po specjalnym dwukolorowym wykończeniu lakieru. Linia nadwozia pomalowana jest w kolorze jasnobrązowym Rocky Mountains, co stanowi stylowy i olśniewający kontrast z czernią Taiga używaną do reszty nadwozia pojazdu. Ciemnoczerwone lampy tylne oraz delikatny pionowy podział w wylocie wydechu dodają wyrazistych akcentów z tyłu. Oczywiście klienci mogą również zamówić swojego Maybacha Zeppelin w innym wykończeniu lakierniczym, które preferują.

Nowo zaprojektowane 20-calowe felgi Maybacha Zeppelin w wykończeniu Chrome Shadow dopełniają całości. Najpierw pomalowano je czarnym podkładem, a następnie nałożono srebrną warstwę lakieru w skomplikowanym procesie malowania, który sprawia, że tonacja stopniowo ciemnieje od zewnątrz do wewnątrz.

Nowe, opływowe lusterka zewnętrzne, które generują jeszcze mniej hałasu wiatru, są nowością w Maybach. Mają bardziej kanciasty kształt i są oddzielone od ramy drzwi cienką osią, co nadaje im bardziej wyrazisty wygląd. Posiadają również powiększoną powierzchnię lustra oraz wskaźniki w kształcie poziomego „V” dla jeszcze większego bezpieczeństwa percepcyjnego.

Krzywy napis „ZEPPELIN”, który pojawia się pod charakterystycznym podwójnym emblematem „M” na grillu chłodnicy i na klapie bagażnika, natychmiast zdradza elitarny status nowego Maybacha Zeppelin.

Skórzana tapicerka najwyższej jakości i wykończenia w połysku fortepianu

Nowy Maybach Zeppelin to samochód dla koneserów, co od razu widać po jego wnętrzu. Wnętrze wykończone luksusową skórą w kolorze California beige stanowi przyjemny kontrast z ekskluzywną skórą w głębokim czarnym kolorze Stromboli, co podkreśla linię nadwozia także wewnątrz. W tym samym czasie lśniący głęboki czarny kolor skóry harmonizuje pięknie z wykończeniem elementów w lakierze fortepianowym. Starannie wykonane kontrastowe przeszycia na desce rozdzielczej oraz drzwiach wzmacniają poczucie dynamiki Maybacha Zeppelin. Niezwykły wzór pikowania w diamenty na siedziskach i oparciach oraz czarne obszycie nadają bogato stylizowanym fotelom ich unikalny charakter. Stopy pasażerów spoczywają na prawdziwym dywanie z owczej skóry.

Modele w limitowanej edycji mają również szereg dyskretnych oznaczeń we wnętrzu. Konsola centralna z przodu, ekran dzielący dostępny jako opcja dla Maybacha Zeppelin 62 oraz srebrne szampanówki, które są standardem, są oznaczone napisem „MAYBACH ZEPPELIN”, podczas gdy panele progowe i breloczki do kluczy są grawerowane słowem „ZEPPELIN”.

Pierwszy na świecie – system do subtelnego zapachu we wnętrzu

Klienci mają również możliwość wyboru wyjątkowego detalu wyposażenia, ekskluzywnego dla Maybacha Zeppelin – kreatywnie zaprojektowanego, niezwykle wysokiej jakości atomizera perfum, jedynego w swoim rodzaju na świecie. Łatwo przewyższa wszystkie wcześniejsze próby stworzenia podobnego urządzenia, zarówno pod względem atrakcyjności wizualnej, jak i działania. Jego zaawansowana technologia oraz wysokiej jakości zapachy, które można dobierać indywidualnie, tworzą unikalne doznanie aromatyczne we wnętrzu Maybacha Zeppelin za naciśnięciem guzika – stymulując zmysły pasażerów delikatnym, subtelnym zapachem zamiast przytłaczającym perfumem.

Kluczowym elementem systemu jest podświetlana sfera z pleksi na tylnej konsoli, do której właściciele Maybacha Zeppelin mogą włożyć fiolkę swojego preferowanego zapachu. Pompa regulacyjna kieruje delikatny strumień powietrza do sfery z pleksi, rozpraszając cząsteczki perfum fiolki do wnętrza pojazdu.

Innowacyjna kontrola dostosowuje się do ludzkiego zmysłu węchu

Atomizer perfum można aktywować zarówno z fotela kierowcy, jak i za pomocą przycisku na tylnej konsoli, z dodatkowym pokrętłem z tyłu do precyzyjnej kontroli aromatu. Wybrany zapach delikatnie wietrzy wnętrze pasażerskie w ciągu dziesięciu do dwunastu sekund. W modelach z ekranem dzielącym tylko pasażerowie z tyłu mogą aktywować atomizer.

Eksperci od zapachów uwzględnili ludzki zmysł węchu podczas projektowania mechanizmu kontroli. Gdy nos dostosowuje się do zapachów w taki sposób, że po krótkim czasie przestaje je odczuwać, atomizer perfum wyłącza się po około dziesięciu minutach. Po wyłączeniu systemu zapach – który nie przenika do materiałów wnętrza ani ubrań pasażerów – szybko się ulatnia. Ponowne aktywowanie atomizera później pozwala na ponowne cieszenie się tym doświadczeniem.

Artystyczne, ręcznie wykonane fiolki i specjalnie opracowane zapachy

System dostarczany jest z dwoma wybranymi zapachami, które zostały wyłącznie opracowane dla Maybacha przez znanego perfumiarza z globalnego specjalisty Givaudan: jeden lekki i orzeźwiający, drugi nieco cięższy i drzewny.

Właściciele Maybacha Zeppelin mogą także używać innych zapachów lub zamówić jeden specjalnie opracowany, ciesząc się luksusem zanurzenia się w swoim własnym, osobiście zaprojektowanym aromacie. Pojemniki na zapachy są łatwe do wymiany. W specyfikacji zawarte są trzy cenne fiolki, które są ręcznie dmuchane przez znanego artystę szklarskiego.

Skomplikowany, cichy system atomizera perfum to opatentowana innowacja Maybacha.

Maybach 57 Zeppelin kosztuje 406 000 €, natomiast Maybach 62 Zeppelin cena wynosi 473 200 € (cena w Niemczech, bez VAT). Atomizer perfum, który jest ekskluzywny dla Zeppelin, można zamówić za dodatkowe 3950 € (cena w Niemczech, bez VAT).

6.0 V12 Biturbo 5AT (640 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc471 Kw @ 4800-5100 Rpm
640 Hp @ 4800-5100 Rpm
632 Bhp @ 4800-5100 Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
1001 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna172 Mph (277 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/45 R20
Długość225.5 In (5728 Mm)
Szerokość77.9 In (1979 Mm)
Wysokość61.9 In (1572 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/66.7 In (1
Rozstaw osi133.4 In (3388 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika21.3 Cuft (603 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna6029 Lbs (2735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7187 Lbs (3260 Kg)
Spalanie miasto9.5 Mpg Us (24.8 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Emisja CO2390 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.