Pojazd pół-kabriolet Maybach to luksusowy niemiecki samochód, który próbował zburzyć dominację Rolls-Royce’a, korzystając z pomysłu, który zastosowano już w 1929 roku. Tylna część z otwartym dachem nosiła nazwę Landaulet, a niewielu producentów samochodów na świecie zdecydowało się na jej produkcję.
Marka Maybach została reaktywowana przez Mercedes-Benz w 2002 roku, a do 2006 roku ich głównymi modelami były 57 i 62, które obydwa wyposażone były w ultra-luksusowe wnętrza. W 2008 roku zadebiutował model 62 S w wersji Landaulet, który był przeznaczony dla tylnych pasażerów.
Inżynierowie Maybacha wzmocnili boczne ściany kabiny cienkimi, wysokowytrzymałymi stalowymi rurkami. Dach jest odporny na warunki atmosferyczne, więc po jego zamknięciu oferował wrażenie standardowego zamkniętego sedana. Maybach dostosował luksusową tylną część do wymagań jazdy z otwartym dachem. Na przykład, tylne podparcia głowy były nieco większe niż w sedanie, co pomagało zredukować turbulencje powietrza. Dodatkowo, smukły deflektor wiatru automatycznie unosił się przy prędkościach powyżej 70 km/h. Zainstalowano również system interkomu, dzięki któremu pasażerowie z tyłu mogli rozmawiać z kierowcą.
W obszarze dla kierowcy, wszystkie elementy wykończeniowe były pokryte czarnym fortepianowym lakierem, a do rozbudowanej skórzanej tapicerki Maybach użył szczególnie ekskluzywnej, błyszczącej czarnej skóry stromboli.
Landaulet był wyposażony w ten sam silnik V12 o pojemności 6.0 litra, opracowany we współpracy ze specjalistami z AMG. Silnik rozwijał moc 612 KM oraz ogromny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm (737 lb-ft).
Marka luksusowa Maybach, z bogatą tradycją, wzbogaca swoją ofertę o piąty model. Nowy Maybach Landaulet przywraca do życia legendę klasycznych luksusowych landauletów, które charakteryzują się zamkniętą jedynie przestrzenią kierowcy. Ekstra duży składany dach otwiera się nad rozpieszczonymi pasażerami tylnej kanapy, nie pozostawiając żadnych przeszkód między nimi a błękitnym niebem. Maybach Landaulet oferuje zatem majestatyczne doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu, którego nie można porównać z żadnym innym samochodem. Dzięki pewnej romantycznej aurze i możliwości obcowania z naturą, ten wyjątkowy pojazd zapewnia najwyższy komfort i technologiczną finezję, wyznaczając nowy standard dla najbardziej ekskluzywnych luksusowych limuzyn na świecie.
W listopadzie 2007 roku Maybach ożywił aurę wielkich powozów z dawnych czasów dzięki swojemu projektowi Landaulet. Europejska premiera tego błyszczącego białego modelu ma miejsce podczas 78. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Już wcześniej reakcje publiczności na to dzieło były przytłaczające, co skłoniło Maybacha do oferowania ręcznie wykonanych Landauletów, które powstają wyłącznie według specyfikacji klientów.
Ograniczona liczba pojazdów powstanie w warsztatach Manufaktur w Sindelfingen w określonym czasie. Najwyższej jakości materiały są starannie ręcznie obrabiane przez wybranych specjalistów, aby spełnić dokładne wymagania klientów — tak, jak oczekuje tego wytrawna klientela Maybacha. Zgodnie z najnowszym wskaźnikiem statusu marki luksusowej (LBSI), badanie przeprowadzone wśród 531 amerykańskich milionerów niedawno uznało Maybacha za najbardziej prestiżową markę luksusowych samochodów.
Maybach Landaulet to odpowiedź na prośby klientów
Nazwa Maybach symbolizuje luksus motoryzacji na najwyższym poziomie. Oznacza ona doskonałą inżynierię samochodową, ponadczasową elegancję oraz precyzyjne rzemiosło. Ponieważ około dwie trzecie klientów Maybacha pragnie dostosować swoje pojazdy do własnych gustów i pomysłów, Maybach nieustannie poszerza swoją ekskluzywną ofertę opcji personalizacji.
Maybach Landaulet został stworzony z myślą o klientach Maybacha. Eksperci rozumieją landaulet jako samochód, którego przednia część ma stały dach, ale tył ma składany dach, co umożliwia pasażerom cieszenie się słońcem i świeżym powietrzem. Landaulet był kiedyś często używany jako samochód paradny, w którym pasażerowie mogli się prezentować przed ludźmi na poboczu. Jednakże względy bezpieczeństwa w dużej mierze wyeliminowały tę funkcję w dzisiejszych czasach.
Oczywiście nie umniejsza to legendom, które otaczają samochody landaulet. Z natury prowadzone przez kierowcę, nawet dzisiaj nadal są uznawane za jedne z najlepszych produktów sztuki motoryzacyjnej. Dotyczy to w szczególności Maybacha Landaulet: innowacyjna, wysokiej klasy inżynieria, wyjątkowy komfort i luksusowa atmosfera wyraźnie wskazują, że ten Landaulet jest o krok wyżej nawet od segmentu luksusowych samochodów. W dużej mierze wynika to z wybranych materiałów wysokiej jakości, które specjaliści z wyjątkową dbałością o szczegóły oraz umiejętności rzemieślnicze wkomponowują w Maybach Landaulet. Pojazd wyświetlany w Genewie jest pokryty białą skórą Grand Nappa najwyższej jakości oraz wykwintnym czarnym granitem, a także błyszczącym lakierem fortepianowym na elementy wykończenia. Nowy Maybach Landaulet można by najlepiej porównać do luksusowych superjachtów – przepięknych i cennych dzieł sztuki, które łączą zaawansowaną technologię z egzotycznymi materiałami, zapewniając bliskość natury, co angażuje wszystkie zmysły, i zabierają swoich właścicieli daleko od konwencjonalnych rozwiązań.
Duży składany dach dla pasażerów z tyłu
Technicznie rzecz biorąc, Maybach Landaulet oparty jest na Maybach 62 S – który może poszczycić się tytułem najsilniejszej seryjnie produkowanej limuzyny dla kierowcy na świecie. Technicy Maybacha usunęli tylny moduł dachu, aby zapewnić pasażerom niezakłócony widok na niebo powyżej. Ściany boczne zostały niewidocznie wzmocnione zintegrowaną strukturą stalową. Ponieważ te działania nie zmieniły sylwetki luksusowej limuzyny, szeroko wymiarowe drzwi oraz całe wnętrze z rozkładanymi siedzeniami pozostały bez zmian.
Po zamknięciu czarny składany dach Maybacha Landaulet spoczywa na ramie dachu i jest odporny na wiatr i warunki atmosferyczne. Gdy pasażerowie tego zażądają, kierowca obsługuje przełącznik w konsoli centralnej. W pełni automatycznie silniki elektryczne otwierają dwa zamki, które mocują składany dach do ramy dachu; dach jest składany i delikatnie układany na półce bagażowej z tyłu, razem z wbudowanym tylnym szyberdachem wykonanym z jednolayerowego szkła bezpiecznego. Na każdym boku dach otwierają i zamykają niemal bezgłośnie jedne siłowniki hydrauliczne. Pożądana moc napędowa zapewniana jest przez ukryty w bagażniku elektryczny silnik hydrauliczny. Otwieranie i zamykanie dachu zaplanowane jest tak, aby zajmowało mniej niż 20 sekund. Oczywiście, nawet przy złożonym dachu, bagażnik jest zawsze w pełni dostępny.
Kierowca może przykryć złożony dach finezyjną skórzaną pokrywką, która zarówno ukrywa mechanizm dachu, jak i dopełnia całości elegancji. Pokrywa tonauetowa jest w tym samym kolorze co wnętrze tylnej części pojazdu, co tworzy harmonijny, organiczny związek z zewnętrzem. Na pokrywie haftowane jest logo „Maybach Landaulet” w kolorze wskazanym przez klienta, które jest widoczne dla nadjeżdżających pojazdów. Model na wystawie ma eleganckie i dyskretne białe logo: w końcu limuzyny Maybacha nie chcą robić wrażenia superficialnymi cechami stylistycznymi, ale raczej z dystyngowanym wyglądem pierwszorzędnego lokaja.
Ekskluzywne miejsce pracy dla kierowcy, wspaniały luksus dla pasażerów
Maybach Landaulet to arcydzieło inżynierii samochodowej, które ma swój unikalny, ekscytujący, a jednocześnie wysublimowany styl. Kolorystyka wnętrza modelu pokazowego w Genewie jest kolejnym dowodem na to, że Maybach Landaulet został zaprojektowany jako samochód z kierowcą. Przestronna tylna część pojazdu ma gustowny biały wystrój, podczas gdy strefa kierowcy jest w całości czarna. Choć czyni to role dość jasnymi, miejsce za kierownicą Maybacha Landaulet z pewnością powinno być jednym z najbardziej pożądanych miejsc pracy dla kierowcy. Tutaj również użyto tylko wyjątkowo wysokiej jakości materiałów.
Strefa kierowcy wzorowana jest na udanym modelu Maybach 62 S, ale została podniesiona w kilku istotnych aspektach. Konsola centralna i wszystkie elementy wykończeniowe mają powierzchnie pokryte czarnym lakierem fortepianowym. A do rozbudowanych skórzanych wykończeń Maybach używa ekskluzywnej, gładkiej czarnej skóry.
Obszerna przestronność i komfort na najwyższym poziomie
Pasażerowie z tyłu w opcjonalnym kontrastowym schemacie kolorystycznym cieszą się swoim miejscem w słońcu. Podróżują na luksusowych, rozkładanych siedzeniach tapicerowanych wykwintną skórą Grand Nappa w otoczeniu najwyższego luksusu i elegancji. Podstawą doskonałego komfortu jest obszerna przestronność tylnej części, którą Maybach Landaulet przejął w niezmienionej formie z Maybach 62 S. Dwa doskonale wygodne indywidualne siedzenia zapraszają pasażerów do relaksu. Jako atrakcja, eleganckie indywidualne tylne fotele pozwalają nawet wysokim pasażerom cieszyć się komfortową pozycją leżącą, którą podróżni zazwyczaj oczekują znaleźć jedynie w pierwszej klasie nowoczesnych samolotów pasażerskich. Pasażerowie z tyłu mogą wcisnąć przycisk, aby przywołać wstępnie ustawioną pozycję nachyloną, po czym oparcie gładko przechyla się do tyłu o 47 stopni, a jednocześnie podparcie nóg i podnóżek wysuwają się do przodu. Oznacza to, że pasażerowie mogą cieszyć się jazdą w niezwykle relaksacyjnej pozycji leżącej. Oczywiście, siedzenie można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb komfortu każdego pasażera.
Komfort siedzeń jest dodatkowo wzbogacony przez pneumatycznie regulowane poduszki powietrzne w oparciach oraz programowalną funkcję masażu. Naciśnięcie przycisku „Pulse” napełnia i opróżnia centralną poduszkę powietrzną w okolicy lędźwiowej w precyzyjnych interwałach o różnej intensywności. Jak potwierdzają eksperci ortopedyczni, ten pulsujący ruch łagodzi napięcie mięśni pleców oraz wspomaga metabolizm dysków międzykręgowych. Każdy relaksujący masaż pleców trwa pięć minut i można go powtarzać w dowolnym momencie.
Wysokiej klasy wykończenia
Wysoce wykwalifikowane rzemiosło, niezawodny gust, wykorzystanie unikalnych materiałów oraz najwyższe standardy jakości miały kluczowe znaczenie w projektowaniu tylnej części, co przyniosło niezwykły rezultat. Maybach Manufaktur wyposażony ma prawie całkowicie pasażerską część pojazdu w wytworną skórę Seychelles White Nappa.
Kontrast w modelu wystawowym zapewniają wstawki i dekoracyjne wykończenia w czerni. Jednak biel i czerń to nie jedyny temat: ciepłe i zimne kontrasty również pomagają stworzyć atmosferę. Niektóre powierzchnie w tylnej części pasażerskiej mają błyszczący czarny lakier fortepianowy, podczas gdy kilka elementów wykonano z granitu Star Galaxy z Indii. Ten rzadki kamień ma głęboki czarny kolor, z licznymi ciepłymi, złotymi inkluzjami. Standardowe wyposażenie nowego Maybacha Landaulet obejmuje wybór z trzech opcji skórzanych oraz wybór dwóch wykończeń elementów wykończeniowych – czarny lakier fortepianowy w połączeniu z wykończeniem z włókna węglowego lub finezyjna wierzba antracytowa.
Stworzony z myślą o jeździe kabrioletami
Maybach przystosował luksusową tylną część do wymogów jazdy kabrioletami. Na przykład, tylne zagłówki są nieco większe niż w limuzynie i skutecznie pomagają zredukować turbulencje wiatru. Przy prędkościach powyżej 70 km/h automatycznie podnosi się kolejny smukły deflektor wiatrowy, aby dodatkowo zredukować ryzyko niekomfortowych przeciągów. Deflektor, który ma około pięciu centymetrów, można uruchomić ręcznie w dowolnym momencie. Przełącznik jest dogodnie umiejscowiony dla pasażerów z tyłu w konsoli centralnej.
Interkom w przedziale pasażerskim wyposażony jest w dodatkowy handset w konsoli centralnej, co umożliwia pasażerom komunikację z kierowcą, gdy dach jest złożony.
Zaawansowany integralny system z regulowanymi oparciami dla doskonałego bezpieczeństwa
Oprócz wyjątkowego komfortu, rozkładane fotele w Maybach Landaulet oferują doskonały poziom bezpieczeństwa – w każdej pozycji. System zabezpieczeń, który obejmuje napinacz pasów, ogranicznik siły pasów oraz poduszkę powietrzną, jest zintegrowany w oparciach, co oznacza, że pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się optymalną ochroną nawet wtedy, gdy fotele są całkowicie rozłożone. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują reaktywne oparcie, które w przypadku uderzenia czołowego przekształca się w pionową pozycję oraz napinacze na klamrach pasów, które również napinają pas biodrowy w przypadku wypadku.
Przegroda z elektryczną kontrolą przezroczystości
Zaprojektowany od samego początku jako limuzyna z kierowcą, Maybach Landaulet wyposażony jest w przegrodę. Dolna część przegrody składa się z aluminiowej konstrukcji sandwichowej. Górna część składa się z elektroprzezroczystej szyby laminowanej, która może być opuszczana za pomocą silnika elektrycznego.
Dwa oddzielne systemy zapewniające doskonały klimat w całym pojeździe
Przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie jest wzmocniona przez komfort klimatyzacyjny oferowany przez Maybach Landaulet. Aby skutecznie kontrolować klimat w przestronnej kabinie, Maybach wyposaża pojazd w dwa z najbardziej zaawansowanych automatycznych systemów klimatyzacyjnych dostępnych obecnie na rynku – jeden dla przedniego przedziału, a drugi specjalnie dla tylnego przedziału. Dzięki wysokiej wydajności i inteligentnemu układowi sterowania, system umożliwia pasażerom z przodu, jak i pasażerom z tyłu, indywidualne dostosowanie i zaprogramowanie systemu klimatyzacji. Parametry systemu klimatyzacji zostały dostosowane do warunków w Maybach Landaulet i zapewniają, że podróż na świeżym powietrzu pozostaje przyjemnością nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.
Nowoczesna rozrywka i komunikacja
Tylna konsola jest centralnym punktem rozrywki, komunikacji i przyjemności z podróży w Maybach Landaulet. Liczne schowki umożliwiają pasażerom z tyłu wygodne przechowywanie zarówno dużych, jak i małych przedmiotów. Same elegancko zaprojektowane panele drzwiowe mieszczą dziesięć schowków, których pokrywy otwierają się po naciśnięciu przycisku.
Jednak to wielofunkcyjna konsola centralna między siedzeniami stanowi serce koncepcji przechowywania w tylnej części samochodów Maybach. To tutaj inżynierowie Maybacha zgromadzili wszystko, co związane z rozrywką i przyjemnością pasażerów z tyłu: odtwarzacz DVD, sześciopłytowy zmieniacz CD, komora chłodząca z własnym elektrycznym sprężarką oraz inteligentny system, który bezpiecznie utrzymuje srebrne kieliszki i butelki szampana. Kieliszki do szampana – zaprojektowane specjalnie dla Maybacha w wysokiej jakości srebrze – są trzymane przez klipsy, które automatycznie chwytają je nad podstawą, gdy są odstawiane. Klipsy są zwalniane, gdy pasażer z tyłu ponownie sięga po kieliszek.
Najlepszej jakości wykończenie lakiernicze
Maybach Landaulet prezentowany w Genewie ma ekskluzywne wykończenie lakiernicze w kolorze Antigua White. Ta błyszcząca biała powłoka lakiernicza jest nakładana przez specjalistów warstwa po warstwie — niemal dwukrotnie więcej niż zwykle w innych wysokiej jakości samochodach. Nowy Maybach Landaulet malowany jest na kolor Baltic Black lub Nevada Silver w skomplikowanym procesie, który zapewnia najwyższe standardy jakości.
Wizualne atrakcje zapewniają 20-calowe aluminiowe felgi, dostępne również opcjonalnie w kolorze pojazdu lub wypolerowane na wysoki połysk w specjalnym procesie wykończenia. Oponami są Michelin Pilot Sport w rozmiarze 275/45 R 20, produkowane specjalnie dla Maybacha.
Indywidualne wykończenia bez dodatkowych kosztów
W dowód na wyjątkowe podejście do klientów, Maybach spełnia wiele specjalnych wymagań dotyczących Landauleta bez dodatkowych opłat. Na przykład klienci Maybach Landaulet mogą wybierać indywidualne wykończenia swojego pojazdu z pełnej gamy kolorów lakierów, skór i elementów wykończeniowych bez dodatkowych kosztów. Dodatkowe opłaty dotyczą jedynie wysoce ekskluzywnych wymagań, takich jak specjalne wykończenia lakiernicze według specyfikacji klienta, wybrane kolory skór, elementy wykończeniowe w naturalnym kamieniu lub elektroprzezroczysta przegroda.
Silnik i zawieszenie
Maybach Landaulet napędzany jest wzmocnionym silnikiem V12, który inżynierowie Maybacha rozwijali dalej dla modeli Maybach 57 S i Maybach 62 S wraz ze specjalistami z Mercedes-AMG. Dzięki podwójnym turbosprężarkom i wodnemu schładzaniu, V12 generuje maksymalną moc 450 kW/612 hp przy pojemności 5980 centymetrów sześciennych. Moc ta jest dostępna w zakresie 4800 do 5100 rpm, a silnik dostarcza również imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 niutonometrów w zakresie 2000 do 4000 rpm.
Zgodnie z podejściem Maybacha, silnik biturbo o dwunastu cylindrach jest ręcznie montowany w warsztatach silnikowych Mercedes-AMG, czyli Manufakturze. Filozofia „Jeden człowiek, jeden silnik” odzwierciedla się podpisem technika odpowiedzialnego na charakterystycznej tabliczce modelu, która jest przymocowana do pokrywy silnika V12 biturbo – gwarancja najwyższej dbałości i jakości.
Wyposażony w elektronicznie sterowany system zawieszenia powietrznego AIRMATIC DC (Dual Control) oraz system Adaptive Damping System (ADS II), Maybach Landaulet osiąga doskonały poziom komfortu jazdy, jednocześnie udowadniając, że nawet prestiżowy samochód może wykazywać doskonałą zwinność i właściwości jezdne.