Po I wojnie światowej Maybach nie mógł już produkować silników lotniczych, więc producent samochodów musiał skupić się na innym, rozwijającym się obszarze inżynierii – samochodach osobowych.
W trakcie swojej kariery w Mercedes-Benz, Karl Maybach odkrył wiele tajemnic, które uczyniły markę z trzema gwiazdkami tak udaną na rynku. Niemniej jednak, projektowanie nie było jedną z jego najmocniejszych stron, przez co gama Typ 12 wyglądała bardzo podobnie do niektórych samochodów Mercedes-Benz z tego samego okresu. Po wprowadzeniu do sprzedaży modelu Typ 12 z zamkniętą karoserią, Maybach skoncentrował się na stworzeniu wersji kabriolet, która otrzymała odpowiednią nazwę Typ 12 Cabriolet.
Dzięki swojej masywnej sylwetce i płaskiemu, pionowemu chłodnicowi, Typ 12 Cabriolet miał dominujący widok na drogę. Z przodu znajdowały się osłonięte nadkola połączone prostą, poziomą belką, która wspierała reflektory. Był to podobny system wykorzystywany przez Mercedes-Benz w jego samochodach. Jednak Maybach stworzył nowy design dla komory silnikowej, z zaokrągloną górną pokrywą zamiast prostokątnej. Kabina była wyposażona w pionową, płaską szybę. Demontowalny, materiałowy dach chronił pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i mógł być ręcznie składany za tylnymi siedzeniami.
Karl Maybach stworzył model Typ 12 na cześć swojego ojca, który doczekał się jego powstania. Wilhelm Maybach zmarł w grudniu 1929 roku. Kabina samochodu była wykończona luksusowymi materiałami, takimi jak fornir i skórzane siedzenia. Deska rozdzielcza miała centralnie umieszczone wskaźniki i zegary. Tylna ławka była szeroka i wygodna dla dwóch pasażerów.