MAYBACH Typ W1 Testwagen 1919
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

ZiomekAuto - ocena: 4/5

"Maybach Typ W1 to naprawdę ciekawy samochód. Widać, że w 1919 roku mieli świetne pomysły na motoryzację. Chociaż nie jest to pojazd dla każdego, to jego historia jest fascynująca."

MAYBACH Typ W1 Testwagen 1919

Przejdź do galerii zdjęćMAYBACH Typ W1 Testwagen 1919

Kiedy Wilhelm Maybach zdecydował się wejść w segment motoryzacyjny, zakładając własną firmę samochodową, wszystko zaczęło się od tego: pojazdu testowego W1.

Po I wojnie światowej Niemcy nie mogły budować samolotów wojskowych ani innych typów pojazdów. Niemniej jednak, dozwolone było produkowanie samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. Jednak Maybach miał wyższe ambicje i zdawał sobie sprawę, że wysokie dochody pochodzą z luksusowych pojazdów. Musiał jednak zaczynać od podstaw. Z pomocą swojego syna, Karla Maybacha, wykorzystali starsze podwozie Daimlera i zaczęli na nim budować.

Chociaż W1 miał być bardziej prototypem niż gotowym pojazdem, Wilhelm Maybach nie robił niczego na pół gwizdka. Stworzył kompletną karoserię z zaokrąglonymi bocznymi panelami i maską, co było niezwykłe jak na tamte czasy. Dodatkowo umieścił siatkowy grill przed chłodnicą, osadzony w okrągłej, grubym ramie. Z boku pojazd prezentował majestatyczny wygląd, jak na tamte czasy, z nadwoziem w stylu torpedy. Ponadto, dwuczęściowa pionowa szyba ochronna chroniła pasażerów przed wiatrem. Dostęp do kabiny zapewniały dwie wąskie drzwi z przodu oraz dwa z tyłu, wszystkie otwierane na zawiasy z tyłu. Składany dach był przechowywany za kabiną. Jako pojazd testowy nie posiadał zapasowych kół, chociaż miał skrzynkę narzędziową umieszczoną po lewej stronie na stopniu bocznym.

W kabinie znajdowały się para foteli z przodu i ława z tyłu. Kierownica miała cztery ramiona i znajdowała się po prawej stronie pojazdu, podczas gdy centralnie umieszczone wskaźniki pokazywały różne informacje o samochodzie, takie jak prędkość, temperatura, poziom paliwa i obroty.

W1

ParametrWartość
CylindryL6
Moc34 Kw @ 2200 Rpm
46 Hp @ 2200 Rpm
46 Bhp @ 2200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.