W 1929 roku, Wilhelm Maybach zmarł, pozostawiając producenta samochodów bez głównego lidera, którego firma potrzebowała. Jego syn, Karl Maybach, próbował przyspieszyć działania i zapobiec upadkowi marki.
Jednym z jego pierwszych pomysłów było stworzenie serii W6, która łączyła nową platformę z dawnymi silnikami rzędowymi o sześciu cylindrach. Dodatkowo, producent planował opracowanie sportowej wersji dużego auta, skierowanej do młodszego pokolenia, które po światowym kryzysie gospodarczym w latach 30. zyskało jeszcze więcej bogactwa. Tak więc, Karl Maybach wprowadził model W6 Sport Cabriolet. Model, który nie odniósł takiego sukcesu, jakiego się spodziewał.
Przód auta przypominał ten sam język wzornictwa, co jego większe, bardziej luksusowe odpowiedniki. Posiadał zderzak przedni przymocowany do końców podwozia, z przodu kół. Pionowy chłodniczy grill, odchylony do tyłu, był częściowo chroniony przez zakrzywioną belkę, która także wspierała reflektory i była przymocowana do przednich błotników. W przeciwieństwie do dużych sedanów, W6 Sport-Cabriolet miał mniejsze, lekko pochylone przednie szyby. W aucie były tylko dwie drzwi otwierane do tyłu. Składany miękki dach nie mógł pozostać w domu i był przechowywany za kokpitem. Z tyłu, zakrzywiona, opadająca linia nadwozia zasłaniała bagażnik.
Jak w każdym innym Maybachu, wnętrze pojazdu zdobione było drogą skórą i drewnianymi akcentami na desce rozdzielczej. Ta wersja W6 oferowała jedynie dwa miejsca. Karl Maybach stworzył auto dla tych, którzy pragnęli samochodu dla pasji, a niekoniecznie do spotkań biznesowych czy z władzami.