Dwa lata po śmierci założyciela firmy, jego syn zrozumiał, że budowanie drogich samochodów nie zapewni im przetrwania na rynku, i stworzył model W6.
Wilhelm Maybach przeżył długie życie i w 1929 roku, w wieku 83 lat, zmarł po krótkim, dwudniowym cierpieniu. Karl Maybach, jego syn, był zdeterminowany, aby kontynuować dziedzictwo ojca. Firma już produkowała model DS7. Inicjały pochodziły od Doppel-Sechs (Podwójna-Szóstka), co oznaczało silniki V12, znane z wyjątkowej płynności pracy. Jednak budowa tego samochodu była bardzo kosztowna, a jego cena była wystarczająco wysoka, aby stać na nią tylko niewielu. Karl Maybach miał pomysł, by zaoferować znany już model DS7 z silnikiem rzędowym szóstki, który był połową silników zamontowanych w serii DS. W ten sposób powstał model W6.
Z przodu, W6 miał chromowaną listwę pomiędzy długimi nadkolami, które wspierały duże reflektory. Lekko wystający grill z pionowymi szczelinami został umieszczony daleko z tyłu, aby zapewnić mu ochronę w przypadku wypadku. Dzięki długiemu przedziałowi silnikowemu, producent miał możliwość zamontowania dwóch zapasowych kół po obu stronach.