Mazda przygotowała specjalną wersję sedana w odmianie trzyboksowej dla modelu 2 i zaoferowała ją na wybranych rynkach jako model podstawowy w ofercie marki.
Podczas gdy większość producentów samochodów zrezygnowała z małych sedanów, Mazda uznała, że nisza ta wciąż ma potencjał i wybrała idealny moment na wprowadzenie modelu 2 Sedan w trakcie globalnego kryzysu finansowego. Wówczas łatwiej było sprzedać tańszego sedana niż kompaktowego trzyboksowego sedana.
Z przodu 2 Sedan był podobny do swojego hatchbacka. Posiadał te same, opadające reflektory oraz mały, trójkątny grille pomiędzy nimi. Na dolnej części zderzaka znajdował się szerszy, odwrócony trapezoidalny grille oraz dwa fałszywe wloty powietrza po bokach. Największą różnicą między modelem 2 Sedan a hatchbackiem była tylna część. Mazda nie poszła na skróty przy tworzeniu wersji trzyboksowej, wykorzystując nowe drzwi z tyłu oraz zupełnie nowe błotniki. Nowe lampy tylne rozciągały się od nadwozia aż do klapy bagażnika.
W środku producent zamontował tę samą deskę rozdzielczą z okrągłymi nawiewami i dźwignią zmiany biegów umieszczoną wysoko na środkowej konsoli. W zespole wskaźników znalazł się centralnie umieszczony prędkościomierz otoczony na lewo obrotomierzem, a na prawo wyświetlaczem cyfrowym. Mazda zrezygnowała z analogowych wskaźników poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Z tyłu było ograniczone miejsce na nogi pasażerów oraz dzielona tylna kanapa, co było nietypowe dla tej klasy.