MAZDA 3 / Axela Hatchback 2009-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA 3 / Axela Hatchback 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA 3 / Axela Hatchback 2009-2013

Mazda obrała swoją własną drogę po rozstaniu z Fordem wskutek światowego kryzysu finansowego, kiedy marka z niebieskim owalem sprzedała większość swoich udziałów w japońskim producencie samochodów.

Model Mazda 3 z 2009 roku bazował na wcześniejszej wersji, opracowanej wspólnie z Fordem. Jednak wprowadzone zmiany były znaczące i istotne. Dodatkowo, samochód zyskał nowy język designu, znany jako Zoom-Zoom. Do ważnych ulepszeń w porównaniu do poprzedniej generacji należało wprowadzenie ABS jako standardowego wyposażenia we wszystkich wersjach, począwszy od podstawowej wersji.

Nowe elementy stylistyczne, które łączyły łagodne linie z ostrymi kątami, sprawiły, że model 3/Axela charakteryzował się szeroką atrapą chłodnicy z przodu, po bokach której znajdowały się wloty powietrza z lampami przeciwmgielnymi. Po bokach, wyraziste nadkola i wznoszące się linie na panelach drzwi tworzyły wrażenie sportowego samochodu. W wersji hatchback, które jeszcze bardziej podkreślała wersja MPS, z charakterystycznym garbem na masce i wyróżniającym się spojlerem na tylnej klapie.

Wnętrze pojazdu wyposażono w nową deskę rozdzielczą z materiałami lepszej jakości. Niektóre przyciski i elementy sterujące zostały przearanżowane, aby poprawić ergonomię. Na górze centralnego panelu zainstalowano wyświetlacz Multi-Information, który zawierał informacje nawigacyjne, audio oraz dane z komputera pokładowego.

Dla rynku amerykańskiego, Mazda 3 Sedan oferowała dwa wybory silników, natomiast w Europie samochód był dostępny z szerszym wyborem jednostek, zarówno diesla, jak i benzynowych. Na kontynencie północnoamerykańskim, Mazda 3 była standardowo wyposażona w automatyczną skrzynię biegów oraz silnik o pojemności 2.5 litra.

Kiedy na rynku zadebiutowała pierwsza generacja Mazdy 3, wprowadziła poziom przyjemności z jazdy oraz poczucia jakości, który przewyższał jej klasę. Pięć lat później całkowita sprzedaż przekroczyła 1,8 miliona egzemplarzy, a Mazda 3 zdobyła łącznie 90 nagród motoryzacyjnych na całym świecie. Nowa Mazda 3 bazuje na zaletach pierwszej generacji i odzwierciedla rosnące zaniepokojenie kwestiami środowiskowymi, szybkim rozwojem motoryzacji oraz różnorodnością kryteriów, którymi ludzie kierują się przy ocenie samochodów. Rozwój pojazdu zrealizowano przez pracowników R&D w Japonii, USA i Europie, którzy współpracowali, aby odzwierciedlić długoterminową wizję Mazdy w zakresie rozwoju technologii, „Zrównoważone Zoom-Zoom”, mającą na celu osiągnięcie harmonii między przyjemnością z jazdy a cechami ekologicznymi i bezpieczeństwa. W rezultacie całkowicie nowa Mazda 3 rozwija uznaną sportową charakterystykę oryginalnego modelu i osiąga najwyższe wyniki w zakresie ekologicznym i bezpieczeństwa.

Kierownik programu Yoshiyuki Maeda mówi: „Skupiliśmy się na osiągnięciu ekscytującego doświadczenia, które kierowcy odczują bezpośrednio. Naszym celem była dynamiczna wydajność jazdy, która reaguje na intencje kierowcy oraz doskonałe cechy ekologiczne i bezpieczeństwa, które dają poczucie dumy i pewności, gdy kierowca siedzi za kierownicą. Aby stworzyć ekscytację w każdym elemencie pojazdu, pracowaliśmy nad poprawą każdego aspektu jakości jazdy.”

Projekt: zachowanie tożsamości Mazdy 3, jednocześnie czyniąc ją bardziej ekspresyjną

Koncepcja designu nowej Mazdy 3 brzmi: „pozostanie wiernym dziedzictwu tożsamości przy jednoczesnej ewolucji designu, aby był bardziej ekspresyjny.” Zachowując część dynamicznych linii oryginalnego modelu, dążono do bogatszej ekspresji, tworząc bardziej emocjonalny design. W rezultacie osiągnięto silny design, który podkreśla unikalną wartość Mazdy.

Design zewnętrzny – ekspresyjny i emocjonalny styl

Charakterystyczny nowy przedni pas powstał z 5-punktowej kratki i otworów w przednich rogach. Te elementy projektowe łączą się z rzeźbionym kształtem maski oraz odważnymi, ekspresyjnymi liniami, które łączą maskę z przednimi słupkami. Wszystkie linie wydają się płynąć w stronę środka tuż poniżej 5-punktowej kratki, co tworzy silniejszy wyraz mocy i dynamizmu. Z boku linia przedniego błotnika gładko przechodzi w linię boczną, wyraźnie identyfikując pojazd jako Mazdę i komunikując dynamizm. Linia bocznej podłogi zakrzywia się w górę i zdaje się łączyć z tylnym spojlerem, co podkreśla kompaktowy rozmiar pojazdu i jego zwinność. Aby uczynić powierzchnię bardziej ekspresyjną, projektanci Mazdy nieco wydłużyli krawędź maski, przednie błotniki oraz trójwymiarowy kształt wystających boków nadwozia, starannie formując krzywe, które subtelnie odbijają zmiany w naturalnym świetle.

Tylny widok charakteryzuje się sportowym designem z szerokim staniem. Najsilniejszymi cechami są wystające ramiona oraz wyraźnie podkreślona centralna koncentryczna kompozycja. To podejście zostało przeniesione z pierwszej generacji Mazdy 3 i zostało ujęte w bardziej odważny sposób, aby reprezentować ekspresyjność. Wszystkie linie tylnego widoku zaprojektowano tak, aby skoncentrować się na symbolu marki w centrum. Imponujący design słupka C również był dziedziczony z pierwszej generacji Mazdy 3 i stał się bardziej wyraźny. Umożliwiła to wiedza Mazdy w zakresie technologii tłoczenia.

Design wnętrza – wyrafinowany, sportowy i wysokiej jakości

W nowej Mazdzie 3 znajdziemy sportowe, ale jednocześnie wysoce wyrafinowane wnętrze. Deska rozdzielcza rozciąga się od centrum w kierunku boków z dynamicznym stylem, jakby napinała silne mięśnie. Duży wyświetlacz centralny i sterowanie zostały ułożone wokół kierowcy, aby dostarczyć idealne uczucie komfortu. Kąt panelu centralnego został dostosowany po dokładnej analizie ruchów ręki kierowcy, co zaowocowało bardziej stylowym i dynamicznym designem. Miękka powierzchnia o drewnianej strukturze z minimalizowanymi liniami podziału na górze deski rozdzielczej podnosi jakość wnętrza. Nowa interaktywna kontrola oświetlenia zwiększa połączenie kierowcy z pojazdem.

Dynamika jazdy – ewolucja w kierunku bardziej wyrafinowanej sportowej jazdy

Tematem rozwoju dynamicznych osiągów całkowicie nowej Mazdy 3 była „ekscytująca jazda.” Odnosi się do satysfakcji, jaka płynie, gdy samochód działa w doskonałej synchronizacji z intencjami kierowcy. Można to także opisać jako poczucie spełnienia, które towarzyszy kierowcy, gdy może łatwo prowadzić samochód i sprawić, że reaguje dokładnie tak, jak pragnie.

W tym celu zespół rozwojowy nie ograniczył się do wprowadzania małych zmian w już wysokim poziomie sztywności nadwozia i osiągów jazdy. Zamiast tego podjęli wszelkie starania, aby całkowicie wyeliminować wszystkie negatywne aspekty, takie jak hałas silnika, wibracje w nadwoziu i hałas drogowy. Jednocześnie zespół zachował wszystkie pozytywne aspekty, w tym dźwięk silnika, uczucie przyspieszenia, jakość reakcji hamulców oraz wrażenia związane z trzymaniem drogi.

Jednostki napędowe dla każdego doświadczenia jazdy

Jednostki napędowe łączą typowe doświadczenie jazdy Zoom-Zoom Mazdy z doskonałymi osiągami ekologicznymi, aby zapewnić ekscytującą jazdę. Przekazują dokładnie odpowiednią ilość siły G, która doskonale odpowiada rzeczywistemu przyspieszeniu pojazdu. To zapewnia kierowcy bardziej wyrafinowane doświadczenie jedności z samochodem. Nowa gama silników została dostosowana do europejskich klientów i obejmuje nowo opracowany silnik wysokoprężny MZR-CD 2.2 o pojemności 2,2 l, przeniesiony z nowej Mazdy 6, oprócz silników benzynowych MZR-1.6 i 2.0 oraz MZ-CD 1.6 turbo diesel. Jest to wysokowydajny, czysty silnik wysokoprężny o klasie najwyższej mocy, oszczędności paliwa i cichości. Silnik wysokoprężny MZR-CD 2.2 będzie dostępny w dwóch wariantach: wariant o wysokiej mocy z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1800-3000 rpm oraz maksymalną mocą 136 kW (185 PS) przy 3500 rpm, oraz wersja standardowa z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm przy 1800-2600 rpm oraz maksymalną mocą 110 kW (150 PS) przy 3500 rpm. Obie wersje charakteryzują się doskonałymi osiągami w zakresie czystych emisji, spełniają normy Euro Stage 5 i wykorzystują unikalną technologię filtra cząstek stałych (DPF) opracowaną przez Mazdę dla bardziej efektywnej regeneracji. Oszczędność paliwa również znacznie poprawiła się o 7-10 procent w porównaniu do silnika MZR-CD 2.0, który znajduje się w istniejącym modelu, osiągając 5,4 l/100 km dla wersji standardowej i 5,6 l/100 km dla wersji o wysokiej mocy.

Katalizator wykorzystujący technologię nanotechnologii

Katalizator silnika benzynowego MZR 2.0-litra to pierwszy na świecie katalizator pojazdu zbudowany w technologii nanotechnologii, która kontroluje jeszcze drobniejsze struktury materiałów niż nanotechnologia. Używa się go do osadzania pojedynczych cząsteczek metali szlachetnych, które mają mniej niż 5 nanometrów średnicy, w materiale podstawowym katalizatora. To nowe rozwiązanie pozwala Mazdzie zmniejszyć ilość drogich metali szlachetnych, takich jak platyna i pallad, o 70 do 90 procent, nie osłabiając wydajności katalizatora. Katalizator jest ważnym elementem działań Mazdy na rzecz zmniejszenia zależności od ograniczonych zasobów.

Układy kierowniczy, zawieszenie i hamulce

Aby osiągnąć odpowiednią równowagę między oszczędnością paliwa, lekką obsługą koła kierownicy a uczuciem stabilności, wszystkie wersje nowej Mazdy 3 są wyposażone w system wspomagania kierownicy elektrohydraulicznej (EHPAS), który zdobył wysokie uznanie w pierwszej generacji Mazdy 3. Zawieszenie opiera się na systemie pierwszej generacji Mazdy 3 i zostało wzmocnione, aby zapewnić jeszcze bardziej zwinne reakcje na ruchy kierownicą oraz poprawić kontrolę przechyłów i utrzymać bardziej płaską jazdę poprzez wzmocnienie tłumienia zawieszenia. W systemie hamulcowym dostosowano wspomaganie próżniowe, a także zoptymalizowano uczucie początkowego działania hamulca. Ogólny rezultat to doskonała reakcja i uspokajająca liniowość we wszystkich warunkach hamowania.

Bardzo sztywne nadwozie

Podstawowa koncepcja rozwoju nadwozia całkowicie nowej Mazdy 3 polegała na poprawie ogólnej równowagi sztywności nadwozia i zapewnieniu, że solidnie absorbuje siły reakcyjne tłumików. W tym celu szczególną uwagę zwrócono na wzmocnienie obszaru wokół mocowań przedniego i tylnego zawieszenia oraz sekcji łączeniowych w każdym rogu, które są narażone na większe obciążenia. Użyto klejów strukturalnych do wzmocnienia połączeń dla przednich i tylnych wież zawieszenia, a także dodano spawanie punktowe, aby wzmocnić miejsca łączenia otworów drzwi. W rezultacie uzyskano znaczne poprawki w sztywności i histerezie nadwozia (stopień deformacji nadwozia samochodu w wyniku powtarzanych obciążeń skrętnych).

Wiodąca w klasie aerodynamika

Przyjęliśmy nowe podejście, nazwane „zarządzaniem przepływem powietrza”, aby optymalnie kontrolować przepływ powietrza. Konwencjonalne projekty samochodów generują dużą ilość oporu, co negatywnie wpływa na wydajność aerodynamiczną. Nowa Mazda 3 nie wciąga nadmiaru powietrza, a tym samym minimalizuje opór. Przykładem są górne i dolne otwory kratki, które koncentrują ciśnienie ramy (ciśnienie wiatru) w sposób, który ułatwia pobieranie powietrza i skutecznie kieruje je do chłodzenia silnika. Dodatkowo, przednie rogi górnej części nadwozia zostały przeprojektowane, a dodano okrągłe deflektory przednich opon, aby kontrolować przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu. W rezultacie współczynnik oporu dla europejskiej wersji 5-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana wynosi odpowiednio 0,30 i 0,28, co plasuje się wśród najlepszych w segmencie. Te działania pomogły inżynierom osiągnąć najwyższe poziomy redukcji hałasu wiatru, stabilności przy dużych prędkościach i oszczędności paliwa.

Środowisko kabiny – poczucie jedności między samochodem a kierowcą

W nowej Mazdzie 3 znajduje się nowy interfejs człowiek-maszyna, który przyczynia się do poczucia jedności między samochodem a kierowcą. Wnętrze kabiny zaprojektowano na tyle, aby kierowca mógł skupić się na prowadzeniu pojazdu i docenić poziom jakości zarówno w designie, jak i użytych materiałach.

Sportowy kokpit, który poprawia funkcjonalność i estetykę

Nowe podejście „układ strefowy” koncentruje się na poprawie widoczności i bardziej intuicyjnych kontrolach, które zapewniają „poczucie jedności samochodu i kierowcy” oraz „uspokajające uczucie pewności, które uwalnia kierowcę do skoncentrowania się na jeździe.” Po pierwsze, zespół rozwojowy Mazdy zintegrował wyświetlacz informacji i umiejscowił go w optymalnej „strefie” w kierunku przodu. Umożliwiło to umiejscowienie informacji niezbędnych podczas jazdy w miejscu, które można zobaczyć przy minimalnym ruchu oka. Następnie inżynierowie umieścili wszystkie kontrolki i przełączniki w jednej „strefie” bliżej rąk kierowcy. Zaprojektowanie kokpitu z kontrolkami i wyświetlaczem informacji w osobnych strefach umożliwia kierowcy skupienie się na jeździe.

Wyświetlacz informacji multimedialnej (MID)

Na podstawie koncepcji układu strefowego Mazda opracowała wyświetlacz Multimedialny (MID). Wyraźnie pokazuje informacje na temat wszelkiego wyposażenia potrzebnego w trakcie jazdy, takich jak komputer pokładowy, system audio oraz kompaktowy system GPS (opcjonalnie), który można łatwo obsługiwać za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy.

Fotele, które lepiej pasują, zapewniają większe wsparcie i są bardziej funkcjonalne

Podniesione boki na przedniej części siedzisk były powiększone o 20 mm w porównaniu do pierwszej generacji Mazdy 3, aby zwiększyć wsparcie dla nóg i lepiej dopasować do ciała. Oparcia foteli zostały również wydłużone o 35 mm, co lepiej wspiera postawę pasażera. Kontrole regulacji pozycji fotela również zostały rozwinięte. Nowy fotel elektryczny ma funkcję pamięci 3 pozycji. W momencie podejścia do samochodu, lewy przedni fotel automatycznie dostosowuje się do ustawień wybranych przez trzech różnych kierowców, rozpoznając kod kluczyków. Modele wyższej klasy mają w standardzie fotele sportowe.

Nowe funkcjonalności powitalne

Interaktywna kontrola oświetlenia zwiększa oczekiwanie na doświadczenie jazdy Zoom-Zoom. Na przykład, gdy kierowca odblokowuje drzwi samochodu, oświetlenie kokpitu, lampa sufitowa i światła w klamkach drzwi włącza się w sekwencji, wraz z wskaźnikami i centralnym wyświetlaczem, aby łagodnie powitać kierowcę i pasażerów (w zależności od wersji). Oświetlenie nawet reaguje, gdy kierowca obsługuje kontrolki, wzmacniając interaktywną komunikację między kierowcą a samochodem.

Znacząco zredukowany hałas drogowy i wiatrowy

Wiele ulepszeń wprowadzono w zakresie sztywności strukturalnej i wydajności NVH jednostki napędowej, aby zapewnić cichszą, przyjemniejszą jazdę, w tym redukcję hałasu o wysokiej częstotliwości, który czasami pojawia się podczas zwalniania, jednocześnie rozwijając sportowy dźwięk silnika. Zwiększenie sztywności elementów i połączeń również przyczyniło się do dostarczenia cichszej jazdy, która plasuje się wśród liderów klasy. Poziom ciśnienia dźwięku hałasu drogowego został ograniczony o 6 do 11 procent w porównaniu do poprzedniego modelu, a hałas wiatru zmniejszył się o około 6 procent, osiągając 59,0 dB przy 100 km/h przy wietrze bocznym 5 m/s, co sprawia, że nowa Mazda 3 znajduje się w czołówce najcichszych w klasie.

Bezpieczeństwo

Oprócz poprawy technologii pasywnego bezpieczeństwa, Mazda skupiła się na wzmacnianiu aktywnego wyposażenia bezpieczeństwa, które wspiera rozpoznawanie i unikanie zagrożeń. W szczególności nowoczesne technologie aktywnego bezpieczeństwa, które znajdują się w nowej Mazdzie 3, obejmują standardowe wyposażenie takie jak ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), dynamiczna kontrola stabilności (DSC) oraz system sygnalizacji awaryjnego zatrzymania (ESS), a także reflektory bi-xenonowe z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego (opcjonalnie). Nowe funkcje obejmują system monitorowania tylnych pojazdów (RVM), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz podgrzewaną szybę przednią (opcjonalnie). Systemy pasywnego bezpieczeństwa nowego modelu są kompleksowe i obejmują technologię unikalnego, bardzo sztywnego i bezpiecznego nadwozia Mazdy, rozwiniętą przez Mazdę zaawansowaną system dystrybucji i absorpcji energii udarowej, a także aktywne zagłówki przednich siedzeń i sześć poduszek powietrznych, co sprawia, że nowa Mazda 3 osiąga najwyższe wyniki w testach bezpieczeństwa zderzeniowego na całym świecie.

Wydajność ekologiczna

Nowa Mazda 3 oferuje doskonałą wydajność ekologiczną, która odpowiada normom Euro Stage 5 (z wyjątkiem modeli z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi 1.6). To osiągnięto dzięki innowacjom, w tym nowemu silnikowi wysokoprężnemu MZR-CD 2.2, zoptymalizowanej kontroli silnika, elektrohydraulicznej pomocy kierownicy (EHPAS), doskonałej aerodynamice i kompleksowym staraniom na rzecz zmniejszenia masy. Standardowa wersja silnika MZR-CD 2.2 jest około 10 procent bardziej wydajna niż silnik MZR-CD 2.0 z pierwszej generacji Mazdy 3.

Wysiłki na rzecz promowania recyklingu pojazdów

1.6i 5MT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 6000 Rpm
105 Hp @ 6000 Rpm
103 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy107 Lb-Ft @ 4000 Rpm
145 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2766 Lbs (1255 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3902 Lbs (1770 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0i 5AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc110 Kw @ 6500 Rpm
150 Hp @ 6500 Rpm
148 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4000 Rpm
187 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2954 Lbs (1340 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4045 Lbs (1835 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2183 G/Km

2.0i 5MT (151 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc111.1 Kw @ 6000 Rpm
151 Hp @ 6000 Rpm
149 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy142 Lb-Ft @ 4000 Rpm
192 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2745 Lbs (1245 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4045 Lbs (1835 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.5i 5AT (167 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2489 Cm3
Moc124.5 Kw @ 6000 Rpm
169 Hp @ 6000 Rpm
167 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy168 Lb-Ft @ 4000 Rpm
228 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/50 R17
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość69.1 In (1755 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3005 Lbs (1363 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3880 Lbs (1760 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)

1.6L CiTD 5MT (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc80 Kw @ 4000 Rpm
109 Hp @ 4000 Rpm
107 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114.9 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2943 Lbs (1335 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.6L CiTD 6MT (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc85 Kw @ 3600 Rpm
116 Hp @ 3600 Rpm
114 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750 Rpm
270 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2943 Lbs (1335 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto55 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa62 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie44 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

2.2L CiTD 5MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc110 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy265 Lb-Ft @ 2600 Rpm
359 Nm @ 2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3240.8 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

2.2L CiTD 5MT (185 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc136 Kw @ 3500 Rpm
185 Hp @ 3500 Rpm
182 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1800-3000 Rpm
400 Nm @ 1800-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/50 R17
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość69.1 In (1755 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3240.8 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto32.6 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.