MAZDA 3 / Axela Sedan 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA 3 / Axela Sedan 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA 3 / Axela Sedan 2018-Present

Czwarta generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2018 roku i była zgodna z językiem designu Kodo, zaprezentowanym podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w 2015 roku w koncepcie RX-Vision.

Sektor kompaktów był jednym z najważniejszych na wielu rynkach na całym świecie. Od marek masowych po marki premium, każdy producent samochodów miał tam przynajmniej jeden model. To był rynek, na którym zarówno hatchbacki, sedany, kombi, coupe, jak i kabriolety mogły znaleźć swoje miejsce oraz nabywców. Mazda zdecydowała się wprowadzić do tej segmentu jedynie 5-drzwiowego hatchbacka oraz sedana dla modelu 3.

Język designu Kodo przypominał płynny metal w ruchu. I Mazda 3 była tego idealnym przykładem. Płynne reflektory, harmonijne linie i krótki tył potwierdzały te zasady. Rzeźbione panele drzwiowe były także dynamiczne, podążając za strumieniem powietrza.

Wnętrze modelu 3 charakteryzowało się podwójnym poziomem designu oraz ekranem multimedialnym o przekątnej 8.8 cala umieszczonym w centralnej części. W centralnej konsoli znajdowały się jedynie przyciski do sterowania klimatyzacją. Na konsoli centralnej projektant umieścił kontroler typu commander, czyli pokrętło obrotowe.

W Mazda 3 dostępny był wybór silników obejmujący jednostkę diesla o pojemności 1.8 litra oraz benzynowy 2.5 litra. Wszystkie wersje były wspomagane systemem M Hybrid, który zwiększał efektywność paliwową i komfort jazdy. Standardową skrzynią biegów w całej gamie była 6-biegowa manualna, natomiast automatyczna 6-biegowa znajdowała się na liście opcji. Platforma oferowała niezależne zawieszenie przednie oraz wahacz w tylnej części. Dostępna była również wersja z napędem na wszystkie koła, chociaż nadal bez niezależnego zawieszenia z tyłu.

 Wprowadzony w 2010 roku, a swoje debiutanckie modele produkcyjne zaprezentował w 2012 roku wraz z CX-5 i Mazda6, design Kodo – Dusza Ruchu Mazdy stał się kluczowym elementem wzmacniającym globalną wartość marki. Mazda teraz podnosi go na wyższe poziomy głębi i wyrafinowania, wchodząc w nowy etap, który podnosi projektowanie samochodów do rangi sztuki pięknej.

Celem tej nowej ewolucji designu Kodo jest wyrażenie nowej formy elegancji inspirowanej japońską estetyką. Pierwszymi samochodami, które ucieleśniają nowy język designu Mazdy, są model koncepcyjny RX-Vision zaprezentowany na Tokyo Motor Show w 2015 roku oraz model koncepcyjny Vision Coupe, który był wystawiany na pokazie w 2017 roku. Starannie dopracowane elementy, które tworzą czyste, piękne projekty, łączą się z delikatnymi grami światła i odbić, aby zrealizować elegancki i wyrafinowany styl z naturalnym, dynamicznym odczuciem.

Nowa Mazda3 to pierwszy model produkcyjny przyjmujący tę rozwiniętą wersję designu Kodo. Choć charakteryzuje się niezwykle prostą formą „jednego ruchu”, sposób, w jaki światło i cienie zmieniają się oraz odbicia poruszają się po nadwoziu, rodzi silny i dramatyczny wyraz, który wykracza poza wcześniejsze iteracje tego języka designu. Innym celem stylizacji nowej Mazdy3 było nadanie hatchbackowi bardziej emocjonalnego wyglądu, natomiast sedan ma prezentować bardziej eleganckie proporcje. Mimo że oba modele noszą tę samą nazwę Mazda3, reprezentują zupełnie różne osobowości.

Projektowanie zewnętrzne

Przy projektowaniu hatchbacka i sedana nowej Mazdy3 zespół rozwojowy spojrzał na ich odpowiednie wartości i osobowości w nowy sposób, a następnie starał się maksymalnie wydobyć unikalny urok każdego z nich. Hatchback prezentuje potężny i uwodzicielski wygląd z trwałym walorem wizualnym, który budzi poczucie nadchodzących ekscytujących doświadczeń. Z drugiej strony czysta, smukła i wyrafinowana uroda sedana mówi o dojrzałości i elegancji. Efektem jest dwa typy nadwozia z tak wyraźnymi osobowościami, że można by pomyśleć, że są to zupełnie różne modele.

Mazda 3 (2019)
2019 Mazda 3
Koncepcja projektowa hatchbacka skupiała się na stworzeniu solidnej masy z uwodzącym urokiem, która wyraża nową interpretację stylu hatchback. Z perspektywy tylnej kabina i nadwozie łączą się w jedną solidną masę. Ta unikalna forma urzeczywistnia potężną, solidną obecność oraz wyraz uwodzenia i trwałego uroku.

Koncepcja projektowa sedana to „smukłość i elegancja”. Przy zachowaniu tradycyjnego stylu sedana, który łączy maskę, kabinę i bagażnik jako trzy odrębne elementy, zespół rozwojowy dążył do podniesienia tych elementów i osiągnięcia nowego poziomu piękna, który odpowiada sedanowi Mazdy. Efektem jest wyrafinowany, dojrzały wyraz elegancji.

Nowy projekt lamp to kolejny kluczowy element dalszej ewolucji designu Kodo. W zgodzie z motywem „mniej znaczy więcej”, wszystkie zbędne elementy zostały usunięte, pozostawiając tylko istotę oprawy oświetleniowej. Zespół rozwojowy uważał, że ograniczenie designu do minimum – źródła światła, soczewki i podstawy – stworzy czysty i piękny wygląd. Dążyli również do okrągłego kształtu z wyrazem głębi, aby stworzyć obecność, która akcentuje fizykę nowej Mazdy3 oraz oś przód-tył. Nowy projekt ucieleśnia dynamiczny wyraz, który odróżnia markę Mazda.

Polymetal Gray został nowo opracowany jako ekskluzywny kolor dla hatchbacka. Połączenie twardego wyglądu metalu z charakterystyczną gładkością plastiku tworzy zupełnie nowy wyraz jakości. Kolor zmienia swoje oblicze w zależności od światła, podkreślając piękną formę nadwozia hatchbacka.

Wnętrze

Aby wzmocnić połączenie między samochodem a kierowcą, każdy aspekt kokpitu jest rozmieszczony w idealnej poziomej symetrii, z kierowcą pośrodku. Jednocześnie każdy element został zaprojektowany tak, aby bezpośrednio zwracał się do kierowcy i podkreślał osie zorientowane na kierowcę, która biegnie od przodu do tyłu. Ponadto wnętrze wprowadza ideę „mniej znaczy więcej”, która jest kluczowym elementem ewoluowanej konstrukcji KODO nowej Mazdy3. Utrzymanie wszystkich elementów innych niż kokpit w jak najprostszej formie pomaga zwiększyć obecność strefy kokpitu. Tworzy to komfortowe środowisko, w którym samochód i kierowca prowadzą naturalny dialog, umożliwiając kierowcy skupienie się na zadaniu prowadzenia.

Projekt kokpitu stosuje koncepcję „punktu zbiegu” na poziomie poszczególnych części, w tym na szprychach kierownicy i wyświetlaczu centralnym. Oprócz podkreślenia osi zorientowanej na kierowcę, która przebiega od przodu do tyłu przez strefę kokpitu, to podejście projektowe wyraża również drugą poziomą oś poprzez układ form, które biegną w lewo i prawo od panelu instrumentów do wykończenia drzwi po obu stronach.

Celem projektu była prostota w całym zakresie, oparta na estetyce „mniej znaczy więcej”. Na przykład panel sterowania klimatyzacją i kratki po stronie pasażera są zintegrowane w osi lewo-prawo, która podąża za linią panelu instrumentów. Daje to czysty i prosty design.

Elementy wnętrza wykorzystują własne wykończenie Mazdy, zaprojektowane tak, aby wyrażać bogactwo i ciepło prawdziwej skóry. Wprowadzenie zmarszczek o różnej głębokości i kształcie na różnych częściach sprawia, że ten nowy materiał tworzy żywy, bogaty wyraz.

Nowo zaprojektowany panel zmiany biegów wykorzystuje technologię zwaną „formowaniem dwuwarstwowym”. Zawiera warstwę czarną, wytrawioną laserowo, pokrytą drugą przezroczystą warstwą, aby uzyskać lustrzany czarny wygląd z głęboką przezroczystością. Zmiany w świetle tworzą bogaty liniowy wyraz, który pomaga podkreślić sportowy charakter nowej Mazdy3, jej wysoką jakość oraz pride of ownership.

Wnętrze z tkaniny przyjmuje nowy kolor Greige, który łączy chłodne odcienie szarości z miękkim dotykiem beżu, tworząc przyjemne poczucie witalności i ciepła. To połączenie światła i głębi nadaje wnętrzu wyrafinowany wygląd.

Burdun został nowo opracowany jako kolor wnętrza wyłącznie dla hatchbacka. Głęboki, żywy wygląd tej specjalnej czerwonej skóry podnosi emocje związane z zewnętrznym designem i tworzy wygląd, który przemawia do dojrzałych gustów.

Projekt zorientowany na człowieka jeszcze bardziej zwiększa komfort relaksu

Kokpit i kabina zostały starannie zaprojektowane zgodnie z własną filozofią zorientowaną na człowieka firmy Mazda. Jednym z celów było zapewnienie wszystkim kierowcom pewności i łatwości w obsłudze, co pomaga w skupieniu się na prowadzeniu. Innym, zapewnienie komfortu i przyjemności podczas podróży. Mazda zastosowała najnowszą dostępną wiedzę i technologię w projektowaniu pozycji siedzenia, widoczności, interfejsu człowiek-maszyna (HMI) oraz jakości dźwięku audio. Te elementy zostały wykorzystane, aby jeszcze bardziej zwiększyć poziom jakości i zadowolenia, dostarczając bardziej naturalne i intuicyjne wrażenia z jazdy. Nowa Mazda3 zapewnia wszystkim pasażerom przyjemność z naturalnych, komfortowych i relaksujących doświadczeń z jazdy, które zaczynają się od pierwszej jazdy i pozostają spójne w każdej sytuacji drogowej.

Pozycja kierowcy

Telescopowa kierownica przyjmuje dodatkowe 10 mm ruchu na każdym końcu, aby oferować szerszy zakres regulacji 70 mm i dostarczać bardziej precyzyjną kontrolę nad regulacją pozycji siedzenia. Dodatkowo regulacja nachylenia poduszki siedzenia przedniego została włączona jako standardowe wyposażenie. Pomaga to zapobiec uniesieniu ud pasażera powyżej poduszki lub wywierać zbyt dużą presję na udach. Dzięki temu oferuje mocne wsparcie, które utrzymuje miednicę w wyprostowanej pozycji, aby utrzymać idealną postawę siedzącą, do której Mazda dążyła.

Dźwignia zmiany biegów została przesunięta do przodu i umieszczona wyżej w wersjach z automatyczną i manualną skrzynią biegów. Ułatwia to kierowcy przesunięcie ręki z kierownicy do obsługi dźwigni zmiany biegów. Kontroler komend również został przesunięty do przodu, uchwyty na kubki są teraz umieszczone przed dźwignią zmiany biegów, a środkowy podłokietnik wydłużony. Nowy układ konsoli podłogowej znacząco poprawia stabilność operacyjną, łatwość i

Interfejs człowiek-maszyna (HMI)

Wyświetlacz aktywnego prowadzenia, wskaźniki i wyświetlacz centralny zostały zaprojektowane na nowo, aby prezentować informacje w prostszy sposób, podczas gdy użyte czcionki zostały ujednolicone, aby stworzyć przyjemny i spójny wygląd.

Nowa Mazda3 przyjmuje 8,8-calowy szeroki wyświetlacz centralny. Oferując uproszczoną obsługę, która wymaga jedynie użycia kontrolera komend, ma również nowy system intuicyjnego prowadzenia, który ułatwia obsługę kontrolera.

Widoczność i pole widzenia

Grubość i kształt projektowania słupka A zostały zoptymalizowane, aby zminimalizować jego kąt przesłaniania i związane z tym martwe punkty. Każdy detal kształtu słupka został starannie zaprojektowany po obliczeniach, jakie ruchy szyi i oczu nie obciążą kierowcy. W efekcie nowy design znacząco redukuje martwe punkty z przodu pojazdu, zapewniając kierowcy ciągły widok pieszych lub potencjalnych przeszkód po prawej lub lewej stronie, utrzymując jednocześnie naturalną postawę podczas jazdy.

System sterowania prędkością wycieraczek został starannie zaprojektowany, aby poprawić wydajność wycieraczek. Został również zaprojektowany tak, aby stale dostosowywać kąt pracy wycieraczek w drobnych krokach. Dzięki temu czyszczą one do końca słupka A, znacznie zwiększając widoczność w pobliżu słupka A po stronie kierowcy. Wycieraczki są umieszczone pod maską, co pomaga zapewnić czysty widok z przedniej szyby. Dodatkowo dysze spryskiwaczy są przymocowane do ramion wycieraczek, dzięki czemu ich spray może być natychmiast usuwany po aplikacji i nie przeszkadza w widoczności. Te działania łączą się, aby zapewnić kierowcy lepszy widok i szybciej utrzymać czystość w trudnych warunkach pogodowych.

Mazda Connect

Mazda Connect teraz zawiera cyfrową instrukcję obsługi jako jedną z aplikacji. Gdy na wyświetlaczu centralnym pojawia się ostrzeżenie, przedstawia również informację o poziomie priorytetu i link do cyfrowej instrukcji obsługi. Kierowca może wtedy uzyskać dostęp do instrukcji, aby szybko otrzymać wyjaśnienie ostrzeżenia i wskazówki dotyczące najlepszego sposobu reagowania na daną sytuację.

System audio

Mazda przeprowadziła szereg nowych badań dotyczących tego, jak dźwięki są transmitowane przez wnętrze samochodu. To pozwoliło na bardziej efektywne poprawienie jakości dźwięku poprzez umieszczanie głośników niskotonowych w rogach, gdzie dźwięk jest wzmocniony. Aby uniknąć wpływu tonów średnich i wysokich na dźwięk odbity, pozostałe głośniki umieszczono na lewych i prawych wykończeniach oraz górnych sekcjach wykończenia drzwi, gdzie dźwięk jest bezpośrednio kierowany w stronę uszu pasażerów. Tworzy to bardziej naturalne odczucie w rozpoznawaniu źródła dźwięku i wzmacnia głębię oraz klarowność tego dźwięku.

Standardowy system audio z 8 głośnikami korzysta z układu 3-drożnego, z 3-calowymi głośnikami niskotonowymi umieszczonymi po bokach przedniej osłony, parą 2,5-centymetrowych głośników na osłonie oraz 8-centymetrowymi głośnikami na górnej części wykończenia drzwi przednich i tylnych. System audio Bose® z 12 głośnikami zawiera dodatkowy 8-centymetrowy głośnik centralny, parę tylnych głośników satelitarnych i subwoofer. Oferuje również indywidualne strojenie, aby zapewnić mocniejsze basy i wyższą jakość dźwięku.

Następna generacja przyjemności z jazdy Mazdy, wyrafinowana i dalej rozwinięta dzięki projektowi zorientowanemu na człowieka

Doświadczenie jazdy Jinba-ittai Mazdy wymaga, aby samochód działał w doskonałej harmonii z intencjami kierowcy, aby zapewnić większe bezpieczeństwo, pewność i poczucie bezpieczeństwa. Dążąc do tego, Mazda pozostaje wierna filozofii projektowania zorientowanego na człowieka. Wysiłki te obejmują rozwój technologii Skyactiv. Zaczynając od nowej Mazdy3, obejmują także wprowadzenie nowych technologii, które jeszcze bardziej rozwijają poziom, na którym stosuje się projektowanie zorientowane na człowieka. Ciągłym celem jest zrealizowanie ostatecznego wyrazu Jinba-itta, umożliwiając kierowcy czerpanie przyjemności z jazdy w naturalny sposób, jakby poruszał własnym ciałem bez potrzeby świadomego wysiłku.

Nowe technologie opierają się na intensywnych badaniach dotyczących człowieka, które wykraczają poza badanie tylko cech ciała i ruchów, badając również reakcji emocjonalne. Zamiast po prostu dążyć do mechanicznej wydajności anatomii człowieka, Mazda koncentruje się na maksymalizacji wrodzonych zdolności fizycznych, jednocześnie badając, jak zrealizować doświadczenie jazdy, które najlepiej odpowiada ludzkim wrażliwościom. Koordynując rozwój wszystkich tych technologii jako organiczną całość, Mazda dopracowuje dynamiczne osiągi tak, aby podstawowe ruchy samochodu – przyspieszanie, skręcanie i zatrzymywanie – były naturalne dla kierowcy.

Nowa Mazda3 jest napędzana najnowszymi silnikami Skyactiv, w tym nowym silnikiem Skyactiv-X, i przyjmuje także Architekturę Pojazdów Skyactiv. To dodaje nową warstwę polerowania do jej dynamiki jazdy, opartej na filozofii projektowania zorientowanego na człowieka Mazdy. Następna generacja przyjemności z jazdy Mazdy zaczyna się tutaj.

Układ napędowy

Wersje silników benzynowych nowej Mazdy3 obejmują 2.0- i 2.5-litrowe silniki Skyactiv-G. Wszystkie trzy przyjmują zoptymalizowane porty dolotowe i kształt tłoków, podzieloną wtrysk paliwa i zawór do kontroli chłodziwa, aby dostarczać wyższe poziomy wydajności dynamicznej, oszczędności paliwa i przyjazności dla środowiska.

Skyactiv-D 1.8 to oferta silnika wysokoprężnego dla nowej Mazdy3. Zastosowanie ultra-opóźnionych wieloodżwirowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych pozwala silnikowi wykorzystywać wtrysk wielostopniowy pod wysokim ciśnieniem i precyzyjnie kontrolowany. To pozwala osiągnąć lepszy balans między poprawioną efektywnością paliwową, cichym działaniem a zmniejszeniem emisji spalin, jednocześnie dostarczając płynniejsze i bardziej dynamiczne osiągi.

Nowa Mazda3 jest pierwszym samochodem produkcyjnym, który oferuje innowacyjny silnik Skyactiv-X. Cechy to wyjątkowa reakcja początkowa, potężny moment obrotowy, wierna reakcja liniowa i swoboda obrotów. Silnik wspierany jest przez inteligentny nowy system M Hybrid Mazdy, który wspomaga większe oszczędności paliwowe i osiąga wyższe poziomy przyjemności z jazdy oraz przyjazności dla środowiska.

i-Activ AWD

Rozwijała się również technologia i-Activ AWD Mazdy, która teraz dodaje detekcję „obciążenia pionowego czterech kół” i współpracuje z systemem G-Vectoring Control Plus (GVC Plus), aby kontrolować rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami. W rezultacie jest w pełni zdolna do wiernego odpowiadania na intencje kierowcy, niezależnie od sytuacji drogowej. Zmniejsza również całkowitą stratę mechaniczną o około 60% w porównaniu do poprzedniego modelu, co przyczynia się do poprawy oszczędności paliwa.

G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) dodaje bezpośrednią kontrolę momentu obrotowego poprzez hamulce. To umożliwia samochodowi lepsze radzenie sobie w nagłych manewrach unikania i zapewnia bardziej pewne sterowanie w różnych sytuacjach, w tym przy szybkich zmianach pasów i jazdę po śliskich nawierzchniach.

Technologie strukturalne nowej generacji Skyactiv-Vehicle Architecture

Fotele przyjmują podstawową strukturę zaprojektowaną w celu utrzymania naturalnej krzywej w kształcie litery S kręgosłupa. Poduszka siedziska i dolna część oparcia wspierają dolną miednicę, górną miednicę i uda, aby utrzymać miednicę w wyprostowanej pozycji. Tymczasem górna część oparcia wspiera środek ciężkości klatki piersiowej. Ta struktura umożliwia kierowcy stabilizowanie głowy w naturalny sposób, przesuwając miednicę i kręgosłup, aby utrzymać równowagę bez świadomego wysiłku.

Karoseria dalej rozwija koncepcję prostego frameworku Mazdy i ciągłej struktury pierścienia. Nowe połączenia przód-tył uzupełniają istniejące połączenia pionowe i boczne poprzedniej konstrukcji, aby utworzyć struktury pierścieniowe w wielu kierunkach. To zwiększa sztywność, jednocześnie zmniejszając opóźnienia w przekazywaniu energii, co pomaga maksymalizować funkcjonowanie tłumików i opon. Koncentrując przyjmowanie energii z powierzchni drogi w starannie wybranych miejscach i przyjmując nowo opracowaną strukturę tłumienia, która pomaga w absorpcji, zmniejsza się wibracje powodujące hałas, nie zwiększając ciężaru pojazdu.

Na podstawie koncepcji wygładzania przekazywania siły do masy sprężynowej w czasie, system zawieszenia wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu oraz nowo opracowaną ramę skrętną z tyłu. Nowy kulisty kształt wewnętrznej struktury poduszek w połączeniu z nową geometrią zawieszenia realizuje bezopóźnione przekazywanie i liniowe działanie.

Redukcja NVH

W wyniku badań dotyczących człowieka przeprowadzonych przez Mazdę, rozwój skoncentrował się na trzech cechach dźwiękowych, które bezpośrednio wpływają na pasażerów wnętrza. Są to głośność dźwięku, zmiany w tonacji i tonie z biegiem czasu oraz kierunek, z którego dźwięki pochodzą. Tłumienie generacji hałasu i zmniejszanie jego głośności, a także kontrolowanie wahań i kierunku dźwięków mają na celu osiągnięcie „cichego” środowiska wewnętrznego. Celem jest dostarczenie „wysokiej jakości ciszy”, która satysfakcjonuje wszystkich pasażerów.

W celu poprawy podstawowych właściwości izolacyjnych kluczowych dla zmniejszenia NVH, nowa Mazda3 to pierwszy model Mazdy z zastosowaniem struktury „dwuwarstwowej”, która zostawia przestrzeń między karoserią a wykładziną na podłodze. Traktując wykładzinę i panel karoseryjny jako dwie ściany i projektując je w celu dopasowania do charakterystyk materiału włókna przymocowanego do wykładzin, zwiększa się efektywność bez zwiększania wagi. Liczba otworów w wykładzinie została również zredukowana wszędzie tam, gdzie to możliwe, co znacznie poprawia izolację akustyczną.

Działania mające na celu radzenie sobie z hałasem drogowym koncentrowały się na minimalizacji hałasu i wibracji oraz na umożliwieniu wszelkich dźwięków przekazywanych, gdy powierzchnia drogi się zmienia, docierających do uszu pasażerów wnętrza w liniowy sposób. Funkcja tłumienia dźwięku, dodana do podsufitki i dywaników, skutecznie tłumi hałasy wysokotonowe. Opony z optymalną akcją wiosenną w pionie i zwiększoną sztywnością w możliwych punktach wejścia pomagają zapobiegać przenoszeniu niepożądanych wibracji do wnętrza. Bezopóźnione przekazywanie dozwolonych dźwięków i wibracji tworzy bardziej uspokajające i komfortowe środowisko wewnętrzne.

Funkcje bezpieczeństwa zaprojektowane do wyjątkowego działania w rzeczywistym świecie

Podstawowe cele Mazdy w zakresie proaktywnego bezpieczeństwa to zapewnienie kierowcy pewności oraz zaoferowanie wszystkim pasażerom wnętrza kompleksowego doświadczenia prowadzenia. W oparciu o tę filozofię zespół rozwojowy ciężko pracował nad ewolucją podstawowych technologii bezpieczeństwa, takich jak pozycja siedzenia, układ pedałów i dobra widoczność, zaawansowane technologie i-Activsense, a także pasywne technologie bezpieczeństwa zaprojektowane w celu ochrony pasażerów wnętrza w przypadku wystąpienia kolizji.

Z myślą o przyszłości Mazda nieustannie stara się doskonalić poziom bezpieczeństwa oferowanego przez swoje samochody. Celem jest dostarczenie bezpiecznego i uspokajającego doświadczenia prowadzenia dla każdego, od niedoświadczonych kierowców, przez starszych kierowców, aż po pasażerów na tylnych siedzeniach. Mazda jest zobowiązana do dalszego rozwijania swoich technologii bezpieczeństwa, podejmując krok po kroku działania, które mają na celu uczynienie wypadków samochodowych przeszłością.

Bezpieczeństwo aktywne: i-Activsense

Nowa Mazda3 jest dostępna z nowym systemem monitorowania kierowcy Mazdy. System wykorzystuje zarówno kamerę podczerwieni, jak i diodę LED, aby obserwować stan kierowcy podczas jazdy. Monitoruje, jak szeroko otwarte są powieki kierowcy w danym momencie, ile razy mruga oraz kąt ust i twarzy, aby określić poziom senności lub zmęczenia. Monitoruje również kierunek wzroku i ruchy oczu kierowcy, aby określić, kiedy kierowca jest nieuważny. Jeśli system oceni, że sytuacja stała się niebezpieczna, uruchamia alarm, aby uświadomić kierowcy i współpracuje z systemem Smart Brake Support (SBS), aby skrócić czas wymagany na wydanie ostrzeżenia o hamulcu.

System Front Cross Traffic Alert (FCTA) jest dostępny w nowej Mazdzie3. System ten wykorzystuje nowo przyjęte radary boczne z przodu do wykrywania innych pojazdów zbliżających się z martwych kątów z przodu po prawej lub lewej stronie pojazdu i ostrzega kierowcę o ich obecności. Pomaga to zapobiegać powszechnym przyczynom wypadków, gdy samochody wjeżdżają na skrzyżowanie T z częściowo zasłoniętym widokiem.

Nowa Mazda3 jest również wyposażona w nowy system Cruising & Traffic Support (CTS) Mazdy. CTS wspiera redukcję zmęczenia kierowcy, pomagając w operacjach przyspieszenia, hamowania i sterowania, gdy stoimy w korkach na autostradzie. Wspiera również bezpieczniejsze, bardziej uspokajające i komfortowe doświadczenie prowadzenia w warunkach wymagających ciągłej obsługi wspomaganych funkcji.

Bezpieczeństwo pasywne

Wzrosła znacznie proporcja stali o ultra-wysokim napięciu, ocenianej na 980 MPa lub więcej, z 3% użytych w poprzednim modelu do 30% w nowej Mazdzie3. To połączenie z nową belką obwodową i tylnymi ramami bocznymi, które odkształcają się w sposób akordeonowy, tworzy solidną karoserię, która wytrzymuje siłę uderzenia, oraz strukturę ramy, która skutecznie absorbuje energię.

Nowa Mazda3 wprowadza nową poduszkę powietrzną na kolana dla fotela kierowcy. Jest to nie tylko pierwszy raz w samochodzie Mazdy, ale będzie także standardowym wyposażeniem na całym świecie. Dzięki tłumieniu ruchu do przodu ciała kierowcy w przypadku kolizji, ta nowa poduszka powietrzna przyczynia się do zmniejszenia liczby obrażeń nóg, klatki piersiowej i każdej z poduszek bocznych, która jest podzielona na przednią i tylną komorę. Wykorzystując zmniejszone ciśnienie powietrza w przedniej komorze i wyższe ciśnienie w tylnej komorze zmniejsza to obciążenie klatki piersiowej, jednocześnie mocno trzymając ciało w miejscu.

2.0L Skyactiv-X 6AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc132.4 Kw @ 6000 Rpm
180 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy165 Lb-Ft @ 3000 Rpm
224 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

2.5L Skyactiv-G 6AT AWD (186 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc136.8 Kw @ 6000 Rpm
186 Hp @ 6000 Rpm
183 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy186 Lb-Ft @ 4000-6500 Rpm
252 Nm @ 4000-6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7X62.2 In (1567 Mm)
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Masa własna3071 Lbs (1393 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)

2.5L Skyactiv-G 6MT AWD (186 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc136.8 Kw @ 6000 Rpm
186 Hp @ 6000 Rpm
183 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy186 Lb-Ft @ 4000-6500 Rpm
252 Nm @ 4000-6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7X62.2 In (1567 Mm)
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)

1.8L Skyactiv-D 6AT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1759 Cm3
Moc85.3 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
270 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4220 Lbs (1914 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2126 G/Km

1.8L Skyactiv-D 6MT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1759 Cm3
Moc85.3 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1600-2600 Rpm
270 Nm @ 1600-2600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Masa własna2864 Lbs (1299 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4176 Lbs (1894 Kg)

2.0L Skyactiv-G 6AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc89.7 Kw @ 4000 Rpm
122 Hp @ 4000 Rpm
120 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4000-6500 Rpm
213 Nm @ 4000-6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Masa własna2866 Lbs (1300 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4193 Lbs (1902 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

2.0L Skyactiv-G 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc89.7 Kw @ 6000 Rpm
122 Hp @ 6000 Rpm
120 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4000-6500 Rpm
213 Nm @ 4000-6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi107.3 In (2725 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Masa własna2811 Lbs (1275 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4120 Lbs (1869 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.