Mazda zaprezentowała drugą generację modelu 6 we wrześniu 2007 roku. Mimo że był większy od swojego poprzednika, był lżejszy i bardziej sportowy.
Ford posiadał spory udział w Mazdzie od 1996 roku, a w ramach planu przewidywano dzielenie się platformami i silnikami między oboma markami. Dlatego Mazda 6 otrzymała platformę Mondeo, co okazało się dobrą decyzją. Japoński producent słynął z produkcji sportowych samochodów, zaczynając od najlepiej sprzedającego się roadstera na świecie, MX5, a kończąc na jedynym samochodzie sportowym na rynku z silnikiem rotacyjnym, RX8. Model 6 starał się zaoferować przyjemne, sportowe wrażenia jako rodzinna limuzyna.
Projektanci Mazdy postanowili połączyć zaokrąglone linie z ostrymi kątami. Nadkola przednich kół zostały powiększone, a opadające reflektory przypominały oczy wojownika samuraja. Szeroki, V-kształtny, pięcio-kątny grill podkreślał sportowy wygląd pojazdu. Mimo że był wyższy, szerszy i dłuższy od swojego poprzednika, ważył o 35 kg mniej (77,2 lbs).
Wnętrze było przestronne i komfortowe dla czterech dorosłych pasażerów. Fotele przednie miały średnie podparcie boczne, natomiast tylna kanapa była profilowana dla dwóch osób. W zależności od poziomu wyposażenia, Mazda montowała system audio Bose oraz nawigację satelitarną.