Model Mazda 6 Sedan z 2015 roku był raczej delikatnym liftingiem drugiej generacji. Ponieważ druga generacja miała nagradzany design, trudno było wprowadzić zmiany, które mogłyby go zepsuć. Korzystając z zasad designu KODO, zmieniono go, nie naruszając jego podstawowych atutów.
Bardzo trudno jest wizualnie poprawić pojazd, który zdobył uznanie za swój wygląd, a design wydawał się świeży nawet po 4 latach. Mazda miała taki dylemat, gdy musiała odnowić swój flagowy model, dużą Mazdę 6. Ostatecznie jednak była do tego zmuszona, a najważniejsze elementy, które zostały zmienione, znajdowały się pod maską. Z zewnątrz wprowadzono kilka subtelnych modyfikacji, takich jak kierunkowskazy w zewnętrznych lusterkach. W wersji po liftingu miały one formę poziomą zamiast pionowej. Grille miał wzór 3D, przypominający siatkę z diamentami.
Wewnątrz kabiny zaszły znaczne ulepszenia, gdzie deska rozdzielcza stała się bardziej ukierunkowana na kierowcę. Dodano system head-up wyświetlający najważniejsze informacje, nową kierownicę oraz lepsze materiały. W opcjonalnym wyposażeniu znalazł się również system kamer 360 stopni.
W samochodzie zainstalowano nowy system, który poprawia prędkość pokonywania zakrętów. Podczas pokonywania zakrętu lekko hamowane są wewnętrzne koła, a podczas wyjazdu z zakrętu moment obrotowy przekazywany na koła jest wzmacniany. Dzięki temu samochód lepiej radzi sobie w zakrętach. To coś, co robią dobrzy kierowcy: lekko hamują przed zakrętem, a przyspieszają po wierzchołku. Technologia Mazdy jest lepsza, ponieważ hamuje tylko wewnętrzne koła. Większość silników i skrzyń biegów pochodzi z modelu sprzed liftingu.
Mazda 6
Debiutująca w 2012 roku jako flagowy model w nowej generacji produktów Mazdy, Mazda 6 zdobyła uznanie na rynkach na całym świecie dzięki urzekającej witalności designu KODO-Soul of Motion oraz zrównoważeniu przyjemności z jazdy, efektywności ekologicznej i bezpieczeństwa, jakie oferuje technologia SKYACTIV. Celem tej aktualizacji jest pełne zaspokojenie oczekiwań klientów, a Mazda podjęła nadzwyczajne wysiłki, aby wprowadzić nowe poziomy głębi i dojrzałości we wszystkich aspektach modelu. Oprócz innowacyjnego designu wnętrza, odświeżona Mazda 6 oferuje klientom większą elegancję i wartość dzięki ulepszonym cechom zewnętrznym, funkcjonalności, komfortowi jazdy, cichości oraz bezpieczeństwu.
Mazda 6 z 2016 roku charakteryzuje się następującymi usprawnieniami. Odważne zmiany w kształcie deski rozdzielczej i konsoli centralnej nadają wnętrzu świeży wygląd. Łączy w sobie projekt kokpitu zorientowanego na kierowcę, oparty na unikalnym koncepcie Heads-up Cockpit Mazdy, z przestronnym środowiskiem pasażerów na przednich siedzeniach. Dodatkowo, szczególną uwagę poświęcono minimalizacji szczelin między elementami i osiągnięciu ogólnego jednolitego wyglądu, co znacząco zwiększa wrażenie jakości, które przystoi flagowemu modelowi w ofercie Mazdy. Cechy zewnętrzne obejmują nowy przedni grill oraz charakterystyczny design skrzydła. Te elementy w połączeniu z nowymi reflektorami LED tworzą odważny i elegancki wyraz, który pozostawia wyraźne wrażenie o ewolucji marki. Szczegółowe udoskonalenia dynamicznych osiągów obejmują lepszą izolację akustyczną w całej karoserii oraz poprawioną wydajność przednich i tylnych siedzeń. Te ulepszenia przynoszą cichszą i bardziej komfortową jazdę, co przystoi flagowemu modelowi Mazdy z nowej generacji produktów.
Design Zewnętrzny
Mazda 6 była inspiracją dla koncepcyjnego modelu TAKERI i jest czystym wyrazem języka designu KODO Mazdy. Projekt łączy inteligencję, elegancję oraz dynamiczny kształt, aby zrealizować silną obecność jako flagowy model. W rezultacie zdobyła wysokie uznanie, w tym tytuł jednego z trzech finalistów nagrody World Car Design of the Year 2013.
W tej aktualizacji szczególny wysiłek poświęcono dalszemu szlifowaniu nagradzanego designu Mazdy 6 i stworzeniu głębszej, silniejszej ekspresji projektowej. Obejmuje to dodatkową teksturę oraz wzmocnioną trójwymiarowość przedniego grilla i charakterystycznego skrzydła; silne poczucie witalności nowych reflektorów, które wyglądają jak oczy wpatrzone przed siebie; oraz nową ekspresję projektową stworzoną przez iluminację charakterystycznego skrzydła. Chociaż wyrafinowany charakter wynikający z designu KODO pozostaje, odświeżona Mazda 6 oznacza ewolucję w kierunku bolder i bardziej eleganckiego wyrazu, co nadaje jej silniejszą obecność jako model flagowy i wyraźnie przekazuje dalszą ewolucję marki.
Zęby w przednim grillu, które mają silniejszy wygląd poziomego przepływu, łączą się z dynamicznym kształtem i trójwymiarowością charakterystycznego skrzydła, tworząc odważniejszą przednią część z eleganckim wyglądem.
Podpis świetlny z tylnych lamp kombinowanych nadaje tyłowi ostre, napięte wrażenie.
Nowa kompaktowa antena w kształcie płetwy rekina podkreśla opływowy kształt pojazdu oraz stylowy wygląd.
19-calowe aluminiowe koło z wysokopołyskową powłoką przyjmuje ciemniejszy kolor, co podkreśla jasność oraz głębię metalicznego wyglądu.
Linia dziewięciu kolorów nadwozia obejmuje nowo opracowany Sonic Silver Metallic oraz Titanium Flash Mica, które po raz pierwszy wprowadzono w modelu Mazda 3.
Design Wnętrza i Funkcje
Wnętrze Mazdy 6 już wcześniej charakteryzowało się wyrafinowanym designem i koordynacją, wraz z precyzyjnie wykonanymi formami. Staranny dobór każdego materiału, w tym najwyższej jakości skóry pokrywającej kierownicę oraz pierwsze wykorzystanie jasnobeżowej skóry przez Mazdę, odzwierciedlał poczucie gustu i wysokiej jakości tekstury, które przystoją flagowemu modelowi.
W ramach tej aktualizacji dopracowano każdy szczegół związany z teksturą i jakością, co jeszcze bardziej podniosło standardy jakości wnętrza. Zespół projektowy dążył do piękna, które wynika z precyzyjnego dopasowania i unifikacji starannie wykonanych elementów. Aby osiągnąć ten cel, odważnie zmienili kształty deski rozdzielczej i konsoli centralnej, jednocześnie zwracając dużą uwagę na kształty, wyrazy i dobór kolorów dla części i ozdób umieszczonych w tych obszarach. Zawiera to również zastosowanie systemu Mazda Connect, systemu łączności w nowej generacji oraz Elektronicznego Hamulca Postojowego (EPB). Mazda zwiększyła zarówno wygodę, jak i komfort, a także wzmocniła poczucie wysokiej jakości, które przystoi flagowemu modelowi.
Odważne zmiany w kształcie deski rozdzielczej i konsoli centralnej nadają wnętrzu świeży wygląd.
Szczególna uwaga poświęcona minimalizacji szczelin między elementami oraz osiągnięciu ogólnego jednolitego wyglądu znacząco zwiększa poczucie jakości, które przystoi flagowemu modelowi w ofercie Mazdy.
Wnętrze łączy projekt kokpitu zorientowanego na kierowcę oparty na Heads-up Cockpit z deską rozdzielczą, która rozciąga się poziomo, tworząc przestrzenne środowisko dla pasażerów.
Odświeżona Mazda 6 nadal oferuje wybór wnętrza z czarnej lub białej skóry, lub czarnego lub piaskowo-beżowego materiału. Jednak wnętrze ze skóry przyjmuje nową koordynację kolorystyczną.
Pierwsze zastosowanie w Mazdzie Elektronicznego Hamulca Postojowego (EPB).
Wolnostojący, siedmiocalowy wyświetlacz centralny został umieszczony na górze niskiej deski rozdzielczej.
Wyświetlacz aktywnego prowadzenia dostarcza prędkość pojazdu i inne ważne informacje o prowadzeniu, takie jak te z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w czasie rzeczywistym.
System łączności samochodowej Mazda Connect współdziałający ze smartfonem ułatwia korzystanie z funkcji, w tym łączności z Internetem i dostępu do serwisów społecznościowych.
Dynamika Jazdy
Gładka, liniowa reakcja i uczucie jedności między samochodem a kierowcą, jakie zapewnia technologia SKYACTIV, dostarcza lekkiego i przyjemnego doświadczenia jazdy. W tej aktualizacji zespół rozwojowy szczególną uwagę poświęcił zwiększeniu głębi przyjemności z jazdy poprzez dalsze poprawienie komfortu, w tym komfortu jazdy i cichości. W tym celu Mazda dodatkowo ulepszyła parametry NVH oraz wydajność siedzeń, a także przyjęła funkcję Drive Selection dla automatycznej skrzyni biegów SKYACTIV-DRIVE.
Mazda 6 z 2016 roku nadal oferuje silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem. Zachowane zostały również sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-DRIVE oraz sześciobiegowa manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT. W połączeniu z systemem zatrzymania silnika i regeneracji energii hamowania i-ELOOP, układy napędowe zapewniają odpowiednią równowagę między liniowym, mocnym przyspieszeniem a doskonałą efektywnością paliwową i ekologiczną.
Doskonałe parametry NVH odpowiadają jeszcze wyższej jakości wnętrza. Ilość hałasu przenikającego do kabiny zmniejsza się o około 10 procent podczas jazdy po wyboistych drogach oraz o około 25 procent na autostradach.
Ulepszona struktura przednich i tylnych siedzeń zapewnia uczucie wygodnego dopasowania i dobrego trzymania, a także komfort jazdy, który przystoi flagowemu modelowi Mazdy.
Mazda 6 napędzana silnikiem benzynowym w połączeniu z SKYACTIV-DRIVE przyjmuje funkcję Drive Selection, co pozwala kierowcom na zmianę trybów jazdy dla bardziej responsywnego doświadczenia.
Bezpieczeństwo