Średniej wielkości sedan Mazda z 2002 roku był prawdziwym hitem w designie. Nawet gdy został zastąpiony nową generacją, jego nadwozie wciąż wyglądało świeżo. Niektóre nowsze modele wydawały się starsze niż Mazda6/Atenza. Ostry design, sportowy wygląd i trzy opcje nadwozia przyczyniły się do pozytywnego odbioru tego samochodu przez klientów na całym świecie. Szeroki wybór silników mógł zaspokoić potrzeby większości klientów rynku średniej wielkości samochodów.
Platforma wykorzystana w Mazdzie 6 z 2002 roku była stosowana również w innych pojazdach Forda, ponieważ w tym czasie Mazda była w partnerstwie z amerykańską firmą. Ford Edge, Lincoln MKX, Zephyr oraz SUV CX9 od Mazdy były zbudowane na tej samej architekturze, z niezależnym zawieszeniem na wszystkie koła i opcjami napędu na wszystkie koła lub przedniego napędu. Warto jednak dodać, że większość modeli Mazda6 miała napęd na przednie koła. Silniki w ofercie wahały się od 1.8-litrowego o mocy 125 KM do 220 KM z 3.0-litrowego V6 w niektórych rynkach. Oferowane skrzynie biegów były albo pięciobiegowe, albo sześciobiegowe manualne. W wersjach automatycznych dostępne były cztery lub pięć biegów, w zależności od silnika.