MAZDA 6/Atenza Wagon 2005-2007

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA 6/Atenza Wagon 2005-2007

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA 6/Atenza Wagon 2005-2007

Model 6/Atenza zadebiutował po raz pierwszy w 2002 roku i do 2005 roku stał się już ugruntowanym samochodem na rynku. Mazda postanowiła jednak przeprowadzić facelifting, aby dostosować go do współczesnych standardów.

Mazda 6 w niektórych krajach nosi nazwę Atenza, ale chodzi o ten sam pojazd. Oferowana była w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. Facelifting w 2005 roku objął wszystkie trzy wersje i wprowadził nowe silniki, które spełniały najnowsze normy emisji spalin w Europie oraz nowe funkcje w wyposażeniu wnętrza.

Od zewnątrz, wygląd nawiązywał do społeczności tuningowej dzięki wyraźnym reflektorom i czterem okrągłym lampom wewnątrz. Jego smukły, opływowy kształt z ostrymi kątami między liniami sprawiał, że wyróżniał się na tle nowoczesnych trendów w designie. To było normalne, ponieważ Ford zapoczątkował ten trend, a Mazda była częścią koncernu Ford Motor Company. Powiększony dach wersji kombi nie sprawiał wrażenia pojazdu użytkowego, jakim był VW Passat, lecz bardziej przypominał przedłużonego hatchbacka z mniej nachyloną klapą. Światła tylne nawiązywały do tego samego pomysłu co reflektory.

W środku sportowy charakter wzmacniały smukłe metalowe wykończenia wokół czarnych paneli wnętrza. Okrągłe nawiewy powietrza i cztery okrągłe analogowe wskaźniki w zestawie wskaźników potwierdzały sportowy charakter samochodu. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla maksymalnie trzech pasażerów, a bagażnik był dobry jak na swoją klasę. Jednak nie był zaprojektowany jako pojazd użytkowy.

Pod maską, model 6/Atenza Wagon oferował wybór silników diesla i benzynowych, opracowanych zarówno przez japońską firmę, jak i przez Forda. Niektóre z nich były dostępne z automatyczną skrzynią biegów.

Eksterior
Nowy projekt przedniego grilla
Nowe zderzaki przednie/tylne
Nowe rury wydechowe (silniki benzynowe 2.0 i 2.3 litra)
Nowe czarne obramowania świateł przednich/tylnych
Nowe felgi aluminiowe 16, 17 i 18-calowe
Przednie lampy przeciwmgielne
Nowy pakiet Sportowy Wygląd

Wnętrze
Nowe materiały wykończeniowe, w tym grubszy materiał na podłokietnik
Nowa osłona zestawu wskaźników
Klamki drzwiowe z przodu/tyłu
Ciemnoszara, tytanowa płyta centralna

Komfort i Rozrywka
Odtwarzacz CD
Automatyczne tylne okna
Zaawansowany system bezkluczykowego dostępu oraz składany klucz z globalnym zamykaniem
System alarmowy – kategoria 1 według Thatcham
Pół-kubełkowe fotele przednie (w zależności od wersji)
System pamięci pozycji siedzenia kierowcy
Ulepszona izolacja, tłumienie drgań i wzmocnienia dla mniejszego hałasu w kabinie

Układ napędowy
Udoskonalone silniki wysokoprężne 2.0-litra z wtryskiem common-rail
System filtra cząstek stałych standardowy dla silników diesla
Udoskonalone silniki benzynowe 1.8-litra, 2.0-litra i 2.3-litra
Nowa sześciobiegowa skrzynia manualna (dla silników diesla i 2.0/2.3-litra benzynowych)
Nowa pięciobiegowa skrzynia Activematic (dla silników 2.0/2.3-litra benzynowych)

Podwozie
Powiększone tarcze hamulcowe (320 mm z przodu / 314 mm z tyłu) dla 18-calowych felg aluminiowych (opcjonalnie dla silnika 2.3-litra benzynowego)
Dostosowane wahacze przedniego i tylnego zawieszenia

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.