MAZDA 6/Atenza Wagon 2013-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA 6/Atenza Wagon 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA 6/Atenza Wagon 2013-2015

Po odejściu od Ford Motor Company, Mazda zaczęła produkować pojazdy według własnych wizji. Tak oto na rynku pojawiła się Mazda 6 z 2013 roku, zaprezentowana na Moskwarskich Targach Motoryzacyjnych w 2012 roku.

Samochód był duży, przestronny i charakteryzował się wieloma płynnie poprowadzonymi liniami na nadwoziu. Nawet wersja kombi, która zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu jesienią 2012 roku, miała te same krągłości. Chociaż forma pozostawała niezmieniona od zderzaka do słupka B, od tego miejsca zaczynał się inny samochód. Dach był przedłużony, a za tylnymi siedzeniami zaczynał opadać, kończąc się w ładnie zaokrąglonym tylnej klapie.

Wewnątrz było dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Kierowca miał klasyczny zestaw wskaźników z analogowymi tarczami. Na szczycie konsoli centralnej, łatwo dostępnej dla kierowcy, znajdował się system multimedialny z ekranem dotykowym. Można było go zaktualizować do systemu audio premium Bose. Jednak nawet w podstawowej wersji oferował dobrą jakość dźwięku, łączność Bluetooth oraz tempomat. Fotele były wyprofilowane, ale nie na tyle, jak w przypadku foteli kubełkowych. Przestrzeń bagażowa była duża, o standardowej pojemności 522 litrów (18.4 cu-ft), którą można było powiększyć do 1664 litrów (58.7 cu-ft).

Szeroki wybór silników i skrzyń biegów obejmował również system napędu na wszystkie koła. Niezależne zawieszenie na wszystkie koła zapewniało wysoki poziom komfortu.

Wszystko sprowadza się do relacji. To jest esencja całkowicie nowej Mazdy 6, samochodu stworzonego jako przedłużenie swojego kierowcy i w harmonii z drogą. Auto, które od pierwszego wejrzenia prosi się o prowadzenie.

Mazda dąży do większych osiągnięć, tworząc flagowy model nowej generacji oraz nowy poziom przyjemności z jazdy. Dzięki wyrazistemu designowi, intuicyjnej funkcjonalności i wyjątkowej reakcji, które są kluczowymi elementami każdej Mazdy. Wprowadzając również dynamiczny, emocjonalny urok w połączeniu z opanowaniem niezbędnym dla najwyższego modelu Mazdy. Oczywiście, stanowiło to wyzwanie dla projektantów i inżynierów, którzy starali się zrównoważyć potencjalnie sprzeczne atrybuty, takie jak forma i funkcja, wydajność i efektywność, komfort i praktyczność, unikalność i masowa atrakcyjność. A w tym wszystkim, w clave CDsegment, nie mniej.

Zawsze gotowe spełnić każde życzenie kierowcy, zespoły napędowe SKYACTIV oferują niespotykaną liniowość i reakcję. Idealnie współgrają z precyzyjnym prowadzeniem nowej Mazdy 6, które opiera się na zwrotnym, a jednocześnie stabilnym układzie kierowniczym i amortyzatorach, dających kierowcy absolutną kontrolę. Ten model to najnowsza ewolucja Sustainable Zoom-Zoom, długoterminowej wizji Mazdy, by rozwijać technologię dla wyjątkowo bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska pojazdów, które także oferują maksymalną przyjemność z jazdy. Aby zapewnić klasową oszczędność paliwa, całkowicie nowa Mazda 6 łączy lekką konstrukcję wspólną dla wszystkich komponentów SKYACTIV z unikalnie innowacyjnymi silnikami i skrzyniami biegów oraz unikalnym systemem regeneracji energii hamowania i-ELOOP.

Jest niezwykle bezpieczna dzięki nadwoziu SKYACTIV-Body, którego sztywna konstrukcja absorbuje energię uderzenia i przekierowuje ją z kabiny, zapewniając wiodącą w segmencie ochronę przy zderzeniach. Dodając do tego imponujący zakres technologii aktywnego bezpieczeństwa, otrzymujemy środowisko, w którym kierowca może skupić się na doświadczeniu jazdy, podczas gdy pasażerowie relaksują się i cieszą podróżą.

A także będą komfortowo siedzieć. Pomimo kompaktowego wyglądu, kabina, która pochyla się do tyłu – stanowiąca integralną część wyjątkowo odważnego designu KODO – emanuje siłą i witalnością, oferując przestronne wnętrze z orzeźwiająco ergonomicznym układem, w którym elementy sterujące są sprytnie umieszczone dla maksymalnej wygody i elastyczności.

Krótko mówiąc, całkowicie nowa Mazda 6 to wspaniale zaprojektowany samochód, który jest zarówno bezpieczny, jak i efektywny, łączący płynną, wyrafinowaną jazdę z precyzyjnym, liniowym prowadzeniem, na poziomie, o którym większość modeli CDsegmentu w Europie może tylko pomarzyć. A ona jest tutaj, dzisiaj.

DESIGN – Ruch dla ludzi

Jako następny flagowy model Mazdy, całkowicie nowa Mazda 6 musiała być jeszcze lepsza od swojego poprzednika – modelu, który już osiągnął najwyższe oceny od europejskich klientów oraz mediów. Z uderzającym wyglądem i harmonijnymi formami oraz teksturami w połączeniu z unikalnością, która wyróżnia znak Mazdy.

Równocześnie musiała przyciągać szeroką grupę klientów, co jest obowiązkowe dla sedanów i kombi w segmencie CD w Europie. Projektanci Mazdy podjęli to skomplikowane wyzwanie, blisko współpracując z inżynierami firmy, aby ich wizje były zarówno wykonalne, jak i funkcjonalne. Efektem jest nowa Mazda 6, która zachwyca klientów połączeniem doskonałej jakości wykonania oraz funkcjonalnej, praktycznej urody, która powinna nadal cieszyć zmysły przez długi czas w przyszłości. Jedno spojrzenie na całkowicie nową Mazdę 6 powinno rozwiać wszelkie wątpliwości co do umiejętności projektantów Mazdy, znanych z wyjątkowej zdolności do wyrażania ruchu przy formowaniu pojazdów. Ich najnowsza ewolucja nosi nazwę „KODO – Dusza Ruchu”, jest to motyw projektowy inspirowany ruchami zwierząt w dziczy – i wizją nowej generacji Mazd. Mazda wierzy, że uchwyciła najczystszą esencję KODO w całkowicie nowej Mazdzie 6, modelu produkcyjnym urodzonym z koncepcji Mazdy Takeri, która została po raz pierwszy zaprezentowana na Tokyo Motor Show pod koniec 2011 roku. Sedan czy kombi, łączy muskularną anatomię i witalność z funkcjonalnym urokiem, który z pewnością zdobędzie szerokie uznanie na rynku – i jakość, która wyróżnia go na tle innych.

„Całkowicie nowa Mazda 6 ma solidną strukturę i niski, szeroki zarys, który wyraża siłę i stabilność, tworząc wrażenie niezwykłej witalności bez ujmowania uniwersalnej atrakcyjności estetycznej i pięknej formy, jaką prezentuje jako samochód CD,” mówi Akira Tamatani, główny projektant. „Stworzyliśmy design, w którym dzikie i dynamiczne wyrażenia ruchu artystycznie realizują potężną obecność. Samo spojrzenie na auto podnosi oczekiwania dotyczące doświadczenia jazdy jeszcze przed faktyczną podróżą.” – Akira Tamatani, Główny Projektant Mazdy 6

Eksterior: Kształty, które wzbogacają zmysły

To wielkie osiągnięcie w segmencie, który jest tak konkurencyjny w Europie, reprezentując 6,2% europejskiego rynku samochodów osobowych. Przy projektowaniu Mazdy 6 celem było stworzenie nadwozia, które wyraźnie odróżniałoby pojazd od konwencjonalnego myślenia, jak to zaprezentowano na koncepcjach Takeri i Shinari, jednocześnie nadając mu niezwykłą godność i celowość.

Wyraziste nadkola i kompaktowa kabina usytuowana bardziej z tyłu podkreślają duże 19-calowe aluminiowe koła, które tylko dodają do stonowanego wyglądu samochodu. Pięć zestawów konturowanych szprych podkreśla poczucie dynamizmu i lekkiego, swobodnego ruchu. I nie tylko dobrze wyglądają. Inżynierowie współpracowali z projektantami, by poprawić sztywność, a tym samym odporność na deformacje. Efektem jest doskonałe prowadzenie w połączeniu ze zredukowanym hałasem, drganiami i szorstkością.

W tym, co niewątpliwie jest ich najlepszą pracą, światowej klasy zespół projektowy Mazdy stworzył charakterystyczne linie nadwozia, których wrażenia zmieniają się – tu wrażenie prędkości, tam bardziej zrelaksowane – w zależności od tego, jak pada światło. Skupili się na interakcji między światłem a cieniem, projektując samochód, na który nigdy nie znudzi się patrzeć.

Rodzinny wygląd wyraźnie mówi „Mazda”, z wyróżniającymi się elementami harmonijnie wkomponowanymi w całość. Weźmy na przykład charakterystyczne skrzydła, będące znakiem towarowym designu KODO, które rozciągają się od lampy przedniej do lampy przedniej przez dolną część imponującej górnej kraty. Razem z błyszczącymi oczami, przód wyraża dostojny sens celu.

Całkowicie nowa Mazda 6 jest pierwszym modelem produkcyjnym firmy, który wykorzystuje diody LED i nowoczesne światło pierścieniowe w lampach przednich. Pierścień, który otacza każdą lampę, podkreśla skierowaną w przód postawę i dojrzałą odwagę, podczas gdy diody LED wizualnie wydłużają charakterystyczne skrzydła na zewnątrz, zwiększając poczucie prędkości.

Rzeczywiste funkcjonalne wzornictwo

Skrzydła przechodzą w charakterystyczne linie na bokach samochodu, jakby były gotowe do skoku w górę i natychmiastowego przyspieszenia. Kabina przypominająca coupé w sedanach przesuwa się nad słupkiem C w krótką, mocną tylną część, podkreślając pewny krok samochodu. Kombi natomiast dodaje praktycznej użyteczności do tego smukłego, sportowego zarysu. W obu przypadkach kierowca może oczekiwać natychmiastowej reakcji na swoje polecenia.

Rzeczywiście, jedną z powtarzających się cech całkowicie nowej Mazdy 6 jest harmonia różnych elementów projektowych. Na przykład charakterystyczne tylne lampy naśladują lampy przednie, używając linii światła do „rozciągnięcia” tylnej chromowanej listwy na zewnątrz przez główną lampę do linii charakterystycznych na boku samochodu. Tak jak lampy przednie, podkreślają elegancką siłę całkowicie nowej Mazdy 6.

Wnętrze: Oszałamiająca prostota

Otwierając drzwi Mazdy 6, ta ekscytująca, a jednocześnie dostojna spójność kontynuuje się wewnątrz. Projektanci wnętrz zwrócili szczególną uwagę na detale, polepszając kształty i tekstury oraz ich wygląd. Efektem jest harmonijna, uporządkowana przestrzeń o natychmiast wyczuwalnym poziomie prawdziwej jakości i wyrafinowanej koordynacji, odpowiedniej dla flagowego modelu: wnętrze równie oszałamiające, co sensowne.

Na przykład, różne elementy sterujące otrzymały to samo wykończenie. To produkuje czysty, spójny wygląd w całkowicie nowej Mazdzie 6, a jednocześnie ułatwia lokalizację pokręteł i przełączników wizualnie, a tym samym ich obsługę. Elementy takie jak klamki drzwi otrzymały wygląd ręcznie polerowanego aluminium, a miękkie materiały zastosowano w elementach, które najczęściej są dotykane przez pasażerów, takich jak koło kierownicy i podłokietnik. Użycie twardych tworzyw sztucznych zostało zminimalizowane, z wysokiej jakości wykończeniem, które podkreśla wyrafinowanie wnętrza Mazdy 6, oferując jednocześnie praktyczne korzyści zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Inspirujące czyste linie

Tak jak na zewnątrz, dwie główne linie (i kluczowe elementy projektu) wnętrza wyrażają ruch i prędkość. Górna linia zakrzywia się przez szczyt deski rozdzielczej, płynąc przez wykończenie drzwi w kierunku tylnych siedzeń. Druga, mocniejsza linia biegnie poziomo w połowie wysokości deski rozdzielczej. Razem nadają poczucie stabilności i niezawodności, odbijając dwa tradycyjne mocne punkty Mazdy 6. A tak jak w nadwoziu, powierzchnie wnętrza są konturowane, aby stworzyć bogate kontrasty między światłem a cieniem. To tylko zwiększa sportowy charakter kabiny.

Nic dziwnego, że strona kierowcy jest ukierunkowana na przód i zorientowana na kierowcę, maksymalizując Jinba Ittai, unikalne poczucie jedności z samochodem.

Przełączniki i kontrolki są umieszczone dla optymalnej użyteczności, a symetryczne wskaźniki (z czystym białym oświetleniem zastępującym czerwony użyty w obecnym modelu oraz podświetleniem LED) budzą entuzjazm już w chwili, gdy ktoś siada za kierownicą. Ale mimo bliskości kabiny, środowisko pasażera z przodu wywołuje spokój, nadając poczucie przestrzeni i dobrego samopoczucia.

Elegancki, sportowy komfort

Fotele, szczególnie z przodu, mają prosty, konturowany kształt z owinięciem, które zapewnia pionowe, podłużne lub boczne wsparcie, co subtelnie pokazuje bogate tekstury i detale. Dostępny jest również czarny tkanina woskowana z jedwabistą, ale solidną fakturą.

Starannie skoordynowane i misternie wykonane, projektanci wnętrz Mazdy osiągnęli natychmiast rozpoznawalny poziom wysokiej jakości i harmonijnej elegancji, godnej sportowego, a jednocześnie wyróżniającego się wyglądu. W środku lub na zewnątrz, to styl, który z pewnością zachowa swoją atrakcyjność przez wiele lat.

Kolory

Soul Red Metallic, Blue Reflex Mica, Meteor Grey Mica i Jet Black Mica: To cztery nowe kolory nadwozia dostępne w całkowicie nowej Mazdzie 6. Zostały one specjalnie opracowane, aby zapewnić mocniejsze kontrasty niż kiedykolwiek wcześniej, przy użyciu drobnych płatków pigmentu odblaskowego, aby uzyskać większe różnice w jasności między obszarami podświetlonymi a zacienionymi. To „utwardza” rzeźbione kształty całkowicie nowej Mazdy 6, wzmacniając jej mocne strony poprzez dodanie ostrości i solidności atletystycznych form pojazdu – oraz piękna KODO. Cztery dodatkowe kolory – Stormy Blue Mica, Aluminium Metallic, Snowflake White Pearl i Solid Arctic White – są również dostępne.

Soul Red Metallic

To być może najbardziej emocjonalnie przyciągający czerwony na świecie. Soul Red Metallic to czysta energia, łącząca podświetlenie, cień i głębię w taki sposób, który podkreśla dynamiczne kształty nadwozia Mazdy 6 i jej sportowość.

Jak? Dzięki zastosowaniu dwóch różnych warstw podstawowych z różnymi funkcjami. W zależności od kąta widzenia, między oświetlonymi a zacienionymi obszarami następuje znaczna zmiana odcienia. Ten unikalny kolor reaguje również wspaniale na subtelne, pośrednie poziomy światła, zwiększając wpływ wyrafinowanego wyglądu Mazdy 6.

Normalnie nadwozie maluje się w dwóch różnych powłokach: kolorowej i bezbarwnej. Jednak przy tylko jednej barwnej powłoce zawsze jest kompromis między żywotnością a kontrastem i głębią koloru. Aby stworzyć Soul Red Metallic, Mazda użyła dwóch warstw podkładu kolorowego pod bezbarwną powłoką, z każdą z różnymi funkcjami. Niższa warstwa podkładu, z wyjątkowo jasnymi płatkami aluminium, służy jako warstwa odbijająca. Te płatki są ułożone jak najwięcej w poziomie, aby odbijać mocne światło. Górna warstwa podkładu, tymczasem, jest półprzezroczystą warstwą z wysokochromowym (czyli bardzo intensywnym) czerwonym pigmentem. Światło przechodzi przez górną warstwę podkładu, docierając do dolnej warstwy z czerwonym odcieniem, gdzie płatki aluminium odbijają światło z powrotem przez warstwę z wysokim chromem.

W rezultacie mocno oświetlone obszary Mazdy 6 wydają się mieć głęboki, intensywny czerwony kolor, który, jak słońce, wydaje się promieniować od wewnątrz. Zacienione obszary natomiast wydają się czarne. Ten szeroki zakres kontrastów, z bezprecedensowymi poziomami chromu czy żywotności oraz niezwykłą głębią, to właśnie to, co czyni Soul Red Metallic tak przełomowym.

Całkowicie zrobotyzowany system używany do aplikacji farby jest specjalnie zaprogramowany dla Soul Red Metallic, aby zapewnić maksymalną precyzję i jakość oraz jednolitą powłokę na całym samochodzie. Innowacyjne połączenie materiałów w farbie oraz jej staranna aplikacja to to, co pozwala Mazdzie osiągnąć tak emocjonalnie przyciągający rezultat. A technologia Soul Red Metallic jest nawet kompatybilna z ekologicznym systemem malowania Mazdy Three Layer Wet Paint System. Dbając o środowisko, ten ekskluzywny program malarski nazwany „TAKUMINURI” pozwala na malowanie pojazdów w Soul Red Metallic z poziomem rzemiosła, jakości i precyzji, jakby były malowane przez wykwalifikowanego rzemieślnika. Bez kompromisów. Bez ustępstw. Tak jak Mazda 6.

COMFORT, FUNKCJONALNOŚĆ I WYPOSAŻENIE

Intensywnie konkurencyjny segment CD jest kluczowy dla producentów samochodów, szczególnie w Europie. Jest to segment, w którym samochody najlepiej personifikują istotę marki – a tym samym jej reputację. Dla Mazdy oznacza to Sustainable Zoom-Zoom zabawę w jazdę i efektywność w połączeniu z poczuciem jedności Jinba Ittai między samochodem a kierowcą. Inżynierowie postanowili zatem podnieść te cechy na nowy poziom w całkowicie nowej Mazdzie 6, czyniąc kabinę flagowego modelu Mazdy przyjemniejszą niż kiedykolwiek wcześniej. Miejscem, gdzie osoba za kierownicą ma pełną kontrolę, a doświadczenie jazdy trwa długo po zakończeniu jazdy. Koncepcja pakowania całkowicie nowej Mazdy 6 stawiła kilka wyzwań dla projektantów samochodu. Jednym z nich było zrealizowanie przestronnej, komfortowej kabiny, która byłaby w doskonałej harmonii z motywem projektowym „KODO – Dusza Ruchu”, a jednocześnie stworzenie bardzo funkcjonalnego wnętrza, które kontrastowałoby z niską, kompaktową tylną konstrukcją. I jako Mazda, musiała być intuicyjnie funkcjonalna, posiadając ergonomicznie dopracowany interfejs człowiek-maszyna (HMI), który pozwala kierowcy skupić się na drodze i pozwala pasażerom relaksować się i cieszyć jazdą. Wymiary zewnętrzne pojazdu działały na ich korzyść: całkowicie nowa Mazda 6 sedan ma jeden z najdłuższych rozstawów osi w swoim segmencie (2830 mm) i jest również najdłuższa ogólnie (4865 mm). Nieco krótsze kombi, tymczasem, wciąż należy do największych w klasie, dodając unikalny poziom praktyczności, za którą cenią sobie Europejczycy. W obu przypadkach obszerne wymiary – większe niż obecny model w praktycznie każdym aspekcie – zapewniają solidne podstawy dla niezwykłego komfortu wewnętrznego.

Przestrzeń do rozciągnięcia

Klienci będą zachwyceni wszystkimi dostępnymi przestrzeniami w całkowicie nowej Mazdzie 6. Zarówno sedan, jak i kombi oferują najwięcej miejsca na nogi z tyłu w segmencie i również znajdują się na czołowej pozycji w klasie pod względem szerokości w ramionach z przodu oraz przestrzeni na kolana z tyłu.

Inżynierowie nie tylko powiększyli przestrzeń, ale także sprytnie skupili się na małych detalach. Jak poprawienie przestrzeni na stopy dla przednich pasażerów dzięki eliminacji krawędzi wokół konsoli centralnej i poszerzeniu otworu pod siedzeniami z przodu dla tych siedzących z tyłu. Innowacyjne kształty zastosowane w słupkach A, które zostały przesunięte o 100 mm w tył od przedniej osi w porównaniu do obecnego modelu, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z przednich siedzeń, jednocześnie poprawiając integralność strukturalną samochodu. Oczywiście, siedzenia są podstawowym elementem relacji kierowca-samochód. Mazda stworzyła zatem całkowicie nowe, lekkie fotele dla swojej nowej generacji pojazdów, posiadające nową strukturę siedziska dla lepszego komfortu, zwiększonej sztywności i większego wsparcia bocznego, niezależnie od rozmiaru osoby. Ich właściwości dopasowujące do ciała obejmują płytkę wspierającą biodra i zmodyfikowany kształt powierzchni z cieńszymi oparciami, które również otwierają więcej miejsca z tyłu. Tylnie siedzenia również oferują lepsze wsparcie i komfort, z dłuższym siedziskiem (+20 mm w sedanie, +30 mm w kombi), wyższym oparciem (+36 mm i +29 mm) oraz o 60 mm szerszym podłokietnikiem.

Komfortowy kokpit

Gdy już usiądziesz za kierownicą, HMI scala samochód w przedłużenie swojego kierowcy. Całkowicie nowa Mazda 6 jest wyposażona w najnowocześniejszy układ HMI, który stawia kierowcę w optymalnej pozycji, by pojazd robił dokładnie to, co chce. Fotel kierowcy jest zatem wyposażony w zaawansowane funkcje regulacji – zakres ruchu 260 mm przód-tył, 50 mm w górę i 30 mm w pochyle, oraz 98 stopni nachylenia – dla jak najłatwiejszego dostępu do kluczowych elementów związanych z prowadzeniem. Dzięki temu, że trzyma prawą piętę kierowcy na podłodze, nowy pedał przyspieszenia typu organowego umożliwia lepszą i bardziej komfortową kontrolę oraz szybszą reakcję podczas hamowania. Manualna dźwignia zmiany biegów, tymczasem, jest umiejscowiona w celu uzyskania krótszego skoku zmiany biegów, a łopatki zmiany biegów na kierownicy w modelach automatycznych zapewniają optymalny – ale nie przypadkowy – dostęp.

Cały układ kokpitu w całkowicie nowej Mazdzie 6 został zaprojektowany w celu promowania prostego i dokładnego rozpoznawania elementów sterujących i wskaźników. Informacje w zarządzaniu kierowcą, takie jak zużycie paliwa, temperatura i odległość podróży, są wyraźnie wyświetlane na 3,5-calowym wyświetlaczu wielofunkcyjnym w głównym zestawie wskaźników, podczas gdy inne dane (np. z systemów audio i nawigacji) pojawiają się na 5,8-calowym ekranie dotykowym w centralnym panelu. Położenie tego ostatniego zostało nawet podniesione, aby pomóc kierowcom utrzymać oczy na drodze. A obrotowy pilot HMI, umieszczony na konsoli środkowej za dźwignią zmiany biegów, może być również używany do sterowania większością funkcji wyświetlacza 5,8-calowego.

Zawsze na czołowej pozycji

Bezstresowa kontrola i przyjemna, bezpieczna jazda oczywiście wymagają dobrego przeglądu otoczenia i kokpitu. Mając to na uwadze, projektanci Mazdy 6 zadbali o to, aby kierowca miał ciągłe pole widzenia – przedniego, bocznego i tylnego – z minimalnymi martwymi punktami. Tylne położenie kabiny i słupków A zwiększa poziomy kąt widzenia kierowcy o 5,4 stopnia po stronie kierowcy i 4,2 stopnia po stronie pasażera z przodu. Ułatwia to pokonywanie zakrętów i zwiększa bezpieczeństwo.

Położenie słupków A poprawia również pionowy kąt widzenia kierowcy, ułatwiając dostrzeganie dzieci lub obiektów o wysokości zaledwie 70 cm na skrzyżowaniach. Widoczność kierowcy dodatkowo poprawia montaż bocznych lusterek bezpośrednio do drzwi z lukami między nimi a słupkami A. To znów jest szczególnie korzystne przy przejazdach przez skrzyżowania.

Ponieważ wygoda jest kluczowa dla przyjemności z jazdy, całkowicie nowa Mazda 6 oferuje szereg funkcjonalnych możliwości przechowywania. Inżynierowie podzielili kabinę na strefy przechowywania, uwzględniając opinie klientów na temat obecnego modelu. Logicznie, priorytet nadano miejscom na przedmioty najczęściej używane przez kierowcę (takie jak tacza konsoli centralnej, uchwyty na kubki w konsoli podłogowej i kieszenie w drzwiach z przodu), które są umieszczone w łatwy sposób, aby były widoczne i dostępne przy minimalnym ruchu. Nawet schowek został zoptymalizowany z systemem zamykania bocznego, a nie centralnego, co ułatwia dostęp kierowcy. A każde drzwi mogą teraz pomieścić butelkę PET o pojemności 1 litra.

Powrót do bagażnika

Dla większego ładunku, otwarcie bagażnika w całkowicie nowej Mazdzie 6 sedan jest większe niż w obecnym modelu, podczas gdy kształt klapy bagażnika kombi również został zoptymalizowany. Dzięki temu wyjątkowe pojemności bagażowe obu wersji (489 l dla sedana i 522 l dla kombi) są teraz łatwiejsze do uzyskania.

Tylne siedzenia dzielone w stosunku 60:40 składają się w elastyczną płaską przestrzeń ładunkową – prosta procedura za pomocą lewków umieszczonych po każdej stronie bagażnika lub standardowych przycisków zwalniających na oparciach siedzeń. Już od momentu wprowadzenia w 2002 roku, nowy model kombi ma maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą 1632 l.

Już bezkonkurencyjny w tym segmencie, pokrywa bagażnika Mazdy jest teraz lżejsza niż w obecnym modelu i łatwiejsza do zamontowania i demontażu niż kiedykolwiek, składając się schludnie pod podłogą bagażnika. Klapa bagażnika otwiera się teraz szybciej i z mniejszym wysiłkiem niż wcześniej, szczególnie w mroźne dni.

Infotainment na wyciągnięcie ręki

Obok opcjonalnego premium systemu dźwiękowego Bose® surround 11-głośnikowego lub standardowych systemów 4 lub 6-głośnikowych, oferta infotainment w całkowicie nowej Mazdzie 6 obejmuje podłączenie USB iPod®, port USB oraz gniazdo AUX. Bluetooth® został zaktualizowany i teraz posiada funkcje odtwarzania, losowania i przełączania folderów. Funkcja pocztowa umożliwia SMS-y, MMS-y i e-maile otrzymywane przez smartfon połączony z Bluetooth®, pojawiają się na wyświetlaczu konsoli centralnej i są odczytywane przez zautomatyzowany głos.

Technologia tłumienia hałasu i funkcje rozpoznawania głosu zostały również znacznie poprawione. Można zaimportować do 1000 wpisów książki adresowej do systemu telefonu komórkowego i natychmiastowo dzwonić za pomocą polecenia głosowego, ponieważ nie ma potrzeby rejestrowania każdego pojedynczego wpisu. Nawet niektóre funkcje audio (takie jak zmiana utworów muzycznych lub stacji radiowych) można obsługiwać za pomocą poleceń głosowych. A aby zapewnić komfortową atmosferę w kabinie bez kompromisu w zakresie wydajności, inżynierowie Mazdy zredukowali rozmiar i wymagania energetyczne systemu klimatyzacji – oszczędzając paliwo i poprawiając wydajność pojazdu – zachowując jednocześnie doskonałe ogrzewanie i chłodzenie oraz poprawiając przepływ powietrza.

PREMIUM BOSE® SURROUND SOUND TECHNOLOGY

Tak potężny i bezkompromisowy, a jednocześnie wyrafinowany jak całkowicie nowa Mazda 6, jej wysokowydajny system dźwiękowy Bose® surround 11-głośnikowy powinien zadowolić nawet najbardziej wymagających miłośników muzyki. Bardziej zaawansowany niż w obecnym modelu, waży 20% mniej. A dzięki obwodom, które umożliwiają ciągłe działanie przy niskim zużyciu energii, wymaga również mniej mocy chłodzenia.

To pierwszy system audio Mazdy, który korzysta z technologii wirtualnego dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint® 2, która analizuje częstotliwość źródła dźwięku, aby dostarczyć naprawdę realistyczny dźwięk przestrzenny, nawet podczas odtwarzania skompresowanych sygnałów lub transmisji radiowych.

Bose® AudioPilot® 2, tymczasem, automatycznie kompensuje skutki niepożądanego hałasu z różnych nawierzchni, zmieniających się prędkości jazdy, a nawet otwartych okien. Mikrofon umieszczony w kabinie nieustannie monitoruje warunki hałasu otoczenia, podczas gdy zaawansowany algorytm Bose® analizuje sygnał muzyczny i dostosowuje go w celu zmniejszenia skutków niepożądanego hałasu.

NAPĘDY: Święto jazdy

Kiedy firma wprowadziła pełną gamę technologii SKYACTIV na Mazdzie CX-5, Mazda przezwyciężyła wady SUV-ów, osiągając najbardziej „przypominający auto” sportowy SUV. Teraz linia SKYACTIV debiutuje w mocno konkurencyjnym segmencie CD. Przy mniejszej wadze, niższym środku ciężkości i oponach o niskim oporze toczenia, całkowicie nowa Mazda 6 uzyskuje jeszcze więcej z silników i skrzyni biegów SKYACTIV. Dla bezkompromisowej liniowości i reakcji, niezapomnianego doświadczenia jazdy Zoom-Zoom, doskonała efektywność paliwowa wliczona. Sportowa, ale cywilizowana, taka powinna być Mazda 6 i najnowocześniejszy flagowy model Mazdy.

Zawsze będąca dynamicznym, sportowym performerem, całkowicie nowa Mazda 6 to krok naprzód z zespołami napędowymi SKYACTIV ukrytymi w jej sercu. Gotowe spełnić każde życzenie kierowcy, jeden z pięciu wydajnych silników SKYACTIV – dwa diesle i trzy jednostki benzynowe – skutecznie dostarczają moc na przednie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni biegów SKYACTIV w wersji manualnej lub automatycznej.

Standardowa efektywność dla wszystkich

Naciśnij pedał przyspieszenia, a samochód natychmiast i precyzyjnie reaguje na siłę, którą wywierasz na pedale, dostarczając mocne, ale wyrafinowane przyspieszenie liniowe. Silniki brzmią nawet dobrze: inżynierowie Mazdy dostroili wlot i wydech, aby wyeliminować niepożądane dźwięki wysokiej częstotliwości, zachowując jednocześnie żywy pasmo niskiej częstotliwości. Tak więc całkowicie nowa Mazda 6 jest tak cicha, jak wyrafinowany sedan lub kombi CD w stałych prędkościach, wybuchając w prawdziwie ekscytującą rezonans podczas przyspieszania. System stop i-go i nowoczesny system regeneracji energii hamowania i-ELOOP są dostępne dla wszystkich silników SKYACTIV, gdzie współpracują w doskonałej harmonii. Razem z zespołami napędowymi SKYACTIV oraz lekką, ale sztywną konstrukcją SKYACTIV-Body i SKYACTIV-Chassis przyczyniają się do doskonałej efektywności paliwowej i emisji CO2. W Mazdzie dotyczy to wszystkich wariantów – i to bez kompromisów w zakresie wydajności.

Mocna benzynowa wydajność

Całkowicie nowy SKYACTIV-G 2.5, największy i najpotężniejszy silnik SKYACTIV do tej pory, został zaprojektowany dla maksymalnej wydajności. W rzeczywistości, ten poziom mocy – 141 kW / 192 PS przy 5700 obr./min i 256 Nm przy 3250 obr./min – wydaje się bardziej odpowiedni dla segmentu wyższej klasy.

Najlepsze osiągi z bezpośrednio wtryskiwanego benzynowego silnika SKYACTIV-G 2.5 są standardem przez cały zakres obrotów, przyspieszając całkowicie nową Mazdę 6 od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy i osiągając maksymalną prędkość 223 km/h. Mazda pokonała problemy związane z NVH związane z tym silnikiem o większej mocy, stosując wałek balansowy, aby zrekompensować drgania. Dlatego jest jeszcze cichszy niż mniejszy SKYACTIV-G 2.0. Liczne podobieństwa między silnikami obejmują ultrawysoką kompresję w połączeniu z wyspecjalizowanym układem kolektora wydechowego, ulepszonymi charakterystykami rozpylania paliwa i znacznie więcej, aby dostarczyć wyjątkowy moment obrotowy i wydajność paliwową. W cyklu mieszanym, SKYACTIV-G 2.5 zużywa 6,3 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 148 g/km.

SKYACTIV-G 2.0 jest teraz dostępny w dwóch wersjach w całkowicie nowej Mazdzie 6 – standardowej i wysokiej mocy. Również około 10% lżejszy niż jego poprzednik MZR 2.0, standardowy SKYACTIV-G 2.0 łączy konkurencyjny poziom momentu obrotowego i mocy (210 Nm przy 4000 obr./min i 107 kW / 145 PS przy 6000 obr./min) z klasowymi parametrami zużycia paliwa (manualna: 5,5 l / 100 km; automatyczna: 5,9 l / 100 km) i emisjami CO2 (tylko 129 g/km i 136 g/km).

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w całkowicie nowej Mazdzie 6 zajmuje szanowne 9,5 sekundy z manualną skrzynią SKYACTIV-MT lub 10,5 sekundy z automatyczną. Maksymalne prędkości, z kolei, wynoszą 208 km/h i 207 km/h, odpowiednio. Dostarczając ten sam moment obrotowy i około 10% więcej mocy (121 kW / 165 PS przy 6000 obr./min), wysokowydajny SKYACTIV-G 2.0 jest w stanie osiągnąć czasy 0-100 km/h i maksymalne prędkości wynoszące odpowiednio 10,1 sekundy i 209 km/h (automatyczna) lub 9,1 sekundy i 216 km/h (manualna). Zużycie paliwa i emisje CO2 są takie same jak w wersji standardowej z automatyczną skrzynią biegów, a tylko nieznacznie wyższe z manualną (5,9 l / 100 km i 135 g/km).

Dynamika diesla

SKYACTIV oznacza efektywne spalanie wewnętrzne. A silniki diesla pod maską całkowicie nowej Mazdy 6 łamią konwencje, posiadając najniższy na świecie współczynnik kompresji. Ponieważ niższa kompresja zmniejsza obciążenie komponentów silnika, umożliwia użycie lżejszych części.

SKYACTIV-D 2.2 (dostępny również w wersji standardowej i wyższej mocy) waży mniej niż jego poprzednik. Niska kompresja umożliwia także poprawę momentu zapłonu i efektywności spalania, co wyjaśnia wyjątkowe wyniki: 110 kW / 150 PS przy 4500 obr./min i 380 Nm przy 2000 obr./min dla jednostki o standardowej mocy SKYACTIV-D 2.2, lub 129 kW / 175 PS przy 4500 obr./min i 420 Nm przy 2000 obr./min dla wariantu o wysokiej mocy.

W całkowicie nowej Mazdzie 6, to daje czasy 0-100 km/h i maksymalne prędkości wynoszące 8,4 sekundy i 216 km/h (automatyczna) lub 7,8 sekundy i 223 km/h (manualna) z silnikiem diesla o wysokiej mocy. Jednostka o standardowej mocy osiąga 0-100 km/h w 9,8 sekundy (automatyczna) lub 9,0 sekundy (manualna), osiągając maksymalnie 204 km/h i 211 km/h. A te rezultaty są jeszcze bardziej oszałamiające, gdy weźmiemy pod uwagę zużycie paliwa Mazdy 6 z silnikiem diesla: tylko 3,9 l / 100 km i 104 g/km (standardowy SKYACTIV-D z manualną skrzynią); 4,8 l / 100 km i 127 g/km (standardowy, automatyczny); lub 4,5 l / 100 km i 119 g/km (wysoka moc, manualna); oraz 4,8 l / 100 km i 127 g/km (wysoka moc, automatyczna). Co więcej, oba silniki SKYACTIV diesla spełniają normy Euro 6.

Płynna, liniowa zmiana biegów

Wysoce dopracowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive dostępna dla wszystkich wariantów silnikowych Mazdy 6 jest niezwykle dobrze zbalansowana, oferując wyjątkowo płynne zmiany biegów przy jednoczesnym zachowaniu bezpośredniego odczucia manualnej skrzyni biegów. Nowa technologia sterowania umożliwia interaktywną reakcję na wejście kierowcy na pedale gazu. Oznacza to szybszą reakcję niż kiedykolwiek na zmieniające się zapotrzebowanie na moment obrotowy oraz lepszą kontrolę podczas redukcji biegów. SKYACTIV-MT, tymczasem, przynosi sportową, bezpośrednią zmianę biegów legendarnego roadstera MX-5 do najnowszego flagowego modelu firmy. Oba przyczyniają się do doskonałej efektywności paliwowej całkowicie nowej Mazdy 6.

i-ELOOP: Unikalny system regeneracji energii hamowania Mazdy

Całkowicie nowa Mazda 6 jest pierwszym modelem produkcyjnym, który przyjął system regeneracji energii hamowania i-ELOOP. Skrót od „Intelligent Energy Loop”, i-ELOOP to pierwszy tego rodzaju system w samochodach osobowych na świecie, który wykorzystuje kondensator do magazynowania odzyskanej energii elektrycznej, aby zasilać systemy elektryczne pojazdu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.