Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w 2012 roku, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Zachwyciła świat swoim wyglądem, a w 2016 roku pojawiła się odświeżona wersja w połowie cyklu życia.
Bardzo trudno jest wizualnie poprawić pojazd, który został doceniony za swój wygląd, a jego design nawet po czterech latach wciąż wydawał się świeży. Mazda stanęła przed wyzwaniem odnowienia swojego flagowego modelu, dużej Mazdy 6. Musiała to zrobić i najważniejsze zmiany zaszły pod maską. Na zewnątrz wprowadzono kilka subtelnych modyfikacji, takich jak kierunkowskazy w zewnętrznych lusterkach. W wersji po faceliftingu były one poziome zamiast pionowych. Gril miał trójwymiarowy wzór przypominający siatkę z diamentami.
Duże zmiany zaszły we wnętrzu kabiny, gdzie deska rozdzielcza stała się bardziej ukierunkowana na kierowcę. Dodano wyświetlacz typu head-up, nową kierownicę oraz lepsze materiały. W zestawie opcji znalazł się także system kamer 360 stopni.
W samochodzie zainstalowano nowy system, który poprawia prędkość pokonywania zakrętów. Podczas zakrętów lekko hamowane są wewnętrzne koła, a przy wyjeździe z zakrętu moment obrotowy przekazywany na koła zostaje zwiększony.
Dzięki temu auto lepiej radzi sobie na zakrętach. To coś, co robią dobrzy kierowcy: lekko hamują przed zakrętem i przyspieszają po jego wierzchołku. Jednak technologia Mazdy jest lepsza, ponieważ hamuje tylko wewnętrzne koła. Większość silników i skrzyni biegów została przeniesiona z wersji przed faceliftingiem.
Mazda6, która zadebiutowała w 2012 roku jako flagowy model w nowej generacji produktów Mazdy, zdobyła wysokie uznanie na rynkach na całym świecie dzięki fascynującej witalności języka designu KODO-Soul of Motion oraz zrównoważonej wydajności technologii SKYACTIV w zakresie przyjemności z jazdy, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Aktualizacja tego modelu ma na celu pełne odpowiedzenie na oczekiwania klientów, a Mazda podjęła niezwykłe kroki, aby wprowadzić nowe poziomy głębi i dojrzałości w każdym aspekcie modelu. Oprócz innowacyjnego designu wnętrza, zaktualizowana Mazda6 oferuje klientom większą różnorodność i wartość dzięki ulepszonym elementom zewnętrznym, funkcjonalności, komfortowi jazdy, ciszy oraz bezpieczeństwu.
W 2016 roku Mazda6 oferuje następujące udoskonalenia. Odważne zmiany w kształcie deski rozdzielczej i konsoli centralnej nadają wnętrzu świeży, nowy wygląd. Łączy w sobie projekt kokpitu ukierunkowanego na kierowcę, oparty na unikalnym koncepcie kokpitu Heads-up, z przestronnym środowiskiem dla pasażerów na przednich siedzeniach. Ponadto, szczególną uwagę poświęcono minimalizacji szczelin między elementami oraz osiągnięciu ogólnego spójnego wyglądu, co znacząco podnosi poczucie jakości, które należy do flagowego modelu w linii produktów Mazdy. Elementy zewnętrzne obejmują nową atrapę chłodnicy i charakterystyczny projekt skrzydła. Te elementy w połączeniu z nowymi lampami LED tworzą odważny i elegancki wyraz, który pozostawia wyraźne wrażenie ewolucji marki. Szczegółowe udoskonalenia wydajności dynamicznej obejmują lepszą izolację akustyczną w całej karoserii oraz poprawioną wydajność przednich i tylnych siedzeń. Te zmiany przekładają się na cichszą i bardziej komfortową jazdę, co jest charakterystyczne dla flagowego modelu nowej generacji produktów Mazdy.
Design Zewnętrzny
Mazda6 nadaje formę koncepcyjnemu samochodowi TAKERI i jest czystym wyrazem języka designu KODO Mazdy. Projekt łączy inteligencję, elegancję oraz emocjonalny, dynamiczny kształt, co pozwala na uzyskanie silnej obecności jako flagowego modelu. W rezultacie zdobył wysokie uznanie, w tym tytuł jednego z trzech finalistów w kategorii Światowy Projekt Samochodu Roku 2013.
W tej aktualizacji szczególny wysiłek poświęcono dalszemu doskonaleniu nagradzanego designu Mazdy6 oraz stworzeniu głębszego i silniejszego wyrazu projektowego. Obejmuje to dodanie tekstury i trójwymiarowości przedniej atrapę chłodnicy oraz charakterystyczne skrzydło; silne poczucie witalności nowych lamp, które wyglądają jak oczy patrzące prosto przed siebie; oraz nowy wyraz projektowy stworzony przez iluminację charakterystycznego skrzydła. Pomimo, że wyszukana aura pochodząca z designu KODO pozostała, odświeżona Mazda6 zaznacza ewolucję w stronę odważniejszego i bardziej eleganckiego wyrazu, co nadaje jej silniejszą obecność jako flagowego modelu i wyraźnie przekazuje dalszą ewolucję marki.
- Żebra na przedniej atrapie chłodnicy, które mają silniejszy wygląd poziomego przepływu, łączą się z dynamicznym kształtem oraz trójwymiarowością charakterystycznego skrzydła, tworząc odważniejszy przód o eleganckim wyglądzie.
- Podpis świetlny LED tylnych lamp kombinacyjnych nadaje widokowi z tyłu ostry, napięty wygląd.
- Nowa, kompaktowa antena w kształcie płetwy rekina podkreśla płynne kształty pojazdu i jego stylowy wygląd.
- 19-calowe, aluminiowe felgi z wyspecjalizowanym lakierem o wysokim połysku przyjmują ciemniejszy kolor, co podkreśla jasność i głębię ich metalicznego wyglądu.
- Linia dziewięciu kolorów nadwozia obejmuje nowo opracowane Sonic Silver Metallic oraz Titanium Flash Mica, które po raz pierwszy wprowadzono w modelu Mazda3.
Design Wnętrza i Funkcje
Wnętrze Mazdy6 już wcześniej cechowało się wyszukanym designem i koordynacją, wraz z starannie wykończonymi formami. Staranny wybór każdego materiału, w tym najlepszej jakości skóry pokrywającej kierownicę oraz pierwszego zastosowania off-white skóry w Mazdzie, odzwierciedlał poczucie smaku i wysokiej jakości teksturę, które charakteryzują flagowy model.
W tej aktualizacji, każdy szczegół związany z teksturą i jakością został dopracowany do perfekcji, co podniosło poziom jakości wnętrza. Zespół projektowy dążył do piękna, które wynika z drobnego dopasowania i unifikacji starannie wyprodukowanych części. Aby osiągnąć ten cel, zdecydowanie ewoluowano kształty deski rozdzielczej i konsoli centralnej, jednocześnie starannie zwracając uwagę na kształty, wyrazy i używanie kolorów elementów i ozdobników w tych obszarach. Zawiera to również wdrożenie Mazda Connect, systemu łączności samochodowej nowej generacji oraz elektryczną hamulcową (EPB). Mazda zwiększyła zarówno wygodę, jak i komfort, jednocześnie podnosząc poczucie wysokiej jakości, które charakteryzuje flagowy model.
- Odważne zmiany w kształcie deski rozdzielczej i konsoli centralnej nadają wnętrzu świeży, nowy wygląd.
- Szczególna uwaga poświęcona minimalizacji szczelin między elementami oraz uzyskaniu ogólnego spójnego wyglądu znacząco zwiększa poczucie jakości, które należy do flagowego modelu w ofercie Mazdy.
- Wnętrze łączy w sobie projekt kokpitu ukierunkowanego na kierowcę oparty na systemie Heads-up oraz deskę rozdzielczą, która rozciąga się poziomo, tworząc środowisko pasażerskie o poczuciu przestronności i otwartości.
- Odświeżona Mazda6 wciąż oferuje wybór pomiędzy czarną lub białą skórą, czy czarnymi lub beżowymi tkaninami wnętrza. Niemniej jednak, wnętrze skórzane przyjmuje nową koordynację kolorystyczną.
- Pierwsze zastosowanie przez Mazdę elektrycznej hamulca postojowego (EPB).
- Samodzielny, siedmiocalowy wyświetlacz centralny zamontowany jest na górze niskiej deski rozdzielczej.
- Pokazuje informacje o prędkości pojazdu oraz inne ważne dane dotyczące jazdy, takie jak informacje z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w czasie rzeczywistym.
- System łączności samochodowej Mazda Connect, sparowany ze smartfonem, ułatwia korzystanie z funkcji, takich jak łączność z internetem i dostęp do serwisów społecznościowych.
Dynamika Jazdy
Gładka, liniowa reakcja oraz poczucie jedności między samochodem a kierowcą, które realizuje technologia SKYACTIV, dostarczają lekkich i przyjemnych wrażeń z jazdy. W tej aktualizacji zespół rozwoju szczególnie skoncentrował się na dodaniu większej głębi do radości z jazdy poprzez dalsze podniesienie poziomu komfortu ogólnego, uwzględniając komfort jazdy oraz ciszę. W tym celu Mazda dalej ewoluowała wydajność NVH oraz wydajność siedzeń, a także wprowadziła opcję wyboru trybu jazdy dla automatycznej skrzyni biegów SKYACTIV-DRIVE.
W 2016 roku Mazda6 wciąż oferuje 2,5-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem. Pozostają również automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-DRIVE o sześciu biegach oraz ręczna SKYACTIV-MT. W połączeniu z systemem zatrzymywania silnika i regeneracji energii hamowania i-stop i i-ELOOP, układy napędowe dostarczają odpowiednią równowagę między liniowym, mocnym przyspieszeniem a doskonałą wydajnością paliwową oraz ochroną środowiska.
Doskonała wydajność NVH jest odpowiednia dla jeszcze wyższej jakości wnętrza. Ilość hałasu przenikającego do kabiny jest zmniejszona o około 10 procent podczas jazdy po nierównych drogach, a o około 25 procent na autostradach.
Ewoluowana struktura przednich i tylnych siedzeń zapewnia poczucie wygodnego dopasowania i dobrej stabilności, a także komfort jazdy odpowiedni dla flagowego modelu Mazdy.
Mazda6 napędzana silnikiem benzynowym i połączona z SKYACTIV-DRIVE przyjmuje opcję wyboru trybu jazdy, która pozwala kierowcom na zmianę trybów jazdy dla bardziej responsywnych wrażeń z jazdy.
Bezpieczeństwo