Czwarta generacja Mazdy 626 była jednym z najwygodniejszych pojazdów w Japonii i wprowadziła na rynek elektroniczny system napędu na wszystkie koła.
W 1988 roku, wciąż poszukując swojej tożsamości projektowej, Mazda wprowadziła na rynek sedan o kształcie trapezowym. To była 626, samochód zbudowany na nowej platformie z niezależnym zawieszeniem z tyłu, co znacznie poprawiło komfort pasażerów na tylnej kanapie.
Z prostokątnymi, poziomymi reflektorami oraz próbą zaokrąglenia krawędzi, Mazda 6 nie była autem, które przypadło do gustu wszystkim. Japoński producent samochodów nie do końca rozumiał europejskie preferencje dotyczące designu, dlatego postanowił spróbować zdobyć rynek, przekonując konsumentów swoimi dobrze wykonanymi produktami. Wszystkie cztery drzwi były takie same jak te z wersji hatchback i kombi. Zostało to wzbogacone o małe, trójkątne okno między tylnymi drzwiami a słupkiem D. Z tyłu szerokie prostokątne lampy tylne zamontowano poziomo, aby poprawić widoczność z tyłu.
Wnętrze zostało zaprojektowane przez japońskich designerów, którzy zainstalowali zakrzywiony kokpit z wypukłością nad zestawem wskaźników. Nie miało typowych skośnych cięć charakterystycznych dla większości konkurentów na rynku. kratki wentylacyjne zintegrowano z centralnym panelem na wysokości środkowej linii deski rozdzielczej. Wszystkie sedany miały wygodne fotele przednie.