Model Mazda B-Series z 1999 roku był w dużej mierze wersją europejskiego Forda Rangera, a obie firmy produkowały te pojazdy w kilku fabrykach.
Mazda wprowadziła na rynek pierwszy model B-Series w 1961 roku w Japonii, a do 1999 roku zdobyła już reputację solidnego pojazdu roboczego, choć nie w Europie. Dla rynku europejskiego i południowoazjatyckiego japoński producent stworzył serię B-2500 w kilku wersjach nadwozia i silnika, w tym czterodrzwiową wersję o nazwie Dual Cab.
Podwójna kabina to nazwa Mazdy na czterodrzwiowy pickup. W przeciwieństwie do wersji Freestyle, oferowała lepszy dostęp do tylnych siedzeń, ale traciła przestrzeń bagażową w kabinie. Producent musiał ograniczyć się do jednego dużego łóżka z tyłu, które głównie wystarczało dla rodzin wybierających się na camping, a mniej jako ciężarówka robocza. Mimo to, pojazd radził sobie z ładunkiem o wadze jednej tony bez większych problemów.
Wnętrze Mazdy miało projekt przypominający samochodowy design deski rozdzielczej. Zaokrąglone kształty i czysty, przejrzysty wygląd sprawiały, że pojazd był bardziej odpowiedni jako rekreacyjny pickup niż pojazd do ciężkiej pracy. Dzięki solidnej ramie, spełniał obie te funkcje. Ławka oferowała wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów z tyłu, a trzeci musiał siedzieć na tunelu skrzyni biegów.