MAZDA Biante 2008-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA Biante 2008-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA Biante 2008-Present

Mazda wprowadziła model Biante na rynek japoński w 2008 roku, bazując na tej samej platformie, co MPV Mazda5.

Stworzony tuż przed światowym kryzysem gospodarczym, Biante miał na celu dotarcie do klientów poszukujących minivana, który łączyłby sportowy wygląd z przestronnym wnętrzem. Nie próbowano nawet wprowadzić go na inne rynki, a planowano sprzedaż na poziomie zaledwie 3,000 egzemplarzy.

Samochód powstał w okresie projektowania według stylu Zoom-Zoom japońskiego producenta. Naśladował te same pomysły, co Miata, modele 3 i 6. Z przodu pojazdu znajdowały się wysoko zamontowane reflektory, które były skierowane ku tyłowi, w stronę masywnych słupków A. Front pojazdu charakteryzował się osłoną grilla w kształcie tarczy z poprzeczną listwą podtrzymującą tablicę rejestracyjną. Lampy przeciwmgielne umieszczono w wysokich i wąskich bocznych osłonach, które flankiowały grill. Wysoki profil dachu Biante’a miał czarne słupki, które tworzyły złudzenie długiego okna od przodu do tyłu. Dzięki standardowym przesuwanym tylnym drzwiom pasażerowie mogli łatwo wsiadać i wysiadać z pojazdu.

Wnętrze ośmioosobowego minivana oferowało wysoko zamontowane fotele kubełkowe z przodu oraz dwie ławki dla trzech pasażerów z tyłu. Mazda podniosła poprzeczkę w nudnym segmencie MPV, tworząc przesuwaną środkową ławkę. To rozwiązanie pozwalało pasażerom na więcej miejsca na nogi, gdy w ostatnim rzędzie nie było nikogo. Nad deską rozdzielczą projektanci Mazdy zamontowali centralnie umieszczony zestaw wskaźników, przykryty długim i zakrzywionym daszkiem. Na szczycie centralnego panelu producent dodał ekran infotainment tuż nad selektorem biegów i przyciskami HVAC.

Mazda oferowała Biante wyłącznie z automatycznymi skrzyniami biegów. Wersje z napędem na wszystkie koła wyposażono w czterobiegową automatyczną skrzynię, natomiast wersje z napędem na przednie koła miały pięciobiegowe automatyczne skrzynie biegów z możliwością manualnej obsługi.

HIROSHIMA, Japonia — Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś rozpoczęcie sprzedaży nowo opracowanego modelu Mazda Biante na rynek japoński. Wysokopodłogowy minivan średniej wielkości wprowadza się do sprzedaży we wszystkich salonach Mazda, Mazda Anfini oraz Mazda Autozam w Japonii. Sugerowane ceny detaliczne producenta (w tym podatek od towarów i usług) wahają się od 2,199,000 do 2,650,000 jenów dla modeli z napędem na przednią oś (FWD). Docelowa wartość sprzedaży wynosi 3,000 sztuk miesięcznie.

Mazda Biante została opracowana wyłącznie na rynek japoński w ramach koncepcji „Patrz, a następnie doświadcz jazdy w wysokim minivanie Zoom-Zoom, który rozwija Twoje marzenia.” Oferuje przestronne, funkcjonalne wnętrze, charakterystyczny, sportowy styl oraz doskonałą wydajność, które zapewniają atrakcyjną mieszankę bezpieczeństwa i ekscytacji.

Oferując największe wewnętrzne wymiary w swojej klasie, Biante szczyci się najlepszą w swojej klasie*1 przestrzenią wnętrza. Poczucie przestronności kabiny potęguje funkcja „trybu życia” dla foteli drugiego rzędu, pozwalająca na przesunięcie siedzisk do tyłu o imponujące 863 mm. Aby zapewnić komfort wnętrza, nawet przy pełnej liczbie pasażerów, Biante wyposażono w szerokie, podwójne przesuwne drzwi, niski podłogę w przedziale pasażerskim oraz elastyczne układy siedzeń. Dodatkowe cechy, które zapewniają czystą i komfortową przestrzeń kabiny, to system oczyszczania powietrza „nanoe ion”*2, jednostka Alleru [Allergy] Buster*3 (filtr cząsteczkowy dla osób cierpiących na alergie), dezodorant w suficie kabiny oraz tkanina siedzeń łatwa do czyszczenia.

Design zewnętrzny Biante jest wyjątkowy w segmencie minivanów. Stylizacja ma na celu maksymalizację widoczności otoczenia oraz poczucie przestrzeni wnętrza dla pasażerów. Te wrażenia podkreślają płynne elementy wnętrza, rozległe boczne okna z niskimi parapetami oraz duże, trójkątne okna słupków A.

Atrybuty wydajności prowadzenia opierają się na długoterminowej wizji rozwoju technologii Mazda, Sustainable Zoom-Zoom. Biante została opracowana w celu zapewnienia równowagi pomiędzy przyjemnością z jazdy a bezpieczeństwem i spokojem. Skuteczne wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości pozwoliło na stworzenie sztywnej konstrukcji, co pomogło Biante uzyskać najszerszą ofertę aerodynamiczną, ciszę oraz poziomy bezpieczeństwa w swojej klasie. Silnik z bezpośrednim wtryskiem*4 zapewnia doskonałą wydajność ekologiczną, oszczędność paliwa i mocną jazdę. Elektronicznie kontrolowana pięciobiegowa automatyczna*5 skrzynia biegów zapewnia dynamiczne przyspieszenie z niskich prędkości.

Główne cechy Mazdy Biante:

Przestrzeń kabiny

Rozwój skoncentrowano na osiągnięciu „przestrzeni”, „funkcjonalności” i „czystości”. Celem było osiągnięcie najwyższego komfortu i ekscytujących doświadczeń dla wszystkich pasażerów.

„Przestrzeń”

  • Biante ma najbardziej przestronną kabinę w swojej klasie, z najlepszą w swojej klasie długością wnętrza (2,990 mm) i szerokością (1,545 mm), oraz jedną z najwyższych kabin (1,350 mm) w swoim segmencie. Przestronność i otwarty wygląd podkreślają rozległe boczne okna z niskimi parapetami oraz duże trójkątne okna słupków A.
  • Obniżenie punktu oparcia dla przednich siedzeń i podniesienie tylnych foteli, a także zastosowanie kompaktowych zagłówków w drugim i trzecim rzędzie, pozwala na zachowanie szerokiego otwartego uczucia, nawet przy wielu pasażerach.
  • Przesuwając zarówno drugi, jak i trzeci rząd siedzeń do ich najdalszych tylnych pozycji, pasażerowie drugiego rzędu zyskują imponujące 863 mm przestrzeni na nogi. Ta „układ żyjący” tworzy jeszcze większe wrażenie otwartości.

„Funkcjonalność”

  • Podwójne przesuwne drzwi mają najszerszy otwór w klasie pojazdów Biante (według oceny Mazdy). W połączeniu z jednym z najniższych podłóg, dostęp do tylnych siedzeń nie mógłby być łatwiejszy. Po raz pierwszy Mazda oferuje elektryczne przesuwne drzwi z czujnikiem dotykowym, który zapobiega ich zamykaniu, jeśli coś zablokuje otwarcie (elektryczne przesuwne drzwi są standardowe w wersji 20S i dostępne jako opcja fabryczna w innych wersjach).
  • Układ tylnych siedzeń jest niezwykle elastyczny. Opcje obejmują „tryb życiowy” dla maksymalnej przestrzeni na nogi, „tryb przejścia” dla łatwego dostępu do trzeciego rzędu siedzeń (poprzez podział drugiego rzędu siedzeń i przesunięcie ich na boki) oraz różne tryby bagażowe, aby dostosować się do rozmiarów i kształtów różnych ładunków. W celu maksymalnej wygody podczas reorganizacji siedzeń, dźwignie znajdują się z przodu i z tyłu foteli.
  • Fotel trzeci jest zaprojektowany jako ławka, którą można złożyć w górę lub w dół. To pozwala na grubszy i bardziej komfortowy siedzisk niż w fotelu dzielonym. Inne korzyści z pełnowymiarowego siedzenia to lepsza widoczność z tyłu i więcej miejsca do przechowywania pod siedzeniami.

„Czystość”

  • Biante jest wyposażona w generator jonów nanoe*2, który neutralizuje bakterie, zapachy i alergeny, takie jak pyłki. Jony są wydmuchiwane z wentylatora klimatyzacji fotela kierowcy, aby odświeżyć powietrze w kabinie (standard w modelach z napędem na wszystkie koła (4WD), dostępne jako opcja fabryczna w modelach FWD).
  • W pełni automatyczna klimatyzacja posiada filtr Alleru [Allergy] Buster*3 do usuwania alergenów i wirusów (standard w modelach 4WD, dostępne jako opcja fabryczna w modelach FWD).
  • Dezodorant zamontowany w suficie kabiny pochłania i neutralizuje zapachy tytoniu, kleju i inne niepożądane zapachy. Ma długą żywotność i nie wymaga okresowej wymiany (standard w modelach 4WD, dostępne jako opcja fabryczna w modelach FWD).
  • Dzięki „czyszczącym siedzeniom” Biante, które są pokryte tkaniną łatwą do czyszczenia, plamy w przypadku rozlania są łatwiejsze do usunięcia (standard w wersjach 23S i 20S).
  • Na życzenie dostępne są antybakteryjne pokrowce na siedzenia, kosze na plecy siedzeń odporne na bakterie i wodę oraz dezodorujące maty podłogowe.

Design

Design miał być atrakcyjny na pierwszy rzut oka i podkreślać przestronność oraz funkcjonalność Biante w ramach koncepcji „motywator przestrzeni”.

Zewnętrze

  • Zewnętrzny wygląd pojazdu odzwierciedla nową koncepcję projektową Mazdy „Nagare”. Stylizacja wskazuje na żywotne osiągi pojazdu, podczas gdy szeroka przestrzeń wewnętrzna jest podkreślona płynącymi liniami, które łączą przód, boki i tył.
  • Z przodu, duży symbol marki zdobi górną część kraty, która rozciąga się na każdą stronę w szerokim, skrzydłowym chrome. Dolna część nadwozia cechuje się dużą wersją charakterystycznej pięciopunktowej kraty Mazdy, wyrażając sportowość i stabilność. Z tyłu, stylowe pionowe reflektory wbudowane w boki tylnego zderzaka uzupełniają sportowy wizerunek Biante.
  • Ostre jednostki reflektorów, które płyną w kierunku dużych trójkątnych okien słupków A, tworzą charakterystyczny widok z boku. Wysokie szyby z łatwym dostępem do wnętrza płynnie łączą się za pomocą szerokiego okna, co sugeruje przestronność wnętrza. Wznosząca się linia okien Biante wyraża dynamikę, podczas gdy wydłużone nadkola nad przednimi i tylnymi kołami sugerują stabilność i zwinność.
  • Duże tylne lampy LED przenoszą płynne linie boczne na tył, co podkreśla szerokość, niskie położenie środka ciężkości oraz stabilność. Chromowe i przezroczyste wykończenie podkreśla wysoką jakość.
  • Dostępne są siedem kolorów zewnętrznych, w tym delikatny „Lilac Silver Metallic” oraz jaskrawy „Chili Orange Mica” (nowy i ekskluzywny dla wersji 23S).

Wnętrze

  • Rozbudowany zestaw wskaźników zwiększa poczucie głębokości i jest umieszczony w górnej części deski rozdzielczej w jej centrum. Projekt ma na celu zminimalizowanie ruchu oka kierowcy od drogi i umożliwienie pasażerom w drugim i trzecim rzędzie łatwe widzenie wskaźników, co zwiększa komfort podróży dla wszystkich.
  • W przypadku projektów siedzeń i wykończeń klienci mogą wybierać między stonowanym i przewiewnym jasnobeżowym a muskularnym i zrównoważonym czarnym kolorem. Projekty siedzeń charakteryzują się również lekkim, płynącym motywem.
  • Panele deski rozdzielczej są czarne w wersjach 20S i 20CS, a w wersji 23S mają „wykończenie włókniste” (wnętrze beżowe) lub wykończenie w imitacji drewna (wnętrze czarne).

Wydajność

Biante została opracowana, aby zapewnić przyjemność z jazdy dzięki połączeniu najwyższego komfortu, cichości i bezpieczeństwa oraz charakterystycznej dla Mazdy wydajności Zoom-Zoom.

  • Rozległe zastosowanie lekkiej i sztywnej stali wysokotensyjnej w konkretnych częściach pozwala Biante uzyskać doskonałą sztywność nadwozia, pomimo dużych otworów drzwiowych. To prowadzi do wyższego poziomu prowadzenia i jakości jazdy. Te redukcje masy przyczyniają się do niskiego zużycia paliwa Biante.
  • Specjalnie opracowane zawieszenie składa się z kolumn MacPhersona z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Zawieszenie zapewnia komfortową i pewną jazdę, nawet przy pełnej kabinie.
  • Elektroniczny hydrauliczny wspomagacz kierownicy zapewnia precyzyjne informacje zwrotne dla kierowcy, co daje naturalne odczucie. Stosunek przekładni kierowniczej jest taki sam jak w ogólnodostępnych samochodach osobowych, aby utrzymać łatwe prowadzenie, z którym kierowcy sedanów i innych mniejszych pojazdów nie będą mieć problemu.
  • Wszystkie cztery koła wyposażono w duże hamulce tarczowe. Hamulce reagują w sposób pewny i liniowy na ruch pedału hamulca, zapewniając precyzyjne hamowanie nawet przy dużych prędkościach.
  • Dostępne są dwa silniki. Silnik MZR 2.0L DISI (silnik zapłonowy z bezpośrednim wtryskiem) zapewnia doskonałą równowagę wysokiego momentu obrotowego, wydajności ekologicznej i oszczędności paliwa, podczas gdy silnik MZR 2.3L oferuje doskonałe przyspieszenie.
  • Modele FWD wyposażono w elektronicznie kontrolowaną pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Szerokie przełożenia poprawiają przyspieszenie przy niskich prędkościach, a wyższe przełożenie piąte zapewnia lepszą oszczędność paliwa podczas jazdy. W modelach z silnikiem 2.3-litrowym skrzynia biegów ma także tryb manualny dla bardziej sportowych osiągów. (Modele 4WD wyposażone są w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów).
  • Biante oferuje doskonałą stabilność w bocznych wiatrach. Osiągnięto to poprzez optymalizację kształtu słupków D i innych obszarów w celu poprawy aerodynamiki górnej części nadwozia oraz staranne zaprojektowanie aero elementów podwozia. Mazda Biante osiągnęła w klasie wskaźnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0.30.
  • Wysoko sztywne nadwozie, materiały tłumiące drgania i hałas, poprawiona charakterystyka oscylacji zawieszenia oraz optymalizowana struktura opon skutecznie tłumią hałas drogowy. Biante charakteryzuje się także jednym z najniższych poziomów hałasu wiatrowego w swojej klasie dzięki zoptymalizowanemu kształtowi lusterka i słupków A, mądrze użytej osłonie oraz wzmocnionej sztywności drzwi.

Cechy ekologiczne i bezpieczeństwa

Mazda Biante jest stworzona, by cieszyć się podróżą z rodziną i przyjaciółmi, i jest wyposażona w różnorodne przyjazne ludziom i ekologiczne funkcje.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.