MAZDA CX-30 2019-Present

MAZDA CX-30 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA CX-30 2019-Present

Mazda CX-30 została zaprezentowana w 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie i bezpośrednio konkuruje z Jeepem Compass oraz Nissanem Rogue Sport.

Aby zapewnić jeszcze większą i bardziej bezwysiłkową przyjemność z jazdy, Mazda wprowadziła architekturę Skyactiv-Vehicle w nowej Mazdzie CX-30, aby kierowcy mogli bardziej angażować się w doświadczenie jazdy.

Skrzynie paliwowe Mazdy CX-30 są wyposażone w nowy system M-Hybrid, który wykorzystuje technologię napędu elektrycznego. Ten mild-hybrid charakteryzuje się wydajnym silnikiem elektrycznym, który wspomaga silnik za pomocą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 24V 600kJ.

Aby poprawić oszczędność paliwa i zredukować tarcie, zespół inżynierski Mazdy zastosował gumowy tłumik wewnątrz jednostki zasilania oraz opracował nowy system sterowania, który zapewnia stabilną jazdę w każdej sytuacji, redukując zużycie paliwa niemal do poziomu samochodów z napędem na przednie koła.

Mazda kontynuuje wysiłki w zakresie poprawy bezpieczeństwa, wyposażając CX-30 w liczne technologie bezpieczeństwa, co podkreśla filozofię Mazdy, która kieruje wszystkimi badaniami firmy i pomaga zapobiegać wielu wypadkom. Do wielu funkcji należy system aktywnego bezpieczeństwa i-Activsense, który obejmuje system monitorowania kierowcy, obserwujący jego stan, oraz wsparcie w ruchu drogowym (CTS), które zmniejsza zmęczenie kierowcy poprzez wsparcie w używaniu pedału przyspieszenia.

 Mazda CX-30 to drugi model w ofercie firmy z nowej generacji. Kompaktowy SUV odzwierciedla doświadczenie posiadania Mazdy, łącząc elegancki styl Kodo z humancentrycznym wnętrzem oraz niezrównaną przyjemnością z jazdy Jinba Ittai.

Mazda CX-30 ma długość 4 395 mm, szerokość 1 795 mm, wysokość 1 540 mm oraz rozstaw osi wynoszący 2 655 mm, co wprowadza ją na nowy segment rynku dla Mazdy. Zajmuje miejsce pomiędzy CX-3 a dobrze znanym i popularnym CX-5, spełniając wymagania klientów pragnących połączyć kompaktowe wymiary pierwszego z przestronnością i funkcjonalnością drugiego.

Nowa Mazda CX-30 prezentuje dojrzały język designu Kodo, który zachowuje witalność, ale teraz dąży do większego prestiżu stylistycznego dzięki elegancji i czystości minimalistycznej estetyki inspirowanej najczystszymi tradycjami sztuki japońskiej oraz pięknem przestrzeni pomiędzy obiektami.

Humancentryczne wnętrze łączy ciasną, skoncentrowaną przestrzeń dla kierowcy z czystą, przestronną kabiną dla pasażerów. Nowo opracowane technologie, takie jak 8-głośnikowy zestaw audio Mazda czy 12-głośnikowy system Bose®, zostały starannie zintegrowane z materiałami premium oraz precyzyjnym wykonaniem, aby stworzyć wysokiej jakości atmosferę wnętrza.

Nowy kompaktowy SUV wyposażony jest w nową generację architektury Skyactiv-Vehicle, która wykorzystuje wrodzone zdolności równoważenia ludzi. W połączeniu z inteligentnymi technologiami, takimi jak rozwinięty system napędu na cztery koła i-Activ (AWD), działający w harmonii z kontrolą momentu G-Vectoring Control (GVC), zapewnia jeszcze bardziej angażujące doświadczenie jazdy Jinba Ittai.

W ofercie silników znajdują się najnowsze jednostki Skyactiv, w tym rewolucyjna technologia zapłonu sterowanego świecą (SPCCI), która łączy wydajność silnika benzynowego z lepszą reakcją silnika diesla.

Na koniec, obszerna suite aktywnych systemów bezpieczeństwa i-Activsense w Mazdzie CX-30 obejmuje nowo dodany system monitorowania kierowcy, co zwiększa możliwości SUV-a w zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim pasażerom.

DESIGN

Od momentu wprowadzenia w 2010 roku, design Kodo – Soul of Motion Mazdy był siłą napędową w podnoszeniu globalnej wartości marki, a Mazda tym razem jeszcze bardziej zagłębiła tę filozofię, czyniąc projektowanie samochodów dziełem sztuki.

Celem tej ewolucji designu Kodo jest wyrażenie nowej formy elegancji inspirowanej tradycyjną japońską estetyką. Koncept Mazdy Vision Coupe wprowadzony w 2017 roku wcielił ten język designu w precyzyjnie dopracowanej, minimalistycznej stylistyce: jego elegancka forma generuje delikatną grę świateł i refleksów, które zmieniają się w czasie, tworząc naturalne, dynamiczne wrażenie stylu.

Nowa Mazda CX-30 to drugi model produkcyjny, który przyjmuje tę najnowszą ewolucję filozofii designu Kodo. Poprzez dopracowanie każdego elementu zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”, powstały niezwykle czyste, piękne powierzchnie, które wprowadziły całkowicie nową formę do segmentu kompaktowych crossoverów SUV.

Zainspirowana koncepcją „Sleek and Bold”, zewnętrzna stylistyka emanuje elastycznym, płynącym pięknem oraz wytrzymałością SUV-a. W środku, wyrafinowane wnętrze premium łączy komfortową, skoncentrowaną przestrzeń dla kierowcy z przestronną kabiną, umożliwiając wszystkim pasażerom odczuwanie poczucia połączenia w relaksującym, komfortowym otoczeniu.

Staranna dbałość o każdy szczegół, od wyboru materiałów po poprawę dopasowania i wykończenia, stworzyła naprawdę wyrafinowane, wnętrze premium.

DESIGN ZEWNĘTRZNY

W oparciu o koncepcję „Sleek and Bold”, stylizacja Mazdy CX-30 jednocześnie realizuje dwa sprzeczne elementy: płynne piękno coupe i odważną wytrzymałość SUV-a.

Dolna część nadwozia wyróżnia się przyciągającym wzrok czarnym wykończeniem, które tworzy elegancko płynące proporcje coupe. Jednocześnie, to wykończenie daje wrażenie stabilności i siły odpowiedniej dla SUV-a.

Stylizacja bazuje na nowym języku projektowania „Charge and Release”, inspirowanym japońskim kaligrafii. Integruje trzy kluczowe zasady ewoluowanego języka designu Kodo – Yohaku, piękno pustej przestrzeni; Sori, krzywe z równowagą i gracją; oraz Utsuroi, gra światła i cienia.

Sori jest wyraźnie ujęta w łuku linii barkowej biegnącej od przedniego błotnika do tylnego koła, co nadaje poczucie prędkości i witalności. Utsuroi można dostrzec na powierzchniach nadwozia pod linią barków, które odbijają otoczenie w kształcie litery S zmieniającym się w miarę ruchu samochodu. Te wyrazy formy nadwozia zbiegają się w pojedynczej falistej linii z tyłu.

Odrzucając linie charakterystyczne na rzecz ruchu powierzchni, Mazda CX-30 osiąga stylizację, która łączy piękno dzieła sztuki z potężnym poczuciem dynamizmu.

Tylne nadkola zachodzą dumnie na wewnętrznie zwężającą się tylną kabinę, a klapa bagażnika ma odpowiednio zwężony kształt łuku. Razem tworzy to zmysłową, potężną formę z dynamiczną postawą sportowego samochodu.

Stylizacja przodu ma elegancką, ale odważną osobowość. Charakterystyczne skrzydło Mazdy zyskuje ostrzejszą i głębszą formę, która łączy się z solidnymi, rzeźbionymi konturami przedniego zderzaka, osiągając potężne wrażenie ruchu do przodu. Rozmiar i wzór motywu na kratce chłodnicy są starannie kontrolowane, aby pokazywać bogate wariacje w zależności od kąta widzenia i zmian światła.

Reflektory i tylne lampy są zarówno eleganckie, jak i funkcjonalne, z LED-ową matrycą, która podkreśla skomplikowany, cylindryczny kształt lamp. LED-owe kierunkowskazy mają nowy, charakterystyczny podpis świetlny, który zaczyna się mocno, a następnie wygasa w sekwencyjnych pulsach.

Dostępnych jest dziewięć kolorów nadwozia, w tym unikalne kolory Mazdy: Soul Red Crystal, Machine Grey i Polymetal Grey.

DESIGN WNĘTRZA

Projekt kabiny Mazdy CX-30 opiera się na filozofii projektowania skoncentrowanej na człowieku oraz tradycyjnej architekturze japońskiej z wykorzystaniem Ma, czyli pustej przestrzeni.

Zgodnie z ogólną koncepcją designu „Sleek and Bold”, wnętrze Mazdy CX-30 łączy płynącą elegancję z wytrzymałością, tworząc atmosferę SUV-a.

Wielka uwaga została poświęcona każdemu szczegółowi, od doboru materiałów po poprawę dopasowania i wykończenia, w celu stworzenia naprawdę wyrafinowanej, przestrzeni o wysokiej jakości.

Podstawowa struktura łączy ciasną i skondensowaną przestrzeń kokpitu dla kierowcy z czystą, przestronną przestrzenią wokół pasażera z przodu.

Kokpit ma symetryczny i mocno skoncentrowany na kierowcy układ, w którym wszystkie trzy wskaźniki w zestawie wskaźników oraz wyświetlacz centralny są odpowiednio skierowane w stronę pozycji kierowcy.

Górna część deski rozdzielczej wyposażona jest w dodatkowy, skrzydłowy daszek. Biegnący poziomo od góry daszka wskaźników do wykończenia drzwi po stronie pasażera i wykończony wysokiej jakości szwami, tworzy przestronną atmosferę, nadając kokpitowi szersze wrażenie.

Szeroki konsol podłogowy grupuje dźwignię zmiany biegów, uchwyty na kubki oraz sterowanie w strefie „sterowania” blisko kierowcy dla wygodalnego, ergonomicznego użytkowania.

Panel dźwigni zmiany biegów bazuje na rozwiniętej wersji technologii „dwuwarstwowego formowania” po raz pierwszy wprowadzonej w całkowicie nowej Mazdzie3. Światło padające na głęboki panel w kolorze ciemnoszarym ujawnia metaliczną fakturę wygrawerowaną w bazowej warstwie, co wzmacnia dbałość o szczegóły i wysoką jakość wnętrza.

Nowa Mazda CX-30 oferuje wybór dwóch charakterystycznych schematów kolorów wnętrza – eleganckiego, dojrzałego ciemnobrązowego lub gustownych, nowoczesnych akcentów ciemnoniebieskich.

Schemat ciemnobrązowy dostępny jest w czarnej lub białej, prawdziwej skórze. Perforacje w czarnym skórzanym tapicerowaniu odsłaniają wyrafinowane, brązowe wykończenie wnętrza. Ciemnoniebieski schemat charakteryzuje się tapicerką materiałową lub ekologiczną, oferowaną zarówno w kolorze Greige, jak i czarnym.

PAKOWANIE

Rozwój skoncentrowany na człowieku Mazdy doprowadził do znacznie lepszego pakowania i wszechstronności wnętrza. Nowy kompaktowy crossover SUV oferuje kabinę, która pomieści wszystkich pasażerów w relaksującym komforcie, nawet podczas najdłuższych podróży, podczas gdy przestrzeń bagażowa zapewnia bezproblemową funkcjonalność i dużą ładowność, aby zaspokoić wszystkie wymagania stylu życia.

Środowisko kierowcy korzysta z zastosowania najnowocześniejszej wiedzy i technologii podczas rozwoju pozycji siedzącej oraz interfejsu człowiek-maszyna (HMI).

WYMIARY ZEWNĘTRZNE I WEWNĘTRZNE

Kompaktowy SUV Mazdy CX-30 wchodzi na nowy segment rynku dla Mazdy. Zajmując miejsce pomiędzy CX-3 a długo ustabilizowanym, popularnym CX-5, spełnia wymagania klientów, którzy chcą połączyć kompaktowe, miejskie wymiary pierwszego z przestronnością i funkcjonalnością drugiego.

Choć wystarczająco kompaktowy, aby zaoferować doskonałą zwrotność w mieście, nowa Mazda CX-30 łączy łatwy dostęp z przestronną, wszechstronną kabiną i dużym bagażnikiem.

Szerokie rozmieszczenie przednich siedzeń pozwala na szeroki konsolę podłogową z wyrafinowanym układem i dużym środkowym podłokietnikiem.

Również przestronny podział tylnej kanapy ułatwia szeroki tylny podłokietnik oraz podłokietniki w drzwiach, pozwalając pasażerom z tyłu cieszyć się komfortową, relaksującą postawą siedzącą.

Duża odległość pomiędzy punktami biodrowymi przednich i tylnych siedzeń oraz niska wysokość punktu biodrowego tylnego siedzenia stwarzają ample przestrzeni na kolana i głowę, umożliwiając wyższym pasażerom komfortowe zajmowanie tylnych siedzeń.

Szerokie rozmieszczenie siedzeń, zarówno w przód-tył, jak i w bok, ułatwia osobom z przodu obracanie się wobec pasażerów z tyłu. Jednocześnie, pasażerowie z tyłu mogą widzieć twarze pasażerów z przodu w profilu przy minimalnym wysiłku. Efektem jest przestrzeń wnętrza, która zwiększa komunikację pomiędzy wszystkimi pasażerami w kabinie.

Długość całkowita: 4 395 mm
Szerokość całkowita: 1 795 mm
Wysokość całkowita przy panelu dachu: 1 540 mm
Rozstaw osi: 2 655 mm
Zwiędła przednia: 915 mm
Zwiędła tylna: 825 mm
PRZESTRZEŃ BAGAŻOWA

Pojemność bagażnika wynosi 430L, co wystarcza, aby jednocześnie pomieścić dużą wózek dziecięcy o globalnym standardzie i bagaż podręczny. Szerokość otwarcia klapy wynosi 1 020 mm, a wysokość krawędzi załadunkowej to zaledwie 731 mm, co ułatwia ładowanie i rozładowywanie ciężkiego lub dużego ładunku.

Dzięki zastosowaniu materiału non-woven na wykończeniu bocznym i uproszczonej strukturze ścian, przestrzeń bagażowa ma czysty, wyrafinowany wygląd.

Opcjonalna klapa bagażnika z napędem elektrycznym oferuje możliwość otwierania i zamykania przyciskiem. Zęby i obudowa jednostki tłumiącej są wykonane z żywicy, co zapewnia cichą pracę.

WEJŚCIE I WYJŚCIE

Pomimo odpowiedniego prześwitu SUV-a, niska wysokość punktu biodrowego siedziska ułatwia wsiadanie i wysiadanie z Mazdy CX-30.

Oprócz dużej odległości między przednimi i tylnymi siedzeniami oraz niskiej wysokości podłogi z tyłu, kształty poduszek siedzeń i słupków B zostały zoptymalizowane tak, aby ułatwić ruch pasażerów podczas wsiadania i wysiadania. Te środki umożliwiają nawet osobom o większej budowie ciała płynne wsiadanie i wysiadanie.

POZYCJA KIEROWCY

Telescopowy układ kierowniczy oferuje teraz całkowity zakres ruchu 70 mm, co pozwala na precyzyjne dostosowanie pozycji siedzącej. Dodatkowo, regulacja nachylenia poduszki siedziska z przodu jest standardem, co pomaga zapobiec unoszeniu ud powyżej poduszki (zbyt niska kąt siedziska) lub nadmiernemu naciskowi na uda (zbyt wysoka kąt siedziska).

Wysokie, przednie umiejscowienie dźwigni zmiany biegów zarówno w wersjach automatycznych, jak i manualnych ułatwia przenoszenie ręki kierowcy z układu kierowniczego na dźwignię zmiany biegów.

Umiejscowienie sterowania i uchwytu na kubek oraz długi środkowy podłokietnik dodatkowo zwiększają stabilność, łatwość i komfort obsługi.

INTERFEJS CZŁOWIEK-MASZYNA (HMI)

Wyświetlacz Active Driving, wskaźniki i wyświetlacz centralny zostały zaprojektowane w sposób przejrzysty i prosty, a czcionki zostały ujednolicone, aby stworzyć przyjemny i spójny wygląd.

Połączenie analogowych wskaźników i wyświetlaczy cyfrowych oferuje użytkownikowi odpowiedni poziom informacji w szybkim, łatwym do odczytania formacie, nie rozpraszając kierowcy.

Nowa Mazda CX-30 przyjmuje 8,8-calowy szeroki wyświetlacz centralny. Oferując uproszczoną obsługę, wymaga jedynie korzystania z kontrolera komend, a także posiada nowy, intuicyjny system prowadzenia, który ułatwia obsługę kontrolera komend.

System MZD Connect w Mazdzie CX-30 obsługuje Apple CarPlay® i Android Auto™ poprzez proste połączenie USB z interfejsem człowiek-maszyna Mazdy MZD Connect (HMI).

POLE WIDZENIA

Pozycja siedząca kierowcy ustawiona jest wysoko, aby zapewnić czyste pole widzenia i pozwolić kierowcy skupić się na drodze.

Grubość i kształt słupka A zostały zoptymalizowane, aby zminimalizować jego kąt osłonowy oraz związane z nim martwe punkty. Każdy szczegół kształtu słupka został starannie przemyślany, aby znacznie zredukować martwe punkty przed autem, co zapewnia ciągły widok na pieszych lub potencjalne przeszkody, przy zachowaniu naturalnej pozycji podczas jazdy.

Wąski słupek C zapewnia optymalną widoczność do tyłu przez okno ćwierćowe, aby umożliwić wyraźne widzenie innych pojazdów lub obiektów z tyłu podczas zmiany pasa ruchu lub wjazdu na parking.

SYSTEM AUDIO

Mazda przeprowadziła kompleksowe badania dotyczące tego, jak dźwięki są transmitowane przez kabinę samochodu. Doprowadziło to do umiejscowienia głośników niskotonowych w rogach, gdzie dźwięki niskiej częstotliwości są lepiej reprodukowane, co skutkuje wyraźnie słyszalnym dolnym rejestrem.

Głośniki średniotonowe i wysokotonowe zostały umiejscowione na lewych i prawych wykończeniach oraz górnych partiach wykończenia drzwi, gdzie dźwięk jest transmitowany bezpośrednio w kierunku uszu pasażerów, nie zniekształcany przez dźwięki odbite. To mocniej i naturalnie lokalizuje źródło dźwięku, zwiększając głębię i klarowność.

Standardowy system audio oferuje konfigurację 3-drożną z 8 głośnikami, w tym 3-litrowe głośniki niskotonowe umieszczone po bokach, 2.5 cm głośniki wysokotonowe po lewej i prawej stronie oraz 8 cm głośniki średniotonowe w górnych partiach przednich i tylnych drzwi.

System Bose® z 12 głośnikami dodaje 8 cm głośnik centralny, parę tylnych głośników satelitarnych i subwoofer. System jest dostosowany, aby zapewnić mocniejsze basy oraz podwyższoną jakość dźwięku zgodnie z oczekiwaniami marki Bose®.

DYNAMICZKA JAZDY

Ostateczne wcielenie Jinba Ittai – uczucie, że pojazd jest przedłużeniem ciała kierowcy, precyzyjnie sterowanym bez świadomego myślenia – pozostaje celem Mazdy przy rozwoju każdego nowego modelu. Nowa Mazda CX-30 widzi dalszy rozwój Jinba Ittai w celu dostarczenia jeszcze większej i bardziej bezwysiłkowej przyjemności z jazdy.

Aby to osiągnąć, Mazda wprowadziła architekturę Skyactiv-Vehicle, nową generację technologii konstrukcyjnej skoncentrowanej na człowieku, która wykorzystuje wrodzoną zdolność równoważenia ludzi, zapewniając im zarówno większy komfort onboard, jak i większe zaangażowanie w doznania z jazdy.

Najnowsza oferta silników Skyactiv łączy ekscytującą wydajność z ulepszoną ekonomią paliwową i przyjaznością dla środowiska, podczas gdy precyzyjnie skoordynowana kontrola i-Activ AWD i GVC Plus zapewniają jeszcze bardziej przyjemną, komfortową i pewną jazdę.

Ponadto, jakość ciszy w kabinie została poprawiona dzięki starannie opracowanej wydajności NVH, opartej na dokładnych badaniach ludzkich cech sensorycznych.

NAPĘDY

Oferta napędów nowej Mazdy CX-30 prezentuje najnowsze silniki Skyactiv Euro 6d-TEMP na diesla i benzynę, w tym rewolucyjną technologię zapłonu sterowanego świecą (SPCCI). SPCCI przyjmuje unikalną metodę spalania, łącząc swobodny rozwój silnika benzynowego z lepszą reakcją silnika diesla.

Wszystkie silniki benzynowe Skyactiv są wyposażone w nowy system M-Hybrid, który korzysta z technologii napędu elektrycznego. Kompaktowy i wydajny system mild hybrid zawiera silnik elektryczny, który wspomaga silnik oraz baterię litowo-jonową o pojemności 24V 600kJ umieszczoną pomiędzy kołami.

System M-Hybrid nie tylko poprawia wydajność środowiskową Mazdy CX-30, ale także zapewnia lepszą sterowność. Gdy samochód zaczyna przyspieszać lub zatrzymywać się, przejścia są płynne i naturalne. Dzięki zastąpieniu momentu obrotowego silnika momentem obrotowym silnika elektrycznego, system hybrydowy może osiągnąć to samo przyspieszenie, co silnik benzynowy sam, używając mniej paliwa. Kierowca cieszy się wszystkimi korzyściami technologii mild hybrid bez żadnych kompromisów w przyjemności z jazdy.

I-ACTIV NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)

Evolved i-Activ AWD Mazdy dodaje wykrywanie „pionowego obciążenia na cztery koła” i działa w harmonii z GVC, aby kontrolować rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednimi a tylnymi kołami, zwiększając przyczepność i uchwyt niezależnie od scenariusza jazdy. Znacznie redukuje także ogólną stratę mechaniczną, co przyczynia się do poprawy ekonomii paliwowej.

Dzięki nowo opracowanemu systemowi kontrolnemu i nowym technologiom redukcji tarcia, i-Activ AWD zapewnia wyrafinowaną i stabilną jazdę w każdej sytuacji oraz rzeczywistą ekonomię paliwową niemal równą pojazdowi z napędem na przednie koła.

Aby zwiększyć rzeczywistą ekonomię paliwową, nowy system przyjmuje tłumik gumowy wewnątrz jednostki przekładni, co znacząco redukuje wahania momentu obrotowego wysyłanego do jednostki napędowej na tylne koła.

Nowy projekt tylnego dyferencjału przechowuje olej w górnej części i dostarcza tylko niezbędną ilość tam, gdzie i kiedy jest to wymagane. W połączeniu z przyjęciem łożysk kulkowych oraz zastosowaniem oleju o niskiej lepkości, ten projekt dodatkowo redukuje straty mechaniczne.

Nowe ustawienie stosuje niewielką różnicę w stosunku do współczynnika hamowania pomiędzy przekładnią a tylnym dyferencjałem. To nie tylko utrzymuje tę samą reakcję w rozdziale momentu obrotowego, ale także zwiększa precyzję jednostki kontrolnej AWD, znacznie redukując ogólne straty mechaniczne.

Niezależnie od warunków nawierzchni, i-Activ AWD oferuje dodatkową przyczepność przez cały czas, co przyczynia się do płynnego przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Równowaga przyczepności pomiędzy przednimi a tylnymi oponami jest stale kontrolowana, aby utrzymać płynną i stabilną jazdę.

Ponadto, zaawansowany i-Activ AWD Mazdy działa w harmonii z GVC, aby kontrolować rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednimi a tylnymi kołami zgodnie z wejściowymi sygnałami kierowcy i dostępnością przyczepności we wszystkich kołach, aby zapewnić wierną odpowiedź z dodatkowymi możliwościami kontroli pojazdu, niezależnie od scenariusza jazdy.

G-VECTORING CONTROL PLUS (GVC PLUS)

Bazując na płynnej i wydajnej charakterystyce pojazdu dostarczanej przez GVC, GVC Plus dodaje kontrolę momentu obrotowego za pomocą hamulców.

Podczas pokonywania zakrętów, GVC Plus delikatnie stosuje siłę hamulca na zewnętrznych kołach w momencie, gdy kierownica wraca do położenia centralnego. To zapewnia moment odzysku, który przywraca pojazd do ruchu prostoliniowego i osiąga większą stabilność.

To pozwala samochodowi lepiej poradzić sobie z manewrami unikania w sytuacjach awaryjnych i zapewnia bardziej pewną kontrolę w różnych sytuacjach, w tym podczas szybkich zmian pasa i jazdy po śliskich drogach.

NOWE-GENERACYJNE TECHNOLOGIE STRUKTURALNE: ARCHITEKTURA SKYACTIV-VEHICLE

Struktura siedzeń zaprojektowana jest tak, aby utrzymać naturalny łuk S kręgosłupa. Poduszka siedziska i dolna część oparcia podpierają uda, dolną miednicę i górną miednicę, aby utrzymać miednicę w pozycji wyprostowanej. Tymczasem górna część oparcia wspiera środek ciężkości klatki piersiowej. Ta struktura umożliwia kierowcy stabilizację głowy w naturalny sposób poprzez przesunięcie miednicy i kręgosłupa, aby utrzymać równowagę bez świadomego wysiłku.

Nadwozie dalej rozwija koncepcję ramy Mazdy z prostą strukturą i ciągłym pierścieniowym kształtem. Nowe połączenia przód-tył uzupełniają istniejące połączenia pionowe i poziome poprzedniego nadwozia, tworząc wielokierunkowe struktury pierścieniowe. To zwiększa sztywność, jednocześnie redukując opóźnienia w transmisji energii, co przyczynia się do maksymalizacji funkcji tłumików i opon. Skupiając energię z drogi w ściśle wybranych miejscach i wprowadzając strukturę tłumienia, która pomaga ją pochłaniać, redukuje się wibracje powodujące hałas bez zwiększania wagi pojazdu.

System zawieszenia – z przodu z kolumnami MacPhersona, a z tyłu z belką skrętna – został zaktualizowany na podstawie koncepcji wygładzającej przesyłanie sił na masę sprężystą w czasie. Nowy kulisty kształt przyjęty dla wewnętrznej struktury tulei łączy się z nową geometrią zawieszenia, aby zrealizować transmisję bez opóźnień i liniowe działanie.

DOSKONAŁE NVH

W wyniku badań dotyczących człowieka, rozwój NVH skupiał się na trzech cechach dźwięku, które bezpośrednio wpływają na pasażerów kabiny: głośności, zmianach tonu i wysokości w czasie oraz kierunku, z którego dźwięki pochodzą.

Tłumienie generowania hałasu i redukcja jego głośności, a także kontrola fluktuacji i kierunkowości dźwięków, mają na celu przejście poza prostą „cichą” kabinę do stworzenia „wysokiej jakości ciszy”, która satysfakcjonuje wszystkich pasażerów.

Aby poprawić podstawowe właściwości izolacyjne kluczowe dla redukcji NVH, Mazda CX-30 wprowadza strukturę „dwuwarstwową” z przestrzenią pomiędzy karoserią a wykładziną. Uznając wykładzinę i panel nadwozia za dwie oddzielne ściany, a następnie projektując je w taki sposób, aby dopasować cechy włókien wykładziny, poprawia się izolacyjność dźwiękowa bez zwiększania wagi. Liczba otworów w wykładzinie również została zredukowana, gdzie tylko było to możliwe, aby znacząco poprawić izolację dźwiękową.

Środki mające na celu radzenie sobie z hałasem drogowym skoncentrowały się na minimalizacji hałasu i wibracji, a także na kontrolowaniu hałasu generowanego przez zmiany nawierzchni, aby dotarł do uszu pasażerów w sposób liniowy.

Dźwiękoszczelność dodana do podsufitki i dywaników skutecznie tłumi głośne dźwięki, podczas gdy opony o zoptymalizowanej wydajności pionowej i zwiększonej sztywności w możliwych punktach wejścia pomagają zapobiegać transmisji niepożądanych wibracji do kabiny. Transmisja dźwięków i wibracji dozwolonych bez opóźnień pomaga stworzyć bardziej uspokajające i komfortowe środowisko w kabinie.

BEZPIECZEŃSTWO

Filozofia proaktywnego bezpieczeństwa Mazdy kieruje wszystkimi badaniami i pracami rozwojowymi w zakresie bezpieczeństwa, napędzając ewolucję w każdej dziedzinie, począwszy od podstawowych technologii bezpieczeństwa, takich jak pozycja kierowcy, przez pasywne technologie bezpieczeństwa, aż po zaawansowane funkcje i-Activsense.

Nowa Mazda CX-30 została wyposażona w liczne technologie bezpieczeństwa wynikające z tych badań.

Aktywne funkcje bezpieczeństwa i-Activsense obejmują teraz system monitorowania kierowcy, który obserwuje stan kierowcy, podczas gdy rozwinięte technologie pomagają zapobiegać wypadkom poprzez zaawansowaną kontrolę hamulców, zwiększając zdolność do wykrywania we wszystkich kierunkach, którą dąży Mazda.

Rozwój pasywnego bezpieczeństwa skupił się na badaniach cech ludzkich oraz szczegółach rzeczywistych wypadków, co przyczyniło się do znacznego zwiększenia bezpieczeństwa w razie kolizji oraz ochrony pieszych.

W rezultacie, Mazda CX-30 zyskuje jeszcze bardziej rozwiniętą zdolność zapewnienia wszystkim pasażerom bezpiecznej, pewnej i przyjemnej jazdy, przyczyniając się do realizacji społeczeństwa bezwypadkowego.

AKTYWNE BEZPIECZEŃSTWO: I-ACTIVSENSE

Mazda CX-30 jest dostępna z systemem monitorowania kierowcy Mazdy. System ten wykorzystuje zarówno kamerę na podczerwień, jak i diodę LED na podczerwień, aby monitorować stan kierowcy podczas jazdy, obserwując, jak szeroko oczy kierowcy są otwarte w danym momencie, ile razy mruga oraz kąt ust i twarzy, aby określić poziom senności lub zmęczenia. Zmienia również kierunek spojrzenia kierowcy i ruch oczu, aby stwierdzić, kiedy kierowca jest nieuważny. Jeśli system oceni, że sytuacja stała się niebezpieczna, wydaje dźwięk alarmu, aby uświadomić kierowcy i działa w połączeniu z systemem wsparcia hamulców Smart Brake Support (SBS), aby skrócić czas potrzebny na wydanie ostrzeżenia o hamowaniu.

System Front Cross Traffic Alert (FCTA) jest dostępny w Mazdzie CX-30. Podczas wyjeżdżania do przodu, system wykorzystuje radar boczny, aby wykryć inne pojazdy zbliżające się z martwych punktów i alarmować kierowcę o ich obecności. Pomaga to zapobiegać częstym wypadkom, gdy samochody wjeżdżają na T, mając częściowe ograniczenie widoczności.

System wspomagania jazdy w ruchu miejskim Mazdy (CTS) jest również dostępny. CTS przyczynia się do zmniejszenia zmęczenia kierowcy, wspierając przyspieszanie, hamowanie i operacje kierownicze w korku. Wspiera również bezpieczniejsze, bardziej uspokajające i komfortowe doznania w warunkach wymagających stałego działania funkcji wspomagających.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Nowa Mazda CX-30 korzysta z nadwozia, którego 30% składa się z wysokowytrzymałej stali o wytrzymałości 980MPa lub wyższej, częściowo do 1 310 MPa. To łączy się z belką obwodową, strukturą słupka B o wysokim współczynniku wytrzymałości i niskiej wadze oraz tylnymi ramami bocznymi, które deformują się w stylu akordeonowym, tworząc solidną konstrukcję, która może wytrzymać siłę uderzenia oraz strukturę ramy skutecznie absorbującą energię.

Nowa Mazda CX-30 wprowadza poduszkę powietrzną na kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie na całym świecie. Tłumiąc ruch do przodu ciała kierowcy w razie kolizji, ta nowa poduszka powietrzna pomaga zmniejszyć obrażenia nóg, klatki piersiowej i brzucha kierowcy.

Pokrywa przyjmuje nową wewnętrzną strukturę, która amortyzuje energię uderzenia głowy pieszego w momencie kontaktu, a następnie stopniowo tłumi siłę, aby stabilniej pochłonąć energię uderzenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.