MAZDA CX-5 2012-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA CX-5 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA CX-5 2012-Present

Mazda rozpoczęła nową erę po rozstaniu z Fordem, a CX-5 był jednym z najbardziej zaskakujących ruchów, jakie wykonał japoński producent samochodów.

Wprowadzony na rynek w 2012 roku, japoński SUV przeszedł od konceptu do modelu produkcyjnego w zaledwie trzy lata. Dzielił platformę z trzecią generacją Mazdy 6. Dzięki wspólnym kluczowym komponentom udało mu się zapewnić bardzo dobry stosunek ceny do wartości.

Mazda nie chciała podążać tą samą drogą, co inni producenci samochodów. Wprowadziła własny język wzornictwa nazwany Kodo, czyli dusza ruchu. Za tą marketingową nazwą krył się pojazd, w którym inspirowane życiem kształty (bio-design) oraz funkcjonalne, lecz proste linie japońskiego minimalizmu spotkały się. Tak więc CX-5 zyskał cofnięte reflektory inspirowane zwierzętami oraz szeroką, pięciokątną osłonę chłodnicy przypominającą tarczę. Z profilu wyróżniały się rzeźbione linie nadwozia, paneli drzwiowych i tylnych słupków. Płynne linie boczne pojazdu również czerpały inspirację z fal i natury.

Wnętrze Mazdy to całkowite odbicie i stworzono w nim prosty, minimalistyczny design inspirowany kulturą japońską. Zespół wskaźników w stylu lornetki nawiązywał do roadstera MX-5. Jednocześnie zintegrowany wyświetlacz infotainment na desce rozdzielczej przypominał ten używany w serii 6. Wysoko umieszczone fotele kubełkowe z przodu, oddzielone wysokim centralnym panelem, stworzyły indywidualne przestrzenie dla pasażerów z przodu. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych na dzielonej kanapie (40/20/40).

Pod maską CX-5 zastosowano technologię SKYACTIVE Mazdy, zarówno w silniku, jak i w skrzyni biegów. Dzięki temu pojazd osiągnął przyzwoitą efektywność paliwową w swojej klasie. Dodatkowo klienci mogli wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a sześciobiegową automatyczną oraz silnikami benzynowymi lub turbo-diesla.

Mazda CX-5 oznacza początek nowej ery dla Mazdy. To pierwszy model nowej generacji, kompaktowe SUV o zrównoważonym charakterze, który łączy w sobie cechy najlepszych rozwiązań: radość z jazdy, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój, wszystko w bardzo atrakcyjnej formie.

Mazda CX-5 symbolizuje najnowszy krok w kierunku koncepcji Jinba Ittai, czyli poczucia jedności między kierowcą a samochodem, znanego z legendarnego MX-5. Jako pierwszy model Mazdy, który wykorzystuje nowoczesną technologię SKYACTIV, zapewniającą większą efektywność, większą radość z jazdy i bardziej przyjazne dla środowiska lekkie pojazdy, Mazda CX-5 toruje drogę nowej generacji samochodów Mazda. Opracowana z wykorzystaniem unikalnego podejścia Mazdy do projektowania, inżynierii i produkcji pojazdów, technologia SKYACTIV pozwoliła twórcom na rozwiązanie konfliktowych celów, oferując klientom nowy poziom wartości.

Twórcy tego wyjątkowego modelu skupili się na czterech kluczowych wartościach. To dlatego Mazda CX-5 ma atrakcyjny, emocjonalny design, jak również funkcjonalność i rzemiosło wnętrza. Zrównoważony rozwój był również priorytetem, zarówno pod względem wpływu na środowisko, jak i bezpieczeństwa. Wyjątkowo responsywna, a zarazem przewidywalna dynamika jazdy była obowiązkowym elementem dla najnowszego modelu Mazdy.

Unikalne zespoły napędowe SKYACTIV w Mazdzie CX-5 oferują wszystkie cechy, które sprawiają, że jazda samochodem to przyjemność: większy moment obrotowy, lepsza responsywność i lepsza ekonomia paliwowa. Oto najnowsza edycja Sustainable Zoom-Zoom, pojazd, który dokładnie odpowiada na potrzeby kierowcy i reaguje tak, jak można się tego spodziewać.

To, co również zyskujesz, to efekty strategii Mazdy w zakresie lekkiej konstrukcji. Dążąc do zmniejszenia wagi swoich modeli nowej generacji o 100 kg, inżynierowie dokładnie poszukiwali możliwości optymalizacji, zawsze z myślą o poprawie wytrzymałości i bezpieczeństwa. A bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie: oprócz doskonałego bezpieczeństwa biernego, dzięki całkowitej przebudowie nadwozia i podwozia w ramach programu SKYACTIV, Mazda CX-5 oferuje aktywne systemy bezpieczeństwa, które wcześniej nie były spotykane w jej klasie oraz nadzwyczajną widoczność dla kierowcy.

To tylko jeden z przykładów inteligentnego designu CX-5. Podstawą nowego wyglądu Mazdy jest innowacyjna koncepcja „KODO – Dusza Ruchu”, z odważnym przodem i nowym charakterystycznym skrzydłem, które podkreśla pięciopunktową kratkę. W środku, przestronna, wyrafinowana kabina wyraźnie świadczy o tym, jak ten samochód został stworzony do życia we współczesnym świecie. Wyposażona w pomysłowe funkcje Karakuri, takie jak unikalne tylnie siedzenia dzielące się w proporcji 4:2:4 oraz wysoko intuicyjny system HMI/infotainment, Mazda CX-5 wprowadza wygodę i elastyczność na nowy poziom.

Dzięki elastyczności wnętrza, przewidywalnemu i responsywnemu prowadzeniu oraz wiodącym w klasie ekonomii paliwowej i emisji CO2, Mazda CX-5 natychmiast podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie.

Design

Mazda postanowiła wejść do konkurencyjnego segmentu kompaktowych crossoverów SUV z pojazdem, który mógłby zaoferować coś więcej niż tylko ładny wygląd. Musiał wywoływać emocje i pasję do jazdy, które zasługują na markę Mazdy. Dlatego całkowicie nowa CX-5 to pierwszy model produkcyjny, który zastosował nową koncepcję designu „KODO – Dusza Ruchu”. Inspirowany pięknem i mocą natury, a także koncepcją ruchu, Mazda CX-5 osiąga doskonałą równowagę między stylem a wydajnością.

KODO zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 2010 roku na koncepcie sportowego coupe Mazda Shinari, a następnie na koncepcie kompaktowego crossovera SUV Mazda Minagi, na którym oparto Mazdę CX-5. Teraz, zaczynając od CX-5, KODO będzie reprezentować design nowej generacji pojazdów Mazdy: szybszego, bardziej dynamicznego i bardziej emocjonalnego środka transportu.

Pełne życia, emocji i zwinności, esencja KODO tkwi w ruchach zwierząt. W szczególności projektanci Mazdy CX-5 badali gepardy – najszybsze zwierzęta lądowe – obserwując, jak wykorzystują całe swoje ciało jako sprężynę, uruchamiając ogromną energię z niesamowitą zwinnością i wdziękiem. Zainspirowani taką urodą, projektanci postanowili podnieść wygląd SUV do nowego poziomu z KODO.

Wynikiem jest wysublimowany wygląd, który, wyrażając solidność SUV-a i funkcjonalność, odważnie projektuje elegancki sens ruchu – i oczekiwanie ekscytującej jazdy.

Eksterior: forma spotyka funkcję

Twórcy dążyli do sportowego, imponującego designu, który dostarcza jak największej równowagi między formą a funkcjonalnością, w tym wydajnością. Stąd połączenie tego, czego można się spodziewać po crossoverze SUV – aktywnego, mocnego wyglądu – z charakterystycznym dynamicznym i emocjonalnym stylem Mazdy.

Wygląd Mazdy CX-5 oparty jest na silnej obecności przodu i wyraźnych nadkolach. Jej nachylona postawa przypomina sprintera w blokach startowych tuż przed rozpoczęciem wyścigu, a umiejscowienie kabiny z tyłu przypomina drapieżnika przygotowującego się do skoku. Ostateczny wynik to atletyczna, lecz dostojna sylwetka, która wyróżnia nową Mazdę na tle innych SUV-ów.

Rozciągająca się przez reflektory nowa przednia krata z „charakterystycznym skrzydłem” jest znakiem rozpoznawczym koncepcji KODO, wyrażającym siłę i głębię. Trapezoidalna dolna krata przyczynia się z kolei do solidnej postawy pojazdu, skupiając uwagę na przedniej części.

Wyraźne tylne błotniki i ostre powierzchnie klapy bagażnika jeszcze bardziej podkreślają solidną, elegancką formę CX-5, ponownie odróżniając CX-5 od typowego SUV-a. Spojler z tyłu nie tylko wygląda sportowo, ale także poprawia aerodynamikę. Zderzaki również przyczyniają się do wydajności: Wykonane z specjalnie opracowanego materiału z tworzywa, są równie sztywne jak tradycyjne zderzaki, a jednocześnie około 20% lżejsze. Nawet tylne światła, w kształcie skrzydła jak reflektory, dodają unikalnego charakteru, szczególnie gdy są podświetlone w nocy.

Patrząc na całą długość, Mazda CX-5 emanuje dynamiką, z ciągłymi formami i liniami, które przekazują wrażenie prędkości. Rzeźbione boki nadwozia i wyraziste łuki nadkoli (dostosowane do wyboru kół 17 lub 19 calowych) podkreślają poczucie mocy. Ale CX-5 nie tylko dobrze wygląda.

Kąt słupków A zapewnia kierowcy doskonałe pole widzenia, poprawiając bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Nachylone słupki C oraz wyraźne kątowe tylne okno przyczyniają się do dynamicznego wyglądu.

Projektanci Mazdy CX-5 osiągnęli doskonałą aerodynamikę, zakładając współczynnik oporu powietrza wynoszący tylko 0,33, przesuwając granice konwencjonalnego myślenia o kompaktowych SUV-ach. To tylko niektóre przykłady harmonijnego połączenia formy i funkcji w nowej Mazdzie CX-5.

Kolory

Nadwozie dostępne jest w siedmiu kolorach, w tym dwóch zupełnie nowych odcieniach zaprojektowanych w celu podkreślenia niezwykłych cech całkowicie nowej Mazdy CX-5: Zeal Red reprezentuje moc i atrakcyjność formy nadwozia, podczas gdy Sky Blue oznacza wprowadzenie technologii SKYACTIV po raz pierwszy w Europie.

Wnętrze: kierowca w centrum uwagi

W środku Mazda stworzyła kabinę skierowaną ku kierowcy z solidnym, ale dojrzałym stylem, który odzwierciedla siłę i solidność zewnętrzną CX-5. I, co nie jest zaskoczeniem dla Mazdy, wygląd i odczucie wnętrza podkreślają sportowy charakter samochodu.

Celem było stworzenie przestrzeni, która zachęca ludzi do wsiadania i jazdy. A kabina naprawdę mówi „witamy”, wprowadzając moc koncepcji KODO poprzez nowy poziom jakości wykonania, doskonałą ergonomię i znakomitą widoczność drogi.

Siedzenia są nowe. Wyrażając solidną prostotę, wyglądają i dają poczuć sportowo, zapewniając doskonałe boczne i pionowe oparcie, z lepszym wsparciem ud i lędźwi niż kiedykolwiek – ale bez kompromisów w kwestii komfortu kierowcy i pasażerów, nawet na długich trasach. Używając nowych materiałów i nowej konstrukcji, są też lżejsze.

Od koła kierownicy, które przekazuje wrażenie lekkości i zarządzalności, po systemy sterowania (w tym przełączniki na kole kierownicy, zgrupowane przełączniki na desce rozdzielczej oraz commander HMI do systemu infotainment): Każdy element zaprojektowano w celu zapewnienia jednolitego odczucia w całej kabinie.

Panel instrumentów, z kolei, zasługuje na mocnego SUV-a, ale jego kształt czerpie inspirację z legendarnego roadstera MX-5. Długa konstrukcja po stronie kierowcy, a szczególnie osłona licznika, przypomina kokpit i tworzy poczucie pędu do przodu, budując oczekiwanie na podróż.

Jeśli chodzi o tapicerkę, dostępna jest skóra i dwa rodzaje materiału na siedzenia i wykończenia w dwóch kolorach: czarnym (dla czystej sportowej atrakcyjności) i piaskowym (dla jaśniejszego, bardziej żywego wyglądu). Najwyższy pakiet wyposażenia obejmuje skórę z eleganckim podwójnym przeszyciem i perforacjami optymalnie zaprojektowanymi, by tłumić dźwięk. Z kolei warianty materiałowe maksymalizują sportowy, mocny wizerunek Mazdy CX-5.

A Mazda nie zapomniała o pasażerze, który otoczony jest zapraszającą, bezpieczną atmosferą i ma niezawodny dostęp do funkcji nie związanych z prowadzeniem, takich jak specjalnie zaprojektowany system audio BOSE®.

Nowe materiały i stylizacja wybrane do kabiny oznaczają krok naprzód, nie kompromitując ani formy, ani funkcji. Wygląd wnętrza emanuje wysoką jakością, a najczęściej dotykane elementy wnętrza (takie jak ramiona koła kierownicy i klamki drzwi) mają satynowe wykończenie ze stali nierdzewnej. Luksusowy, miękki materiał przyjęty do większości powierzchni deski rozdzielczej i wykończenia drzwi jest zrównoważony przez centralną ozdobną panelę z błyszczącym wykończeniem piany czarnej, wprowadzonego w RX-8.

Wskaźniki: sportowe, a jednocześnie wyrafinowane

Powiązanie z sportową tradycją Mazdy jest wyraźne w wskaźnikach, których powierzchnie zostały poddane obróbce wykończenia wrzecionowego, aby nadać im stonowany, głęboki połysk, kontrastujący z metalicznym wyglądem wskazówek wskaźników. Estetyczna powierzchnia zmienia się nawet nieznacznie w zależności od kąta widzenia kierowcy. Na koniec, aby uzyskać czysty, spójny wygląd, w całym panelu instrumentów zastosowano białe podświetlenie.

Moc i godność: Nowa „twarz” Mazdy

Dynamiczna. Emocjonalna. Przekonująca. Unikalna. Jak inaczej można by to opisać, nowe wyrażenie Mazdy jest z pewnością pełne życia. I cóż innego mogłoby to wprowadzić niż Mazda CX-5, która sama jest pierwsza?

Odpowiednia dla SUV-a, skrzydła górnej kraty CX-5 są potężne i imponujące, rozciągające się „w locie”, gdy rozprzestrzeniają się z przodu w kierunku reflektorów. Reprezentatywna dla nowej koncepcji „KODO – Dusza Ruchu”, pięciopunktowa koncepcja jest w rzeczywistości ulepszeniem poprzedniej kraty Mazdy, więc obserwator natychmiast rozpoznaje, że to Mazda.

Reflektory również mają trójwymiarowy, skrzydlaty design. Objęte nadkolem, sugerują oczy geparda, które odważnie patrzą przed siebie, instynktownie skupiając się na swojej ofierze.

Dolna krata, tymczasem, rozprzestrzenia się w stronę ziemi, przyczyniając się do solidnej, skierowanej we front postawy nowej generacji pojazdów Mazdy. Wraz z liniami lamp przeciwmgłowych, dodatkowo podkreśla górną kratkę i jej centralny fokus: Patrząc w przyszłość!

Komfort i wygoda, bez kompromisów

Całkowicie nowa Mazda CX-5 oferuje niezwykle funkcjonalne wnętrze, które jest jednocześnie wygodne i przyjazne dla użytkownika. Przestrzeń wykorzystywana jest efektywnie, a funkcjonalne cechy rozmieszczone inteligentnie. Inżynierowie opracowali nowy kształt i układ siedzeń, na przykład, aby umieścić kierowcę i pasażera w idealnej pozycji. CX-5 uzyskała także maksymalną elastyczność bagażową dzięki pierwszym na świecie siedzeniom tylnym z dzieleniem 4:2:4 z funkcją zdalnego składania wszystkich trzech sekcji. Wszystko to sprowadza się do znalezienia optymalnego projektu ergonomicznego oraz zwiększenia tego, co sprawia, że ludzie czują się dobrze, dla czystszej radości z jazdy.

Decyzyjne wymiary

Pomimo kompaktowej długości zewnętrznej, Mazda CX-5 jest niezwykle przestronna wewnątrz. Szerokość CX-5 (1,840 mm) i rozstaw osi (2,700 mm) są wiodące w segmencie. Typowe dla SUV-a, kierowca zajmuje dominującą pozycję w CX-5. Ale Mazda poszła o krok dalej, znajdując dokładnie to miejsce, w którym kierowca ma najlepszy widok na drogę, ale jednocześnie może komfortowo obsługiwać pedały i przyciski. Te wysiłki przyniosły efekty: CX-5 oferuje klasowe pole widzenia, zarówno w poziomie, jak i w pionie.

Nachylenie słupków A oraz odstęp między nimi a lusterkami bocznymi dodatkowo zwiększają widoczność kierowcy, niezależnie od tego, czy sprawdza przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach, szuka nadjeżdżającego ruchu w zakręcie na drodze dwupasmowej, czy przyspiesza na wielopasmowej autostradzie. Mazda CX-5 tym samym zapewnia najszersze pole widzenia w swoim segmencie. Dla kierowcy oznacza to bardziej przewidywalną jazdę, a tym samym bezpieczniejszą, mniej stresującą i bardziej komfortową podróż. Nawet po dotarciu na miejsce, ponieważ CX-5 jest wyposażona w najpełniejszy w historii system asystenta parkowania Mazdy, łączący zintegrowaną tylną kamerę parkingową z sygnałami dźwiękowymi oraz strefami ostrzegania z przodu i z tyłu z wyświetlaczem wizualnym.

Najwyższy komfort

Wyobraź sobie: cztery dorosłe osoby relaksujące się w komfortowych warunkach podczas długiej podróży, z możliwością dostosowania pozycji ciała, a wszystkie ważne funkcje i elementy na wyciągnięcie ręki. Podejście Mazdy do ergonomii polegało na zidentyfikowaniu optymalnej pozycji dla pasażerów, skupiając się na ich stawach, i odpowiednim ułożeniu systemów oraz przestrzeni do przechowywania. Pasażerowie zostają oddzieleni od zewnętrznych bodźców i mogą swobodnie odpoczywać i podróżować w komfortowych warunkach, podczas gdy kierowca może skoncentrować się na zadaniu. Innowatorzy ergonomiczni Mazdy nawet analizowali, jak ludzie wsiadają i wysiadają z pojazdu. Używając „cyfrowej lalki”, przeprojektowali obszary drzwi i słupa B, aby zapewnić płynne wsiadanie i wysiadanie z minimalnym obciążeniem ciała.

Środkowe podłokietniki są wystarczająco szerokie, aby można je było dzielić, a lateralny odstęp od środkowego punktu biodrowego (lub środka siedzenia) do wykończenia drzwi zapewnia wystarczającą ilość miejsca na biodra i łokcie. Przestrzeń na ramiona również jest na najwyższym poziomie z przodu i z tyłu. Przestrzeń na nogi jest natomiast wystarczająca, a wynosząca 997 mm dla pasażerów tylnego siedzenia, szczególnie hojna jak na ten segment. Tak samo jak najlepsze w klasie wyczucie kolan z tyłu (66 mm) oraz przestrzeń na stopy, dzięki szerokiej przestrzeni pod przednimi siedzeniami.

Siedzenie w stylu

Kierowca i pasażer będą również komfortowo i bezpiecznie siedzieć w nowo opracowanych, wysokowydajnych przednich siedzeniach Mazdy. Zostały zaprojektowane z lekką konstrukcją, co zwiększa sztywność oraz komfort siedziska i izoluje wibracje dla lepszej jakości jazdy. Zapewniając dobre wsparcie lędźwiowe i wyższe wsparcie ciała, zmniejszają zmęczenie, hamując ruch dolnej części ciała podczas pokonywania zakrętów. Fotel kierowcy dostępny jest nawet z łatwo dostępnymi, 8-kierunkowymi zdalnie sterowanymi ustawieniami (standard w najwyższym pakiecie wyposażenia), w tym elektrycznym wsparciem lędźwiowym.

Z tyłu CX-5 posiada unikalną funkcjonalność Karakuri, w tym niezależne siedzenia z dzieleniem 4:2:4 z dźwigniami do zdalnego zwalniania dla wszystkich trzech sekcji. Działa to za pomocą dźwigni jednoczesnego działania, które są wygodnie umieszczone w górnym wykończeniu po obu stronach bagażnika lub za pomocą przycisków umieszczonych na górze siedzeń wewnątrz samochodu, dzięki czemu tylne siedzenia składają się do praktycznie płaskiej przestrzeni ładunkowej, zapewniając maksymalną elastyczność. Środkowa sekcja może pełnić rolę piątego miejsca, środkowego podłokietnika z wbudowanymi uchwytami na kubki lub składać się, aby transportować długie przedmioty. A dostępne jest również wystarczająco miejsca na dwa foteliki dziecięce lub dwóch dorosłych, aby siedzieć w wygodnych warunkach.

Bagażnik do rzeczywistego życia

To tylko jeden z przykładów, jak CX-5 może elastycznie pomieścić wszelkiego rodzaju ładunek, nie odbierając komfortu pasażerom. Znowu chodzi o inteligentne zaspokojenie potrzeb przy użyciu wysokoefektywnej przestrzeni bagażowej, skupiającej się na podstawowych elementach. Wybrano formę sześcianu, bez niepożądanych występów czy martwej przestrzeni, a klapa bagażnika zaprojektowano dla łatwego załadunku. W rzeczywistości, klasa bagażnika o pojemności 503 l (w tym niższy bagażnik) może pomieścić cztery torby golfowe z długimi kijami lub cztery walizki. Po złożeniu tylnych siedzeń dzielonych w stosunku 4:2:4, całkowita pojemność wynosi 1,620 l.

Codzienna wygoda i maksymalna funkcjonalność są kluczowe dla małego SUV-a. Dlatego Mazda CX-5 zyskała również zaawansowaną wersję innowacyjnej osłony bagażnika Karakuri, która otwiera się i zamyka razem z klapą bagażnika – to pierwsza tak funkcjonalna konstrukcja w swoim segmencie. Ważąca tylko 2 kg (czyli połowę wersji z Mazdy6), pokrywa jest usuwana za pomocą jednego przycisku i przechowuje się ładnie w niższym bagażniku.

Karakuri: esencja niespodzianki

„Ukryty, ale zawierający niespodziankę.” Karakuri, które luźno tłumaczy się jako „sztuczka” lub „mechanizmy”, to japoński termin używany przez Mazdę do opisu unikalnych, wnikliwych cech – takich jak osłona bagażnika czy system składania tylnych siedzeń na pilota – które są niezwykle łatwe w obsłudze.

Podobnie jak tradycyjna lalka Karakuri serwująca herbatę, która zaczyna poruszać się na przód, gdy filiżanka zostanie umieszczona w jej rękach, te mechanizmy oferują maksymalną funkcjonalność przy minimalnym wysiłku.

„Czego chcą, gdzie chcą, kiedy chcą.” Podczas projektowania pojemników do przechowywania w CX-5, projektanci Mazdy dążyli do osiągnięcia trzech celów: możliwość przechowywania, przenoszenia i widoczności. W rezultacie, z przodu dźwigni zmiany biegów znajduje się duża otwarta przestrzeń, idealna na osobiste przedmioty, a kieszenie w wykończeniach drzwi mogą pomieścić 1-litrową butelkę. Są również uchwyty na kubki z przodu i z tyłu, a także liczne inne miejsca na mniejsze przedmioty.

Efektywność w upale i zimnie: klimatyzacja i ogrzewanie

Mazda przekształciła system kontroli klimatu, aby dostarczyć jeden z najlepszych systemów chłodzenia i ogrzewania w swojej klasie, jednocześnie przyczyniając się do oszczędności paliwa poprzez zmniejszenie jego wagi i wymagań energetycznych.

Ogrzewanie zostało również zoptymalizowane dla silników SKYACTIV, które pracują w chłodniejszych warunkach, debiutujących w Mazdzie CX-5. Nowa elektryczna pompa wodna kontynuuje krążenie gorącej wody silnikowej nawet po tym, jak system i-stop wyłączy samochód (na przykład na światłach). To zapewnia dostawę ciepła przez znacznie dłużej niż w przypadku systemów wykorzystujących konwencjonalną mechaniczną pompę.

Hałas, wibracje i drgania

W przypadku NVH podjęto proaktywne działania, aby zapewnić kierowcy niezbędne wibracje i sprzężenie zwrotne, które wspierają jazdę, jednocześnie eliminując nieprzyjemny i intruzywny hałas.

Blokując ścieżki hałasu z komory silnika CX-5 do wnętrza, używając nowych materiałów dźwiękochłonnych i kontrolując rezonans zawieszenia oraz przepływ energii przez panel podłogowy, Mazda osiągnęła jedne z najniższych odczytów hałasu w kabinie w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Człowiek i maszyna w synchronizacji

Łatwiejszy w użyciu niż kiedykolwiek, nowej generacji HMI (interfejs człowiek-maszyna) Mazdy CX-5 ma 5,8-calowy ekran dotykowy umieszczony na górze deski rozdzielczej, minimalizując potrzebę, aby kierowcy odrywali wzrok od drogi. Uproszczone sterowanie na kole kierownicy umożliwia prostsze niż kiedykolwiek działanie systemu infotainment, który może być również dostępny za pomocą pilota HMI na konsoli centralnej między przednimi siedzeniami lub bezpośrednio przez ekran dotykowy. System infotainment obsługuje najnowszą technologię, w tym złącze USB oraz bezprzewodowe połączenie Bluetooth®, jak również odtwarzanie dźwięku przez iPoda® bezprzewodowo.

W przeciwnym razie, system dźwięku przestrzennego Bose®, wspólnie opracowany przez Mazdę dla CX-5, zadowoli nawet najbardziej wymagających miłośników muzyki, podczas gdy system nawigacyjny oparty na technologii TomTom® oferuje wysokiej jakości usługi połączeniowe. Dodatkowe funkcje to zestaw głośnomówiący do telefonu komórkowego z redukcją hałasu oraz rozpoznawaniem głosu, system uruchamiania przyciskiem z zaawansowanym systemem bezkluczykowym, antena w kształcie płetwy rekina oraz, oczywiście, tempomat.

Układy napędowe

CX-5 to pierwsza Mazda zbudowana wokół wysokowydajnych układów napędowych SKYACTIV. W pełni wykorzystując moc SKYACTIV, bogactwo momentu obrotowego widać we wszystkich sytuacjach drogowych, nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Optymalizując zachowanie przyspieszenia Mazdy CX-5, aby sprostać oczekiwaniom, Mazda dążyła do zapewnienia kierowcy możliwości manipulacji samochodem według własnego uznania, osiągając satysfakcjonującą liniową wydajność jazdy oraz doskonałą efektywność paliwową. W końcu ultraefektywne pojazdy, które sprawiają radość z jazdy, nie są niszowym rynkiem dla Mazdy. To sama Mazda, jak pokazuje CX-5.

Pod maską Mazdy CX-5 znajduje się jeden z trzech wysokoefektywnych silników czterocylindrowych – dwa diesle i jeden silnik benzynowy – sparowane z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną w formacie napędu na cztery koła (AWD) lub napędu na przednie koła (FWD). Bez względu na kombinację, wszystkie modele CX-5 mają system i-stop, unikalny system oszczędzania paliwa, który zapewnia najszybsze uruchomienia na świecie.

Czysta moc diesla

Silniki SKYACTIV koncentrują się na maksymalnym efektywnym wykorzystaniu spalania wewnętrznego. Istnieją dwie wersje 2,2-litrowego silnika SKYACTIV-D: standardowa wersja o mocy 110 kW/150 PS przy 4,500 rpm i 380 Nm momentu obrotowego w zakresie 1,800-2,600 rpm oraz wersja o wysokiej mocy (tylko AWD) o mocy 129 kW/175 PS przy 4,500 rpm i imponujących 420 Nm przy 2,000 rpm. Razem z sześciobiegową skrzynią manualną SKYACTIV-MT, ta druga przyspiesza CX-5 od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,8 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 207 km/h. Połączona z automatyczną skrzynią SKYACTIV-Drive, diesel o wysokiej mocy AWD ukończy sprint 0-100 w 9,4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 204 km/h.

Mazda CX-5 z standardową mocą SKYACTIV-D i skrzynią manualną osiąga 100 km/h w 9,2 sekundy (FWD) i 9,4 sekundy (AWD), podczas gdy automatyczna robi to w 10,0 sekundy (FWD) i 10,2 sekundy (AWD). Prędkości maksymalne dla manualnej to 202 km/h (FWD) i 197 km/h (AWD), lub 198 km/h (FWD) i 194 km/h (AWD) dla automatycznej.

Jednak mimo swoich niezwykle szerokich momentów obrotowych i imponującej wydajności, silniki SKYACTIV-D są wyjątkowo czystymi i ekonomicznymi dieslami. W rzeczywistości, obie wersje spełniają normy emisji Euro 6 (niemal trzy lata przed ich wejściem w życie) bez kosztownych systemów po obróbce spalin. Sekretem jest ich ultra-niski współczynnik sprężania, lekka konstrukcja oraz zmienny podwójny turbodoładowacz (zapewniający maksymalne ciśnienie doładowania wynoszące 2,7 bara), aby wymienić tylko kilka sprytnych koncepcji, które weszły w skład tych silników.

Dodaj do tego do dziewięciu cykli wtrysku paliwa przez 10-otworowe wtryskiwacze piezoelektryczne przy maksymalnym ciśnieniu wtrysku wynoszącym 2,000 bar, a skutkiem w CX-5 jest średnie zużycie paliwa wynoszące tylko 4,6 l/100 km (cykl łączny dla standardowej mocy diesla z FWD i manualną skrzynią biegów). Przekłada się to na emisję CO2 wynoszącą tylko 119 g/km – jeden z najlepszych wyników w Europie dla kompaktowego SUV-a. Liczby dla pozostałych modeli standardowej mocy SKYACTIV-D w ofercie CX-5 to: 5,3 l/100 km i 139 g/km (FWD i automatyczna); 5,2 l/100 km i 136 g/km (AWD i manualna); oraz 5,5 l/100 km i 144 g/km (AWD i automatyczna). Modele AWD o wysokiej mocy wymagają 5,2 l/100 km (manualna) i 5,5 l/100 km (automatyczna), emitując odpowiednio 136 g/km i 144 g/km CO2.

Ultra-wysokie sprężanie benzyny

Twórcy silnika benzynowego SKYACTIV-G również dążyli do lekkiej konstrukcji, która generowała więcej z mniej. I podobnie jak diesel, współczynnik sprężania jest kluczowym elementem 2,0-litrowego silnika benzynowego SKYACTIV-G w Mazdzie CX-5. Tym razem jednak jest to niezwykle wysoki współczynnik wynoszący 14:1, który wykorzystuje nowo zaprojektowany system wydechowy 4-2-1 oraz specjalne tłoki, między innymi, aby rozwiązać problemy związane z wysokim sprężaniem (takie jak detonacje). W rezultacie SKYACTIV-G jest o 10% lżejszy przy znacznie mniejszym wewnętrznym tarciu niż zastępowana jednostka 2,0 MZR, a jednocześnie zapewnia większy moment obrotowy, lepszą ekonomię paliwową i niższe emisje.

Wersja CX-5 z napędem na przednie koła napędzana silnikiem benzynowym dostarcza 121 kW/165 PS przy 6,000 rpm i 210 Nm momentu obrotowego przy 4,000 rpm, lub 118 kW/160 PS i 208 Nm w układzie AWD przy tych samych prędkościach obrotowych silnika. W wersji FWD CX-5, umożliwia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h. Przy 6,0 l/100 km, jego średnia ekonomia paliwowa odpowiada emisjom CO2 wynoszącym 139 g/km, również w czołówce w swojej klasie. W dużej mierze dzięki systemowi bezpośredniego wtrysku, który spryskuje paliwo przez sześciotylne wtryskiwacze przy 30-200 bar – to nadzwyczaj szeroki zakres. CX-5 w wersji AWD radzi sobie tymczasem z przyspieszeniem 0-100 km/h w 10,5 sekundy (manualna) i 9,6 sekundy (automatyczna) z odpowiednimi prędkościami maksymalnymi wynoszącymi 197 km/h i 187 km/h. Przy 6,6 l/100 km i 155 g/km zużycie paliwa (łączone) i emisje CO2 są takie same dla manualnych i automatycznych CX-5 z silnikiem SKYACTIV-G w wersji AWD.

Napędy

Jeśli chodzi o przeniesienie mocy na koła, Mazda oferuje dwie nowe nowoczesne sześciobiegowe skrzynie biegów, aby zwiększyć atletyczny charakter Mazdy CX-5: wcześniej wspomnianą manualną SKYACTIV-MT i automatyczną SKYACTIV-Drive.

Ta ostatnia, wyposażona w bezpośredni napęd o pełnym zakresie, nadaje wrażenie manualnego działania, łącząc najbardziej pożądane cechy różnych rodzajów automatycznych skrzyń biegów w jedną. Jej płynne przełożenia i zmiany są dostępne dla wszystkich modeli AWD, jak również FWD ze standardowym dieslem. Z kolei SKYACTIV-MT przynosi precyzyjne, ścisłe zmiany biegów i bezpośrednie, sportowe odczucie z roadstera MX-5 do najnowszego modelu Mazdy. W każdym przypadku, obie skrzynie zwiększają efektywność i odczucie układu napędowego jako całości, poprawiając zarówno ekonomię paliwową, jak i wydajność dzięki efektywnym, lekkim konstrukcjom.

i-stop: teraz dla napędu diesla i automatycznych skrzyń biegów

Mazda oferuje system i-stop, innowacyjny, inteligentny system wyłączania silnika na biegu jałowym, po raz pierwszy z silnikiem diesla oraz w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów SKYACTIV-Drive. W rzeczywistości, i-stop jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach CX-5.

i-stop, który zadebiutował w benzynowych wersjach Mazdy3 i Mazdy5 w 2009 roku, został w całości rozwinięty wewnętrznie. Unikalny w wielu aspektach, został teraz ulepszony na nową generację technologii SKYACTIV.

W rzeczywistości, to jedyny system wyłączania silnika na biegu jałowym, który wykorzystuje energię ze spalania do ponownego uruchomienia, wymagający tylko elektrycznego silnika rozrusznika, by zapewnić pewne przyspieszenie podczas wstępnej fazy ponownego uruchomienia. Oprócz oszczędzania paliwa, to umożliwia niezwykle szybkie i płynne ponowne uruchomienia: Mazda CX-5 z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G robi to w 0,35 sekundy, podczas gdy model SKYACTIV-D uruchamia się w 0,40 sekundy – oba są najlepszymi wynikami w branży.

i-stop wykorzystuje zaawansowany moduł sterujący, aby wyłączyć silnik w cyklu zapłonowym/rozwiernym (benzyna) lub w cyklu kompresji (diesel), optymalnych cyklach do ponownego uruchomienia. W rzeczywistości, i-stop czeka dokładnie na ten moment, monitorując położenie tłoków i obliczając przed wyłączeniem, które cylindry następnie dostarczą najbardziej efektywne ponowne uruchomienie. A wszystko to trwa ułamek sekundy, więc kierowca nawet tego nie zauważa.

Tradycyjne systemy natomiast rozpoznają, który cylinder znajduje się w prawidłowej pozycji cyklu po tym, jak elektryczny rozrusznik obraca wał korbowy, aby rozpocząć ponowne uruchomienie. To opóźnia proces, wymagając dodatkowej energii. Na przykład, podczas gdy konkurencyjne modele diesla wyposażone w system wyłączania silnika na biegu jałowym uruchamiają się dopiero po drugim cyklu kompresji (lub cyklu silnika), SKYACTIV-D Mazdy uruchamia się prawie natychmiast podczas pierwszego cyklu kompresji.

Poza tym, postępy w efektywności oznaczają, że potrzebna jest jedna bateria zamiast dwóch, co oszczędza miejsce i zmniejsza wagę. Dzięki ścisłemu monitorowaniu stanu akumulatora, i-stop poprawia częstotliwość i czas wyłączenia w porównaniu do wcześniejszych wersji, zwiększając dodatkowo przebieg.

Kierowcy i pasażerowie CX-5 nie muszą się martwić o systemy zasilane elektrycznie. Nawet system klimatyzacji działa, o ile nie jest wymagana pełna moc ogrzewania lub chłodzenia. A gdy już jest wymagana, i-stop to rozpoznaje i uruchamia ponownie.

To kolejny składnik Sustainable Zoom-Zoom, zobowiązania Mazdy do minimalizowania wpływu na środowisko – bez kompromisów.

Podwozie i nadwozie

Twórcy podwozia i nadwozia nowej Mazdy CX-5 skupili się na najważniejszych elementach. Mianowicie, poprawiając to, co dobrze się czuję i maksymalizując ogólną wydajność, jednocześnie koncentrując się na ekonomice i zrównoważonym rozwoju poprzez minimalizację wagi. Rezultat: podwozie SKYACTIV i nadwozie SKYACTIV w parze z potężnymi, sportowymi i wydajnymi jednostkami napędowymi SKYACTIV Mazdy CX-5. To kolejny przekonujący element Jinba Ittai, poczucia jedności między kierowcami a ich samochodami. Zaprojektowane od podstaw dla całkowicie nowej generacji doskonale harmonijnych produktów, które zapewniają przewidywalne doświadczenie w prowadzeniu.

Podwozie na wszystkie sezony

Celem było dokonanie wyraźnego skoku, jeśli chodzi o kontrolę pojazdu, inżynierowie całkowicie przeanalizowali systemy zawieszenia i kierownicy. W rezultacie całkowicie nowe podwozie SKYACTIV CX-5 oferuje poziom jakości jazdy, który jest niezwykły jak na małego SUV-a. Jego lekka konstrukcja obejmuje zawieszenie przednie z kolumnami oraz wielowahaczowe tylne, a także szereg zmian projektowych. Przy każdej prędkości nasuwają się słowa „precyzyjny” i „przewidywalny”, czy mówimy o przyspieszeniu, pokonywaniu zakrętów, stabilności przy dużych prędkościach czy hamowaniu. Kierowcy czują się bezpiecznie w pojeździe, który łączy zwinność i stabilność, nie kompromitując komfortu jazdy ani bezpieczeństwa.

System kierownicy wspomaganej elektrycznie wyposażony został w szereg czujników mierzących zmienne, takie jak siła g oraz prędkość kół, aby monitorować takie parametry jak kąt kół CX-5 oraz zachowanie koła kierownicy. Zebrane dane są następnie wykorzystywane do dostosowania odczucie koła kierownicy w zależności od sytuacji podczas jazdy.

2.2D AWD 6AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc110 Kw @ 4500 Rpm
150 Hp @ 4500 Rpm
148 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-2600 Rpm
380 Nm @ 1800-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

2.2D AWD 6AT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc129 Kw @ 4500 Rpm
175 Hp @ 4500 Rpm
173 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

2.2D AWD 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc110 Kw @ 4500 Rpm
150 Hp @ 4500 Rpm
148 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-2600 Rpm
380 Nm @ 1800-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3538 Lbs (1605 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4641 Lbs (2105 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

2.2D AWD 6MT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2184 Cm3
Moc129 Kw @ 4500 Rpm
175 Hp @ 4500 Rpm
173 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3538 Lbs (1605 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4641 Lbs (2105 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

2.2D FWD 6AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2191 Cm3
Moc110 Kw @ 4500 Rpm
150 Hp @ 4500 Rpm
148 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-2600 Rpm
380 Nm @ 1800-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3428 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.2D FWD 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2191 Cm3
Moc110 Kw @ 4500 Rpm
150 Hp @ 4500 Rpm
148 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-2600 Rpm
380 Nm @ 1800-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4486 Lbs (2035 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

2.0L AWD 6AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc118 Kw @ 6000 Rpm
160 Hp @ 6000 Rpm
158 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy153 Lb-Ft @ 4000 Rpm
207 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

2.0L AWD 6MT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc118 Kw @ 6000 Rpm
160 Hp @ 6000 Rpm
158 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy153 Lb-Ft @ 4000 Rpm
207 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3307 Lbs (1500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

2.0L FWD 6MT (165 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc121 Kw @ 6000 Rpm
165 Hp @ 6000 Rpm
162 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4000 Rpm
210 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość178.7 In (4539 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.