MAZDA CX-60 2022-Present

MAZDA CX-60 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA CX-60 2022-Present

Mazda otworzyła nowy rozdział w swoich osiągnięciach technologicznych, wprowadzając na rynek CX-60 w 2022 roku, jako swój pierwszy hybrydowy model typu PHEV.

W obliczu rosnącej popularności SUV-ów na całym świecie oraz trendu na samochody elektryczne, Mazda podjęła mądrą decyzję, tworząc elektryfikowanego SUV-a. Choć nie był on całkowicie elektryczny, był znacznie bardziej atrakcyjny dla tych, którzy obawiali się zasięgu.

Wygląd samochodu wyraźnie nawiązywał do tego samego języka designu, co jego brat, CX-5. Wyraziste reflektory i duża atrapa chłodnicy były elementami charakterystycznymi dla wizerunku marki. Z przodu, błotniki ozdobione były chromowanymi listwami z napisem PHEV. Z tyłu, pod zderzakiem, Mazda zamontowała poczwórny układ wydechowy z prostokątnymi końcówkami.

Wnętrze Mazdy nawiązuje do rozwiniętego trendu designu Kodo. Masywna, podłużna konsola centralna podkreślała silnik zamontowany z przodu. Była wystarczająco szeroka dla obu pasażerów, a na stronie kierowcy znajdował się selektor biegów, podczas gdy pasażer miał dostęp do małego schowka z pokrywą. Na konsoli, gdzie umieszczono jednostkę sterującą klimatyzacją, Mazda zainstalowała 12.3-calowy wyświetlacz dla systemu infotainment HMI (Human Interface Machine).

Pod maską, Mazda oferowała wybór trzech silników. W wersji PHEV znajdował się silnik 2.5-litra w układzie rzędowym, wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 100 kW, co dawało łącznie 322 konie mechaniczne (327 PS) i 369 lb-ft (500 Nm) momentu obrotowego. Był on połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła. Oprócz tej wersji, producent oferował również silniki 3.0-litra w układzie rzędowym oraz 3.3-litra na olej napędowy, dostępne w wersji z napędem na wszystkie koła lub na tylną oś.

Nowa Mazda CX-60 wprowadza pierwszą w historii technologii hybrydowej plug-in Mazdy na rynek SUV-ów w Europie. Rozszerzając ofertę SUV-ów, nowa Mazda CX-60 jest pierwszym z dwóch nowych modeli z grupy produktów Large, które będą wprowadzane w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Mazda demonstruje swoje zaangażowanie w podejście wielorozwiązaniowe do zrównoważonej mobilności oraz zasadę odpowiedniego rozwiązania w odpowiednim czasie. Mazda CX-60 spełnia rosnące potrzeby segmentu, oferując szerszy wybór SUV-ów łączących najnowsze osiągi ekologiczne z przyjemnością prowadzenia, która jest nieodłączną cechą każdego Mazdy.

Prezentując pierwszy w ofercie Mazdy napęd hybrydowy plug-in, nowy flagowy model, Mazda CX-60 PHEV, reprezentuje wszystko, co Mazda zbudowała przez ostatnie 100 lat, od znakomitego designu zewnętrznego i wnętrza po najwyższe japońskie rzemiosło, najnowsze innowacje w technologii zorientowanej na człowieka oraz światowej klasy napędy.

Imponująca siła pięknego i dynamicznego stylu Mazdy CX-60 przekłada się na inteligencję i elegancję najnowszych osiągnięć w designie Kodo, splecionych z wytrzymałością wyróżniającej się architektury SUV-a z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Elegancki, premium jakość wnętrza łączy różne materiały i tekstury, takie jak drewno klonowe, skóra nappa, wyjątkowo obrabiane japońskie tekstylia, chromowe detale oraz starannie zaprojektowane szwy deski rozdzielczej.

Technologie zorientowane na człowieka zostały przemyślane i dopracowane, by udoskonalić doświadczenie jazdy Jinba-Ittai i, bardziej niż kiedykolwiek, spełnić indywidualne potrzeby kierowcy. Innowacyjny system personalizacji kierowcy Mazdy rozpozna osobę siedzącą na fotelu kierowcy i automatycznie dostosuje otoczenie – pozycję fotela, kierownicę, lusterka, HUD, a nawet ustawienia dźwięku i klimatyzacji – aby dopasować je do postury oraz osobistych preferencji.

Mazda CX-60 PHEV jest pionierem europejskiego wprowadzenia modeli hybrydowych z napędem plug-in, wyposażona w układ napędowy, który łączy silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,5 l, czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem, z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW oraz wysoko pojemnościową baterią 355V, 17,8 kWh. Ta kombinacja silnika i silnika elektrycznego generuje łączną moc systemu wynoszącą 327 PS/241 kW i obfity moment obrotowy wynoszący 500 Nm, czyniąc ją najpotężniejszym autem drogowym, jakie kiedykolwiek wyprodukowała Mazda. Mazda CX-60 PHEV zapewnia niezwykle imponujące osiągi, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, a także osiągając ograniczoną maksymalną prędkość 200 km/h.

W przeciwieństwie do tego, a szczególnie podczas jazdy tylko na zasilaniu elektrycznym, nowa Mazda PHEV wykazuje znakomite osiągi ekologiczne. Łączne spalanie według WLTP wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi tylko 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV oferuje 60 km jazdy na napędzie elektrycznym przy prędkości do 100 km/h. Umiejscowienie akumulatora wysokiego napięcia pomiędzy przednią a tylną osią oraz jak najniżej w obrębie nadwozia zapewnia nowej Mazdzie CX-60 PHEV szczególnie niskie centrum ciężkości.

To, w połączeniu z permanentnym napędem na wszystkie koła, który obejmuje przeniesienie momentu obrotowego za pomocą wału pomiędzy osiami, zapewnia samochodowi doskonałe właściwości jezdne na poziomie równym najlepszym w segmencie premium.

Opracowane z użyciem koncepcji „właściwego rozmiaru”, która zakłada optymalizację pojemności w celu poprawy wydajności paliwowej i mocy, wprowadzone zostaną nowe silniki prostej szóstki: benzynowy o pojemności 3,0 litra e-Skyactiv X i diesel o pojemności 3,3 litra Skyactiv-D, w dwóch różnych mocach. Wyposażone w system M Hybrid Boost – 48V mild hybrid – łączą wysoką moc z doskonałą ekonomią paliwową i wydajnością emisji.

Wszystkie trzy jednostki napędowe są połączone z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem i-Activ All-Wheel Drive Mazdy. Jednostka e-Skyactiv D oraz silnik e-Skyactiv X mogą być również wyposażone w napęd tylko na tylne koła.

System Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), aby zapewnić optymalną kontrolę i przyjemność z jazdy w każdej sytuacji.

Nowa Mazda CX-60 oparta jest na skalowalnej architekturze Skyactiv Multi-Solution Mazdy, która oferuje liczne udoskonalenia zapewniające doskonałą dynamikę jazdy. Przyjmując zorientowane na człowieka podejście Mazdy, obejmują one sztywność nadwozia, która zapewnia, że kierowcy mogą poczuć reakcję pojazdu bez opóźnień, fotele, które ułatwiają każdemu pasażerowi utrzymanie równowagi podczas jazdy, zawieszenie stabilizujące postawę pojazdu w trakcie jazdy oraz unikalny system kontroli postawy pojazdu Mazdy – Kinematic Posture Control (KPC).

Szeroka gama zaawansowanych systemów asystujących kierowcy i-Activsense zapewnia aktywne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie i dąży do uzyskania pięciogwiazdkowej oceny Euro NCAP.

W Mazdzie CX-60 debiutuje kilka nowych technologii: See-Through View – nowej generacji monitor 360 stopni z rozszerzonym polem widzenia przy niskich prędkościach; Hill Descent Control (HDC), który wspomaga bezpieczne zjeżdżanie z stromej, śliskiej lub wyboistej nawierzchni; Cruise Control (i-ACC), który teraz może uwzględniać ograniczenia prędkości z rozpoznawania znaków drogowych; oraz Vehicle Exit Warning (BSM) dla użytkowników dróg z tyłu.

EWOLUCJA DESIGNU KODO

Filozofia designu Mazdy 'Kodo-Soul of Motion’ weszła w swoją drugą fazę wraz z wprowadzeniem Mazdy3. W przypadku Mazdy CX-60 firma podjęła wyzwanie stworzenia designu, który natychmiast odzwierciedlałby udoskonalenie i dalszy rozwój designu Kodo.

Stworzony w ramach koncepcji designu 'Noble Toughness’, imponująca siła pięknego i dynamicznego stylu Mazdy CX-60 odzwierciedla inteligencję i elegancję najnowszych osiągnięć w designie Kodo – japońskiej koncepcji Ma, czyli spokojnej i godnej piękności pustej przestrzeni – splecionych z wytrzymałością wyróżniającej się architektury SUV-a z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Elegancki, premium jakość wnętrza wprowadza również idee Kaichou – element harmonii, które łączą różne materiały i tekstury, takie jak drewno klonowe, skóra nappa, wyjątkowo obrabiane japońskie tekstylia oraz chromowe detale, oraz Musubu – sztuka wiązania, która stała się inspiracją dla starannie zaprojektowanych szwów deski rozdzielczej.

Głęboko rzeźbiona przednia część i wydłużony nos/ujawniona tylna sylwetka tworzą potężną i dynamiczną ramę, a także imponującą obecność SUV-a w formie o prostej urodzie i elegancji, a także przestronnych i bogato wykończonych wnętrz.

Modele Takumi i Homura dodają dodatkowe akcenty wizualnej i dotykowej jakości, które nadają Mazdzie CX-60 mocny, a jednocześnie godny zewnętrzny wygląd oraz przestronność i luksus wewnątrz.

DESIGN ZEWNĘTRZNY

Staranna i skrupulatna praca nad imponującą przednią częścią i wydłużoną sylwetką nadają Mazdzie CX-60 jej potężny i dynamiczny kształt. Kodo to koncepcja designu 'ożywiania samochodu’, mająca na celu stworzenie formy, w której auto jako poruszający się obiekt przypomina żywą istotę biegnącą z pełną prędkością.

Jej struktura wyraża stabilność, podobnie jak żywy organizm wykorzystuje swoją strukturę kostną i mięśnie, by mocno trzymać się ziemi. To istota designu Kodo. Mazda CX-60 wykorzystuje swoją mocną ramę, aby przekazać swój szkieletowy urok z każdej perspektywy.

Przednia kratka przyjmuje dostosowany współczynnik proporcji, który bardziej podkreśla wysokość kratki niż w innych modelach Mazdy. Charakterystyczne skrzydło ma teraz funkcję podświetlenia, by jeszcze bardziej uwydatnić potężny wygląd kratki.

Projekt przednich lamp również jest nowością w Mazdzie. W przeciwieństwie do wcześniejszych modeli, układ reflektorów Mazdy CX-60 ma pionowo ułożone lampy oraz oświetlenie w kształcie litery L, które tworzy nową ekspresję odzwierciedlającą siłę SUV-a.

W profilu, względnie tylne umiejscowienie kabiny na nadwoziu nadaje pojazdowi dynamiczne poczucie ruchu. Poczucie dominującej wytrzymałości SUV-a ożywia eleganckie wykończenie powierzchni, z promieniem światła, który biegnie od tylnej krawędzi kabiny, dotykając tylnego nadkola, zanim dotrze do ziemi. Ten prosty, ale potężny ruch reprezentuje śmiałość dostrzeganą w japońskiej kaligrafii i nowoczesnej sztuce, odrzucając ograniczenia ramy płótna.

Zgodnie z praktyką dodawania emblematu na przednim skrzydle samochodów sportowych, Mazda CX-60 posiada boczny znak odzwierciedlający doskonałe osiągi prowadzenia, jakie oferuje jej architektura z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Tylne oświetlenie również przyjmuje projekt w kształcie litery L, aby pasować do przednich lamp. Szeroko rozstawione, następujące po sobie poziome wykończenie tworzy charakterystyczne oświetlenie odpowiednie do pojazdu klasy premium.

Stworzona w toku dalszej ewolucji technologii malarskiej Takuminuri Mazdy, nowa powłoka Rhodium White dołącza do Soul Red Crystal i Machine Grey jako trzecią sygnaturę koloru nadwozia.

Wybór białego koloru inspirowany był japońskim estetycznym przekonaniem, że mniej znaczy więcej, oraz 'niczym’ zen buddyzmu, tworząc obraz maszyny skoncentrowanej na gęstej luminosity metalu. W przeciwieństwie do tradycyjnego wykończenia białym perłowym, Rhodium White ma twardy blask z jeszcze gęstszą teksturą cząsteczek, podkreślając potężną, elegancką formę Mazdy CX-60.

W sumie dostępnych jest osiem kolorów nadwozia: Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White, Machine Grey i Soul Red Crystal.

Nowa Mazda CX-60 może być wyposażona w 18-calowe lub 20-calowe aluminiowe obręcze.

DESIGN WNĘTRZA

Design wnętrza podąża za zewnętrzną estetyką, wyrażając siłę architektury SUV-a Mazdy CX-60 z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła. Szeroka deska rozdzielcza charakteryzuje się ciągłymi liniami, które biegną przez boczne wloty powietrza w stronę wykończenia drzwi, wzmacniając przestronność wnętrza.

Mocna forma konsoli centralnej przenika przestrzeń kabiny od przodu do tyłu, wyrażając zarówno strukturę siły, jak i obecność silnika montowanego wzdłuż, nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów oraz napędu na tylne koła.

Unikalne dla Mazdy i głęboko zakorzenione w japońskiej tradycji wnętrze celebruje żywą jakość naturalnego usłojenia drewna i wysokiej jakości tkanin, przy czym japońskie rzemiosło osiąga najwyższe poziomy jakości w obu materiałach. Tekstury tworzone są zarówno przy użyciu tradycyjnych metod, jak i nowych technologii.

Obróbka wykończenia z drewna klonowego odzwierciedla japońskie estetyczne pojęcie Hacho – asymetrycznej równowagi, czyli zamierzonej nierówności. Różnorodne wzory i włókna tkanin reagują na zmiany światła, a japońska technika szycia zwana Kakenui tworzy szwy 'wiszące’, z odstępami pomiędzy materiałami wykończenia, ukazującymi materiał pod spodem.

Biała ambientowe oświetlenie na wykończeniach przednich i tylnych drzwi podkreśla najlepsze kolory i tekstury wykończeń wnętrza.

Opcjonalne wersje średniej i wyższej klasy Mazdy CX-60 oferują duży panoramiczny dach o wymiarach 1,060 mm x 995 mm, aby zwiększyć zakres widoczności i światła dla pasażerów tylnej kanapy. Linia dachu pomiędzy słupkami B została zaprojektowana w celu zredukowania wagi i zwiększenia bezpieczeństwa w razie uderzenia z boku.

POZYCJA KIEROWCY

Mazda CX-60 dzieli starannie opracowany projekt kokpitu, znany we wszystkich samochodach Mazdy, z poziomym symetrycznym układem skoncentrowanym na kierowcy. Oferuje ergonomicznie doskonałą pozycję do jazdy, która wydaje się naturalna i wspierająca, pozwalając kierowcy skupić się na drodze i ruchu przed sobą.

Opracowanie szczególnie smukłej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów zminimalizowało zwiększenie szerokości tunelu skrzyni biegów, co pozwoliło na idealną lokalizację pedałów i foteli oraz przestrzeń na kolana obok konsoli centralnej, nawet dla osób o większej budowie.

Oprócz dalszego rozwoju foteli, które ułatwiają pasażerom utrzymanie naturalnego poczucia równowagi (patrz Dynamika Jazdy), regulacja wysokości fotela zaprojektowano tak, aby pasażerowie mogli zmieniać wysokość fotela bez zmiany pozycji ciała ani konieczności ponownego dostosowywania mechanizmu przesuwu po użyciu podnośnika. Kierownica oferuje 45 mm zakresu regulacji nachylenia i 70 mm zakresu przesuwu.

Większy komfort i wsparcie fizyczne zapewnia centralny podłokietnik, który jest o 230 mm dłuższy i o 37 mm szerszy niż w modelu CX-5. Pokrętło sterowania Commander Control zostało przesunięte o 132 mm do przodu i podniesione o 82 mm, aby umożliwić jego obsługę, gdy ramię użytkownika opiera się wygodnie na centralnym podłokietniku. Uchwyty w drzwiach przednich i podłokietniki zostały zaprojektowane w celu zapewnienia lepszego chwytu i wsparcia. Podłokietniki drzwiowe ustawiły się teraz na tej samej wysokości co centralny podłokietnik, zapewniając symetrię ergonomiczną i maksymalny komfort pasażerów.

SYSTEM PERSONALIZACJI KIEROWCY

Nowy System Personalizacji Kierowcy Mazdy CX-60 składa się z trzech funkcji; automatycznego przewodnika po pozycji siedzenia; automatycznego przywracania ustawień; oraz wsparcia przy wsiadaniu/wysiadając.

Automatyczny przewodnik po pozycji siedzenia wykorzystuje kamerę do wykrywania pozycji oczu kierowcy oraz dane dotyczące wzrostu kierowcy w celu oszacowania ich postury, a następnie automatycznie dostosowuje fotel, kierownicę, HUD i lusterka drzwiowe, aby dopasować je do pozycji oczu kierowcy.

Automatyczne przywracanie ustawień wykorzystuje rozpoznawanie twarzy oraz dane o ponad 250 regulacjach i ustawieniach przechowywanych w pojeździe – w tym pozycję jazdy, audio i klimatyzację – aby szybko i automatycznie przywrócić ustawienia dla każdej osoby, gdy kierowca się zmienia. System może przechowywać ustawienia dla sześciu osób, plus gości.

Dodatkowo, funkcja wsparcia przy wsiadaniu/wysiadając ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie z samochodu poprzez przesuwanie kierownicy i fotela na bok.

WIDOCZNOŚĆ

Siedziska Mazdy CX-60 są ustawione wyżej, aby zapewnić wyraźny i niezakłócony widok. Wyraźny widok na maskę z fotela kierowcy ułatwia kierowcy uzyskanie jasnego poczucia skrajności pojazdu i dokładne umiejscowienie go na drodze; to zaleta przy jeździe wąskimi drogami lub na parkingach.

Kształt maski Mazdy CX-60 został starannie zaprojektowany, aby ułatwić kierowcy identyfikację przedniej krawędzi pojazdu. Próg widoczności przedniej maski (ilość nawierzchni drogi ukrytej przez narożnik pojazdu w przekątnej w stosunku do kierowcy) jest krótszy o 303 mm w porównaniu do CX-5, a jego próg widoczności z przodu (ilość nawierzchni drogi ukrytej przez pojazd bezpośrednio przed kierowcą) również został skrócony o 100 mm.

CX-60 został również zaprojektowany tak, aby ułatwić wizualne sprawdzanie tyłu w przekątnej za pojazdem, co pozwala kierowcy zmieniać pas ruchu z większym spokojem. Dodatkowo, podstawa słupa A ma dużą, zakrzywioną formę, co ułatwia identyfikację dzieci na skrzyżowaniach.

INTERFEJS CZŁOWIEK-MASZYNA (HMI)

Obszar kokpitu kierowcy zawiera trzy główne wyświetlacze instrumentów: pełnoformatową deskę rozdzielczą TFT-LCD, dużą bezramkową wyświetlacz Head-up (HUD) oraz 12,3-calowy wyświetlacz centrum infotainment.

Ekran instrumentu kierowcy został powiększony do pełnoformatowego wyświetlacza 12,3 cali. Oprócz trybów asystujących i ostrzeżeń, wspiera również System Personalizacji Kierowcy (patrz poniżej), aby optymalizować widoczność dla każdego kierowcy. Dodatkowo, dynamiczny start i wyświetlanie trybu Mi-Drive poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy dzięki lepszej widoczności.

Obszar wyświetlacza HUD jest trzy razy większy niż w Mazdzie CX-30. Zmniejsza to niepotrzebny ruch oczu, zapewniając kierowcy istotne informacje w łatwy do zrozumienia sposób i zwiększając poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.

Wyświetlacz tekstowy został powiększony, a dane nawigacyjne zostały rozszerzone, aby dostarczyć kierowcy bardziej szczegółowych informacji o drodze przed nim. Dodatkowo, ustawienia zaawansowanych systemów asystujących kierowcy (ADAS) oraz informacje o statusie operacyjnym są optymalnie wyświetlane, aby umożliwić szybkie odczytywanie.

PAKOWANIE

Nowa Mazda CX-60 ma długość 4,745 mm, szerokość 1,890 mm i wysokość 1,680 mm, a jej średnica skrętu wynosi 5,4 metra. Rozstaw osi wynosi 2,870 mm, co zapewnia przestronną przestrzeń dla wszystkich pasażerów oraz obszerny bagażnik.

KABINA I PRZESTRZEŃ BAGAŻOWA

Kabina Mazdy CX-60 ma odpowiednią szerokość, oferując 1,504 mm szerokości w przednich siedzeniach (o 44 mm więcej niż CX-5) oraz 1,441 mm w tylnej kanapie (o 50 mm więcej niż CX-5). Tylne siedzenia zapewniają wystarczająco dużo miejsca na nogi, aby pasażerowie mogli siedzieć z prostymi nogami, zamiast musieć wyginać dolną część ciała – nawet osoby o większej budowie mogą utrzymać wygodną i stabilną pozycję siedzącą.

Wraz z przestrzenią do przechowywania pod podłogą, Mazda CX-60 ma pojemność bagażnika wynoszącą 570 litrów, zwiększającą się do 1,148 litrów po złożeniu tylnej kanapy i 1,726 litrów przy wypełnieniu do sufitu. Użyteczność przestrzeni ładunkowej została znacznie poprawiona w porównaniu do CX-5. Szerokość otworu na klapę bagażnika została zwiększona do 1,082 mm (o 35 mm szersza niż CX-5), a wysokość otworu wynosi 758 mm.

Różnica wysokości między dnem przestrzeni bagażowej a progiem klapy bagażnika została również zminimalizowana, aby ułatwić załadunek, a nierówności w ścianach zostały usunięte, aby zapewnić czystszy kształt przestrzeni ładunkowej. Przestrzeń bagażowa jest wyposażona w gniazdko DC 12 V (opcjonalnie 1,500 W AC dla modelu e-Skyactiv PHEV z zestawem naprawczym do opon).

Mazda CX-60 może być także wyposażona w opcjonalną, zdalnie sterowaną klapę bagażnika. Aktywowana przez czujnik pod tylnym zderzakiem, klapa bagażnika może być zarówno otwierana, jak i zamykana przez użytkowników, nawet gdy obie ręce są zajęte.

MAZDA CONNECT Z APPLE CARPLAY I ANDROID AUTO

Mazda CX-60 zawiera najnowszą wersję Mazda Connect, która obejmuje ulepszenia takie jak szybsze uruchamianie, poprawioną jakość obrazu i dźwięku, wbudowany czujnik 3D oraz funkcję wyszukiwania za pomocą słów kluczowych, która pozwala użytkownikom wyszukiwać miejsca docelowe, wpisując kombinację słów kluczowych.

System wspiera bezprzewodowe Apple CarPlay® oraz, po raz pierwszy w Mazdzie, bezprzewodowe Android Auto™, jako standard, aby zapewnić wygodne doświadczenie użytkownika z integracją smartfonów.

APLIKACJA MYMAZDA

Najnowsza aplikacja MyMazda jest dostępna za darmo w Apple App Store oraz Google Play Store. Wprowadza usługi łączności w całej Europie z zaawansowaną funkcjonalnością, która eliminuje jakiekolwiek bariery między samochodem a kierowcą, aby stworzyć płynne doświadczenie posiadania.

Liczne funkcje wygody i spokoju umysłu obejmują: Vehicle Finder, który pomaga kierowcy znaleźć samochód, gdy jest zaparkowany w dużym parkingu. Podczas poszukiwania pojazdu w odległej, niewidocznej lokalizacji jego położenie można zidentyfikować na mapie.

Zdalne blokowanie drzwi pozwala kierowcy, który zapomniał zamknąć drzwi pojazdu, zrobić to za pomocą aplikacji MyMazda. Aplikacja powiadomi także kierowcę o alertach (i powiadomieniach push, jeśli są włączone), kiedy jakiekolwiek drzwi pojazdu nie są zamknięte.

Przed wejściem do pojazdu aplikacja MyMazda może być także używana do wyszukiwania miejsc docelowych, gdy potrzebne jest prowadzenie nawigacyjne, i przesyłania odpowiednich informacji do samochodu. Można przesłać jednocześnie wiele miejsc docelowych oraz miejsc po drodze.

Funkcja Vehicle Health Report pozwala właścicielowi sprawdzić informacje związane z konserwacją, takie jak status ciśnienia w oponach. Właściciele mogą być również powiadamiani, kiedy planowana konserwacja jest wymagana.

Użytkownicy mogą wyszukiwać najbliższego dealera Mazdy i bezpośrednio kontaktować się z nimi za pomocą e-maila lub telefonu. Aplikacja pokazuje również historię serwisową pojazdu oraz informuje, kiedy następna usługa jest wymagana. Klienci mogą bezpośrednio zaplanować następną usługę oraz wysłać zlecenie serwisowe do wybranego dealera Mazdy.

Dzięki funkcji pomocy drogowej, informacje o usterce pojazdu można sprawdzić poprzez aplikację MyMazda oraz zapewniona jest pomoc dla klienta. Na koniec, jeśli drzwi zostaną otwarte na siłę, funkcja alarmu przeciwdziałania kradzieży jest aktywowana, a alert bezpieczeństwa powiadamia aplikację MyMazda o przyczynie i aktywacji alertu.

Aby korzystać z aplikacji MyMazda, klienci muszą się zarejestrować, a następnie mogą ją pobrać za darmo. Mogą również dodać swój samochód do aplikacji i zarejestrować się w usługach łączności. Główni kierowcy pojazdu mogą również zaprosić drugich kierowców do samochodu, którzy również będą mogli uzyskać dostęp do funkcji połączonego pojazdu. Funkcje dostępne dla drugiego kierowcy mogą być wybrane przez głównego kierowcę.

SYSTEMY AUDIOWE

Mazda CX-60 oferuje ulepszoną wersję systemu akustycznego Mazda Harmonic, pierwotnie opracowanego dla Mazdy3.

Rozmiar przednich głośników bocznych został zwiększony z 3 litrów do 4,8 litrów, wykorzystując część ramy pojazdu do ich umieszczenia.

Przednie głośniki boczne znajdują się w przestrzeni w bokach przedniego cowla, stworzonej poprzez przesunięcie obudowy przedniej opon dalej do przodu, aby osiągnąć optymalne ergonomiczne położenie do jazdy. Zewnętrzna powłoka pudełka głośnika jest używana do wzmocnienia części ramy pojazdu, do której jest przylutowana. W rezultacie system audio Mazdy CX-60 ma szerszy zakres dynamiki basów oraz wyższą jakość reprodukcji dźwięku.

Opracowany przez sześć lat, wzmacniacz systemu znajduje się pod prawym przednim siedzeniem Mazdy CX-60. Wysokiej jakości wzmacniacz jest wynikiem zastosowania wielu wysokiej jakości technologii audio, które współpracują, aby uzyskać dźwięk na najwyższym poziomie.

Obejmuje stabilne zasilanie, wykorzystanie unikalnego dla Mazdy kondensatora oraz dopasowywanie fonemów, które reprodukują subtelne i delikatne dźwięki, aby odtworzyć jak najwięcej informacji audio.

Jakość dźwięku jest dodatkowo poprawiana dzięki zastosowaniu technologii MSR NR (Master Sound Revive Noise Reduction), która usuwa szum związany z cyfrowymi źródłami audio, takimi jak płyty CD – po raz pierwszy w prawdziwym systemie audio samochodowym.

Inne ulepszenia obejmują dodanie drugiego stożka do głośników pod centralną osłoną. To wydłuża górną średnicę i poprawia połączenie dźwiękowe z głośnikami wysokotonowymi, które reprodukują wyższe częstotliwości.

PRESTIŻOWY SYSTEM DŹWIĘKOWY BOSE

System dźwiękowy Bose z 12 głośnikami w Mazdzie CX-60 jest wyjątkowy zarówno w swoim designie, jak i wydajności. Wznosi metodę inżynieryjną Bose BassMatch na wyższy poziom, zapewniając potężne doświadczenie słuchowe z głębokim, niskoczęstotliwościowym impaktem dla wszystkich pasażerów.

Znajdujący się pod prawym przednim siedzeniem, sercem systemu jest cyfrowy wzmacniacz Bose z dziewięcioma kanałami dostosowywania oraz cyfrowego przetwarzania sygnału, w tym technologią surround Bose Centerpoint 2, przetwarzaniem Bose SurroundStage oraz technologią Bose AudioPilot 2 kompensującą hałas.

12 wysokowydajnych głośników składa się z: jednego 80 mm głośnika w centralnej części deski rozdzielczej; dwóch 25 mm głośników wysokotonowych neodymowych, po jednym w każdym lusterku drzwiowym; dwóch 115 mm neodymowych głośników niskotonowych o dużym skoku, każdy w czterolitrowej niestandardowej obudowie basowej, wykorzystującej ramę nadwozia; czterech 80 mm głośników średnio-wysokotonowych neodymowych – po jednym w każdym drzwiach; dwóch tylnych głośników przestrzennych 65 mm – po jednym zamontowanym w każdym słupku C; oraz jednego 130 mm głośnika niskotonowego neodymowego w 10-litrowej niestandardowej obudowie basowej znajdującej się w obudowie zapasowego koła.

Obudowy boczne BassMatch wykorzystują idealne 'punkty napędu’ do dostarczania bardziej zwartego, potężniejszego basu przy jednoczesnym redukowaniu 'wibracji drzwi’. W połączeniu z tylną obudową basową i strojem, ogólny zakres dynamiki, klarowność i szerokość obrazu systemu dźwiękowego są poprawiane.

STRUKTURA GATUNKOWA

Mazda CX-60 jest dostępna w wyborze czterech klas modelowych: bazowa klasa Prime-line, średnia klasa Exclusive-line oraz wysokiej specyfikacji i jakości klasy Takumi i Homura.

Wersje średnie i wysokie mogą być dodatkowo wyposażone w różne pakiety opcji: Asystencji kierowcy, Wygody i Dźwięku, Panoramicznego dachu i Komfortu.

Klasa Prime-line została zaprojektowana jako najbardziej wytrzymała w ofercie modelowej. Zewnętrznie wyróżnia się czarną kratką w kształcie plastra miodu, wszystkimi lampami LED, czarnymi obramowaniami w obszarach przeszklonych oraz 18-calowymi szarymi aluminiowymi obręczami.

Wnętrze wykończone jest trwałymi tworzywami sztucznymi, z kształtami i strukturami, które odzwierciedlają solidny wizerunek niezawodnego i godnego SUV-a. Tapicerka wnętrza z tkaniny jest uzupełniona czarnym wnętrzem z tytanowymi akcentami oraz skórzanym wykończeniem kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Bogata specyfikacja wyposażenia obejmuje elektryczne szyby, 6-kierunkowo regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu, klimatyzację w dwóch strefach, 12-calowy kolorowy centralny ekran dotykowy TFT oraz kontroler HMI Command, radio DAB z 8 głośnikami, Bluetooth, bezprzewodowe Apple CarPlay oraz Android Auto, nawigację satelitarną i automatyczny tempomat.

Exclusive-line dodaje kratkę w pianowym czarnym kolorze, czarne obramowania w obszarach przeszklonych, 20-calowe srebrne aluminiowe obręcze, przednie i tylne podświetlenie sygnatury, inteligentny bezkluczykowy dostęp i odszranianie wycieraczek. 18-calowe obręcze aluminiowe są również dostępne dla rynków RHD.

Wewnątrz, czarna skórzana tapicerka ma deskę rozdzielczą wykończoną czarnym winylem skóropodobnym z tytanowym wykończeniem. Słupki dachowe oraz podsufitka wykończone są jaśniejszymi kolorami, aby złagodzić ogólny wygląd.

Ulepszona specyfikacja wyposażenia dodaje wyświetlacz Head-Up (HUD), fotele przednie z 10-kierunkową regulacją elektryczną, ogrzewanie siedzeń, wentylację oraz automatyczne przywracanie ustawień, a także podgrzewaną kierownicę oraz podświetlenie schowka i przedniej podłogi.

Takumi stworzono z myślą o środowisku miejskim. Zewnętrznie wyróżnia się ekskluzywnym projektem zderzaka przedniego, kratką w pianowym czarnym kolorze, jasnym metalicznym wykończeniem przednich skrzydeł, bocznych sygnatur i obramowania, oraz 20-calowymi czarnymi, metalicznymi obręczami o cięciu diamentowym.

Wnętrze wykończone skórą Nappa w kolorze białym podkreśla żywą jakość naturalnego usłojenia drewna i wysokiej jakości tkanin, przy czym japońskie rzemiosło osiąga najwyższe poziomy jakości w obu materiałach. Tekstury tworzone są zarówno przy użyciu tradycyjnych metod, jak i nowych technologii.

Obróbka wykończenia z drewna klonowego odzwierciedla japońskie estetyczne pojęcie Hacho – asymetrycznej równowagi, czyli zamierzonej nierówności. Różnorodne wzory i włókna tkanin reagują na zmiany światła, a japońska technika szycia zwana Kakenui tworzy szwy 'wiszące’, z odstępami pomiędzy materiałami wykończenia, ukazującymi materiał pod spodem. Białe ambientowe oświetlenie na przednich i tylnych drzwiach podkreśla najlepsze kolory i tekstury wykończeń wnętrza.

Specyfikacja Takumi odpowiada specyfikacji Exclusive-line z najwyższą klasą komfortu, z dodatkowymi światłami w przednich nogach oraz skórzaną kierownicą z czarnym wykończeniem i białymi szwami oraz regulacją elektryczną. Nowy System Personalizacji Kierowcy Mazdy CX-60 jest zainstalowany, wykorzystując rozpoznawanie twarzy do dostosowania fotela, HUD i lusterka drzwiowe do uprzednio zapamiętanych pozycji.

Homura wyróżnia się jednolitym kolorem nadwozia, łącząc elegancję i siłę z poczuciem godności. Ekskluzywny projekt zderzaka przedniego podkreśla wlot powietrza i tworzy większą powierzchnię dla koloru nadwozia pod zderzakiem. Zewnętrzne wykończenie łączy kratkę w czarnym kolorze w kształcie plastra miodu z czarnym emblematem i czarnymi obramowaniami lusterkami, a także czarnymi detalami zderzaka i aerodynamicznymi, 20-calowymi czarnymi obręczami.

Czarna tapicerka z standardowym wykończeniem skórzanym tworzy bardziej skoncentrowane na jazdę środowisko, a białe ambientowe oświetlenie na przednich i tylnych wykończeniach drzwi podkreśla najlepsze wykończenia wnętrza wysokiej jakości.

Specyfikacja Homura odpowiada specyfikacji Exclusive-Line z najwyższą klasą komfortu, z dodatkowymi światłami w nogach z tyłu oraz regulacją elektryczną kierownicy. Po raz kolejny zainstalowany jest nowy System Personalizacji Kierowcy Mazdy.

UKŁAD NAPĘDOWY

Podejmując kolejne kroki w kierunku realizacji swojej deklaracji 'Sustainable Zoom-Zoom 2030′, Mazda postawiła sobie za cel elektryfikację wszystkich pojazdów, które produkuje, do 2030 roku. Dlatego nowa Mazda CX-60 wprowadza nie tylko pierwszą PHEV Mazdy, ale także technologię 48V Mazda M Hybrid Boost w swojej ofercie.

Nowa Mazda CX-60 przyjmuje architekturę Skyactiv Multi-Solution Mazdy dla swoich napędów wzdłużnych. Umożliwia to podejmowanie dalszych kroków w elektryfikacji oraz spełnienie wymogów ekologicznych z nowo opracowanymi silnikami benzynowymi i diesla o sześciu cylindrach, a także pojazdami Mazda M Hybrid Boost i PHEV.

Format napędu wzdłużnego Mazdy CX-60 oferuje wiele zalet. Należą do nich możliwość umieszczania silników i akumulatorów o różnych rozmiarach w tej samej układzie dla pojazdów Mazda M Hybrid Boost oraz wersji PHEV, a także możliwość umieszczania silnika na tej samej osi co silnik i skrzynia biegów.

Oferta jednostek napędowych Mazdy CX-60 zawiera trzy nowe silniki: pierwszy PHEV Mazdy – benzynowy silnik e-Skyactiv G o pojemności 2,5 litra, czterocylindrowy z technologią elektryfikacji oraz dwie jednostki o prostej szóstce: diesel e-Skyactiv D o pojemności 3,3 litra oraz silnik benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3,0 litra.

Wszystkie trzy jednostki napędowe są połączone z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem i-Activ All-Wheel Drive Mazdy. Jednostka e-Skyactiv D oraz silnik e-Skyactiv X mogą być również wyposażone w napęd tylko na tylne koła.

Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), aby zapewnić optymalną kontrolę i przyjemność z jazdy w każdej sytuacji.

Silniki sześciocylindrowe zostały opracowane na podstawie koncepcji „właściwego rozmiaru”, która zakłada optymalizację pojemności w celu poprawy wydajności paliwowej i mocy. Łącząc ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z elektryfikacją 48V Mazdy, system M Hybrid Boost, wszystkie trzy jednostki mają na celu dramatyczne poprawienie dostarczania mocy i przyjemności z jazdy, jednocześnie zwiększając efektywność ekologiczną.

2,5 LITRA E-SKYACTIV PHEV

Pierwszy w historii napęd PHEV Mazdy łączy zmodyfikowaną wersję silnika benzynowego Skyactiv-G 2.5, czterocylindrowego z bezpośrednim wtryskiem, stosowanego w CX-5, z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW oraz wysokopojemnościową baterią litowo-jonową 355 V, 17,8 kWh.

Silnik benzynowy rozwija maksymalną moc 141 kW przy 6,000 obr./min oraz moment obrotowy 261 Nm. Silnik elektryczny dostarcza 100 kW mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego od 0 obr./min.

Z tuningiem dolotu, aby poprawić moment obrotowy w najczęściej używanych zakresach średnio-niskich prędkości – 1,500 do 3,000 obr./min, ta kombinacja silnika i silnika elektrycznego generuje łączną moc systemu wynoszącą 327 PS/241 kW oraz obfity moment obrotowy wynoszący 500 Nm, czyniąc ją najpotężniejszym autem drogowym, jakie kiedykolwiek wyprodukowała Mazda.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.