Druga generacja Mazdy CX-7 zadebiutowała w 2009 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Nowym Jorku.
Nowa, całkowicie przeprojektowana i nowoczesna linia nadwozia przyciągała uwagę ludzi. Ale nie tylko wygląd był tu istotny.
Inspirując się modelami RX-8 i MX-5, CX-7 była sportowym crossoverem, oferującym doskonałe osiągi oraz niezwykłe właściwości jezdne jak na SUV-a.
Dynamiczny napęd stanowił 2.3-litrowy silnik turbo o czterech cylindrach, który był dostępny jako jedyna opcja, generując moc 244 KM. Mimo że był szybszy i bardziej dynamiczny niż większość konkurentów w tamtym czasie, CX-7 była dość paliwożerna, zwłaszcza na autostradzie.
Dla kogoś, kto ceniłby wygląd i osiągi ponad praktyczność, CX-7 była jednym z najlepszych wyborów. Jednakże, jeśli chodzi o przestronność wnętrza, a nawet wielkość bagażnika, CX-7 pozostawała daleko w tyle.
W 2009 roku Mazda CX-7 była dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych: Sport, Touring i Grand Touring.
Nawet podstawowy model Sport był dobrze wyposażony, oferując 18-calowe felgi, klimatyzację, pełne wyposażenie elektryczne, tempomat oraz ręcznie regulowane siedzenie kierowcy w sześciu płaszczyznach.
W wersji Touring klient mógł cieszyć się skórzaną tapicerką, elektrycznie regulowanym siedzeniem kierowcy z ośmioma ustawieniami, podgrzewanymi przednimi siedzeniami oraz chowanym pokrowcem na bagaż.
Najwyższa wersja Touring oferowała reflektory ksenonowe, podgrzewane lusterka boczne, automatyczne włączanie świateł, automatyczną klimatyzację oraz unikalną skórzaną tapicerkę.
Mazda CX-7 to jeden z pierwszych na świecie produkowanych SUV-ów, który łączy sportowy design i doświadczenie z jazdy z praktycznością i przestronnością SUV-a. Od momentu premiery w 2006 roku, ten unikalny sportowy crossover SUV zyskuje na popularności na całym świecie, sprzedając około 190 000 sztuk i zdobywając 15 nagród motoryzacyjnych. W Europie znalazł ponad 30 000 właścicieli w szybko rozwijającym się segmencie kompaktowych SUV-ów non-premium w mniej niż dwa lata. Europejczyków przyciąga jego sportowy wygląd, przyjemność z jazdy oraz połączenie codziennej praktyczności, przestronności i wysokiej jakości.
Nowy model z faceliftingiem jeszcze bardziej doskonali ten zestaw cech i został zaprojektowany, aby być bardziej zaawansowany, zrównoważony i emocjonalnie atrakcyjny. Zachowując sportowy charakter oryginalnego modelu, facelifting poprawia komfort jazdy i stabilność prowadzenia, łącząc to z niższym poziomem hałasu w kabinie, co tworzy bardziej wyrafinowane wnętrze. Jest również bardziej ekologiczny dzięki nowemu silnikowi diesla, który charakteryzuje się wysoką mocą i momentem obrotowym, niskim zużyciem paliwa oraz zgodnością z normą Euro Stage V. Projekt faceliftingu został zaktualizowany, aby uczynić go jeszcze bardziej emocjonalnie atrakcyjnym, z nowym, bardziej dynamicznym wyglądem rodziny Mazdy, premium detalami zewnętrznymi i wyższą jakością wykonania. Uaktualnione ustawienia zawieszenia dodatkowo poprawiają osiągi jazdy.
Design
Przy premierze w 2007 roku, sportowy crossover SUV Mazdy wyróżniał się nowoczesnym designem, który nadawał mu emocjonalny charakter zwykle zarezerwowany dla samochodów sportowych. Na tej podstawie projektanci faceliftingu jeszcze bardziej podkreślili sportowy charakter i wyrafinowaną osobowość Mazdy CX-7. Wprowadzili nowy, bardziej dynamiczny przód, poprawioną jakość wykonania oraz dodali detale premium, aby nadać całości wyrafinowany wygląd.
Design zewnętrzny – teraz jeszcze bardziej dynamiczny
Faceliftingowaną Mazdę CX-7 cechuje równie sportowy wygląd jak wcześniej, z ekstremalnie płaskim kątem słupka A wynoszącym 66º, rosnącą linią okien i spojlerem dachowym, mocnymi nadkolami (inspirowanymi sportowym coupe Mazda RX-8) oraz dużymi felgami. Zmiany te uzupełnia nowa, dolna pięciopunktowa kratka chłodnicy. Wygląda większa i bardziej agresywna – odzwierciedlając nowy język designu Mazdy wprowadzonego w nowej Mazdzie3 – i jest otoczona chromowanymi detalami dla premium wyglądu. Dodano również nowe przednie lampy przeciwmgłowe, które są osadzone w bardziej pionowym designie niż wcześniej, a ich górne zewnętrzne rogi wydają się płynąć w kierunku błotników.
Nowe wizualne ulepszenia kontynuują na bokach i z tyłu faceliftingowanej Mazdy CX-7. Chromowane detale znajdują się teraz na dole drzwi, wokół bocznych okien oraz tuż poniżej dużego logo Mazdy z tyłu, a dostępny jest także nowy i większy spojler dachowy (wszystko w zależności od wersji).
Nowe 18- i 19-calowe felgi aluminiowe dopełniają zmiany zewnętrzne. Ich trójwymiarowy design dodaje sportowego charakteru pojazdu. Lista siedmiu kolorów nadwozia została zaktualizowana o Aluminium Metallic, Stormy Blue Mica i Sparkling Black Mica.
Design wnętrza – poprawiona jakość wykonania
Przestronność i praktyczność SUV-a, połączona z ergonomicznym kokpitem, sportowymi akcentami i wysokim rzemiosłem, stanowiła atrakcyjną kombinację oryginalnej Mazdy CX-7. Facelifting wzbogaca to o aktualizacje, które mają na celu dalsze podniesienie jakości wzrokowej i odczucia wnętrza. Jest nowy materiał wykończeniowy i deska rozdzielcza z drobnymi przetłoczeniami oraz zaokrąglonymi krawędziami, co nadaje tym powierzchniom wyższą jakość i sprawia, że są bardziej odporne na zabrudzenia. Kierownica została zaprojektowana na nowo i zawiera więcej przycisków sterujących. Zestaw wskaźników przed kierowcą zyskał nowe tarcze oraz białe wskaźniki dla trójwymiarowego wyglądu oraz nowe oświetlenie w niebieskiej obwódce.
Rozciągająca się przez deskę rozdzielczą dwuprzyłbowa osłona została przeprojektowana. Teraz unosi się w środku, aby zrobić miejsce dla nowego wyświetlacza wieloinformacyjnego (MID). Panel audio został również zaktualizowany, oferując wykończenie na wysoki połysk lub metalowy wygląd po bokach.
Inne ulepszenia jakości obejmują nową chromowaną powłokę o niskim odblasku na pionowym elemencie kierownicy, oraz chromowane pierścienie wokół wentylacji w centrum i po bokach deski rozdzielczej. Wprowadzono miękkie wykończenia na podłokietnikach w wykończeniach drzwi i pokrywie konsoli środkowej (w zależności od wersji). W połączeniu z dwoma schematami kolorów wnętrza faceliftingu w kolorze czarnym lub piaskowym beżu (w zależności od wersji), te detale nadają faceliftingowanej Mazdzie CX-7 wysoką jakość wykonania.
Wyrafinowane doświadczenie jazdy
Faceliftingowana Mazda CX-7 to praktyczny i przestronny pojazd, który spełnia potrzeby różnych stylów życia w sposób zarówno sportowy, jak i wyrafinowany. Facelifting aktualizuje tę udaną kombinację o poprawiony komfort jazdy, cichszą kabinę, lepszą funkcjonalność i długą listę standardowego oraz dostępnego wyposażenia dla wyrafinowanego doświadczenia jazdy.
Poprawiony komfort jazdy i cichsza kabina
Oryginalna Mazda CX-7 była jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów w swoim segmencie, a ten aspekt jest kontynuowany w faceliftingu. Sztywność torsyjna nadwozia wzrosła o 5 procent, co poprawia komfort jazdy i wygładza hałas drogowy.
Oferta silników obejmuje teraz nowej generacji 2,2-litrowy silnik turbo diesla, który jest jednym z najcichszych i najbardziej wyspecjalizowanych w segmencie SUV-ów non-premium. Jego dolny blok aluminiowy, na przykład, jest zamontowany na cylindrze w 18 oddzielnych punktach, co zapewnia ekstremalną sztywność i niski poziom hałasu silnika. Przedni napęd łańcuchowy kasetowy balancer pomaga zredukować hałas silnika i wibracje, a specjalna kontrola momentu obrotowego w wersji diesla tłumi rezonans w tylnym układzie napędowym.
Izolatory hałasu pod maską i w komorze silnika zostały ulepszone, aby skutecznie tłumić wysokoczęstotliwościowe dźwięki. Nowe izolatory zainstalowano na wieżach zawieszenia i w komorach kół. Nowa pianka urethanowa użyta w słupkach A oraz grubszy izolator deski rozdzielczej i dywanik podłogowy są używane po raz pierwszy.
Wysokowydajna wersja DISI z benzyną również zyskała aktualizacje NVH (hałas, wibracje i szorstkość), w tym nowe izolatory wież zawieszenia oraz nowe izolatory komory silnika i deski rozdzielczej, które są gęstsze i lepiej tłumią hałas w kabinie.
Hałas wiatru jest również niższy niż kiedykolwiek wcześniej. Inżynierowie NVH przeciwdziałali hałasowi, który wytwarzają boczne wiatry uderzając w słupki A poprzez zastosowanie dużego wykończenia, które zapobiega separacji powietrza. Może to powodować znaczną różnicę ciśnienia w tej części pojazdu, co zwiększa hałas. Nowe wykończenie uniemożliwia separację powietrza i prowadzi do znacznego zmniejszenia hałasu wiatru w kabinie.
Sportowy i łatwy w użyciu
Jak w przypadku swojego poprzednika, faceliftingowana Mazda CX-7 ułatwia cieszenie się mocnymi silnikami. Ergonomiczny design kokpitu jest wyjątkowo sportowy jak na SUV-a. Przednie fotele zapewniają dobre wsparcie boczne i komfort w dłuższych podróżach dzięki szerokim oparciom i płynnej regulacji podparcia lędźwiowego. Dźwignia zmiany biegów została umieszczona wysoko i z przodu, co ułatwia sportowe zmiany biegów. Kokpit faceliftingu zyskał dwie nowe funkcje zwiększające komfort i łatwość użytkowania: przednie i tylne podłokietniki są teraz wykonane z nowego miękkiego materiału o premium wyglądzie i odczuciu, wprowadzono system zapamiętania pozycji fotela kierowcy dla trzech indywidualnych ustawień (w zależności od wersji i rynku), a fotel pasażera z przodu teraz oferuje 4-kierunkową regulację elektryczną.
Nowy wyświetlacz wieloinformacyjny (MID) zapewnia kierowcy wszystkie niezbędne informacje o pojeździe na jednym kompaktowym ekranie. Wyświetla wszystkie istotne informacje o pojeździe i nawigacji – umieszczone obok pola widzenia kierowcy, aby zminimalizować ruchy oczu podczas jazdy – a nowy przełącznik MID po prawej stronie kierownicy pozwala na przełączanie między wyświetlaczami bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. MID zawiera informacje o systemie audio, ustawienia oraz przypomnienia o konserwacji, takie jak ustawienia głośności dla ostrzeżeń, przełączanie między kilometrów a mil oraz ustawienia włączania/wyłączania dla wyświetlania regularnych przeglądów serwisowych, takich jak rotacja opon itp. Wyświetlacz komputera pokładowego pokazuje aktualne zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, odległość do wyczerpania oraz średnią prędkość pojazdu.
Nowe wyposażenie w długiej liście cech premium
Faceliftingowana Mazda CX-7 ma rozbudowany pakiet standardowego wyposażenia: radio AM/FM i odtwarzacz CD z możliwością MP3, przednie i tylne okna z elektrycznym podnośnikiem na jeden dotyk, zdalne centralne zamykanie, tempomat oraz system alarmowy przeciwwłamaniowy (w zależności od wersji i rynku).
Nowe skórzane fotele z podgrzewaniem z przodu, system audio z premium Bose® z dźwiękiem przestrzennym Centerpoint® i dziewięcioma głośnikami, automatyczne reflektory ksenonowe oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu są również dostępne opcjonalnie lub standardowo (w zależności od wersji i rynku).
Nowe wyposażenie dodane do faceliftingu nie pozostawia nic do wyobraźni. System kamery tylnej pomaga kierowcy bezpiecznie parkować i cofać, a system monitorowania pojazdów z tyłu (RVM) ostrzega kierowcę, gdy pojazd zbliża się od tyłu lub porusza się w martwym polu. Nowy system nawigacyjny z kolorowym wyświetlaczem TFT można kontrolować za pomocą przycisków na kierownicy. Jest łatwy do odczytania i przechowuje swoje dane na karcie Secure Digital (SD) (w zależności od rynku).
Technologia Bluetooth® została rozszerzona w faceliftingu Mazdy CX-7, co pozwala nie tylko na bezprzewodowe korzystanie z telefonów komórkowych wyposażonych w Bluetooth®, ale także umożliwia pasażerom odtwarzanie muzyki z bezprzewodowego odtwarzacza MP3 za pomocą systemu audio samochodu. Kierowca może sterować odtwarzaczem za pomocą panelu audio lub przycisków na nowej kierownicy. Odtwarzacze MP3 można również podłączyć do systemu audio samochodu przez gniazdo AUX w schowku konsoli środkowej.
Praktyczność SUV-a z poprawioną przestrzenią bagażową
Faceliftingowana Mazda CX-7 ma wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób, aby podróżować w komfortowych warunkach z bagażem. Jest idealnym pojazdem dla aktywnych stylów życia z tylnymi siedzeniami, które składają się w proporcji 60/40 po pociągnięciu za uchwyt na bocznej wykończeniu bagażnika dzięki systemowi Karakuri Mazdy. Krawędź na tylnych siedzeniach pomaga zapobiegać przesuwaniu się cięższych przedmiotów do przodu, a odwracalna wodoodporna płyta w podłodze bagażnika umożliwia transport brudnych przedmiotów bez plamienia wykładziny.
W kabinie znajdują się liczne schowki. Duży schowek w konsoli centralnej pomieści do 4,8 litra, a model faceliftingu został wzbogacony o dwa nowe schowki na górze dla większej przestrzeni na drobne przedmioty. Jeden z nich to taca o pojemności 0,9 litra, która idealnie nadaje się do przechowywania telefonu komórkowego, odtwarzacza MP3 lub okularów przeciwsłonecznych. A taca na dnie centralnego panelu jest teraz wyposażona w gumową matę, aby małe przedmioty się nie przesuwały.
Układy napędowe
Faceliftingowana Mazda CX-7 oferuje klientom w Europie dwa napędy na wszystkie koła do wyboru. Nowością w ofercie jest nowej generacji 2,2-litrowy silnik diesla z systemem common-rail, który łączy wysoką moc i moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa i emisją spalin. Nadal dostępny jest niezwykle sportowy silnik benzynowy 2,3-litrowy turbo z bezpośrednim wtryskiem.
MZR-CD 2.2 – nowy mocny turbo diesel dla Europy
Żywy silnik MZR-CD 2,2-litrowy z systemem common-rail produkuje 127 kW/173 KM przy 3 500 obr./min i ogromne 400 Nm momentu obrotowego już przy 2 000 obr./min. Przyspiesza Mazdę CX-7 facelifting od 0 do 100 km/h w 11,3 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Nowo opracowany turbosprężarka o zmiennej geometrii oraz specjalny intercooler, który został zoptymalizowany dla Mazdy CX-7 facelifting, przyczyniają się do szybkiej, mocnej reakcji przy prędkościach obrotowych silnika już od 1 600 obr./min.
System common-rail optymalizuje proces spalania dla wysokiej efektywności. Maksymalizuje ciśnienie wtrysku paliwa, używając specjalnej pompy paliwowej i 10 bardzo małych (0,119 mm) otworów wtryskiwaczy, aby osiągnąć ciśnienie wtrysku do 200 MPa, co jest jednym z najwyższych w branży. Umożliwia to bardzo precyzyjne wyprzedzanie wtrysku, które inżynierowie wykorzystali do optymalizacji liczby wtrysków na cykl oraz kontrolowania ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania.
Niskie zużycie paliwa
Faceliftingowana Mazda CX-7 z silnikiem MZR-CD 2,2-litrowym turbo nie tylko dostarcza emocji podczas jazdy, ale również oszczędnie korzysta z paliwa, biorąc pod uwagę sportowego SUV-a z taką ilością przestrzeni i wszechstronności. Potrzebuje tylko 7,5 litra paliwa na 100 km (w cyklu łączonym), stosując niski współczynnik sprężania wynoszący 16,3:1 (dla kompaktowego SUV-a), małą turbosprężarkę, poprawioną wydajność intercoolera i specjalne przełożenia. Wykorzystuje również bardzo responsywne wtryskiwacze, które osiągają minimalny odstęp wtrysku wynoszący zaledwie 200 μs, co czyni wtrysk około 30% szybszym i pozwala na ścisłą kontrolę nad ilością paliwa używanego podczas wtrysku.
Czystsza praca i zgodność z Euro Stage V
Silnik MZR-CD 2,2-litrowy turbo spełnia normy emisji Euro Stage V i jest połączony z najnowszą technologią oczyszczania spalin, która jest charakterystyczna dla Mazdy. Nowo opracowany filtr cząstek stałych (DPF) wykonany jest z ceramiki o wysokiej odporności termicznej, która zawiera specjalny katalizator stworzony przez Mazdę. Katalizator wykorzystuje tlen przechowywany w materiale podstawowym, oprócz tlenu obecnego w spalinach, aby poprawić spalanie emitowanych cząstek sadzy. Zwiększając objętość tlenu, system ten przyspiesza regenerację filtra, sprawiając, że jest szybsza i bardziej wydajna. W rzeczywistości DPF Mazdy CX-7 facelifting musi się regenerować (w trybie NEDC) tylko połowę tak często jak tradycyjne systemy, a każdy proces regeneracji trwa tylko jedną trzecią czasu. Po oczyszczeniu spalin z cząstek stałych przechodzą przez nowo opracowany system selektywnej katalitycznej redukcji (SCR) Mazdy, aby znacznie obniżyć emisję NOx.
MZR 2.3 DISI Turbo – oryginalny silnik wysokiej wydajności
Wersja benzynowa faceliftingowanej Mazdy CX-7 dziedziczy uznawany silnik MZR 2,3-litrowy DISI Turbo z oryginalnego modelu. Jego technologia bezpośredniego wtrysku ma szereg zalet w porównaniu do silników benzynowych z wtryskiem do kolektora. Moment obrotowy jest o około 10% wyższy przy 3 000 obr./min, dzięki efektowi chłodzenia, który powoduje wtrysk benzyny bezpośrednio do komory spalania. Dla Mazdy CX-7 facelifting, wtrysk DISI został jeszcze bardziej ulepszony. Jego korony tłoków mają teraz zagłębienie o kształcie miseczki, które poprawia mieszankę powietrzno-paliwową i przyczynia się do lepszego spalania podczas nagrzewania silnika. Paliwo jest teraz wtryskiwane nie tylko podczas ssania, ale także podczas skoku sprężania, co tworzy bogatszą mieszankę wokół świec zapłonowych i zwiększa stabilność spalania. Silnik MZR 2,3-litrowy DISI Turbo produkuje 191 kW/260 KM przy 5 500 obr./min i wysoki maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy niskich 3 000 obr./min. Szybko reaguje na ruch pedału, przyspiesza Mazdę CX-7 facelifting od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 211 km/h.
Sześciobiegowa skrzynia manualna
Oba silniki wyposażone są w sześciobiegową skrzynię manualną o kompaktowej konstrukcji z trzema wałkami, która jest kontynuowana z oryginalnego modelu. Posiada synchronizatory potrójne dla pierwszego, drugiego i trzeciego biegu oraz podwójny synchronizator dla czwartego biegu, aby zapewnić płynne i precyzyjne przełączanie biegów. Używa niskowizkościowego płynu przekładniowego, co ułatwia zmianę biegów, nawet gdy silnik jest zimny. Przełożenie szóstego biegu w wersji diesla zostało skonfigurowane jako overdrive dla maksymalnej oszczędności paliwa.
Podwozie
Nadwozie faceliftingowanej Mazdy CX-7 jest bardziej sztywne niż w oryginalnym modelu i zapewnia lepszy komfort jazdy oraz jeszcze lepszą stabilność prowadzenia. System zawieszenia jest specjalnie dostosowany do każdego silnika, aby zapewnić przewidywalne, liniowe prowadzenie i tę samą doskonałą stabilność prostoliniową, z której znany jest oryginalny model. W połączeniu z aktywnym napędem na wszystkie koła, to zaktualizowane podwozie sprawia, że Mazda CX-7 facelifting jest sportowa i zwinna.
Zwiększona sztywność torsyjna dla poprawy komfortu jazdy i stabilności prowadzenia
Oryginalne nadwozie Mazdy CX-7 było na swój czas wyjątkowe dzięki połączeniu wysokiej sztywności i niskiej wagi. Użyto lokalnych wzmocnień oraz stali o wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości w nadwoziu, co pomogło uniknąć niepotrzebnego wzrostu wagi przy zapewnieniu jednych z najlepszych sztywności nadwozia w segmencie.
Faceliftingowana Mazda CX-7 odziedziczyła to nadwozie i dodała nowe środki wzmocnienia sztywności, co dało 5-procentowy wzrost sztywności torsyjnej, co poprawia stabilność prowadzenia i pomaga zredukować hałas i wibracje drogowe, tworząc cichszą kabinę. W połączeniu z nowymi amortyzatorami o łagodniejszym skoku osiągnięto lepszy komfort jazdy w faceliftingowanej Mazdzie CX-7.
Należało także unikać wzrostu wagi, co negatywnie wpłynęłoby na zużycie paliwa i prowadzenie pojazdu. Inżynierowie wykorzystali zaawansowaną analizę komputerową, aby osiągnąć te dwa cele. Zastosowali wzmocnienia tylko tam, gdzie były najskuteczniejsze, i używali mocnych, lekkich połączeń spawanych (z użyciem zaawansowanych materiałów klejących) gdzie było to możliwe. Sztywność została zwiększona dla faceliftingu w tylnych nadkolach, otworach drzwi, słupkach B, wzmocnieniach półek i ramie pod podłogą (tylko w wersji diesla).
Zawieszenie i układ kierowniczy
Faceliftingowana Mazda CX-7 dziedziczy przednie zawieszenie typu MacPherson i tylne wielowahaczowe z oryginalnego modelu, które zostało dostosowane w faceliftingu, aby dostarczyć jeszcze bardziej liniowego prowadzenia i wrażeń z jazdy. Wprowadzono nowe amortyzatory, które zapewniają łagodniejszy skok zawieszenia i poprawiają stabilność na wprost oraz komfort jazdy. Te elementy wspierają przednie amortyzatory kulkowe z łożyskami o niskim tarciu, mocnymi sprężynami do kontrolowania sił bocznych oraz sześcioma punktami mocowania z gumy. Zwiększono również kąt sworznia, aby zoptymalizować stabilność jazdy na wprost, jednocześnie zapewniając doskonałą informację zwrotną i przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Tylne zawieszenie również zyskało nowe amortyzatory i zostało specjalnie dostosowane do faceliftingu. Jego geometria zapewnia minimalne zmiany kąta pochylenia kół i utrzymuje je blisko pionowej pozycji, nawet podczas ostrego pokonywania zakrętów, co jest ważne dla pojazdu o wysokim momencie obrotowym i wysokiej wydajności.
Podczas gdy wysokowydajna wersja DISI benzynowego zachowuje hydrauliczną wspomagającą układ kierowniczy z poprzednika, nowa wersja diesla wykorzystuje elektryczną hydrauliczną wspomagającą układ kierowniczy, co zapewnia doskonałą równowagę między oszczędnością paliwa a dobrym odczuciem kierownicy.
Elektronika kontrolowana aktywnie podzielony napęd na wszystkie koła
System napędu na wszystkie koła w faceliftingowanej Mazdzie CX-7 wykorzystuje unikalny system aktywnego podziału momentu obrotowego Mazdy, aby w płynny i kontrolowalny sposób przetransportować duży maksymalny moment obrotowy pojazdu na drogę, niezależnie od tego, jaki silnik znajduje się pod maską. Wysokotechnologiczne czujniki systemu napędu na wszystkie koła monitorują kąt skrętu Mazdy CX-7, wskaźnik prędkości, wskaźnik prędkości, siłę G, oraz pozycję przepustnicy, aby w czasie rzeczywistym zoptymalizować przyczepność. Moduł sterujący napędem na wszystkie koła pojazdu następnie rozdziela moment obrotowy między przednią a tylną osią, wykorzystując aktywne sprzęgło momentu obrotowego sterowane elektronicznie zamontowane przed tylnym dyferencjałem. System rozdziela do 50% mocy silnika na tylną oś w celu uzyskania optymalnego podziału momentu obrotowego w każdych warunkach.
Bezpieczeństwo i środowisko
Faceliftingowana Mazda CX-7 dziedziczy jeden z najbardziej kompleksowych pakietów bezpieczeństwa w swoim segmencie z tego samego pojazdu, który uzyskał najwyższą ocenę ze wszystkich testowanych kompaktowych SUV-ów przez Amerykańską Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w 2007 roku. Dla odświeżonego modelu dodano kilka nowych aktywnych funkcji bezpieczeństwa dla jeszcze większego spokoju ducha.
System monitorowania pojazdów z tyłu Mazdy (RVM) został nowo wprowadzony do faceliftingu CX-7 (w zależności od wersji i rynku). System ten wykorzystuje czujniki radarowe w tylnym zderzaku, gdy pojazd porusza się z prędkością 60 km/h lub szybciej, aby monitorować pojazdy poruszające się za samochodem. Ostrzega kierowcę, jeśli samochód zbliża się z lewej lub prawej strony z tyłu lub znajduje się w martwym polu, zapalając lampkę ostrzegawczą w odpowiednim lusterku bocznym. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz z boku nadjeżdżającego pojazdu, rozlega się sygnał ostrzegawczy, a lampka ostrzegawcza miga.
Inne nowe aktywne funkcje bezpieczeństwa obejmują system kamery tylnej, który wykorzystuje wyświetlacz MID do pomocy podczas jazdy wstecz lub parkowania, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz system sygnalizacji awaryjnej (ESS), który automatycznie włącza tylne lampy awaryjne, gdy kierowca gwałtownie hamuje.
Jeśli kierowca musi zwolnić, może polegać na dużych wentylowanych tarczach hamulcowych Mazdy CX-7 z przodu (320 mm) i z tyłu (benzyna: 302 mm, diesel: 325 mm), na zewnętrznej średnicy jednostki wspomagającej hamulce wynoszącej 10,5 cala i długoskalowym cylindrze głównym, co zapewnia niezawodne hamowanie przy niewielkim nacisku na pedał hamulca. W standardzie znajdują się DSC z TCS, ABS, EBD, wspomaganie hamowania awaryjnego, automatyczne reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu (w zależności od wersji i rynku).
Nadwozie i kabina faceliftingowanej Mazdy CX-7 zbudowane są z niezwykle mocnej struktury nośnej 'Triple-H’, która skutecznie opiera się uderzeniom z różnych kierunków i chroni pasażerów. Przednia rama pomocnicza zapewnia wysoką absorpcję energii w przypadku uderzenia czołowego i ma specjalny element łączący między przednim członem a ramą pomocniczą, który przekierowuje energię uderzenia w dół, z dala od kabiny. Ta dodatkowa przednia rama pomocnicza została również zaprojektowana, aby zapobiec 'wchodzeniu’ przodu Mazdy CX-7 na maskę nadjeżdżającego samochodu w przypadku zderzenia czołowego. Z tyłu, konstrukcja o wysokiej sztywności obejmuje strefę absorbcji uderzenia, aby lepiej chronić zbiornik paliwa w przypadku uderzenia z tyłu.
Wewnątrz znajdują się przednie fotele zaprojektowane w celu ochrony szyi i klatki piersiowej w przypadku uderzenia z tyłu. Posiadają optymalnie ustawioną pozycję zagłówka, wzmocniony obszar mocowania i wzmocnioną strukturę oparcia fotela, która utrzymuje głowę i klatkę piersiową przednich pasażerów w kontakcie z zagłówkiem, co pomaga uniknąć urazów kręgosłupa. Standardowe dla wszystkich wersji faceliftingowanej Mazdy CX-7 są przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, składany pedał hamulca, który pomaga zmniejszyć ryzyko urazu nóg kierowcy, mocowania fotelików bezpieczeństwa ISOFIX oraz górne mocowania w tylnych siedzeniach, a także wykończenie słupków z żeberkami pochłaniającymi energię.
Wysiłki ekologiczne – 95 procent recyklowalne
Faceliftingowana Mazda CX-7 odzwierciedla ciągłe wysiłki Mazdy w budowaniu samochodów w sposób mający mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Zaczyna się to od zakładów montażowych Mazdy w Japonii, które uzyskały certyfikat ISO 14001 (standard zarządzania środowiskowego) ponad dziesięć lat temu – w tym zakład Ujina 2 w Hiroszimie, gdzie montowana jest Mazda CX-7. Mazda stosuje również unikalny, trójwarstwowy system malowania, który redukuje CO2 o 15% oraz lotne związki organiczne (VOCs) w farbie o połowę.