W związku z rosnącym zainteresowaniem pojazdami siedmiomiejscowymi w segmencie SUV, ale niezbyt dużymi, Mazda wprowadziła model CX8, który został umieszczony pomiędzy CX5 a większym X9.
Podobnie jak większość producentów samochodów, Mazda postanowiła tworzyć konkretne produkty dla określonych rynków. Z uwagi na wysokie zapotrzebowanie na pojazdy siedmiomiejscowe w segmencie SUV w Azji Południowo-Wschodniej, Chinach oraz Oceanii, japoński producent samochodów wprowadził model CX8 specjalnie dla tych regionów.
Model CX8 miał ten sam przód co CX5, ale z innym wzorem osłony chłodnicy. Reflektory, światła dzienne i światła przeciwmgielne były wyposażone w diody LED. Długość osi była taka sama jak w CX9, ale ogólna długość była nieco krótsza.
Wewnątrz CX8 był standardowo wyposażony w 6 lub 7 miejsc, w zależności od silnika i poziomu wyposażenia. Pojazdy z 6 miejscami miały w środkowym rzędzie fotele kapitańskie, z przejściem między nimi do tylnych siedzeń lub z konsolą centralną. Deska rozdzielcza miała minimalistyczny design, z zaokrąglonymi płaskimi powierzchniami. System multimedialny o przekątnej 7” był wyposażony w łączność Apple CarPlay i Android Auto, a zestaw wskaźników posiadał trzy okrągłe tarcze, przypominające poprzednią generację CX5.
CX8 był standardowo wyposażony w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów dla obu dostępnych silników. Oferowany był zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła.
HIROSHIMA, Japonia – Mazda Motor Corporation rozpoczęła dzisiaj przyjmowanie zamówień na nowy crossover SUV z trzema rzędami miejsc – Mazda CX-8 – w salonach na całym świecie w Japonii, a sprzedaż rozpocznie się 14 grudnia. Sugerowane ceny detaliczne producenta (wraz z podatkami) wahają się od 3 196 800 do 4 190 400 jenów. Docelowa sprzedaż wynosi 1 200 sztuk miesięcznie.
CX-8 będzie flagowym modelem SUV Mazdy w Japonii. Jako crossover SUV z trzema rzędami siedzeń, oferuje nową opcję transportu dla klientów, którzy chcą cieszyć się wyjazdami z rodziną i przyjaciółmi, nie rezygnując przy tym z designu ani osiągów. Model wyposażony jest w pełny pakiet technologii SKYACTIV oraz wyrafinowany design, który nadaje mu premium charakter. Osiągi są zwrotne zarówno w mieście, jak i na autostradzie, a wszyscy pasażerowie, w tym ci w trzecim rzędzie, docenią cichą kabinę i komfort jazdy. Rozwój w ramach filozofii proaktywnego bezpieczeństwa Mazdy, zaawansowane technologie bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE wspierają bezpieczeństwo i spokój, które są niezbędne dla przyjemności z jazdy.
Stylizacja wprowadza nowe głębie i dojrzałość do designu KODO. Celem było stworzenie wyglądu zarówno ponadczasowego, jak i nowoczesnego, co pozwoliłoby cieszyć się właścicielom przez wiele lat. Jako flagowy model SUV w Japonii, skoncentrowano się na stworzeniu wyglądu klasy i jakości, a każdy element wnętrza został starannie dobrany pod względem koloru i materiałów.
CX-8 napędzany jest zaawansowaną wersją czystego silnika diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra. Najważniejsze ulepszenia od momentu wprowadzenia silnika w 2012 roku zapewniają mocne osiągi, które przeczą tradycyjnemu wizerunkowi pojazdów transportowych oraz doskonałe osiągi środowiskowe. Dzięki unikalnej technologii G-Vectoring Control, CX-8 to samochód, który zarówno kierowcy, jak i pasażerowie będą cieszyć się zarówno w mieście, jak i podczas długich podróży.
Pakowanie zaprojektowano zgodnie z zasadami projektowania zorientowanego na użytkownika, z naciskiem na łatwość obsługi jako SUV z trzema rzędami miejsc. Dostępne są trzy różne typy siedzeń w drugim rzędzie, co zapewnia miejsce dla sześciu lub siedmiu osób, umożliwiając klientom priorytetowe traktowanie przestrzeni lub liczby siedzeń, w zależności od potrzeb. Siedzenia można złożyć na różne sposoby, aby pomieścić przedmioty o różnych rozmiarach w bagażniku. Kabina jest na tyle cicha, że konwersacja jest możliwa między pierwszym a trzecim rzędem, co sprawia, że podróż jest przyjemna dla wszystkich pasażerów.
Niektóre zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, zaprojektowane w celu wspierania rozpoznawania, oceny i obsługi kierowcy, są standardowym wyposażeniem. Wszystkie modele kwalifikują się do oceny „Safety Support Car S – Wide” w ramach kampanii podnoszenia świadomości prowadzonej przez japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki. Dostępny jest również nowy monitor 360° View, który zwiększa bezpieczeństwo i spokój w różnych sytuacjach, od cofania do parkowania po mijanie nadjeżdżających pojazdów na wąskich ulicach.
„W ramach naszej wizji rozwoju technologii Sustainable Zoom-Zoom 2030, Mazda dąży do stworzenia pięknej ziemi, wzbogacenia życia ludzi oraz społeczeństwa i inspirowania ludzi poprzez wartość, jaką znajdują w samochodach,” powiedział Masamichi Kogai, dyrektor reprezentacyjny, prezydent i CEO Mazdy. „Zaprojektowaliśmy CX-8, flagowy model naszej gamy SUV w Japonii, aby dostarczyć przyjemności z jazdy w oparciu o tę nową długoterminową wizję, a w trakcie jego rozwoju kierowało nami pragnienie stworzenia nowego rynku razem z klientami, którzy poszukują nowych opcji stylu życia. W przyszłości chcemy stworzyć silną więź z naszymi klientami, aby pozostali z marką Mazda, nawet gdy ich styl życia będzie ewoluował na różnych etapach ich życia.”
Cechy Mazdy CX-8
Ï Dojrzała tematyka designu KODO oferuje unikalny styl SUV
Projektanci Mazdy wybrali „ponadczasowy” i „nowoczesny” jako słowa kluczowe tego projektu, mając nadzieję, że piękny i premium wygląd doda ekscytacji do życia klientów przez wiele lat. Skupiając się na materiałach wysokiej jakości, stworzyli nowy design SUV, który mówi o przyjemności z jazdy, luksusie i dbałości o szczegóły, idealnie dopasowany do flagowego modelu SUV Mazdy w Japonii.
Projekt zewnętrzny
Nowy styl SUV bazujący na płynnej horyzontalnej tematyce prezentuje mocny i potężny kształt z dojrzałym i godnym wyglądem.
Kontrast między kompaktową kabiną a nadwoziem, na którym spoczywa, tworzy proporcje, które przywołują na myśl dynamiczną jazdę, stanowiąc świeże odejście od kanciatego wyglądu większości pojazdów transportowych. Wzniesienie w okolicy ramion oraz inne detale nadają wygląd twardości odpowiedni dla SUV, podczas gdy refleksy przepływające po powierzchni nadwozia dodają mu godności.
Dostępnych jest siedem kolorów nadwozia, w tym Machine Gray i Soul Red Crystal, które zostały opracowane specjalnie dla designu KODO.
Projekt wnętrza
Projektanci skupili się na stworzeniu przytulnego wnętrza, które wprowadza przyjemne poczucie napięcia dla wszystkich pasażerów. Starannie dobrana tapicerka z skóry Nappa i drewniane wykończenia dodają ciepła i autentyczności, które z wiekiem zyskują na wartości. Otaczając pasażerów luksusowymi detalami, kabina przypomina komfortowe biuro i emanuje zmysłem jakości oraz dojrzałości.
Wskaźniki i elementy sterujące rozmieszczone są symetrycznie, tworząc przyjemne poczucie napięcia, które pomaga kierowcy skupić się na drodze. Dekoracyjne wykończenie rozciąga się poziomo na desce rozdzielczej, tworząc wrażenie przestronności. Kolory i tekstury zostały dobrane w celu uzyskania atmosfery zamożności i spokoju.
Dostępne są cztery pakiety wewnętrzne, dwa z prawdziwej skóry i dwa z tkaniny. W modelu XD L Package górna część wnętrza jest czarna, a dolna część dopasowuje się do koloru siedzeń. Ten elegancki, dwukolorowy design tworzy atmosferę spokoju i ciepła.
Ï Płynna jazda, potężne osiągi
Oparta na doznaniach Jinba-ittai jazda CX-8 zapewnia płynne i mocne osiągi, które przeczą wizerunkowi pojazdów transportowych.
Zaktualizowany silnik SKYACTIV-D 2.2 czysty diesel
Ulepszenia silnika SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra utrzymują znakomitą oszczędność paliwa, jednocześnie zwiększając maksymalną moc z 129 do 140 kilowatów oraz maksymalny moment obrotowy z 420 do 450 niutonometrów. Szybkie, wieloetapowe spalanie, technologia, która wtryskuje małe porcje wysokociśnieniowej i bardzo drobnej mgły paliwowej do cylindra w szybkim tempie, poprawia efektywność spalania, redukuje szkodliwe emisje i sprawia, że silnik działa ciszej. Inne nowe technologie obejmują stożkowe, jajowate głowice tłokowe, ultra-szybkie wielootworowe wtryskiwacze piezoelektryczne oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Skrzynia biegów i napęd
Wszystkie modele wyposażone są w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive. Klienci mogą wybierać pomiędzy napędem na przednie koła a systemem napędu na wszystkie koła i-ACTIV AWD. G-Vectoring Control, który poprawia stabilność, kontrolując moment obrotowy silnika w odpowiedzi na sygnały kierownicy, jest standardem w każdym modelu.
Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie jest strukturalnie takie samo jak w większym CX-9 (dostępnym tylko poza Japonią), ale tłumienie i inne parametry zostały dostosowane specjalnie do CX-8. Sprężyna odbicia w przednim tłumiku poprawia stabilność w zakrętach.
Siedemnasto-calowe wentylowane (z przodu) i solidne (z tyłu) tarcze hamulcowe w połączeniu z dużym cylindrem głównym zapewniają silne hamowanie i doskonałą kontrolę.
Ï Wysokiej jakości i elastyczna przestrzeń kabinowa
Kabina została zaprojektowana z myślą o łatwości użytkowania jako SUV z trzema rzędami miejsc i zapewnia wygodną oraz wysoko jakościową przestrzeń dla wszystkich pasażerów. Wsiadanie i wysiadanie są łatwe, a nawet dorośli mogą komfortowo usiąść w trzecim rzędzie. Elastyczny bagażnik i różnorodne przestrzenie do przechowywania odpowiadają na szeroki wachlarz potrzeb. Kabina jest na tyle komfortowa i cicha, że wszyscy pasażerowie mogą cieszyć się rozmową w drodze.
Pakowanie
Pakowanie zaprojektowano zgodnie z zasadami ergonomii. Pierwszy rząd pozwala kierowcy znaleźć idealną pozycję do prowadzenia, drugi rząd jest wygodny dla osób o większej budowie, a trzeci rząd może z łatwością pomieścić dorosłych do 170 cm wzrostu. Wymiary zewnętrzne są dostosowane do japońskich dróg i parkingów, a całkowita długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4900 mm, 1840 mm i 1730 mm.
W zależności od klasy modelu klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma różnymi typami siedzeń kapitańskich (układ 6-osobowy) lub kanapą (układ 7-osobowy) w drugim rzędzie. W modelu XD L Package, duża skrzynka konsolowa z portami USB oddziela fotele kapitańskie.
Przy użyciu wszystkich trzech rzędów siedzeń, bagażnik oferuje 239 litrów przestrzeni, co wystarcza na wózek dziecięcy skierowany tyłem lub dwie torby golfowe. Złożenie trzeciego rzędu zwiększa przestrzeń do 572 litrów, a pod podłogą bagażnika znajduje się pomysłowy podbagażnik o głębokości 307 milimetrów. (Wszystkie pomiary są wykonane metodą VDA, obejmują 65 litrów dla podbagażnika i zakładają brak systemu dźwiękowego Bose®.)
Cicha kabina
Materiały dźwiękochłonne w podsufitce i wokół słupka D pomagają stworzyć kabinę na tyle cichą, że wszyscy pasażerowie mogą rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Hałas wiatru podczas jazdy jest zredukowany dzięki uszczelce oddzielające górną część klapy bagażnika oraz aerodynamicznym belkom dachowym (standard w pakiecie XD L), które zaprojektowano tak, aby nie zakłócały przepływu powietrza.
Dynamiczny tłumik w przednim zawieszeniu oraz materiały tłumiące w tylnej osłonie nadkola pomagają tłumić rezonans w nadwoziu pojazdu, co jest jedną z głównych przyczyn hałasu drogowego.
Ï Doskonałe osiągi bezpieczeństwa pomagają każdemu na pokładzie cieszyć się jazdą
Od zmniejszenia czynników ryzyka po łagodzenie skutków kolizji, CX-8 zaprojektowano z myślą o zapewnieniu doskonałych osiągów bezpieczeństwa we wszystkich aspektach, aby przyjaciele i rodziny mogli cieszyć się doświadczeniem jazdy z poczuciem bezpieczeństwa. Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE są standardem w każdym modelu.
Aktywne bezpieczeństwo
Dostępny z nowym monitorem 360° View, który wyświetla obraz z kamer zamontowanych z przodu, z tyłu i po bokach samochodu na centralnym wyświetlaczu. Widok zmienia się w zależności od sceny jazdy, co pomaga kierowcom unikać zagrożeń, umożliwiając im sprawdzenie swoich martwych punktów i odległości od przeszkód.
Bezpieczeństwo pasywne