MAZDA CX-9 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA CX-9 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA CX-9 2016-Present

Przyznane nagrody Top Safety Pick + w USA przez IIHS, druga generacja największej Mazdy na rynku została podniesiona do segmentu premium.

Po rozstaniu z Fordem w grudniu 2008 roku, Mazda z nowym designem wkroczyła na rynek motoryzacyjny, nie ograniczając się do korzystania z silników i skrzyń biegów innych producentów. Mazda 6 stała się początkiem nowej ery, a dzięki nowemu designowi i technologii SkyActiv wprowadziła na rynek imponujące samochody.

CX-9 był jednym z pojazdów stworzonych na platformie Mazdy 6, ale zbudowano go jako SUV z napędem na wszystkie koła. Przedni pas przypominał kompaktowego SUV-a CX-5, a dzięki dłuższemu rozstawowi osi, mógł pomieścić do siedmiu pasażerów w środku. Nachylona słupka A była bardziej podobna do sportowego kombi niż do SUV-a.

Wewnątrz przednie siedzenia były cieńsze, co pozwalało na większą przestrzeń na nogi dla pasażerów w środkowym rzędzie. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla dzieci. Mazda CX-9 z 2016 roku była wyposażona w siedmio- lub ośmiocalowy dotykowy system infotainment Mazda Connect. Można było nim również sterować za pomocą poleceń głosowych lub pokrętła. Dodatkowy, 4,6-calowy ekran TFT został zainstalowany pomiędzy wskaźnikami dla kierowcy.

Pod maską CX-9 znajdował się silnik turbo o pojemności 2,5 litra, sprzężony z standardową 6-biegową skrzynią automatyczną. Oferowany był wyłącznie z napędem na wszystkie koła.

Mazda CX-9 oferuje niezrównane doświadczenia dzięki innowacyjnym technologiom, nowemu silnikowi SKYACTIV-G 2.5T oraz premium, autentycznym materiałom

Kiedy Mazda CX-9 zadebiutowała na całym świecie w 2006 roku, była to prawdziwa rewolucja: średniej wielkości SUV z trzema rzędami siedzeń, który złamał konwencje tradycyjnego projektowania i uciążliwego doświadczenia jazdy oczekiwanego od pojazdów w tej klasie. Mimo dużych rozmiarów CX-9 to w końcu wciąż Mazda. CX-9 szybko zafascynowała przemysł motoryzacyjny, zdobywając liczne nagrody.

Teraz nadchodzi kolejna odsłona: najnowsza i najwyższa ekspresja designu KODO-Soul of Motion oraz wysokiej klasy model nowej generacji Mazdy. Jego prestiż podnosi dumny przód, który przechodzi w wyraźne linie w kierunku tyłu. Wnętrze jest niezwykle zachwycające, dostępne w kolorze Auburn z Nappy, japońskiego różanego drewna i aluminium. Skupiono się na autentyczności; to doświadczenie, a nie tylko kolejny środek transportu.

W nowym CX-9 inżynierowie dążyli do wprowadzenia dynamiki jazdy, która jest godna Mazdy – zwrotne prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy i responsywny, kontrolowalny układ napędowy. Aby to osiągnąć, znaleziono inteligentne rozwiązania, które pozwoliły utrzymać strukturę CX-9 lekką, a jednocześnie sztywną, dzięki technologii SKYACTIV. Opracowano nowy turbodoładowany silnik SKYACTIV-G 2.5T, który zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał gazu, najlepszy w swojej klasie moment obrotowy oraz szacowany około 20-procentowy wzrost efektywności paliwowej, na podstawie wstępnych szacunków testów EPA w USA, czyniąc CX-9 jednym z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie.

Tak jak CX-9 zdefiniowała oczekiwania dziewięć lat temu, tak druga generacja ma na celu być bezkompromisowa w każdym aspekcie, który rodzina może potrzebować lub pojedyncza osoba pragnąć.

Wartości Mazdy CX-9

Podczas opracowywania Mazdy CX-9 z 2016 roku, zespoły marketingowe, projektowe i inżynieryjne Mazdy przeprowadziły ankiety wśród setek kierowców, którzy korzystali z pojazdów w przeszłości i obecnie, tworząc wizję, jak skoncentrować swoje wysiłki na stworzeniu samochodu wokół osobistych wartości tych, którzy nim jeżdżą.

Kierowca CX-9 postrzegany był jako kochający mąż lub żona, wysokiej klasy profesjonalista, zapracowany rodzic, a jednocześnie osoba z własnymi potrzebami i aspiracjami. CX-9 została stworzona, aby spełniać osobiste pragnienia, a jednocześnie zaspokajać racjonalne potrzeby na praktyczny, rodzinny pojazd do każdego rodzaju pogody. Wartości, jakie kierowcy CX-9 pragną, to:

  • Aspiracje osobiste – Satysfakcjonująca forma wyrazu, która jest równie przyjemna do oglądania i siedzenia w niej, co do prowadzenia.
  • Bezproblemowa transformacja – Dużo przestrzeni do przechowywania, co zmniejsza bałagan w rodzinach i ułatwia przejście między życiem osobistym, rodzinnym a zawodowym.
  • Łatwe rodzicielstwo – Funkcje CX-9, takie jak dostęp do trzeciego rzędu, zostały zaprojektowane tak, aby nawet dzieci mogły z nich korzystać. Jedno z siedzeń w drugim rzędzie może być nawet złożone do przodu, pozostawiając miejsce na fotelik dziecięcy, który nie musi być wyjmowany.
  • Ucieczka dla par – Dzięki skomplikowanemu designowi, luksusowej atmosferze wnętrza i doskonałemu rzemiosłu, CX-9 staje się miejscem, które rodzice mogą cieszyć się, zarówno dowożąc dzieci na trening piłkarski, jak i spędzając weekend na wakacjach.

Mając na uwadze te proste zasady, projektanci, inżynierowie i planiści produktu współpracowali w japońskich i północnoamerykańskich biurach Mazdy przez następne kilka lat, aby rozwijać wizję, która stała się nową CX-9.

Uwzględnienie Detali

Od momentu, gdy ktoś stawia stopę w nowym CX-9, witany jest atmosferą piękna i dbałości o szczegóły. Nawet progi drzwi są wykończone z precyzją, która nadaje elegancki charakter.

Po zajęciu miejsca pasażerowie zauważają pionowo ułożoną konsolę centralną, z detalami, które oplatają od deski rozdzielczej po tylne siedzenia, zaprojektowane tak, aby otaczać pasażerów komfortem i spokojem. Fakt, że zainstalowano ponad 53 funty materiału wygłuszającego pod podłogą w trzech sekcjach, tylko wzmacnia spokojną estetykę.

Jedna, gładka blacha aluminium zdobi deskę rozdzielczą, podkreślając szerokość, z nachyloną deską, flankowaną przez akcenty w kolorze Auburn, w nowym, flagowym wykończeniu Signature. Matowe i polerowane wykończenia na aluminiowej podstawie przywołują japońskie rzemiosło i są inspirowane znanymi w Japonii ręcznie robionymi nożami.

Dodatkowo elegancką atmosferę podkreśla wykończenie z różanego drewna na konsoli centralnej i przodzie kabiny, dostarczone przez renomowanego producenta gitar. Miękka skóra Nappa w kolorze Auburn pokrywa powierzchnie siedzeń w wykończeniu Signature, z nowoczesnym designem, nawiązującym do bespoke skórzanych siodeł – subtelne odniesienie do filozofii Mazdy Jinba Ittai – „koń i jeździec jako jedna całość”. Jinba Ittai oznacza także, że kierowcy powinni mieć pełne zaufanie i kontrolę nad swoimi pojazdami.

Atrakcyjna Sylwetka

Siła KODO leży w proporcjach – długi przód, opływowa linia dachu, duże koła i krótkie zwisy przekazują stabilność i skoncentrowaną energię gotową do uwolnienia. O długości 199,4 cala (5065 mm), CX-9 jest o 1,2 cala (30 mm) krótsza od swojego poprzednika, ale jej rozstaw osi został wydłużony o 2,2 cala (55 mm), co korzystnie wpływa na przestrzeń na nogi pasażerów oraz na wejście i wyjście z tylnej części pojazdu.

Mazda CX-9 ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu – o 2,3 cala (59 mm) krótsze z przodu i o 1 cal (25 mm) krótsze z tyłu – a słupki A zostały przesunięte w tył o 3,9 cala (100 mm), wydłużając przód i dodając poczucie siły dzięki proporcjom.

Mieszcząc duże koła – 18 i 20-calowe – CX-9 ma zwężone nadkola, które są przesunięte na krawędź nadwozia, nadając pojazdowi szeroką, trapezoidalną sylwetkę.

Gładkie linie zaczynają się z przodu, z odważnym pięciopunktowym grillem z podwójnymi prętami. Flankują je po obu stronach standardowe reflektory LED niskiego i wysokiego poziomu. Odważny grill wprowadza silną dolną część nadwozia i elegancką górną, podnosząc KODO, wprowadzając smukłe krzywizny, które zapewniają premium atrakcyjność w segmencie zdominowanym przez konwencje. Efekt ogólny to czystość, prostota i japońskie piękno.

Machine Gray

Zaprojektowany tak, aby CX-9 wyglądała, jakby była wyciosana z jednego kawałka stali, Machine Gray to najnowszy kolor sygnowany przez Mazdę, który doskonale uzupełnia powierzchnie CX-9.

Aby osiągnąć ten wygląd, niezbędne są doskonałe, bez skazy panele, które są wynikiem ultra-precyzyjnego tłoczenia i montażu. Farba nakładana jest w warstwie podkładowej, czarnej bazowej by dodać głębokości, koloru Machine Gray, a na końcu warstwy przezroczystej – wszystko w taki sposób, aby farba miała czas na stężenie w precyzyjnie kontrolowanym klimacie. Ale to niewiele mówi o inżynieryjnej złożoności za tym zapierającym dech w piersiach kolorem.

Machine Gray ma głębię i blask zazwyczaj zarezerwowane dla pojazdów koncepcyjnych, korzystając z zasad i procesów przyjętych z doświadczeń zdobytych przy opracowywaniu koloru Soul Red.

Dodatkowo, Mazda CX-9 będzie dostępna w kolorach Soul Red, Snowflake White Pearl, Sonic Silver, Jet Black, Deep Crystal Blue oraz Titanium Flash (kolory mogą nie być dostępne na wszystkich rynkach).

Wprowadzenie turbodoładowanego silnika SKYACTIV-G 2.5T

Absolutna kontrola, absolutnie. To cecha charakterystyczna Jinba Ittai. Gdy kierowca depta pedał gazu, pojazd powinien działać zgodnie z jego oczekiwaniami, harmonijnie dobierając odpowiedni bieg przy odpowiednich obrotach silnika, aby zapewnić wymaganą wydajność w danej sytuacji.

W całej serii silników SKYACTIV, Mazda nigdy nie koncentrowała się na liczbach widniejących w katalogu. Zamiast tego, Mazda dąży do oferowania klientom kombinacji doskonałej wydajności w codziennych warunkach jazdy oraz doskonałej efektywności paliwowej. Filozofia rozwoju silników Mazdy polega na połączeniu odpowiedniego skoku z najprostszą konfiguracją technologii, która najlepiej pasuje do danej klasy pojazdu.

Bazując na tej filozofii, rodzina silników SKYACTIV Mazdy dostarczyła obietnicę połączonej wydajności i efektywności paliwowej, co kontynuuje z wprowadzeniem nowego silnika SKYACTIV-G 2.5T. Ale jak doszło do decyzji o stworzeniu tego nowego silnika?

Kiedy inżynierowie Mazdy zaplanowali zaprojektowanie nowego silnika specjalnie dla CX-9, przyjrzeli się, jak kierowcy używają swoich pojazdów. Klienci pragną bezwysiłkowego przyspieszenia dzięki obfitemu momentowi obrotowemu, więc inżynierowie opracowali SKYACTIV-G 2.5T z wystarczającą mocą i momentem obrotowym, aby zapewnić dostateczne przyspieszenie bez potrzeby przeszukiwania biegów.

Klienci oczekują również znakomitej efektywności paliwowej – nie tylko na etykiecie katalogowej, ale także w rzeczywistości. Mazda miała czystą kartkę, z której mogła zaprojektować nowy silnik. Silnik o dużej pojemności, naturalnie aspirujący, mógłby dostarczyć natychmiastowe osiągi, ale brakowałoby mu efektywności paliwowej. Silnik o małej pojemności, naturalnie aspirujący, mógłby dostarczać efektywności paliwowej, ale kosztem premium odczuć wydajności. Wreszcie, silniki turbodoładowane często obiecują zarówno bezwysiłkowe przyspieszenie, jak i wysoką efektywność paliwową, ale w rzeczywistości ich efektywność nie jest znacznie lepsza od silników o większej pojemności. Silniki turbodoładowane mogą również „opóźniać” reakcję, zanim ich turbosprężarka zacznie działać, co tworzy ospałe, rozczarowujące odczucie jazdy, gdy potrzebna jest moc.

Jednak najnowszy silnik Mazdy, SKYACTIV-G 2.5T, jest realizacją doskonałej rzeczywistej i katalogowej efektywności paliwowej oraz żywotnego przyspieszenia, z wykorzystaniem wielu zaawansowanych technologii, aby osiągnąć ten cel.

Jednym z elementów technologii jest Dynamic Pressure Turbo Mazdy, pierwsza na świecie turbodoładowana sprężarka, która ma zdolność zmiany stopnia pulsacji spalin w zależności od prędkości silnika. System kieruje gazy spalinowe do turbiny turbosprężarki przez mniejsze porty przy niskich obrotach. Działa to podobnie do sytuacji, gdy ktoś przyłoży kciuk do węża ogrodowego, tworząc dużą ilość ciśnienia przez mniejszy otwór. To pozwala turbosprężarce szybko się rozpędzić, tworząc natychmiastowy wzrost ciśnienia do 1,2 bara (17,4 psi). Gdy silnik znajduje się w sercu swojego zakresu obrotów, otwierają się zawory drugorzędne, pozwalając na większe ilości spalin przechodzić przez turbosprężarkę. System jest wspierany przez silnik 2,5-litrowy, który już korzysta z większego momentu obrotowego przy ciśnieniu atmosferycznym niż porównywalny 2,0-litrowy, dzięki swojej wielkości.

Dodatkowo, aby maksymalizować efektywność turbodoładowania CX-9, zastosowano system wydechowy 4-3-1. W tym układzie wydech z dwóch środkowych cylindrów (2 i 3) łączony jest w jeden port, podczas gdy wydechy z cylindrów zewnętrznych (1 i 4) mają własne porty. Te trzy porty łączą się na wejściu do strony wydechowej turbosprężarki, gdzie zawsze jeden impuls spalinowy dociera co 180 stopni obrotu wału korbowego. Nie tylko ten bardzo kompaktowy kolektor utrzymuje impulsy spalinowe oddzielnie dla maksymalnego odzysku energii, ale także wykorzystuje każdy impuls spalinowy, aby wciągnąć resztki spalin z sąsiednich portów.

To tylko część historii. Aby zwiększyć efektywność paliwową, SKYACTIV-G 2.5T korzysta z efektywnego spalania silnika SKYACTIV-G 2.5-litrowego Mazdy i łączy je z układem recyrkulacji spalin (EGR) z chłodzeniem, który pomaga zapobiegać spalaniu nadmiernych ilości paliwa, gdy silnik pracuje w wyższych temperaturach. W wielu samochodach turbodoładowanych ciepło kontrolowane jest przez dodawanie większej ilości paliwa do komory spalania; chłodzone EGR Mazdy zmniejsza potrzebę tego.

Choć Mazda nie dostrzega wymiernych korzyści z tej technologii w regulowanych cyklach testowych, to przynosi ona korzyści konsumentom w prawdziwym świecie.

Chłodzone EGR pomaga obniżyć temperatury silnika z około 500 stopni C (932 F) do nieco ponad 100 stopni C (212 F), co pozwala SKYACTIV-G 2.5T pracować z współczynnikami sprężania wynoszącym 10,5:1 – jednym z najwyższych wśród wszystkich silników benzynowych z turbodoładowaniem.

Rezultat: 310 lb-ft (420 N-m) momentu obrotowego przy niskich 2000 obr./min i 250 koni mechanicznych przy 5000 obr./min na benzynie 93-oktanowej (227 koni mechanicznych na benzynie 87-oktanowej). Przy prędkości 55 mph (88 km/h), kierowca potrzebuje tylko 18 koni mechanicznych, aby utrzymać prędkość na płaskich drogach w modelu z napędem na przednie koła – o cztery konie mniej w porównaniu do poprzedniego modelu, co ilustruje zmniejszone tarcie we wszystkich częściach układu napędowego oraz poprawioną aerodynamikę.

Dodatkowo, na przykładzie dostępnej mocy Mazdy CX-9, w poprzednim CX-9, gdy kierowca potrzebował 90 koni mechanicznych przy prędkościach autostradowych, pojazd musiał zredukować bieg z szóstego na czwarty. Jednak nowy CX-9 może szybciej korzystać z tej mocy dzięki szybszej, lepiej kontrolowanej reakcji na pedał gazu i pozostać w szóstym biegu, co pozwala na płynniejszą pracę i większe poczucie pewności siebie.

Po połączeniu z redukcją masy o około 198 lbs. (90 kg) w porównaniu do poprzedniego modelu, CX-9 oferuje ulepszenia w kontroli kierowcy, dynamice podwozia i osiągach – wszystko to prowadzi do większego poczucia pewności za kierownicą.

Lekka technologia SKYACTIV i udoskonalenia NVH

Wszystkie pojazdy szóstej generacji Mazdy były zobowiązane do zredukowania wagi i zwiększenia efektywności, co miało również pomóc w dostarczeniu bardziej angażującego doświadczenia jazdy.

W CX-9, nawet przy uwzględnieniu celów bezpieczeństwa i sztywności, inżynierowie znacznie przekroczyli cele – tak bardzo, że 53 lbs. mat wygłuszających zostało dodanych z powrotem do nadwozia w celu redukcji NVH, umieszczając je wśród najcichszych pojazdów w swojej klasie. W sumie nowy CX-9 stracił około 198 lbs. (90 kg) w wersji z napędem na przednie koła i około 287 lbs. (130 kg), gdy był wyposażony w prognozowane i-ACTIV AWD.

Oszczędności wagowe pozwoliły inżynierom Mazdy na zwiększenie grubości szyb do 4,8 mm i przemyślenie technologii aktywnego tłumienia hałasu, korzystając z prostszych, sztywniejszych części, aby zredukować hałas. Przy prędkości 62 mph (100 km/h) poziomy hałasu wewnętrznego zostały zmniejszone o 12 procent w porównaniu do poprzedniego modelu, a poziomy hałasu drogowego spadły o 2,0 dB.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Mazda była liderem w budowaniu bezpieczniejszych pojazdów poprzez różne metody:

  • Zapewnienie optymalnego środowiska jazdy z dobrze rozmieszczonymi kontrolkami, łatwymi do odczytania wskaźnikami, minimalnymi rozpraszaczami dla kierowcy i dobrą widocznością.
  • i-ACTIVSENSE, który zapewnia aktywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak Mazda Radar Cruise Control (MRCC) oraz Monitorowanie Martwego Pola (BSM).
  • Bezpieczeństwo pasywne, które jest zaprojektowane tak, aby struktura i wyposażenie pokładowe chroniły pasażerów w przypadku wypadku.

Klasa wiodąca dynamika podwozia Mazdy i znakomite technologie HMI są zgodne z Jinba Ittai, rozwijając pojęcie celowej technologii, która redukuje bałagan i poprawia doświadczenie jazdy. Lżejsze, ale sztywniejsze podwozie oraz proste belki ramy ładunkowej zintegrowane z nadwoziem zapewniają ochronę w przypadku kolizji, a mniejsza waga poprawia wydajność hamowania za pomocą wentylowanych hamulców tarczowych o średnicy 12,6 cala (320 mm) z przodu oraz solidnych tarcz o średnicy 12,8 cala (325 mm) z tyłu. Te hamulce nie zmieniły rozmiaru w porównaniu do poprzedniego modelu, ale teraz mają około 198 lbs. (90 kg) mniej do zatrzymania.

Zestaw i-ACTIVSENSE Mazdy CX-9 zawiera nowe i znaczące funkcje bezpieczeństwa, w tym:

  • Zaawansowane Monitorowanie Martwego Pola (ABSM): Z wykorzystaniem radaru 24 GHz po obu stronach CX-9, ABSM może wykrywać pojazdy z odległości nawet 164 stóp (50m).
  • Radarowy Tempomat Mazdy (MRCC): Działający przy prędkościach od 30 km/h do 145 km/h (19 do 90 mph), MRCC wykorzystuje radar o fali milimetrowej do oceny względnej prędkości i odległości do pojazdu z przodu. Zgodnie z prędkością docelową ustaloną przez kierowcę, system automatycznie kontroluje silnik i hamulce, aby utrzymać wybraną przez kierowcę prędkość samochodu oraz bezpieczną odległość, która jest również regulowana przez kierowcę. Ponieważ kierowca nie musi obsługiwać pedału przyspieszenia lub hamulca podczas korzystania z MRCC, system zmniejsza część obciążenia podczas długich jazd. Czujnik radarowy jest w stanie precyzyjnie wykrywać z dużej odległości, więc jego użycie pozwala na skuteczną pracę w deszczu, w sytuacjach z podświetleniem oraz w nocy. Możliwe jest również wyłączenie wszystkich automatycznych funkcji systemu i powrót do tradycyjnego tempomatu, jeśli warunki drogowe wymagają tego bardziej.
  • System Utrzymania Pasa (LAS) i Ostrzeganie o Wychodzeniu z Pasa (LDW): Zamiast utrzymywać CX-9 wypośrodkowaną w pasie między dwoma liniami, jak robią niektóre systemy, co może powodować nienaturalne pociągnięcia kierownicy, LAS, dostępny w Mazdzie po raz pierwszy w USA, pomaga w łagodniejszym wchodzeniu CX-9 w zakręty. Tymczasem LDW wibruje kierownicą, aby ostrzec kierowców, jeśli zaczynają zbaczać z pasa. LAS zastosuje stopniowe podejście do wspomagania użytkowników w jeździe w pasach, ale system dezaktywuje się po ostrzeżeniu kierowcy, jeśli wyczuje, że puścił on rękę z kierownicy.
  • Kontrola Świateł Drogowych (HBC): HBC pozwala użytkownikom na trzymanie świateł drogowych włączonych przez cały czas, przygaszając je, gdy potrzebne, gdy wbudowana w CX-9 kamera wykryje światła przed nadjeżdżającymi pojazdami lub światła tylnie. System automatycznie przełącza się na światła mijania poniżej 19 mph (30 km/h), gdy są one niepotrzebne.
  • Wsparcie Hamowania w Mieście (SCBS): Używając czujnika bliskiej podczerwieni zamontowanego w szybie, SCBS działa przy prędkościach między 2 a 19 mph (4 a 30 km/h), aby zastosować hamulce w celu złagodzenia skutków nadchodzącej i nieuniknionej kolizji z odległości do 20 stóp (6m).
  • System Rozpoznawania Odległości (DRSS) i Ostrzeżenie o Przeszkodzie Z przodu (FOW): Wykorzystuje radar o fali milimetrowej do wyświetlania odległości CX-9 do pojazdu z przodu w pięciostopniowym wyświetlaczu, zachęcając kierowcę CX-9 do zmniejszenia prędkości, jeśli to konieczne. Jeśli odległość między pojazdami zmniejsza się i konieczna jest akcja uniku, dźwiękowe i wizualne sygnały Ostrzeżenia o Przeszkodzie Z przodu będą wskazywać, że należy podjąć akcję uniku.
  • Wsparcie Hamowania w Sytuacji Kryzysowej (SBS): Działa przy prędkościach powyżej 9 mph (15 km/h), aby automatycznie hamować w przypadku nadchodzącej kolizji.

i-ACTIV AWD prognozuje warunki drogowe dla maksymalnej stabilności

W 2013 roku, gdy Mazda wprowadziła swój pierwszy pojazd pełno-SKYACTIV, CX-5, jednocześnie wprowadziła system i-ACTIV AWD, który mógł natychmiast rozpoznać warunki drogowe i dostosować reakcję. System napędu na wszystkie koła w poprzednim CX-9 brał pod uwagę około 10 czynników, w tym prędkość na drodze, obroty silnika i poślizg kół, między innymi. Informacje te były następnie podawane do komputerów pokładowych, które modulowały transfer momentu obrotowego między osiami przednią i tylną.

i-ACTIV AWD podniosło poprzeczkę, wdrażając szereg innych czujników, które już były zintegrowane w pojazdach do innych funkcji i przekazywało informacje, które przedstawiały, takie jak temperatura otoczenia, kąt kierownicy, przyczepność podłużna, ciśnienie płynu hamulcowego, a nawet ruch wycieraczek szyby. W sumie i-ACTIV AWD łączy 27 różnych czujników, aby zobrazować warunki drogowe i skierować moment obrotowy do tylnego koła w razie potrzeby, prognozując, z czym może zmagać się kierowca na śliskiej drodze zimą lub podczas intensywnego deszczu.

i-ACTIV AWD mierzy warunki drogowe 200 razy na sekundę i może dostosować rozkład mocy, aby uwzględnić poślizg kół, nawet w suchych warunkach. Może nawet kierować moc w celu ograniczenia tendencji do podsterowności podczas dynamicznej jazdy, przesyłając aż 50 procent mocy CX-9 na tylne koła za pośrednictwem sprawdzonej, sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów SKYACTIV-DRIVE Mazdy.

Pojazd rodzinny, ucieczka dla par

W swojej istocie, Mazda CX-9 jest pojazdem rodzinnym, z trzema rzędami, przestrzenią dla siedmiu pasażerów i miejscem na wszystkie przedmioty, których rodzina może potrzebować.

Aby maksymalizować komfort pasażerów z przodu i przestrzeń dla tych w drugim rzędzie, inżynierowie podjęli znaczne wysiłki, aby przekształcić przednie siedzenia, stosując cieńsze oparcia siedzeń, ale czyniąc je bardziej komfortowymi.

Po raz pierwszy w Mazdzie zastosowano wysokoreboundowy, wysoko-dampingowy poliuretan w oparciach siedzeń przednich, jak i w poduszkach siedzeń. Ten materiał przekazuje pożądane informacje zwrotne z nawierzchni drogi do kierowcy, jednocześnie filtrując nieprzyjemne wibracje z nierównych nawierzchni, co pomaga w realizacji wysokiej klasy komfortu jazdy CX-9. Ten sam materiał jest również używany w poduszkach foteli drugiego rzędu.

Aby dotrzeć do trzeciego rzędu, inżynierowie Mazdy dążyli do stworzenia dostępu tak łatwego, że nawet dziecko mogłoby to zrobić przy użyciu jednego, prostego dźwigni. W drugim rzędzie znajdują się dwa punkty montażowe LATCH/ISOFIX, z prawą stroną siedzenia dzielonego w proporcji 60/40 zaprojektowaną tak, aby umożliwiać zamocowanie fotelika dziecięcego, pozostawiając jednocześnie dostęp do trzeciego rzędu dla pasażerów.

Z tyłu CX-9 moduł elektryczny, który podnosi i obniża tylnią klapę, został wykonany bardziej kompaktowo i jest o 2,4 lbs. (1,1 kg) lżejszy, nie zajmując miejsca w bagażniku. Dwa praktyczne schowki znajdują się pod podłogą bagażnika na dodatkowe przedmioty.

CX-9 ma „rodzinne” potrzeby spełnione w pełni, ale oferuje również atmosferę elegancji i wyrafinowania na te chwile, gdy poranne dowozy do szkoły czy treningi sportowe nie są priorytetem.

Pasażerowie z przodu są witani eleganckim, białym podświetleniem LED w całej przestrzeni kabiny, z podświetleniem akcentującym podwyższoną konsolę i reflektorem prowadzącym kierowcę do centralnych instrumentów.

W połączeniu z sportowym uczuciem jazdy, momentowym, responsywnym silnikiem oraz wyrafinowanym komfortem jazdy, CX-9 sprawdza się równie dobrze w przewożeniu pasażerów do weekendowego wypoczynku, jak i w obowiązkach związanych z dziećmi.

Wyświetlacz Head-Up

Klienci mają wysokie oczekiwania względem technologii w pojazdach, które pozwalają im na połączenie się ze światem zewnętrznym w komfortowych warunkach. Z drugiej strony, podstawowe filozofie Mazdy koncentrują się na skupionym doświadczeniu jazdy, zbudowanym na tym, co nazywa designem „Heads-up Cockpit” i uzupełniającym Jinba Ittai.

Punkt, w którym potrzeby i pragnienia się krzyżują, pomógł stworzyć MAZDA (MZD) CONNECT, zestaw infotainment zaprojektowany z myślą o doświadczeniu wolnym od rozproszeń, które nadal pozwala użytkownikom strumieniować muzykę, wykonywać połączenia bez użycia rąk i korzystać z innych aplikacji internetowych. MAZDA CONNECT wykorzystuje zarówno połączenia Bluetooth, jak i kablowe za pośrednictwem dwóch portów USB dostępnych dla pasażerów z przodu do funkcji takich jak strumieniowanie muzyki przez Pandora czy Aha by Harman.

Nowa Mazda CX-9 jest wyposażona w system infotainment MAZDA CONNECT z ekranem dotykowym o przekątnej siedmiu lub ośmiu cali, który znajduje się z przodu i na środku dla potrzeb łączności z pokrętłem sterującym. Wykorzystując funkcje ekranu dotykowego, gdy pojazd jest zaparkowany, oraz centralnie umieszczony pokrętło sterujące podczas ruchu, MAZDA CONNECT intuicyjnie i bezpiecznie kontroluje radio, telefon, nawigację, diagnostykę i inne funkcje telefonu. MAZDA CONNECT umożliwia również sterowanie głosowe dla wielu funkcji oraz pięć przycisków skrótów wokół pokrętła sterującego, aby wybierać ulubione stacje radiowe lub aktywować konkretne funkcje.

Kierowca ma również do dyspozycji 4,6-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT w wskaźnikach dla wielu z tych informacji, a także Aktywny Wyświetlacz na Szybie, pełnokolorowy wyświetlacz head-up projektowany na dolnej szybie do odczytów z nawigacji, tempomatu i innych funkcji.

Z tyłu pasażerowie mają dwa porty USB 2.1A dostępne do ładowania smartfonów lub tabletów, każdy zamontowany w bocznych podłokietnikach pasażerów.

Razem technologie pozwalają na swobodne doświadczenie jazdy, zachowując jednocześnie potrzeby i pragnienia dzisiejszych kierowców i pasażerów.

Na koniec nowy system audio premium Bose, który został zaprojektowany tak, aby zapewnić doskonałą klarowność, obraz i zasięg. System z 12 głośników – o dwa dodatkowe głośniki w porównaniu do poprzedniego systemu audio Bose w CX-9 – był benchmarkowany w porównaniu do systemów audio z ultra-luksusowych crossoverów, przy użyciu kilku różnych formatów audio, w tym radia i zarówno pełnych, jak i skompresowanych formatów cyfrowych.

System Bose w Mazdzie CX-9 został zaprojektowany tak, aby mógł obsługiwać skompresowane formaty audio – często wybierane przez wielu ludzi – i dostosować zakresy częstotliwości plików audio, aby lepiej symulować to, jak muzyka brzmiałaby na koncercie, z precyzyjnym obrazowaniem i robustną jakością. Inżynierowie dźwięku Bose współpracowali z zespołem rozwojowym Mazdy, aby akustycznie dostroić wnętrze CX-9, nawet opracowując pokrywy głośników z jedwabiu specjalnie dla CX-9, aby upewnić się, że dźwięk rozchodzi się tak, jak powinien.

Nie zapominając jednak o zobowiązaniu Mazdy do lekkiej inżynierii, cały system został zaprojektowany tak, aby był lekki, rezygnując z tradycyjnych, ciężkich magnesów w niektórych głośnikach na neodymowe, co pozwala na smukłe opakowanie, jednocześnie dostarczając pasażerom najlepsze doświadczenie we wszystkich trzech rzędach z doskonałą klarownością.

Przyszłość możliwości

2.5L SKYACTIV-G 6AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc186.4 Kw @ 5000 Rpm
253 Hp @ 5000 Rpm
250 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP255/60 R18
Długość199.4 In (5065 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.2 In (1
Rozstaw osi115.3 In (2929 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Masa własna4301 Lbs (1951 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.5L SKYACTIV-G 6AT FWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc186.4 Kw @ 5000 Rpm
253 Hp @ 5000 Rpm
250 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP255/60 R18
Długość199.4 In (5065 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.2 In (1
Rozstaw osi115.3 In (2929 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Masa własna4054 Lbs (1839 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.