MAZDA CX-9 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MAZDA CX-9 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMAZDA CX-9 2016-Present

Mazda zdała sobie sprawę, że mimo oferowania dobrego minivana na rynku, jakim jest Premacy, to SUV-y i crossover’y są przyszłością. Dlatego połączyła te dwa typy pojazdów.

Opracowany na nowej platformie Skyactive, model CX-9 z 2016 roku był drugą generacją dużego SUV-a stworzonego przez Mazdę, głównie z myślą o rynku amerykańskim. Połączył sportowy wygląd SUV-a, takiego jak CX-5, z funkcjonalnością minivana, jak Premacy. To powinno zadowolić wszystkich.

Zapewnienie SUV-a z trzema rzędami siedzeń w formie, która miała przypominać klasyczny SUV, nigdy nie było łatwe, ale japońskim projektantom się to udało. Pojazd o długości 5 metrów (199 cali) zatuszował obecność trzech siedzeń w typowej, przypominającej BMW X5 formie o płynnych liniach i masywnej przedniej kratce, która przyciągała uwagę bardziej niż trzeci rząd bocznych okien i gruby słupek D. Reflektory CX-9 przypominały te z sedana Mazda 6 lub z modelu CX-5, charakteryzując się wąskim, zakrzywionym kształtem, ledwo widocznym między maską a bardzo wysokim zderzakiem.

Wnętrze przypominało deski rozdzielcze z modeli MX-5 lub 3, z ekranem infotainment umieszczonym na szczycie panelu i klasycznym zestawem przyrządów z trzema wskazówkami. Wysoka konsola środkowa umieszczona między przednimi fotelami sprawiała, że kierowca mógł poczuć się jak w samochodzie sportowym, mimo wysokiej pozycji siedzenia. Aby uzyskać dostęp do środkowego i ostatniego rzędu siedzeń, tylne drzwi były dłuższe niż te w modelu CX-5.

Pod maską CX-9 znajdował się tylko jeden silnik, turboładowany czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Mazda oferowała 7-osobowego SUV-a zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła.

 Mazda CX-9 oferuje podwyższone doświadczenie z innowacyjnymi technologiami, nowym silnikiem SKYACTIV-G 2.5T oraz wysokiej jakości, autentycznymi materiałami

Gdy Mazda CX-9 zadebiutowała na świecie w 2006 roku, była to prawdziwa rewolucja: średniej wielkości SUV z trzema rzędami siedzeń, który zrywał z konwencjonalnymi wskazówkami w projektowaniu oraz kłopotliwym prowadzeniem, które oczekiwano od pojazdów w swojej klasie. Mimo że CX-9 jest dużym pojazdem, w końcu nadal jest Mazdą. CX-9 szybko zdobył serca w przemyśle motoryzacyjnym, zdobywając liczne nagrody.

Teraz nadchodzi kontynuacja: najnowsza, najwspanialsza interpretacja designu KODO-Soul of Motion oraz high-endowy model nowej generacji Mazdy. Jego prestiż podnosi dumny przód, który opada w wyraźne linie płynące ku tyłowi. Wnętrze jest niczym innym jak zapierające dech w piersiach, z dostępnością skór Nappa w kolorze Auburn, japońskiego różanego drewna oraz aluminium. Skupiono się na autentyczności; to doświadczenie, a nie tylko kolejny pojazd do przewozu.

Inżynierowie pracując nad nowym CX-9 dążyli do zapewnienia dynamiki jazdy, która odpowiadałaby Mazdzie — zwrotne prowadzenie, precyzyjne sterowanie i responsywny, kontrolowany napęd. Aby to osiągnąć, znaleźli inteligentne rozwiązania, które pozwoliły utrzymać strukturę CX-9 lekką, a jednocześnie sztywną, dzięki technologii SKYACTIV. Opracowali nowy turbodoładowany silnik SKYACTIV-G 2.5T, który oferuje natychmiastową reakcję na gaz, klasyczny moment obrotowy oraz szacowany wzrost efektywności paliwowej o około 20 procent, na podstawie wstępnych testów EPA w USA, czyniąc CX-9 jednym z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie.

Tak jak CX-9 redefiniował oczekiwania dziewięć lat temu, druga generacja ma na celu żaden inny cel niż bycie bezkompromisowym w każdym aspekcie, którego może potrzebować rodzina lub pragnąć jednostka.

Wartości Mazdy CX-9

Podczas prac nad modelem Mazda CX-9 z 2016 roku, zespoły marketingowe, projektowe i inżynieryjne Mazdy przeprowadziły badania wśród setek kierowców, byłych oraz aktualnych, żeby stworzyć wizję, która skupi ich wysiłki na stworzeniu pojazdu, który odpowiadałby osobistym wartościom użytkowników.

Kierowca CX-9 postrzegany był jako troskliwy mąż lub żona, osoba osiągająca sukcesy, zapracowany rodzic, a jednocześnie jednostka z własnymi potrzebami i aspiracjami. CX-9 został zaprojektowany, aby zaspokoić osobiste pragnienia, jednocześnie spełniając racjonalne potrzeby praktycznego, rodzinnego pojazdu na każdą pogodę. Wartości, których pragną kierowcy CX-9 to:

Osobista aspiracja – Satysfakcjonująca autoekspresja, która jest równie przyjemna w wyglądzie, jak i w użyciu.
Łatwe przejście – Duża ilość miejsca do przechowywania, aby ograniczyć bałagan w rodzinach i ułatwić przejścia między osobistymi, rodzinnymi a zawodowymi obowiązkami.
Łatwe rodzicielstwo – Funkcje CX-9, takie jak dostęp do trzeciego rzędu siedzeń, zostały zaprojektowane tak, aby mogły z nich korzystać nawet dzieci. Jedno z siedzeń w drugim rzędzie można nawet złożyć do przodu, jednocześnie mieszcząc fotelik dziecięcy, aby nie trzeba było go demontować.
Urok dla par – Z skomplikowanym designem, luksusowym wnętrzem i kunsztem wykonania, CX-9 tworzy atmosferę, którą rodzice mogą cieszyć się, czy to przewożąc dzieci na treningi piłkarskie, czy spędzając weekend na urlopie.
Mając te proste zasady na uwadze, projektanci, inżynierowie i planujący produkt współpracowali w biurach Mazdy w Japonii i Ameryce Północnej przez następne lata, aby rozwijać wizję, która stałaby się nowym CX-9.

Dbałość o szczegóły

Od momentu, gdy ktoś wchodzi do nowego CX-9, wita go atmosfera piękna i detalu. Nawet ościeżnice są wykończone z precyzją, która nadaje im powiew elegancji.

Po zajęciu miejsca pasażerowie zauważają pionowo umieszczoną konsolę centralną z detalami biegnącymi od deski rozdzielczej do tylnych siedzeń, zaprojektowaną, aby otulić pasażerów komfortem i spokojem. Fakt, że pod podłogą zainstalowano ponad 53 funty materiału tłumiącego dźwięk w trzech sekcjach, dodatkowo wzmacnia spokojną estetykę.

Jedna, gładka płyta aluminium zdobi deskę rozdzielczą, podkreślając jej szerokość, z otwartą deską rozdzielczą, flanekowaną akcentami w kolorze Auburn w nowym, flagowym poziomie wykończenia Signature. Satynowe i polerowane wykończenia na aluminiowym cokole przywołują na myśl japońskie rzemiosło i są inspirowane słynnymi japońskimi ręcznie robionymi nożami.

Dodatkowo elegancką atmosferę podkreśla wykończenie z różanego drewna na konsoli centralnej oraz przodzie kabiny, dostarczone przez premium producenta gitar. Miękka skóra Nappa w kolorze Auburn pokrywa powierzchnie siedzeń w wykończeniu Signature z nowoczesnym wzornictwem, które także przywołuje na myśl robione na zamówienie siodła — subtelne nawiązanie do filozofii Mazdy Jinba Ittai — „koń i jeździec jako jedno”. Jinba Ittai oznacza również, że kierowcy powinni mieć pełne zaufanie i kontrolę nad swoimi pojazdami.

Atletyczna postura

Siła KODO leży w proporcjach — długi przód, pochylona powierzchnia, duże koła i krótkie zwisy przekazują stabilność i opanowane poczucie energii gotowej do uwolnienia. Przy długości 199,4 cala (5065 mm) CX-9 jest o 1,2 cala (30 mm) krótszy od swojego poprzednika, ale jego rozstaw osi został wydłużony o 2,2 cala (55 mm), co korzystnie wpływa na przestronność dla pasażerów oraz wsiadanie i wysiadanie z tyłu.

Mazda CX-9 ma krótsze zwisy z przodu o 2,3 cala (59 mm) i z tyłu o 1 cal (25 mm), a jej słupki A przesunięto o 3,9 cala (100 mm) do tyłu, wydłużając maskę i wzmacniając poczucie siły poprzez proporcje.

Mieszczące dużą średnicę kół — 18 i 20 cali — zwężone błotniki CX-9 są umieszczone na krawędzi nadwozia, nadając pojazdowi szeroką, trapezoidalną postawę.

Gładkie linie zaczynają się z przodu, z wyrazistą, pięciopunktową kratką z podwójnymi paskami. Z obu stron flanki zdobią standardowe reflektory LED do jazdy dziennej i drogowej. Odważna kratka wprowadza mocną dolną część nadwozia oraz smukłą górną część, która podnosi KODO, wprowadzając eleganckie krzywe nadające premium wyraz w segmencie przesyconym konwencją. Całościowy efekt daje wrażenie czystości, prostoty i japońskiego piękna.

Szary Maszynowy

Zaprojektowany tak, aby CX-9 wyglądał, jakby był wyrzeźbiony z jednego odlewu stali, Szary Maszynowy to najnowszy kolor sygnatury Mazdy, który doskonale uzupełnia powierzchnię CX-9.

Aby uzyskać taki wygląd, niezbędne są idealne, bezskazowe panele, co jest wynikiem ultra-precyzyjnego tłoczenia i składania. Farba jest nakładana w warstwie podkładu, czarnej bazy dodającej głębi, koloru Szary Maszynowy, a na końcu warstwy lakieru ochronnego — wszystkie nałożone tak, aby farba miała czas na wiązanie w precyzyjnie kontrolowanym klimacie. Jednak to niewiele mówi o inżynieryjnej złożoności stojącej za tak zapierającym dech w piersiach kolorem.

Szary Maszynowy ma głębię i blask zarezerwowane zazwyczaj dla pojazdów koncepcyjnych, wykorzystując zasady i procesy przyjęte z doświadczeń zdobytych podczas rozwoju koloru sygnatury Soul Red.

Dodatkowo Mazda CX-9 będzie dostępna w kolorach Soul Red, Snowflake White Pearl, Sonic Silver, Jet Black, Deep Crystal Blue oraz Titanium Flash (kolory mogą nie być dostępne na wszystkich rynkach).

Przedstawiamy turbodoładowany silnik SKYACTIV-G 2.5T

Absolutna kontrola, absolutnie. To cecha charakterystyczna Jinba Ittai. Gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, pojazd powinien działać zgodnie z oczekiwaniami kierowcy, harmonijnie pracując nad znalezieniem odpowiedniego biegu w odpowiednich obrotach silnika, aby dostarczyć odpowiednią wydajność w danej sytuacji.

W całej serii silników SKYACTIV Mazda nigdy nie koncentrowała się na liczbach, które znajdują się w katalogu. Raczej, Mazda ma na celu zaoferowanie klientom połączenia doskonałej wydajności w codziennych sytuacjach jazdy oraz doskonałej efektywności paliwowej. Filozofia rozwoju silników Mazdy polega na oferowaniu tych dwóch czynników poprzez połączenie odpowiedniej pojemności skokowej z najprostszą konfiguracją technologii, która najlepiej pasuje do każdej klasy pojazdu.

Na podstawie tej filozofii, rodzina silników SKYACTIV Mazdy spełniła obietnicę połączonej wydajności i efektywności paliwowej, a teraz kontynuuje to wprowadzając nowy silnik SKYACTIV-G 2.5T. Ale jak Mazda podjęła decyzję o stworzeniu tego nowego silnika?

Gdy inżynierowie Mazdy przystąpili do projektowania nowego silnika specjalnie dla CX-9, przyjrzeli się, jak kierowcy korzystają ze swoich pojazdów. Klienci pragną bezwysiłkowego przyspieszenia dzięki dużej mocy momentu obrotowego, dlatego inżynierowie opracowali silnik SKYACTIV-G 2.5T z wystarczającą mocą i momentem obrotowym, aby zapewnić odpowiednie przyspieszenie bez konieczności przeszukiwania biegów.

Klienci także oczekują znakomitej efektywności paliwowej – nie tylko na etykietach katalogowych, ale także w rzeczywistości. Mazda miała czystą kartę do zaprojektowania nowego silnika. Duży silnik o pojemności skokowej mógłby dostarczyć natychmiastową wydajność, ale brakowałoby mu efektywności paliwowej. Z kolei mały silnik o pojemności skokowej mógłby dostarczyć efektywności paliwowej, ale poświęciłby uczucie doskonałej wydajności. Na koniec, silniki turbodoładowane często obiecują zarówno bezwysiłkowe przyspieszenie, jak i wysoką efektywność paliwową, ale w rzeczywistości ich wydajność nie jest znacznie lepsza niż silnika o większej pojemności. Silniki turbodoładowane mogą także „opóźniać”, zanim ich turbosprężarka wejdzie w tryb, co powoduje ospałe, rozczarowujące uczucie jazdy, gdy moc jest potrzebna.

Jednak najnowszy silnik Mazdy, SKYACTIV-G 2.5T, to realizacja doskonałej wydajności w rzeczywistości oraz katalogowej, a także sprytne przyspieszenie, wyposażone w szereg zaawansowanych technologii, aby osiągnąć ten cel.

Jedną z technologii jest Dynamic Pressure Turbo Mazdy, pierwszy na świecie turbosprężarka z możliwością regulacji stopnia pulsacji spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika. System kieruje spaliny silnika do turbiny turbosprężarki przez mniejsze porty przy niskich obrotach. Działa to podobnie jak sytuacja, gdy ktoś kładzie kciuk na wężu ogrodowym, tworząc dużą ilość ciśnienia w mniejszym wyjściu. To pozwala turbosprężarce szybko się rozkręcić, tworząc natychmiastowy podmuch do 1.2 bar (17.4 psi) ciśnienia. Gdy silnik znajduje się w sercu swojego zakresu obrotów, otwiera dodatkowe zawory, pozwalając większym ilościom gazów spalinowych przepływać przez turbosprężarkę. System ten jest wspierany przez silnik 2.5-litrowy, który już ma więcej momentu obrotowego przy ciśnieniu atmosferycznym niż porównywalny 2.0-litrowy ze względu na swoją wielkość.

Dodatkowo, aby pomóc CX-9 zmaksymalizować efektywność turbosprężarki, zastosowano wydech 4-3-1. W tym ustawieniu, spaliny z dwóch środkowych cylindrów (2 i 3) łączą się w jeden port, podczas gdy spaliny z cylindrów zewnętrznych (1 i 4) mają swoje własne porty. Te trzy porty łączą się przy wejściu do strony wydechowej turbosprężarki, gdzie jeden impuls spalinowy dociera co 180 stopni rotacji wału korbowego. Nie tylko ta bardzo kompaktowa kolektory trzyma impulsy spalinowe oddzielone w celu maksymalnego wydobycia energii, ale także wykorzystuje każdy impuls spalinowy, aby zasysać resztki spalin z sąsiednich portów.

To tylko część opowieści. Aby zwiększyć efektywność paliwową, SKYACTIV-G 2.5T korzysta z efektywnego spalania silnika 2.5-litrowego SKYACTIV-G Mazdy i łączy go z chłodzonym systemem recyrkulacji spalin (EGR), który pomaga zapobiegać spalaniu nadmiaru paliwa, gdy silnik pracuje w wyższych temperaturach. W wielu samochodach z turbodoładowaniem, ciepło kontrolowane jest przez dodanie większej ilości paliwa do komory spalania; chłodzony EGR Mazdy zmniejsza potrzebę tego.

Chociaż Mazda nie widzi zauważalnych korzyści na regulowanych cyklach testowych z tej technologii, przynosi korzyści klientowi poprzez zyski w rzeczywistych warunkach.

Chłodzony EGR pomaga obniżyć temperatury silnika z około 500 stopni C (932 F) do nieco ponad 100 stopni C (212 F), co pozwala SKYACTIV-G 2.5T działać przy współczynniku sprężania 10.5:1 — jednym z najwyższych wśród silników benzynowych z turbodoładowaniem.

Efekt końcowy: 310 lb-ft (420 N-m) momentu obrotowego przy niskich obrotach 2000 rpm i 250 koni mechanicznych przy 5000 rpm na benzynie 93-oktanowej (227 koni mechanicznych na benzynie 87-oktanowej). Przy 55 mph (88 km/h) kierowca potrzebuje tylko 18 koni mechanicznych, aby utrzymać prędkość na płaskich drogach w modelu z napędem na przednie koła — to cztery konie mechaniczne mniej niż w poprzednim modelu, co ilustruje zmniejszoną tarcie we wszystkich częściach układu napędowego oraz poprawioną aerodynamikę.

Dodatkowo, jako przykład łatwo dostępnej mocy Mazdy CX-9, w poprzednim CX-9, gdy kierowca potrzebował 90 koni mechanicznych przy prędkościach autostradowych, pojazd musiałby zredukować bieg z szóstego na czwarty. Jednak nowy CX-9 może szybciej korzystać z tej mocy, dzięki szybszej, lepiej kontrolowanej reakcji na gaz i pozostać na szóstym biegu, co pozwala na płynniejszą pracę i większe poczucie pewności.

W połączeniu z redukcją masy o około 198 funtów (90 kg) w porównaniu do poprzedniego modelu, CX-9 wykazuje poprawę kontroli kierowcy, dynamiki podwozia i wydajności — wszystko to prowadzi do większego poczucia pewności za kierownicą.

Lekka technologia SKYACTIV i poprawa NVH

Wszystkie pojazdy szóstej generacji Mazdy miały za zadanie zmniejszenie wagi i zwiększenie efektywności, co miało przyczynić się do zapewnienia bardziej angażującego doświadczenia podczas jazdy.

W przypadku CX-9, nawet przy uwzględnieniu celów bezpieczeństwa i sztywności, inżynierowie znacznie przekroczyli te cele — tak bardzo, że do nadwozia dodano 53 funty mat tłumiących hałas, co umieszcza CX-9 w gronie najcichszych pojazdów w swojej klasie. Nowy CX-9 stracił około 198 funtów (90 kg) w konfiguracji z napędem na przednie koła i około 287 funtów (130 kg) w przypadku wyposażenia w przewidywalny napęd i-ACTIV AWD.

Oszczędności wagi pozwoliły inżynierom Mazdy zwiększyć grubość szyb do 4,8 mm i przemyśleć technologie aktywnej redukcji hałasu, a także zastosować prostsze, bardziej sztywne elementy, aby zredukować hałas. Przy prędkości 62 mph (100 km/h) poziomy hałasu wewnątrz pojazdu zmniejszyły się o 12 procent w stosunku do poprzedniego modelu, a hałas drogowy zmniejszył się o 2,0 dB.

Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Mazda od lat jest liderem w budowaniu bezpieczniejszych pojazdów dzięki różnym metodom:

Zapewnienie optymalnego środowiska jazdy z dobrze umiejscowionymi kontrolami, łatwymi do odczytania wskaźnikami, minimalnymi rozpraszaczami dla kierowcy i dobrą widocznością.
i-ACTIVSENSE, który oferuje aktywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak Mazda Radar Cruise Control (MRCC) i Monitoring Martwego Pola (BSM).
Pasywne bezpieczeństwo, które ma na celu stworzenie struktury i funkcji na pokładzie, aby chronić pasażerów w przypadku wypadku.
Dynamika podwozia klasy lidera Mazdy oraz znakomite technologie HMI trzymają się filozofii Jinba Ittai, rozwijając ideę technologii z celem, która redukuje bałagan i poprawia doświadczenie podczas jazdy. Lżejsza, a jednocześnie bardziej sztywna konstrukcja oraz proste belki obciążeniowe zintegrowane z nadwoziem zapewniają ochronę przy zderzeni, a mniejsza waga poprawia wydajność hamowania dzięki wentylowanym hamulcom przednim o średnicy 12,6 cala (320 mm) oraz stałym hamulcom tylnym o średnicy 12,8 cala (325 mm). Te hamulce nie zmieniły się pod względem rozmiaru w porównaniu do poprzedniego modelu, ale teraz mają około 198 funtów (90 kg) mniej do zatrzymania.

Zestaw i-ACTIVSENSE Mazdy CX-9 zawiera nowe i znaczące funkcje bezpieczeństwa, w tym:

Zaawansowany Monitoring Martwego Pola (ABSM): Z wykorzystaniem radaru 24 GHz po obu stronach CX-9, ABSM może wykrywać pojazdy zbliżające się z odległości do 164 stóp (50 m).
Mazda Radar Cruise Control (MRCC): Działa przy prędkościach od 30 km/h do 145 km/h (19 do 90 mph), MRCC wykorzystuje radar fale milimetrowe, aby ocenić względną prędkość i odległość do pojazdu z przodu. W zależności od prędkości docelowej ustawionej przez kierowcę, system automatycznie kontroluje silnik i hamulce, aby utrzymać wybraną przez kierowcę prędkość i bezpieczny odstęp, który również można dostosować przez kierowcę. Ponieważ kierowca nie musi obsługiwać pedału gazu lub hamulca podczas korzystania z MRCC, system odciąża część obciążenia podczas długich przejazdów. Czujnik radarowy jest w stanie precyzyjnie wykrywać na dużych odległościach, dzięki czemu może efektywnie działać w deszczu, w trudnych warunkach oświetleniowych oraz w nocy. Istnieje również możliwość wyłączenia wszystkich automatycznych funkcji systemu i powrotu do tradycyjnego tempomatu, jeśli warunki drogowe tego wymagają.
System Utrzymywania Pasa Ruchu (LAS) oraz Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasa Ruchu (LDW): Zamiast utrzymywać CX-9 na środku pasa ruchu pomiędzy dwiema liniami, jak robią niektóre systemy, co może powodować nienaturalne uczucie szarpania na kierownicy, LAS, który jest dostępny w Mazdzie po raz pierwszy w USA, pomaga łagodnie skierować CX-9 w zakręty. Tymczasem LDW wibruje kierownicą, aby ostrzec kierowców, jeśli zaczynają zbaczać z pasa. LAS zastosuje progresywne podejście do wspierania użytkowników w prowadzeniu w pasach, ale system dezaktywuje się po ostrzeżeniu kierowcy, jeśli wyczuwa, że ten zdjął rękę z kierownicy.
Kontrola Świateł Drogowych (HBC): HBC pozwala użytkownikom na włączanie świateł drogowych przez cały czas, przyciemniając je, gdy kamera wbudowana w CX-9 wykrywa światła przednich pojazdów lub światła tylnie. System automatycznie przełącza na światła mijania poniżej 19 mph (30 km/h), kiedy nie są one konieczne.
Inteligentne Wsparcie Hamulca (SCBS): Z wykorzystaniem czujnika bliskiej podczerwieni zamontowanego na szybie, SCBS działa przy prędkościach od 2 do 19 mph (4 do 30 km/h), aby zastosować hamulce w celu złagodzenia skutków nadciągającej i nieuniknionej kolizji z odległości do 20 stóp (6 m).
System Wsparcia Rozpoznawania Dystansu (DRSS) oraz Ostrzeżenie o Przeszkodzie z Przodu (FOW): Wykorzystuje radar fale milimetrowe do wyświetlenia odległości CX-9 od pojazdu z przodu w pięcioetapowym wyświetlaczu, zachęcając kierowcę CX-9 do zmniejszenia prędkości, jeśli to konieczne. Jeśli odległość między pojazdami maleje i konieczne jest podjęcie działań, ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe FOW będą wskazywać, że działania są potrzebne.
Inteligentne Wsparcie Hamulca (SBS): Działa przy prędkościach powyżej 9 mph (15 km/h), aby automatycznie hamować w przypadku nadciągającej kolizji.
i-ACTIV AWD przewiduje warunki drogowe dla maksymalnej stabilności

W 2013 roku, kiedy Mazda wprowadziła swoje pierwsze pełne pojazdy SKYACTIV, CX-5, wprowadziła również swój system i-ACTIV AWD, który mógł natychmiast rozpoznać warunki drogowe i dostosować reakcję odpowiednio. System napędu na wszystkie koła Mazdy w poprzednim CX-9 uwzględniał około 10 czynników, w tym prędkość na drodze, obroty silnika oraz poślizg kół, między innymi. Informacje te były następnie przesyłane do komputerów pokładowych, które modulowały transfer momentu obrotowego pomiędzy osiami przednią i tylną.

i-ACTIV AWD postawił poprzeczkę wyżej, implementując szereg innych czujników, które były już zintegrowane w pojazdach do innych funkcji i przekazywanych informacji, takich jak temperatura otoczenia, kąt kierownicy, przyczepność podłużna, ciśnienie płynu hamulcowego, a nawet ruch wycieraczek. W sumie i-ACTIV AWD łączy 27 różnych czujników, aby stworzyć obraz warunków drogowych i skierować moment obrotowy na tylne koła, gdy to konieczne, przewidując, z czym kierowca może się zmierzyć na śliskiej drodze zimą lub w intensywnym deszczu.

i-ACTIV AWD mierzy warunki drogowe 200 razy na sekundę i może dostosować rozkład mocy, aby uwzględnić poślizg kół nawet w suchych warunkach. Może również kierować moc, aby ograniczyć podsterowność podczas dynamicznej jazdy, kierując nawet 50 procent mocy CX-9 na tylne koła przez sprawdzoną sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-DRIVE.

Pojazd rodzinny, urok dla par

W swojej istocie Mazda CX-9 jest pojazdem rodzinnym, z trzema rzędami siedzeń, przestrzenią dla siedmiu pasażerów i miejscem na każdy przedmiot, którego rodzina może potrzebować.

Aby maksymalnie zwiększyć komfort pasażerów w pierwszym rzędzie i przestrzeń dla tych w drugim rzędzie, inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby zaprojektować przednie siedzenia z cieńszymi oparciami, jednocześnie czyniąc je bardziej komfortowymi.

Po raz pierwszy w Mazdzie w oparciach siedzeń przednich oraz w poduszkach siedzeń użyto poliuretanu o wysokiej amortyzacji i niskim odskoku. Ten materiał przekazuje pożądane odczucia od nawierzchni drogi do kierowcy, jednocześnie filtrując nieprzyjemne wibracje z nierównych powierzchni drogowych, co pomaga uzyskać wysokiej klasy komfort jazdy CX-9. Ten sam materiał używany jest również w poduszkach siedzeń w drugim rzędzie.

Aby dostać się do trzeciego rzędu, inżynierowie Mazdy starali się, aby dostęp był tak łatwy, że nawet dziecko mogłoby to zrobić za pomocą jednego prostego dźwigni. W drugim rzędzie znajdują się dwa punkty mocowania LATCH/ISOFIX, z prawej strony siedzenia dzielonego 60/40 zaprojektowanymi tak, aby umożliwić zamontowanie fotelika dziecięcego i jednocześnie pozwolić pasażerom na dostęp do trzeciego rzędu.

W tylnym części CX-9 moduł elektroniczny do podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika został zminiaturyzowany i jest o 2,4 funta (1,1 kg) lżejszy, a jego konstrukcja nie zajmuje miejsca bagażowego. Dwa praktyczne schowki znajdują się pod podłogą bagażnika w celu dodatkowego przechowywania.

CX-9 doskonale zaspokaja potrzeby rodziny, ale oferuje również elegancką i wyrafinowaną atmosferę na te czasy, gdy poranne rutyny szkolne czy treningi sportowe nie są priorytetem.

Pasażerowie z przodu są witani eleganckim oświetleniem LED w kolorze białym w całej przestrzeni kabiny, z podświetleniem akcentującym podnoszoną konsolę oraz reflektorem prowadzącym kierowcę do centralnych wskaźników.

W połączeniu z sportowym odczuciem jazdy, momentem obrotowym, responsywnym silnikiem oraz wyrafinowanym prowadzeniem, CX-9 jest równie dobry w przewożeniu pasażerów do weekendowej chaty, jak i w roli transportu dzieci.

Kokpit z wyświetlaczem przezroczystym

Klienci mają wysokie oczekiwania co do technologii, jaką chcą mieć w swoich pojazdach, aby móc łączyć się ze światem zewnętrznym w komfortowych warunkach swojego samochodu. Z drugiej strony, podstawowe filozofie Mazdy koncentrują się na skupionym doświadczeniu jazdy, opartej na tym, co nazywa się projektem Kokpitu z Wyświetlaczem przezroczystym, i uzupełniając filozofię Jinba Ittai.

Rezultatem punktu, w którym potrzeby i pragnienia się krzyżują, było stworzenie MAZDA (MZD) CONNECT, zestawu infotainment zaprojektowanego w celu zapewnienia doświadczenia wolnego od rozproszeń, które wciąż pozwala użytkownikom na strumieniowanie muzyki, wykonywanie połączeń bez użycia rąk oraz korzystanie z innych aplikacji internetowych. MAZDA CONNECT korzysta zarówno z połączeń Bluetooth, jak i przewodowych poprzez dwa porty USB dostępne dla pasażerów z przodu, do funkcji takich jak strumieniowanie muzyki Pandora lub Aha by Harman.

Nowa Mazda CX-9 wyposażona jest w siedmiocalowy lub ośmiocalowy dotykowy system infotainment MAZDA CONNECT, który znajduje się w centrum dla potrzeb łączności z pokrętłem sterującym. Korzystając zarówno z funkcji dotykowych, gdy pojazd jest zaparkowany, jak i z centralnie umieszczonego pokrętła sterującego, gdy pojazd jest w ruchu, MAZDA CONNECT intuicyjnie i bezpiecznie kontroluje funkcje radia, telefonu, nawigacji, diagnostyki i połączeń. MAZDA CONNECT umożliwia również kontrolę głosową dla wielu funkcji, a także pięć przycisków skrótu wokół pokrętła sterującego do wyboru ulubionych stacji radiowych lub włączania specyficznych funkcji.

Kierowca ma także dostępny 4,6-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT w wskaźnikach do wielu tych informacji, a także Aktywny Wyświetlacz Jazdy, pełnokolorowy wyświetlacz przezroczysty projektowany na dolnym szybie do odczytów z nawigacji, tempomatu i innych funkcji.

Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji dwa porty USB o natężeniu 2,1 A, dostępne do ładowania smartfonów lub tabletów, każdy umieszczony w podłokietnikach bocznych.

Razem, technologie te pozwalają na niezakłócone doświadczenie jazdy, jednocześnie umożliwiając zaspokojenie potrzeb i pragnień współczesnych kierowców i pasażerów.

Na koniec, nowy system audio premium Bose, zaprojektowany aby dostarczać znakomitą klarowność, obraz i zasięg. System 12-głośnikowy — dwa dodatkowe głośniki w porównaniu do poprzedniego systemu Bose CX-9 — został porównany z systemami audio ultra-premium w crossoverach, używając różnych formatów audio, w tym radia oraz pełnych i skompresowanych formatów cyfrowych.

System Bose w Mazdzie CX-9 został zaprojektowany tak, aby mógł przetwarzać skompresowane formaty audio, które są często preferowane przez wiele osób, a także dostosować zasięgi częstotliwości plików audio, aby lepiej symulować, jak muzyka brzmiałaby na koncercie, z precyzyjnym obrazowaniem i robustną jakością. Inżynierowie dźwięku Bose współpracowali z zespołem rozwojowym Mazdy, aby akustycznie dostroić wnętrze CX-9, nawet opracowując osłony głośników tweeter przeznaczone specjalnie dla CX-9, aby upewnić się, że dźwięk dociera tam, gdzie jest to zamierzone.

Nie zapominając o zobowiązaniu Mazdy do lekkiej konstrukcji, cały system został zaprojektowany jako lekki, rezygnując z tradycyjnych, ciężkich magnesów w niektórych głośnikach na rzecz neodymowych, co umożliwia smukłe pakowanie, jednocześnie zapewniając pasażerom najlepsze doświadczenia w każdym rzędzie z doskonałą klarownością.

Przyszłość możliwości

2.5L SKYACTIV-G 6AT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5000 Rpm
250 Hp @ 5000 Rpm
247 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 2000 Rpm
310 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/60 R18
Długość199.4 In (5065 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość67.6 In (1717 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.2 In (1
Rozstaw osi115.4 In (2931 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4050 Lbs (1837 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

2.5L SKYACTIV-G 6AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5000 Rpm
250 Hp @ 5000 Rpm
247 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 2000 Rpm
310 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/60 R18
Długość199.4 In (5065 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość67.6 In (1717 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.2 In (1
Rozstaw osi115.4 In (2931 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4341 Lbs (1969 Kg)
Spalanie miasto20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.