Suzuki Forenza był modelem, który powstał na bazie pierwszej generacji Daewoo Lacetti, a japoński producent samochodów sprzedawał go w Ameryce Północnej przez swoją sieć dealerską.
Daewoo już borykało się z problemami finansowymi i próbowało znaleźć sposób na pozyskanie dodatkowych funduszy. Forenza jako model z innej marki wydawał się dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu Suzuki mogło rozszerzyć swoją ofertę, podczas gdy Daewoo miało szansę na przetrwanie i liczyło na lepsze czasy. Ta sytuacja wydawała się korzystna dla obu stron, ale okazała się inaczej. Daewoo upadło i zostało przejęte przez GM, podczas gdy Suzuki musiało ponieść koszty związane z wadliwymi pojazdami, a było ich sporo.
Wersję kombi zaprojektowało studio Pininfarina, a pojazd był atrakcyjny jak na swoją klasę. Z przodu, kratka z jednym żeberkiem i chromowanym wykończeniem na górze sugerowały, że jest to pojazd z wyższej półki. Zderzak przedni i spoiler zostały przeprojektowane przez Suzuki. Pininfarina stworzyła pojazd z wyraźnymi, ostrymi liniami oraz wysoką klapą tylną z niskim progiem bagażnika wbudowanym w zderzak.
W środku Suzuki oferowało Forenzę z dobrym wyposażeniem, takim jak poduszki powietrzne z przodu i po bokach, elektryczne szyby, lusterka i zamki, a także radio CD/MP3 z przyciskami na kierownicy. Fotele zostały zaprojektowane z myślą o europejskim rynku, chociaż miały niewielkie boczne podparcia, natomiast z tyłu auto zapewniało wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych. Dzięki składanej tylnej kanapie, bagażnik Forenzy miał pojemność 1,410 litrów (49,8 cu-ft).