Sportowy roadster wydany w 1989 roku został ulepszony w 1998 roku, kiedy to zaprezentowano drugą generację Mazdy MX5/Miaty.
Oprócz oczywistych aktualizacji w designie zewnętrznym, nowa MX-5/Miata miała lepszą efektywność aerodynamiczną oraz więcej dostępnych funkcji bezpieczeństwa.
Najważniejszą zmianą było usunięcie kultowych, chowanych reflektorów z przodu, które zastąpiono stałymi, ze względu na bezpieczeństwo pieszych. Modernizacja pozwoliła również na zredukowanie wagi o około 5 kg, co nieco zmniejszyło masę pojazdu.
Profil MX-5/Miaty wyglądał bardziej sculpted dzięki przeprojektowanej dolnej części drzwi, a tył nabrał nowoczesności dzięki nowym lampom tylnym.
Wnętrze nowej MX-5/Miaty zawierało subtelne zmiany, takie jak bardziej wyrzeźbiona deska rozdzielcza oraz dodanie przełącznika wyłączenia poduszek powietrznych po stronie pasażera i dostępność osłony przeciwwiatrowej.
Chociaż bagażnik nie był najprzestronniejszy, jego pojemność została nieco poprawiona, gdyż akumulator umieszczono pomiędzy zderzakiem a tylnymi kołami.
Kolejną poprawą było wprowadzenie tylnej szyby szklanej z ogrzewaniem, podczas gdy pierwsza generacja była wyposażona w plastikową tylną szybę.