Małżeństwo Forda i Mazdy nie trwało długo, ale wystarczająco, aby obie marki stworzyły kilka bardzo interesujących pojazdów, takich jak Mazda MX6 z 1992 roku.
Druga generacja Mazdy MX6 dzieliła platformę z Fordem Probe oraz Mazdą 626. Była odpowiedzią na europejskim rynku na Opel Calibra i Honda Prelude. Nie mogła jednak konkurować z BMW serii 3, które było wyposażone w znacznie mocniejsze silniki.
Mazda MX6 i Mazda 626 były wersjami dwu- i czterodrzwiowymi tego samego samochodu, z wyjątkiem kilku specyficznych zmian. MX5 zaprojektowano jako coupe 2+2, które miało wystarczająco miejsca dla pasażerów z tyłu. Dlatego smukły przód samochodu połączony był z wysoką linią dachu, skośną w tylnej części. Z tyłu znalazło się interesujące rozwiązanie w postaci tylnego spojlera, który zintegrowano z klapą bagażnika przy pomocy dwóch podpór.
Wnętrze oferowało miejsce dla czterech dorosłych na wygodnych siedzeniach. Fotele przednie były proste, bez wysokiego wsparcia bocznego. Płaska i niska deska rozdzielcza nawiązywała do japońskiego stylu samochodów lat 90. Prosty układ wskaźników oferował podstawowe informacje, takie jak prędkość, obroty silnika, poziom paliwa i temperaturę cieczy chłodzącej.