MAZDA RX-8 2003-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Chociaż zaprojektowana w 2003 roku, Mazda RX-8 nadal wygląda świeżo wiele lat po swojej premierze.

To, co sprawiło, że RX-8 była tak wyjątkowa, to wysokoobrotowy silnik rotacyjny o pojemności 1,3 litra, który rozwijał moc 231 KM. Jednostka napędowa była połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

RX-8 nie była zwykłym coupe ani sedanem. Posiadała 4 drzwi oraz sprytnie ukryte tylne drzwi zawiasowe.

Design zewnętrzny RX-8 wcale nie był nudny, z efektownymi światłami tylnymi i ogólnie nietypowym kształtem.

Wnętrze RX-8 charakteryzowało się czystą kabiną, wygodnymi siedzeniami oraz świetnie wykończonym skórzanym kołem kierownicy, które zapewniało dobrą przyczepność.

Wskaźniki na desce rozdzielczej odzwierciedlały silnik rotacyjny, z czerwoną strefą zaczynającą się od 9000 obr./min. Prędkościomierz był cyfrowy.

W kabinie zastosowano materiały wysokiej jakości, a praktyczność nie została pominięta. Oferowano wiele miejsc do przechowywania, a także uchwyty na kubki pod podłokietnikiem i dwa gniazdka 12V.

Drążek zmiany biegów był jednym z najkrótszych kiedykolwiek produkowanych i miał bardzo mechaniczną konstrukcję.

Konsola środkowa sięgała aż do tylnych siedzeń. Mówiąc o tylnych siedzeniach, co zaskakujące, RX-8 miała użyteczne tylne siedzenia dla dwóch osób, z dużą ilością miejsca na nogi i głowę. Trochę nietypowe, aby wydostać się z tylnych siedzeń, trzeba było otworzyć drzwi kierowcy.

Pojemność bagażnika była przyzwoita, ale w porównaniu do innych coupe w tamtym czasie była raczej niewielka.

 Nowa Mazda RX-8 to prawdziwy samochód sportowy, który wyróżnia się rewolucyjnym podejściem – sportowy samochód z silnikiem rotacyjnym i emocjonalnym designem, z czterema drzwiami i miejscem dla czterech dorosłych. Żaden inny model z pięciopunktową atrapą nie odzwierciedla tak wyraźnie filozofii Zoom-Zoom jak ten. Nowa Mazda RX-8 wskazuje na przyszłość technologii samochodów sportowych w Mazdzie – sportowa i funkcjonalna, ale nigdy nudna.

Prawdziwy Samochód dla Czwórki

Mazda stworzyła nową klasę „prawdziwych” samochodów dla czterech osób w segmencie sportowym. Tylne siedzenia nie są przeznaczone tylko dla dzieci szkolnych, ale zapewniają komfort i przestronność dla dwóch dorosłych nawet podczas dłuższych podróży. Ta wyjątkowa kombinacja sportowości i funkcjonalności sprawia, że nowa Mazda RX-8 jest unikalną maszyną do jazdy. Dzięki wysokiemu poziomowi codziennej praktyczności, unikalnej technologii silnika i rewolucyjnemu systemowi otwierania drzwi, Mazda RX-8 to samochód sportowy, który rywalizuje również z sedanami i coupe.

Klient: Poza Głównym Nurtem

Klienci Mazdy RX-8 to technofile, którzy często podejmują emocjonalne decyzje zakupowe i postrzegają siebie jako osoby wykraczające poza mainstream, lubiące wyznaczać standardy, a nie je śledzić. Dlatego Mazda RX-8 ma swoich głównych odbiorców wśród indywidualistów, mężczyzn i kobiet, którzy postrzegają zakup Mazdy RX-8 jako odzwierciedlenie swojej indywidualności, charakteru i kompetencji. Te elementy doskonale oddają charakter Mazdy RX-8: niezwykle unikalny, z inteligentną technologią silnika (silnik rotacyjny), w połączeniu z unikalnym podejściem do designu (system otwierania drzwi i cztery miejsca dla dorosłych).

RENESIS – Rotacyjne Serce Mazdy RX-8

Serce nowej Mazdy RX-8 to nowo opracowany silnik rotacyjny, RENESIS. Sama nazwa oznacza „rotacyjny silnik (RE) geneza” i symbolizuje rewolucyjną technologię rotacyjną RENESIS, która łączy wysoki potencjał osiągów z akceptowalnym zużyciem paliwa i niską emisją.

RENESIS to chłodzony wodą silnik o podwójnym rotorze z dwoma komorami, każda o pojemności 654 cm3, który będzie dostępny w dwóch wersjach mocy. Wersja standardowa generuje moc 141 kW/192 KM przy 7 000 obr./min, osiągając maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 5 000 obr./min. Wersja wysokiej mocy produkuje 170 kW/231 KM przy 8 200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 211 Nm przy 5 500 obr./min. Wersja standardowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jej maksymalna prędkość to 223 km/h. Wersja wysokiej mocy przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 235 km/h.

Doskonała Dynamika Jazdy

Nowo opracowany system podwozia, z nowym zawieszeniem przednim typu podwójna wahacz i nowo opracowanym tylnym zawieszeniem wielowahaczowym, zapewniają Mazdzie RX-8 doskonałe właściwości jezdne. Kompaktowe rozmiary silnika RENESIS pozwoliły inżynierom umieścić go bliżej środka pojazdu, w tzw. układzie front-midship. To umożliwiło idealny rozkład masy 50/50 pomiędzy osiami przednią i tylną, co znacząco wpływa na dynamiczny potencjał nowej Mazdy RX-8, która jest więcej niż konkurencyjna. System podwozia Mazdy RX-8 udowadnia swoją jakość za każdym razem, gdy samochód jest maksymalnie wykorzystywany. Działa bez zarzutu w prostym położeniu, pozostaje neutralny w szybkim pokonywaniu zakrętów, a jedynie w momencie sprzeciwu ujawnia subtelne, typowe dla samochodów sportowych nadsterowności. Elektryczne wspomaganie kierownicy Mazdy RX-8 sprawia, że pojazd precyzyjnie reaguje nawet na najmniejsze ruchy kierowcy i pozwala na płynne zmiany obciążenia. Po prostu mówiąc, nowa Mazda RX-8 to przyjemność z jazdy o każdej porze, ale szczególnie wtedy, gdy prowadzi się ją jak samochód sportowy.

Wysoce Funkcjonalny Samochód Sportowy

Nowa Mazda RX-8 spełnia wszystkie podstawowe wymagania nowoczesnego samochodu sportowego, z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła oraz designem, który odzwierciedla sportowe ambicje jej twórców. Mazda RX-8 pokazuje swój potencjał osiągów optycznie dzięki krótkim zwisom, wyrazistemu wzornictwu nadkoli i zderzaka oraz przyciągającemu uwagę kształtowi maski. Kompaktowe wymiary RENESIS i jego umiejscowienie w układzie front-midship pozwoliły projektantom przesunąć punkt sprężyny słupka A dalej w przód, co nadało mu większy kąt nachylenia. Dzięki temu optyczne centrum masy pojazdu jest bardziej przesunięte do tyłu, co nadaje Mazdzie RX-8 smukłą, sportową sylwetkę.

Mazda RX-8 to całkowicie nowy samochód. Ma długość 4 435 mm, szerokość 1 770 mm i wysokość 1 340 mm. Jej obszerna rozstaw osi wynosząca 2 700 mm gwarantuje przestronność wnętrza. Ekstremalnie krótkie zwisy podkreślają dynamiczny potencjał Mazdy RX-8 i przyczyniają się do minimalnego momentu przechyłu. Szerokość toru wynosząca 1 500 mm z przodu i 1 505 mm z tyłu nadaje nowej Mazdzie RX-8 dynamiczny wygląd i poprawia stabilność pojazdu w każdej sytuacji. Przestronność wnętrza i funkcjonalność przewyższają oczekiwania kierowców, jeśli chodzi o samochody sportowe. Mazda RX-8 oferuje miejsce dla czterech dorosłych i ich bagażu. Jej przestronny bagażnik o pojemności 290 litrów (VDA) zapewnia znacznie większą objętość ładunkową niż większość współczesnych samochodów sportowych.

System Drzwi Freestyle w Połączeniu z Sportowym Wnętrzem

Nowa Mazda RX-8 ma cztery drzwi w układzie otwierania centralnego. System „Freestyle” oznacza, że Mazda RX-8 nie ma słupka B, tylne drzwi są zawiasowe z tyłu pojazdu, co zapewnia szerokie otwarcie drzwi. Przednie drzwi otwierają się pod maksymalnym kątem 67 stopni, a tylne 80 stopni, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z Mazdy RX-8 w porównaniu do klasycznych samochodów sportowych z dwoma drzwiami. Tylne drzwi można otworzyć tylko wtedy, gdy przednie drzwi są otwarte, co czyni system Freestyle Mazdy RX-8 całkowicie bezpiecznym.

Konstrukcja nadwozia Mazdy RX-8 została zaprojektowana tak, aby opierać się zginaniu i skręcaniu. Techniki stosowane do tłumienia hałasu i wibracji przyczyniły się do niezwykle komfortowej atmosfery wnętrza zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy. W przypadku samego wnętrza,

Mazda skupiła się na stworzeniu nowoczesnej i sportowej atmosfery. Instrumenty analogowe i cyfrowe zostały połączone w jednorodną, łatwą w użyciu całość. W polu widzenia kierowcy dominuje obrotomierz, którego zerowa pozycja znajduje się na godz. 6, co jest odpowiednie dla samochodu sportowego o wysokiej mocy obrotowej. Wszystkie elementy sterujące są w zasięgu ręki kierowcy. Sportowe fotele kubełkowe zapewniają doskonałe wsparcie boczne, nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Wysoka Jakość Rzemiosła

Podczas opracowywania nowej Mazdy RX-8 inżynierowie skupili się na stworzeniu pojazdu o wysokim poziomie jakości, którą wymagający klient natychmiast rozpozna. Dodali nowy wymiar do doskonałej jakości niedawno wprowadzonych pojazdów Mazdy, wkraczając w zupełnie nową sferę rzemiosła, nazwaną „zadowolenie klienta”. Dążąc do zapewnienia przyjemności kierowcy i pasażerom, zoptymalizowali cechy w tych obszarach, gdzie klienci najbardziej je zauważą. Obejmuje to inicjatywy związane z jakością budowy mające na celu zmniejszenie szczelin między panelami nadwozia a innymi elementami zewnętrznymi, a także rozciąga się na wnętrze. Przeprowadzono wiele dogłębnych badań, aby zidentyfikować, które aspekty wnętrza są kluczowe dla osiągnięcia zadowolenia klienta, i użyto materiałów przyjemnych w dotyku w tych miejscach.
Fotele zostały zoptymalizowane pod kątem komfortu i wsparcia bocznego, układ deski rozdzielczej zoptymalizowano pod kątem łatwości użytkowania i poczucia jakości, a oświetlenie i detale wykończeń aluminiowych dopracowano, aby nadać wrażenie luksusowego samochodu sportowego.

Najnowsze Technologie Bezpieczeństwa

Mazda RX-8 została zaprojektowana i skonstruowana, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo jazdy. Mazda RX-8 jest niezwykle zrównoważona i zapewnia osiągi klasy wyższej, precyzyjne kierowanie i doskonałe zachowanie na drodze w normalnych warunkach jazdy. Co więcej, Mazda RX-8 oferuje najnowsze technologie aktywnego bezpieczeństwa. Systemy ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), dynamiczna kontrola stabilności (DSC) z systemem kontroli trakcji (TCS), a także ograniczona poślizg różnicowy (LSD) sprawiają, że samochód pozostaje na drodze, nawet jeśli kierowca przesadzi z osiągami Mazdy RX-8. Jeśli kierowca zdecyduje się na jeszcze bliższe doświadczenie sportowego charakteru Mazdy RX-8, DSC można dezaktywować za naciśnięciem przycisku.

W mało prawdopodobnym przypadku wypadku, energia uderzenia jest rozkładana na wcześniej zdefiniowane ścieżki obciążenia przez nadwozie Mazdy RX-8, tak aby – w zależności od powagi – kabina pasażerska pozostawała nienaruszona. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pasów i ogranicznikami obciążenia są standardem. Standardowe poduszki powietrzne z przodu, poduszki powietrzne boczne i poduszki powietrzne kurtynowe łączą się, aby zapewnić doskonałą ochronę pasywną pasażerom i kierowcy. Inżynierowie Mazdy RX-8 wprowadzili solidne wzmocnienie z rury stalowej w tylnych drzwiach, które, gdy jest zamknięte, pełni funkcję słupka B i zapewnia niezbędną stabilność w przypadku uderzenia bocznego.

Unikalność wśród Samochodów Sportowych

1.3 Rotary 5MT (192 KM)

ParametrWartość
CylindryR2
Pojemność1304 Cm3
Moc143 Kw @ 7000 Rpm
192 Hp @ 7000 Rpm
192 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy220 Lb-Ft @ 5000 Rpm
298 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R16Z
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość52.8 In (1341 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.3 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika10.2 Cuft (289 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3027 Lbs (1373 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto15.8 Mpg Us (14.9 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2284 G/Km

1.3 Rotary 6MT (231 KM)

ParametrWartość
CylindryR2
Pojemność1304 Cm3
Moc173 Kw @ 8200 Rpm
231 Hp @ 8200 Rpm
232 Bhp @ 8200 Rpm
Moment obrotowy156 Lb-Ft @ 5500 Rpm
212 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225 / 45 R18
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość52.8 In (1341 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.3 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika10.2 Cuft (289 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto15.1 Mpg Us (15.6 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2284 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.