Podzielając swoją platformę z Fordem Escape, mniejszy Tribute był dobrze wyposażony i oferował przestronne wnętrze.
Dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, Tribute mógł być napędzany na przednie koła lub na cztery koła.
Podstawowy model DX był wyposażony w silnik o stosunkowo małej mocy, generujący 130 KM, połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Za dodatkową opłatą dostępna była opcja mocniejszego silnika V6 o mocy 200 KM. Silnik V6 połączony był z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów jako jedyną opcją.
W wersji średniej LX, Tribute był wyposażony w ulepszone tapicerki materiałowe, tempomat, światła przeciwmgielne, pokrywę bagażnika oraz składane tylne siedzenia z funkcją pochylania.
Najwyższa wersja ES dodawała skórzaną tapicerkę i elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy.
Oferując miejsce dla 5 osób, Tribute zapewniał przestronne wnętrze zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Jednak w tylnych siedzeniach lepiej sprawdzi się dwóch dorosłych niż trzech.
W obliczu stale rosnącego rynku małych SUV-ów, Tribute miał silnych konkurentów, takich jak Honda CR-V, Jeep Cherokee czy Nissan Xterra. Jednak Tribute był bestsellerem z najsilniejszym silnikiem V6 w swojej klasie oraz przestronną kabiną.