W związku z tym, że klienci McLarena zabierali swoje samochody na tor, a między standardowym modelem C12 a wersją GT3 istniała luka w ofercie producenta, w 2013 roku wprowadzono model GT Sprint.
McLaren to jeden z najsłynniejszych brytyjskich producentów samochodów wyścigowych. Jego pojazdy dominowały w różnych dyscyplinach sportów motorowych, takich jak 24 godziny Le Mans, Formuła 1 i mistrzostwa GT. Dziedzictwo firmy skłoniło Zarząd do wprowadzenia serii supersamochodów przystosowanych do jazdy po drogach. Wkrótce okazało się, że ich klienci zabierali te samochody na tory do weekendowych wyścigów.
Zazwyczaj samochód torowy musi spełniać inne zadania niż pojazd drogowy. Nawet najszybszy samochód do użytku na drodze nie ma zawieszenia ani opon torowych. W niektórych sytuacjach opony torowe nie są nawet dozwolone do użytku na ulicy. Pakiet aerodynamiczny pojazdu 12C przeznaczonego do użytku na drodze różni się. Podczas gdy pojazd drogowy dąży do równowagi między przyczepnością a oszczędnością paliwa, samochód torowy musi martwić się tylko o przyczepność. System chłodzenia został również przeprojektowany z myślą o użyciu na torze, z większymi chłodnicami umieszczonymi za przednim, powiększonym grillem. Na przedniej pokrywie bagażnika zainstalowano nowe otwory wentylacyjne, aby poprawić efekt chłodzenia. Sam bagażnik został usunięty, by ustąpić miejsca komponentom technicznym.