Każdy producent samochodów ma swój najtańszy model, a McLaren w 2015 roku wprowadził model 540C jako supersamochód na poziomie podstawowym, choć trudno nazwać supersamochód pojazdem na poziomie podstawowym.
McLaren próbował przyciągnąć więcej klientów od innych marek, które oferowały bardziej przystępne alternatywy dla 570S, wprowadzając niższą wersję tego supersamochodu w postaci modelu 540C. Mimo że jego cena była sześciocyfrowa, nadal była bardziej przystępna.
540 Coupe zbudowano na podwoziu MonoCell II wykonanym z włókna węglowego, dostosowanym do codziennego użytku. W efekcie jego wygląd przypominał większego brata, 570S, ale stracił część aerodynamicznych elementów, które czyniły model S groźnym konkurentem na torze. Coupe zrezygnowało z ostrych ostrzy pod przednim zderzakiem, które zostały zaprojektowane na nowo, aby nadać mu mniej agresywny wygląd. Mimo to, dolna część miała szerokie wloty powietrza potrzebne do chłodzenia hamulców oraz chłodnic z przodu. Dodatkowo, progi boczne były mniej wyprofilowane i nie tak niskie, więc kierowca nie musiał się martwić o nierówności na drodze. Niemniej jednak, supersamochód z silnikiem umieszczonym w środku zachował podobne czarne wloty powietrza do silnika, a z tyłu brakowało skrzydła. Z tyłu zderzak natomiast miał duży dyfuzor, który był również miejscem na dwa wydechy po bokach.
Wewnątrz, producent obficie wykorzystał skórę na siedzeniach, panelach drzwiowych i dolnych częściach drzwi. Dodatkowo, w centralnym panelu znalazł się 7-calowy ekran dotykowy IRIS, który pełnił funkcję systemu informacyjno-rozrywkowego. Zintegrowano w nim także jednostkę sterującą klimatyzacją. Jak można się było spodziewać, sportowe fotele miały wysokie oparcia.
Za kabiną producent umieścił podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 3.8 litra, który dostarczał wystarczającą moc do tylnych kół, aby przyspieszyć samochód od 0 do 62 mph (0-100 kph) w 3.5 sekundy.
McLaren zaprezentował swój drugi model w nowej serii Sport, McLaren 540C Coup?, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Szanghaju w 2015 roku. Jest to najprzystępniejszy model McLaren do tej pory, który dołącza do niedawno ujawnionego modelu 570S Coup? w serii Sport, co pozwala marce dotrzeć z wyścigowym DNA do nowej grupy odbiorców i segmentu rynku. W 2015 roku, po wprowadzeniu 540C, liczba nowych modeli McLaren wzrosła do czterech, co świadczy o szybkim rozwoju marki. Model 540C Coup? będzie dostępny na całym świecie w cenie od 126 000 funtów, a zamówienia można składać już teraz, z dostawami planowanymi na początku 2016 roku.
McLaren 540C Coup? to prawdziwy McLaren i czysty samochód sportowy, którego DNA dzieli z modelami z serii Super i Ultimate, w tym z lekką konstrukcją z włókna węglowego oraz technologiami wyścigowymi. Jest wyposażony w umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym doładowaniem, który został opracowany z myślą o responsywności i emocjach, nawet przy niskich prędkościach obrotowych. Zgodnie z nazwą, dedykowana aplikacja nagradzanego silnika McLaren generuje 540KM przy 7 500 obr./min i 540Nm momentu obrotowego w zakresie 3 500-6 500 obr./min. Dzięki technologii start-stop, oferuje zoptymalizowaną efektywność i dłuższy zasięg, odpowiadający typowemu użytkowaniu samochodów w tym segmencie.
W sercu modelu 540C, podobnie jak w 570S, znajduje się unikalna konstrukcja MonoCell II z włókna węglowego, która została nowo zaprojektowana z większym naciskiem na codzienną użyteczność, oferując lepszy dostęp do wnętrza oraz klasyczną ochronę i bezpieczeństwo pasażerów. Sucha masa wynosząca tylko 1 311 kg (2 890 lbs) jest wynikiem tej lekkiej konstrukcji oraz zastosowania aluminiowych paneli nadwozia. Dzięki temu 540C jest niemal o 150 kg lżejszy od swojego najbliższego konkurenta.
Moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni biegów o płynnej zmianie biegów (SSG), co, w połączeniu z niską masą 540C, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3,5 sekundy, od 0 do 200 km/h (124 mph) w zaledwie 10,5 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 320 km/h (199 mph). Biorąc pod uwagę ten poziom osiągów, wynik 25,5 mpg w europejskim cyklu mieszanym oraz emisja wynosząca zaledwie 258 g/km to imponujące osiągnięcie.
Subtelnie zmieniony pakiet aerodynamiczny oraz dedykowany design kół odróżniają model 540C Coup? od mocniejszego 570S Coup?. Unikalne elementy aerodynamiczne zlokalizowane pod przednim zderzakiem kierują zimne, czyste powietrze przez dolne części nadwozia i na rzeźbioną maskę, otoczoną dużymi lampami LED. Z tyłu, dyfuzor umiejscowiony jest pomiędzy podwójnymi rurami wydechowymi, które wychodzą poniżej tylnego zderzaka. Stylizacja modelu Sport Series Coup? opiera się na aerodynamicznych liniach, które zawierają misternie zaprojektowane drzwi dihedral, w tym elegancki unoszący się element drzwi. Ta cecha projektowa kieruje powietrze wzdłuż długości drzwi do dwóch zintegrowanych wlotów powietrza umieszczonych w tylnym błotniku. Tworzy to czystą ścieżkę dla powietrza, aby swobodnie przepływało wzdłuż nadwozia z minimalnym oporem, kierując strumień powietrza do lotnych podpór na tylnej części kabiny, co zwiększa siłę docisku i wspomaga chłodzenie silnika. Zintegrowany spoiler na tylnym dekielku zapewnia optymalny docisk.
McLaren 540C Coup? jest wyposażony w charakterystyczne nowe felgi aluminiowe, dostępne w wykończeniu srebrnym lub stealth, o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Standardowo wyposażone są w opony Pirelli P Zero™, które zostały opracowane specjalnie dla serii Sport, aby zapewnić wysokie osiągi w każdych warunkach, z progresywnym poziomem przyczepności i naciskiem na komfort. Model 540C zachowuje system Brake Steer, pochodzi z Formuły 1™, zaprojektowany w celu wspomagania pokonywania zakrętów, poprzez zastosowanie siły hamowania na wewnętrzne tylne koło. Umożliwia to późniejsze hamowanie w zakręty oraz wcześniejsze przyspieszanie na wyjeździe.
Model 540C wyposażony jest w nowo opracowany system zawieszenia, który zapewnia lepszy poziom zaangażowania kierowcy oraz komfort zarówno na drodze, jak i na torze. System wykorzystuje przednie i tylne stabilizatory, podwójne wahacze w stylu Formuły 1™ oraz niezależne adaptacyjne amortyzatory. Strojenie amortyzatorów w modelu 540C, w porównaniu do 570S, zostało zmienione, z większym naciskiem na codzienną jazdę. Adaptacyjne amortyzatory oferują kontrolę nad ustawieniami tłumienia i odbicia, korzystając z znanych ustawień 'Normal’, 'Sport’ i 'Track’ marki McLaren, przy czym Sport Series posiada swoje własne unikalne ustawienia amortyzatorów. W trybie 'Normal’ system zapewnia wyrafinowaną, lecz angażującą jazdę, podczas gdy ustawienia 'Sport’ i 'Track’ umożliwiają większe skupienie i zaangażowanie, gdy jest to potrzebne. Podwójne zawory amortyzatora zapewniają precyzyjną kontrolę, podczas gdy podwójne wahacze zapewniają optymalne osiągi jakości jazdy i feedbacku od kierowcy.
Wnętrze serii Sport zostało zaprojektowane z myślą o przestrzeni i ergonomii, oferując doskonałą widoczność na zewnątrz oraz miejsce dla pasażerów i ich bagażu. Organiczne krzywe przenikające z zewnętrznego designu do wnętrza wprowadzają delikatne napięcie bez agresji, co sprawia, że kabina pozostaje przyjaznym miejscem.
W kabinie, McLaren 540C Coup? jest luksusowo wykończony skórzaną tapicerką na siedzeniach, desce rozdzielczej i dolnych drzwiach standardowo. 'Unosząca się’ konsola centralna zawiera siedmiocalowy ekran dotykowy IRIS, który kontroluje wszystkie elementy systemu infotainment. Kontrole klimatyzacji są również włączone, po raz pierwszy zaprezentowane w modelu McLaren P1™, minimalizując ilość przełączników w kabinie. Ekran dotykowy obsługuje również standardowe radio cyfrowe DAB, nawigację satelitarną, telefon Bluetooth, przesyłanie mediów, aktywację głosową oraz odtwarzacz audio. System IRIS zawiera także elektroniczny podręcznik użytkownika.