MCLAREN 570S Spider 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MCLAREN 570S Spider 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN 570S Spider 2017-Present

Usunięcie dachu z supersamochodu może wpłynąć na jego osiągi, ale dodać więcej frajdy do jazdy. A co jeśli praktycznie nie byłoby żadnej utraty osiągów? McLaren to osiągnął z modelem 570S Spider.

Kiedy McLaren projektował nadwozie 570S, równocześnie stworzył obie wersje – coupe i kabriolet. Budując coupe z konstrukcją z włókna węglowego oraz wzmocnieniami wokół kabiny, a nie w dachu, projektanci mogli usunąć dach, nie zmieniając osiągów samochodu.

Z zewnątrz 570S Spider wygląda niemal identycznie jak wersja coupe, zarówno z przodu, jak i z boku. Panele za kabiną mają ten sam design co w wersji zamkniętej. Z przodu kształt reflektorów jest taki sam jak logo McLarena. To samo dotyczy tylnych świateł i kierunkowskazów. Drzwi są identyczne w coupe i spiderze, z tym samym systemem otwierania do góry. Główną różnicą między tymi dwoma supersamochodami jest to, że dach spidera można otworzyć w 15 sekund przy prędkościach do 40 km/h (25 mph).

Kabina jest taka sama jak w coupe, z tymi samymi kubełkowymi fotelami i skoncentrowanym na kierowcy kokpitem. Za nimi zniknęła półka, a w jej miejsce znajduje się schowek na dwuczęściowy aluminiowy dach. Przezroczysty deflektor wiatru mógł być podnoszony lub opuszczany jednym przyciskiem, aby zmniejszyć szum wiatru, gdy dach był złożony. Może być również opuszczony dla bardziej „kabrioletowego” doświadczenia.

Pod maską znajduje się ten sam 3.8-litrowy silnik twin-turbo z modelu 570S, z taką samą mocą i momentem obrotowym. Ponieważ kabriolet ważył zaledwie 46 kg (101,4 lbs) więcej niż coupe, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (0-62 mph) był taki sam.

Nowy McLaren 570S Spider łączy wyjątkową dynamikę i wyrafinowanie modelu 570S Coupé z dodatkową ekscytacją jazdy na świeżym powietrzu. Ręcznie składany w Woking w Anglii, 570S Spider to najłatwiejszy do zdobycia McLaren Spider w historii, który po raz pierwszy wprowadza cechy supersamochodu, takie jak konstrukcja z włókna węglowego, układ silnika umieszczony z tyłu oraz ekstremalną wydajność do segmentu luksusowych kabrioletów sportowych.

Dwuosobowy, tylnonapędowy 570S Spider to trzeci wariant nadwozia w portfolio McLaren Sports Series, obok Coupé i GT. W porównaniu do Coupé, 570S Spider ma zgrabnie zintegrowany, składany hardtop, który po obniżeniu zapewnia jeszcze bardziej wciągające i ekscytujące doznania z jazdy. Dwuczęściowy dach – który został zaprojektowany z wykorzystaniem technologii sprawdzonej w modelach McLaren 650S i 675LT Spider – wykonany jest z lekkich paneli kompozytowych i tworzy elegancki, sportowy wygląd zarówno w pozycji podniesionej, jak i obniżonej.

Co najważniejsze, nie ma kompromisów w zakresie wydajności w porównaniu z 570S Coupé, Spider zachowuje ten sam elektryzujący zryw, doskonałość dynamiczną i imponujący poziom wyrafinowania. Włókno węglowe MonoCell II, które stanowi fundament wszystkich samochodów serii Sports, nie traci na wytrzymałości ani sztywności w wersji kabrioletu i nie wymaga dodatkowych działań strukturalnych. Dzięki temu inżynierowie McLarena mogli zaprojektować i rozwinąć 570S Spider bez obaw, które mogą być istotnym problemem w przypadku konstrukcji stalowych lub aluminiowych.

„McLaren 570S Spider to najłatwiejszy do zdobycia McLaren Spider do tej pory, który dodaje kolejną nową jakość do rodziny McLaren Sports Series. To kabriolet bez kompromisów; jego silnik umieszczony z tyłu oraz włókno węglowe MonoCell II gwarantują tę samą emocjonującą dynamikę oraz wyjątkowe zaangażowanie kierowcy, jakie można poczuć w modelu 570S Coupé, ale z dodatkową atrakcją składane hardtopu, który dostarcza większych wrażeń z jazdy bez dachu.”
Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive

Działający elektrycznie z miejsca kierowcy za pomocą jednego prostego przycisku, dach składa się bez wysiłku, chowając się pod pięknie wykonanym pokryciem, które automatycznie podnosi się, aby pomieścić opuszczone panele i powraca do pozycji zamkniętej z pomocą technologii miękkiego zamykania. Dach można otworzyć lub zamknąć w zaledwie 15 sekund, przy prędkości do 40 km/h (25 mph).

Przezroczysty deflektor wiatru może być elektrycznie podnoszony lub opuszczany za naciśnięciem przycisku, co zapewnia dodatkową wszechstronność przy podniesionym lub opuszczonym dachu. Deflektor zmniejsza podmuchy wiatru, gdy dach jest opuszczony i, jeśli to pożądane, może być obniżony, gdy dach jest podniesiony, aby umożliwić dodatkowy dźwięk i świeże powietrze do wnętrza. Właściciele, którzy chcą cieszyć się jeszcze bardziej charakterystycznym dźwiękiem wydechu nowego Spidery, mogą wybrać opcjonalny system sportowy, który posiada ESG prowadzące dźwięk wydechu do kabiny, poprzez obszar pod pokryciem.

Składany hardtop został zaprojektowany tak, aby wytrzymać najtrudniejsze warunki i jest znacznie bardziej odporny na warunki atmosferyczne oraz blaknięcie niż tkanina, a jednocześnie jego mechanizm dodaje jedynie 46 kg do wagi Spidery; to jest jedyna różnica w wadze między nowym kabrioletem a 570S Coupé.

Wydajność supersamochodu

Połączenie lekkiej konstrukcji z włókna węglowego i niezwykle mocnego silnika V8 McLaren o pojemności 3,8 litra z podwójną turbosprężarką oznacza, że nowy 570S Spider jest zarówno mocniejszy, jak i lżejszy od porównywalnych kabrioletów, osiągając imponujący stosunek mocy do wagi 419 PS na tonę (najlżejsza waga sucha).

Umieszczony za kierowcą silnik McLaren M838TE z podwójną turbosprężarką generuje 570 PS przy 7500 obr/min i moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 5000 do 6500 obr/min. W połączeniu z szybką, ale gładką siedmiobiegową skrzynią biegów z płynnym przełączaniem, oferującą technologię Launch Control, efektem jest luksusowy sportowy kabriolet z przyspieszeniem do 100 km/h (62 mph) w 3,2 sekundy oraz do 200 km/h (124 mph) w zaledwie 9,6 sekundy.

Maksymalna prędkość wynosi 328 km/h (204 mph) z dachem w pozycji zamkniętej – identycznie jak w 570S Coupé – a nawet przy opuszczonym dachu nowy Spider osiąga prędkość 315 km/h (196 mph). Uzupełnieniem tej ekstremalnej wydajności jest system start-stop, który przyczynia się do ogólnej efektywności; 570S Spider osiąga oficjalne zużycie paliwa wynoszące 10,7 litra/100 km (26,6 mpg) w cyklu NEDC i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 249 g/km.

Wyjątkowa kontrola nad nadwoziem

Nowy Spider McLarena wykorzystuje zawieszenie w stylu wyścigowym z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu, z stalowymi sprężynami, podwójnymi zaworami adaptacyjnymi i stabilizatorami, które są skalibrowane do tych samych rygorystycznych specyfikacji co 570S Coupé. Kontrola nad nadwoziem jest doskonała, a całe doświadczenie jazdy jest niezwykle czyste i satysfakcjonujące, zachowując jednocześnie imponujący komfort. Dostęp do Active Dynamics Panel dodaje kolejny poziom indywidualnych wyborów, pozwalając kierowcy wybierać spośród trybów Normal, Sport lub Track, dla progresywnie bardziej miękkiego lub twardszego zawieszenia. Ta wszechstronność zapewnia, że Spider sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i na torze wyścigowym.

W standardzie znajduje się elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, hamulce ceramiczne węglowe oraz opony Pirelli P ZERO™ CORSA, a najnowsze oprogramowanie podwozia zarówno zwiększa doświadczenie jazdy, jak i poprawia bezpieczeństwo. Opracowany pierwotnie dla Formuły 1™, system Brake Steer wspomaga pokonywanie zakrętów i zmniejsza podsterowność, subtelnie stosując siłę hamowania na wewnętrznym tylnym kole, gdy kierowca wchodzi w zakręt. Skontrolowana przez McLaren kontrola trakcji zapewnia precyzyjną kontrolę w ekstremalnych sytuacjach, podczas gdy system ESC (Electronic Stability Control) zawiera tryb „Dynamic”, z ograniczoną interwencją i zwiększoną „driftowalnością”, pozwalając kierowcom cieszyć się dynamicznym potencjałem 570S Spider z pewnością siebie.

Indywidualny design

Oszałamiający design nadwozia wzbogacony jest o tylny spojler, wykończony w ciemnym odcieniu Palladium grey (dostępne za dodatkową opłatą wykończenie z widocznego włókna węglowego) i o 12 mm wyższy niż tylny spojler 570S Coupé. Wyższy spojler zapewnia dodatkowy docisk, aby zrównoważyć zmiany aerodynamiczne wynikające z różnego projektu górnej tylnej części nadwozia Spidery, zapewniając wyjątkową równowagę aerodynamiczną, która jest równa Coupé.

Zaprojektowane wokół idealnej pozycji siedzącej, która stawia kierowcę w centrum akcji, wyrafinowane wnętrze łączy wyjątkowe rzemiosło, jakość i nowoczesne technologie; ręcznie szyta skóra na siedzeniach, obudowach drzwi, desce rozdzielczej i konsoli centralnej znajduje się obok 10-calowego wyświetlacza TFT oraz centralnie umieszczonego 7-calowego ekranu dotykowego IRIS, za pomocą którego sterowane są funkcje klimatyzacji i rozrywki.

Klienci mogą wybierać między standardowymi fotelami elektrycznymi z regulacją w sześciu kierunkach, a opcjonalnymi fotelami z regulacją w ośmiu kierunkach z pamięcią, przy czym dostępne są luksusowe wykończenia z Nappa lub sportowe wykończenia Alcantara® za dodatkową opłatą. Dostępne są także sportowe fotele z włókna węglowego, takie same jak te w modelu McLaren P1™.

Trzy nowe kolory nadwozia celebrują wprowadzenie Spidery, z Curacao Blue, Vega Blue i Sicilian Yellow dołączając do istniejącej palety Sports Series, oferując klientom Spidery wybór spośród 20 kolorów. Nowe odcienie dramatycznie podkreślają złożone formy aluminiowego nadwozia oraz unikalne w swojej klasie drzwi dihedralne, szczególnie w połączeniu z opcjonalnym wykończeniem w ciemnym odcieniu Palladium grey na dachu, słupkach przednich i tylnych wzmocnieniach.

Całkowicie nowe, lekkie koła odlewane na 10 szprychach (19 cali z przodu, 20 cali z tyłu) zostały stworzone jako opcja dla nowego 570S Spider. W celu dalszej różnicacji dostępny jest również nowy kolor zacisków hamulcowych, Liquid Black.

Można już zamawiać w ponad 80 punktach sprzedaży McLaren na całym świecie, każdy egzemplarz 570S Spider jest ręcznie składany w Centrum Produkcyjnym McLaren w Woking w Anglii.

Nowy McLaren 570S Spider zadebiutuje publicznie 29 czerwca na Festiwalu Prędkości w Goodwood w West Sussex w Wielkiej Brytanii, a pierwsze samochody mają być dostarczane klientom w sierpniu.

Koniec

Uwagi dla redakcji:

Wybór zdjęć w wysokiej rozdzielczości towarzyszących temu komunikatowi prasowemu dostępny jest do pobrania ze strony medialnej McLaren Automotive – cars.mclaren.press

McLaren 570S Spider

Specyfikacja techniczna

Konfiguracja silnika

Silnik M838TE, 3,8 litra V8 z podwójną turbosprężarką, 3,799 cm³

Układ napędowy

Długościnny silnik umieszczony z tyłu, RWD

Moc PS (bhp/kW @ obr/min)

570 (562/419) przy 7,500

Moment obrotowy Nm (lbs ft) @ obr/min

600 (443) przy 5,000-6,500

Skrzynia biegów

7-biegowa skrzynia biegów z płynnym przełączaniem (SSG)

Zawieszenie

Niezależne adaptacyjne amortyzatory, podwójne wahacze z trybami Normal, Sport i Track

Kierownica

Elektrohydrauliczna; wspomaganie

Hamulce

Hamulce ceramiczne węglowe (F: 394 mm R: 380 mm) z aluminiowymi zaciskami hamulcowymi (przednie 6-tłokowe; tylne 4-tłokowe)

Koła (cale)

Przód: 8J x 19; Tył: 10J x 20

Opony

F: 225/35 R19 R: 285/35 R20

Długość, mm (cale)

4,530 (178.3)

Rozstaw osi, mm (cale)

2,670 (105)

Wysokość, mm (cale)

1,202 (47.3)

Szerokość, z lusterkami, mm (cale)

2,095 (82.5)

Szerokość, lusterka złożone, mm (cale)

2,045 (80.5)

Szerokość, bez lusterek, mm (cale)

1,930 (76)

Rozstaw (do centrum kontaktu), mm (cale)

Przód: 1,673 (65.9); Tył: 1,618 (63.7)

Najlżejsza waga sucha, kg (lbs)

1,359 (2,895)

Waga DIN (kg (lbs) [płyny + 90% paliwa]

1,498 (3,302.5)

Pojemność bagażnika (litry)

Przód: 150 l; Tonneau: 52 l

Dane wydajności*

PRZYSPIESZENIE

0 -60 mph

3.1 sekundy

0-100 km/h (0-62 mph)

3.2 sekundy

0-200 km/h (0-124 mph)

9.6 sekundy

0-400 m / ¼ mili

11.0 sekundy

Maksymalna prędkość (z dachem podniesionym/opuszczonym)

328 km/h (204 mph)/ 315 km/h (196 mph)

Hamowanie 200 – 0 km/h (124 mph – 0)

5.3 sekundy/130 metrów

Hamowanie 100 – 0 km/h (62 mph – 0)

3.2 sekundy/32 metrów

WYDAJNOŚĆ

Emisja CO2 [NEDC]

249 g/km

Zużycie paliwa – (EU l/100 km/UK MPG)

Połączenie

Miejski

Pozamiejski

10.7 l /100 km (26.4 mpg**)

17.2 l /100 km (16.6 mpg**)

7.4 l /100 km (38.4 mpg**)

3.8 V8 7AT (570 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc419.2 Kw @ 7500 Rpm
570 Hp @ 7500 Rpm
562 Bhp @ 7500 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 5000-6500 Rpm
600 Nm @ 5000-6500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna204 Mph (328 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Ssg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/35 R19 || 285/35 R20
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość80.5 In (2045 Mm)
Wysokość47.3 In (1201 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/63.7 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Masa własna3303 Lbs (1498 Kg)
Spalanie miasto13.7 Mpg Us (17.2 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.