McLaren rozszerzył swoją rodzinę LT o wysoko wydajny model McLaren 600 LT, szybszą wersję podstawowego McLarena 570s. Nazwa „LT” oznacza „Long Tail” i została zainspirowana modelem McLaren F1 Long Tail.
Najbardziej wydajny samochód McLarena w tamtym czasie, McLaren 600LT, był lżejszy o 96 kg i miał o 30 koni mechanicznych więcej pod maską w porównaniu do modelu 570s, uzyskując łącznie 592 hp dzięki potężnemu silnikowi V8 o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem.
McLaren przywiązał ogromną wagę do detali podczas budowy modelu 600LT i rozpoczął od kluczyka, który miał nietypowy kształt oraz innowacyjny przycisk do otwierania bagażnika. Zamiast szukać przycisku do otwierania bagażnika, kierowcy musieli jedynie położyć palec na przedniej powierzchni kluczyka i poczuć dwa małe wypustki. Pod względem designu te wypustki przedstawiały koła narysowanego samochodu.
Od zewnątrz drzwi modelu 600LT przyciągały uwagę, wyglądając bardziej jak dwa poziomy drzwi z wlotem powietrza między nimi. Drzwi w stylu nożycowym miały ukryte „uchwyty” pod górną warstwą drzwi. Od wewnątrz, elektryczne drzwi otwierały się po naciśnięciu uchwytu. Na wypadek, gdyby akumulator samochodu się rozładował, 600LT został wyposażony w manualny system zwolnienia drzwi.
Wnętrze kabiny wyposażone było w chwycące fotele kubełkowe z włókna węglowego, które były ręcznie regulowane. Fotele elektryczne nie były dostępne, ponieważ główny nacisk położono na oszczędność wagi. Związane z oszczędnością wagi było także dość „niedokończone” gołe wnętrze z włókna węglowego pod dywanikami samochodowymi.
Miejsca do przechowywania były ograniczone, jednak McLaren zastosował kilka trików, aby zapewnić miejsce na telefon lub kawę. Pod deską rozdzielczą znajdował się uchwyt na kubek, siatka do przechowywania pomiędzy oparciami oraz jedna u stóp pasażera.
Przechodząc do konsoli centralnej, McLaren 600LT nie miał klasycznej dźwigni zmiany biegów, ale przyciski do ich wyboru. Dzięki konsoli centralnej kierowca mógł wybrać preferowany tryb jazdy, przełączając między N, S i T, czyli Normal, Sport i Track. Po wybraniu trybu jazdy Track, projekt wskaźników zmieniał się na bardziej sportowy.
McLaren 600LT oznacza początek nowego rozdziału w historii McLaren 'Longtail’ (LT) i jednocześnie wyznacza nowy standard w kategorii samochodów sportowych jako najszybszy, najmocniejszy i najbardziej skoncentrowany na torze – a jednocześnie dopuszczony do ruchu drogowego – model w serii Sports Series stworzony przez McLaren.
„McLaren 600LT to dopiero czwarty 'Longtail’ McLaren od ponad dwóch dekad. McLaren F1 GTR 'Longtail’, który zapoczątkował tę linię, był jednym z najczystszych samochodów wyścigowych w historii nowoczesnego motorsportu. Model 675LT przywrócił szanowaną nazwę, tworząc najczystsze wyrażenie czystej przyjemności z jazdy, którą reprezentują wszystkie samochody McLaren. Teraz rozszerzamy naszą wyjątkową rodzinę LT – aczkolwiek w ograniczonej liczbie – i ponownie prezentujemy etos optymalnej aerodynamiki, zwiększonej mocy, zmniejszonej wagi, dynamicznych osiągów na torze i lepszego zaangażowania kierowcy, które są znakami rozpoznawczymi 'Longtail’ McLarena.” Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive
Inspirowany renomowanym McLaren 675LT oraz jego kultowym wyścigowym poprzednikiem, McLaren 600LT został stworzony, aby doskonale radzić sobie zarówno na drogach, jak i na torach wyścigowych. Nowa odsłona rodziny LT ma wszystkie fizyczne cechy prawdziwego McLaren 'Longtail’, w tym sylwetkę wydłużoną o 74 mm; ma także przedni splitter, tylny dyfuzor i stałe tylne skrzydło. W sumie ponad 23% części (pod względem liczby) jest różnych w standardowym McLaren 600LT w porównaniu do McLaren 570S Coupé.
Ekstremalne działania mające na celu zmniejszenie wagi były kluczowe w programie McLaren 600LT od samego początku, przybywając do celu, jakim była redukcja masy o 96 kg w porównaniu do wagi DIN 570S Coupé. Zbudowany z wykorzystaniem lekkiej włóknowej monokokowej konstrukcji, za którą McLaren jest znany, 600LT korzysta również z nowego nadwozia z włókna węglowego, które zmniejsza wagę samochodu oraz optymalizuje osiągi aerodynamiczne. Unikalne rury wydechowe umiejscowione na górze zapewniają, że nowy model LT ma wyraźny wygląd, który czyni go czymś wyjątkowym, a także oferują znaczną oszczędność wagi oraz niesamowite wrażenia dźwiękowe.
Minimalistyczne, skoncentrowane na torze wnętrze wyposażone jest w fotele wyścigowe z włókna węglowego, które po raz pierwszy pojawiły się w McLaren P1™, a materiał wykończeniowy z lekkiego Alcantary® jest szeroko stosowany. Super-lekkie fotele z włókna węglowego opracowane dla McLaren Senna są dostępne zamiast standardowych, jeśli klienci szukają dalszych oszczędności wagi, a McLaren Special Operations (MSO) oferuje szereg funkcji, w tym dach i boczne listwy z włókna węglowego oraz wentylowane przednie błotniki z włókna węglowego. Z każdą opcją lekką zamontowaną, najniższa waga na sucho nowego McLaren 600LT wynosi zaledwie 1,247 kg.
Aby zapewnić ekstremalne osiągi odpowiednie dla LT, McLaren 600LT napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym doładowaniem, który korzysta z ulepszonego systemu chłodzenia oraz zmniejszonego ciśnienia w układzie wydechowym, który jest nawet krótszy i bardziej ekstremalny niż w McLaren Senna. Maksymalna moc wynosi 600 PS (592 bhp), maksymalny moment obrotowy to 620 Nm (457 lb ft), a stosunek mocy do wagi McLaren 600LT przy najniższej wadze na sucho wynosi oszałamiające 481 PS/tonę.
Esencją McLaren 'Longtail’ jest coś więcej niż tylko jego fizyczna sylwetka, a także coś więcej niż zmniejszona waga i zwiększona moc; absolutnym celem McLaren 600LT jest zaangażować i ekscytować kierowców na najwyższy możliwy poziom. W tym celu nowy model wyposażony jest w zawieszenie podwójne wahaczowe ze stopu aluminium oraz lekki system hamulcowy z drugiej generacji McLaren Super Series; dostosowane, skoncentrowane na torze opony Pirelli P Zero™ Trofeo R; szybsze działanie układu kierowniczego; bardziej wyraźną reakcję na pedały gazu i hamulca; znacznie sztywniejsze mocowania silnika oraz wydechy praktycznie zamontowane za ramieniem kierowcy, aby przenieść niesamowity dźwięk jednostki napędowej do kabiny.
Nowe nadwozie z włókna węglowego i duży dyfuzor tylny zapewniają znacznie zwiększoną siłę docisku, aby jeszcze bardziej wzbogacić dynamiczne doznania z jazdy 600LT, zwłaszcza na torze. Kierowca jest zachęcany przez głębokie i niezwykle czyste połączenie z samochodem, aby w pełni wykorzystać optymalną aerodynamikę, zmniejszoną wagę, zwiększoną moc i dynamię skoncentrowaną na torze. Wyższy poziom doskonałości i zaangażowania to etos leżący u podstaw McLaren 600LT, tak jak miało to miejsce w modelach McLaren 675LT i McLaren F1 GTR 'Longtail’ przed nimi.
Dramatyczna wersja 'Longtail’ McLaren F1 GTR zadebiutowała podczas sezonu 1997, a charakterystyczna wydłużona sylwetka nadała jej teraz ikoniczną nazwę. Zbudowano tylko dziewięć egzemplarzy oraz prototyp rozwojowy. Oprócz wydłużonego nadwozia, które zmniejsza opory i zwiększa siłę docisku, dokonano dalszych udoskonaleń pod rozciągniętą skórą, w tym w pełni regulowanego zawieszenia i sekwencyjnej skrzyni biegów.
Optymalizowany poprzez rozległe działania mające na celu oszczędność wagi, McLaren F1 GTR 'Longtail’ był o więcej niż 100 kg lżejszy od już lekkiego McLaren F1 GTR, który zdobył zwycięstwo w 24 godzinach Le Mans, i stał się jednym z najbardziej znakomitych samochodów wyścigowych GT swojego czasu. McLaren F1 GTR 'Longtail’ wygrał pięć z 11 wyścigów w 1997 roku w FIA GT Championship i zajął pierwsze i drugie miejsce w klasie GT1 podczas 24 godzin Le Mans. Najbliższa konkurencja była prawie 30 okrążeń z tyłu.
McLaren Automotive ożywił legendarną nazwę 'Longtail’ na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku, prezentując model 675LT Coupé. Waga została zminimalizowana, a aerodynamika zoptymalizowana, równolegle zwiększając moc i zaangażowanie kierowcy. Skoncentrowane na torze osiągi były wyraźnie widoczne, a dostępna była tylko ograniczona liczba egzemplarzy. W duchu swojego poprzednika 'Longtail’ i cech inherentnych samochodu noszącego oznaczenie LT, 675LT Coupé uznano w momencie wprowadzenia za najczystszy i najbardziej angażujący seryjny super samochód McLaren do tej pory.
W odpowiedzi na popyt klientów, po szybkim wyprzedaniu produkcji Coupé, McLaren stworzył McLaren 675LT Spider. Najbardziej skoncentrowany, najszybszy i najbardziej ekscytujący model bez dachu, który kiedykolwiek nosił markę McLaren, wszystkie 500 egzemplarzy sprzedano w ciągu dwóch tygodni.
Liczba nowych McLaren LT również będzie ściśle ograniczona. Produkcja McLaren 600LT Coupé rozpocznie się w październiku 2018 roku i potrwa około 12 miesięcy, a terminy produkcji będą zaplanowane wokół istniejących modeli Sports i Super Series, a także wyprzedanego modelu Senna, Senna GTR oraz BP23. Specjalistyczne panele nadwozia z włókna węglowego 600LT zapewnią również, że będzie on znacznie rzadszy niż jego bracia z serii Sports.