MCLAREN 620R 2019-Present

MCLAREN 620R 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN 620R 2019-Present

McLaren 620R będzie wyprodukowany w bardzo ograniczonej edycji zaledwie 350 sztuk. To w zasadzie drogowa wersja wyścigowego modelu McLaren 570S GT4, który odniósł najwięcej zwycięstw we wszystkich mistrzostwach, w których brał udział od momentu swojego debiutu w 2017 roku. Po licznych prośbach od klientów o homologowaną wersję modelu GT4 na drogę, McLaren postanowił stworzyć specjalną edycję sportowego samochodu, która nie tylko nawiązuje do dawnych czasów zasady „wygrywaj w niedzielę, sprzedawaj w poniedziałek”, ale także oferuje zwinność niedostępną w standardowym modelu 570S.

Model 620R bezpośrednio pochodzi z wyścigowego McLaren 570S GT4, z którym dzieli dość wysoki poziom wspólnych elementów. Oba samochody mają tę samą ramę Monocell II wykonaną z włókna węglowego, dzięki czemu 620R ma suchą wagę zaledwie 1,282 kg. Regulowane elementy aerodynamiczne, wyścigowe zawieszenie oraz kalibracja zespołu napędowego są również niemal identyczne w obu modelach. Główna różnica leży w mocy zespołu napędowego, co sprawia, że 620R jest najsilniejszym modelem w gamie Sports Series McLarena do tej pory. Bez regulacji wyścigowych, silnik M838TE o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem generuje 620 koni mechanicznych i 620 Nm momentu obrotowego, co pozwala modelowi z napędem na tylne koła przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 2.9 sekundy oraz od 0 do 200 km/h (124 mph) w oszałamiające 8.1 sekundy.

 McLaren ogłasza model 620R, pierwszy samochód w swojej klasie, który oferuje prawdziwe osiągi wyścigowe w pełni legalnym pojeździe drogowym. Limitowana edycja coupé – powstanie tylko 350 egzemplarzy – rozwija specyfikację wyścigową modelu McLaren 570S GT4, dostarczając doświadczenie rodem z toru zarówno na torze, jak i na drodze.

„McLaren 570S GT4 to najwyższej klasy samochód wyścigowy GT, który od swojego debiutu w 2017 roku wygrywał wyścigi we wszystkich mistrzostwach, w których brał udział, przyciągając coraz większą liczbę klientów z zespołów wyścigowych. W odpowiedzi na liczne prośby klientów, homologowaliśmy ten wiodący w swojej klasie pakiet do użytku drogowego w nowym McLarenie 620R, limitowanej edycji, super lekkiego coupé o mocy 620 KM, który jest doskonałym wyborem dla entuzjasty poszukującego autentycznego doświadczenia wyścigowego – z wydajnością na miarę – zarówno na torze, jak i na drodze.” Mike Flewitt, Dyrektor Generalny McLaren Automotive.

McLaren odniósł znaczący sukces w wyścigach GT z zespołami Customer Racing, a w ostatnich sezonach model 570S GT4 był kluczowym elementem w budowaniu tego rekordu sukcesów. Od debiutu w 2017 roku samochód stał się najskuteczniejszym samochodem wyścigowym GT stworzonym przez McLaren, zdobywając więcej zwycięstw i miejsc na podium niż jakikolwiek inny do tej pory; w 2019 roku model 570S GT4 brał udział w mistrzostwach na czterech kontynentach. Teraz, jako ostateczny model w serii McLaren Sports, skoncentrowany na torze, McLaren 620R – samochód, który będzie zarówno rzadki, jak i kolekcjonerski, dzięki ściśle ograniczonej produkcji – celebruje osiągnięcia modelu 570S GT4.

McLaren 620R to unikalna propozycja, oferująca czyste doświadczenie sportów motorowych w drogowym pojeździe z autentycznością: wygląda jak samochód wyścigowy, prowadzi się jak samochód wyścigowy, osiąga wyniki jak samochód wyścigowy i daje uczucie jazdy jak samochód wyścigowy. Rezultat to płynne przejście z toru na drogę – i odwrotnie. Ekskluzywny i ekstremalny w równym stopniu, McLaren 620R zachowuje DNA w pełni homologowanego samochodu torowego, a jednocześnie jest wolny od ograniczeń nałożonych przez przepisy wyścigowe.

Wysoki poziom wspólności z samochodem wyścigowym 570S GT4 był kluczowy dla rozwoju 620R od samego początku. Oba modele mają tę samą, jednoczęściową ramę Monocell II z włókna węglowego, która stanowi podstawę dla wytrzymałości i niskiej masy pojazdu, przy oczekiwanej najszybszej masie suchej wynoszącej 1 282 kg. Ta rdzeń z włókna węglowego – charakterystyczna cecha McLarena, obecna w różnych formach w każdym modelu w ofercie firmy – podtrzymuje również dynamiczną precyzję i stabilność, za które McLareny są znane. Te cechy zostały wzmocnione w modelu 620R poprzez zastosowanie regulowanych elementów aerodynamicznych z GT4, komponentów zawieszenia wywodzących się z wyścigów oraz dostosowania układu napędowego, aby zwiększyć moc i osiągi.

McLaren 620R dysponuje tym samym silnikiem V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem M838TE, co model GT4, ale z znaczną różnicą w mocy; wolność od regulacji wyścigowych pozwoliła na przestrojenie jednostki ECU silnika oraz zarządzania turbosprężarką, osiągając moc 620 KM (610 bhp), co czyni go najsilniejszym modelem serii Sports do tej pory. Silnik generuje także moment obrotowy wynoszący 620 Nm (457 lb ft), a mimo że czasy okrążeń są ważniejsze niż sama maksymalna prędkość, łączne osiągi pozwalają na uzyskanie wzorcowych wyników 0-100 km/h (62 mph) w 2,9 sekundy i 0-200 km/h (124 mph) w 8,1 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 322 km/h (200 mph).

Zastosowanie sztywniejszych mocowań układu napędowego redukuje siły przenoszone na układ napędowy podczas przyspieszania, minimalizując wpływ bezwładności przy dużym obciążeniu, podczas gdy 7-biegowa skrzynia biegów Seamless Shift Gearbox (SSG) zapewnia super szybkie zmiany biegów, a w modelu Track wspomagana jest przez technologię Inertia Push McLarena, która przekształca zgromadzoną energię koła zamachowego w chwilowy zastrzyk momentu przy zmianie biegów. Dla dodatkowego dramatyzmu na drodze kierowca może wybrać tryb Sport i usłyszeć 'trzask’ przy zmianie biegów, spowodowany chwilowym przerwaniem zapłonu.

Zastosowanie regulowanych ręcznie dwukierunkowych amortyzatorów wyścigowych GT4, które oferują 32 stopnie regulacji na każdym kole, pozwala kierowcy dostosować stawy kompresji i odbicia do swojego stylu jazdy i warunków torowych, co dodatkowo podnosi osiągi modelu 620R. Amortyzatory te również pomagają w obniżeniu wagi, będąc o ponad 6 kg lżejszymi od standardowych jednostek serii Sports.

Zawieszenie, które posiada lekkie wahacze i kolumny wykonane z aluminium oraz sztywniejsze stabilizatory i sprężyny niż te w standardowym modelu serii Sports, zostało dodatkowo wzmocnione przez zamianę gumowych mocowań górnych na solidne stalowe, co poprawia kontrolę i feedback w kierowaniu, znacznie powyżej wysokich standardów, jakie są oferowane we wszystkich samochodach McLaren.

Siła hamowania pochodzi z najnowszego lekkiego systemu hamulcowego McLarena, który w torowym ustawieniu nowego modelu 620R składa się z hamulców z węglowo-ceramicznymi tarczami (390 mm z przodu, 380 mm z tyłu) oraz kutych aluminiowych zacisków hamulcowych, z poprawioną reakcją pedału, modułowością i odpornością na blaknięcie nawet po wielokrotnych okrążeniach na torze.

Wydajność hamulców jest również niezwykle imponująca na drodze, gdzie McLaren 620R standardowo wyposażony jest w półslickowe opony Pirelli P Zero Trofeo R, ale kierowcy, którzy wymienią na opcjonalne, pełnoslickowe opony wyścigowe po przyjeździe na tor, doświadczą zupełnie nowego poziomu hamowania. Opony slick zostały specjalnie opracowane dla McLarena przez zespół Motorsport firmy Pirelli i są zoptymalizowane, aby uzupełniać hamulce sportowe i zawieszenie wywodzące się z wyścigów modelu 620R. Oferują one strefę kontaktu o 8% większą niż opony drogowe, zwiększając siły G w poziomie i umożliwiając szybsze czasy okrążeń.

To pierwszy raz, kiedy samochód drogowy z przednimi kołami 19-calowymi i tylnymi 20-calowymi został zaprojektowany tak, aby mógł korzystać z opon slick bez potrzeby dodatkowych regulacji mechanicznych. Oznacza to, że jeśli warunki atmosferyczne na to pozwalają, właściciele mogą po przybyciu na tor założyć drugi zestaw kół lub zmienić opony i od razu wjechać na tor bez dalszej zwłoki.

Wysoki poziom przyczepności mechanicznej jest istotną częścią dziedzictwa wyścigowego 620R, jednak to wydajność aerodynamiczna pojazdu podnosi go do rangi drogowego wyścigowego modelu GT4. Regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego jest tym samym elementem, który znajdziemy w modelu 570S GT4. Podniesione na 32 cm (12,5 cali) w czystszy strumień powietrza nad pojazdem, aby zwiększyć docisk przy minimalnym oporze, skrzydło jest legalne na drodze dzięki nowo włączonemu trzeciemu światłu hamowania. Klienci otrzymają swoje samochody z ustalonym skrzydłem na najmniej agresywnej z trzech dostępnych kątów, optymalizując równowagę przód/tył do jazdy drogowej. Bardziej agresywne kąty – które mogą być ustawione przez dealera McLaren – zwiększają docisk z tyłu jeszcze bardziej, przyczyniając się do maksymalnej wartości 185 kg (408 lbs) i pozwalając na szybsze okrążenia na torze.

Choć tylne skrzydło dosłownie wyróżnia się jako oczywisty element odróżniający model McLaren 620R, nie jest to jedyny element zaadoptowany z agresywnej specyfikacji torowej GT4, aby spełnić standardy homologacyjne dla dróg. Przedni zderzak, splitter i maska zostały przeprojektowane – splitter zachowuje wyraźne skrzydełka aerodynamiczne oraz wycięcie – podczas gdy maska z włókna węglowego posiada podwójne otwory, które pomagają w docisku i poprawiają przepływ powietrza nad górną częścią samochodu. Docisk z przodu pojazdu zostaje dodatkowo zwiększony przez skrzydła nurkujące, które tworzą wiry niskociśnieniowego powietrza na poziomie toru, przyspieszając przepływ powietrza wzdłuż boków samochodu oraz znacznie poprawiając chłodzenie hamulców. Skrzydła nurkujące przyczyniają się do 30 kg (66 lbs) docisku w ramach pełnego pakietu aerodynamicznego, który dostarcza 65 kg (143 lbs) siły docisku.

Wydajność, odczucie, feedback oraz cechy prowadzenia modelu 620R nie pozostawią wątpliwości, że jest to samochód wyścigowy w sercu, ale istnieją też inne oczywiste wskazówki, które są widoczne jeszcze przed uruchomieniem silnika. Wnętrze od razu wyróżnia się inspirowanym torami wyglądem – każdy kierowca wyścigowy GT4 poczuje się od razu jak w domu. Jak w każdym poważnym samochodzie torowym, chodzi tak samo o to, co zostało usunięte, jak i to, co zostało dodane – 620R nie ma dywaników ani schowka. Klimatyzacja, nawigacja IRIS i system audio również nie znajdują się w standardowej specyfikacji, choć wszystkie mogą być wybrane bez dodatkowych kosztów. Dostępny jest również lekki, ulepszony system audio Bowers & Wilkins jako opcja za dopłatą.

Kierowca i pasażer są mocowani w superlekki carbonowy fotel wyścigowy za pomocą sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa, które są standardowym wyposażeniem. Kluczowe 'punkty kontaktowe toru’ obejmują czerwoną oznakowanie godziny 12 na kierownicy i paski do zamykania drzwi, które pomagają w ich zamknięciu, gdy kierowca jest unieruchomiony przez pasy. Strukturalne elementy z włókna węglowego, takie jak wydłużone łopatki do zmiany biegów, ramiona kierownicy i konsola środkowa, wzmacniają poczucie przebywania w kabinie samochodu wyścigowego.

Standardowo w systemie znajduje się McLaren Track Telemetry (MTT), wyświetlany na centralnie umieszczonym 7-calowym ekranie dotykowym. Jeśli klienci zdecydują się na opcjonalny pakiet MSO Roof Scoop Upgrade, który zawiera wyróżniający się wlot powietrza po raz pierwszy zaprezentowany w Sports Series podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w 2018 roku, system MTT może zostać zaktualizowany o system z trzema kamerami, który również dostępny jest jako oddzielna opcja.

Każdy McLaren 620R wyposażony jest w tabliczkę dedykacyjną na konsoli środkowej z numerem identyfikacyjnym (1 z 350; 2 z 350 itd.). Jak w każdym samochodzie drogowym McLarena, każdy 620R może być skonfigurowany na indywidualny sposób. Pojedyncze elementy, na przykład kolor zacisków hamulcowych, mogą być wybrane jako specyfikacja solus; alternatywnie, klienci mogą wybrać pakiety modernizacyjne, takie jak Gloss Finish Visual Carbon Fibre Exterior Pack, które nadają charakteru wszystkim od bocznych wlotów powietrza po obudowy lusterka. McLaren Special Operations (MSO) oferuje dodatkowe opcje personalizacji, w tym szereg opcji zewnętrznych MSO Defined, które obejmują tytanowy układ wydechowy SuperSports z wykończeniem Nano Black i opcje wnętrza MSO Defined, które dają wybór koloru pasów.

Wszystkie trzy kolory nadwozia dostępne w standardzie w modelu McLaren 620R są inspirowane samochodami wyścigowymi GT4 – McLaren Orange (z białymi paskami), Silica White (pomarańczowymi paskami) lub Onyx Black (pomarańczowymi paskami) – i każdy może być opcjonalnie wyposażony w naklejki z numerem wyścigowym i/lub partnerów. Dalsze kolory karoserii są dostępne w palecie budowlanej MSO. Jeszcze bardziej ekskluzywna szata graficzna inspirowana McLarenem Senna GTR również jest dostępna.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.