MCLAREN 650S 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Brytyjski producent samochodów McLaren zaprezentował na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku model 650S. To supersamochód oparty na podzespołach modelu 12C, ale z większą mocą i lepszymi osiągami.

Kiedy McLaren zdecydował się na wprowadzenie supersamochodu, ich doświadczenie w wyścigach było kluczowe. Zaprojektowali aerodynamiczny pojazd, a ostateczny efekt był atrakcyjny. Jednak 12C nie miało agresywnego wyglądu, który sugerowałby, że może konkurować z Ferrari. Model 650S miał to zmienić.

Na zewnątrz, reflektory w stylu boomeranga i wloty powietrza na bokach przypominały kły dzikiego zwierzęcia. Boczny wlot powietrza dla silnika umieszczonego z tyłu został wydłużony w kierunku drzwi. Jak można się było spodziewać, brytyjski producent nie chciał korzystać z drzwi w stylu Lamborghini. Już mieli swój styl McLaren F1 i to właśnie wykorzystali.

W środku, model 650S próbował zaoferować komfortowy supersamochód. Pojazd, który mógłby być używany na co dzień, bez mięśniowych bólów wynikających z sztywnej konstrukcji czy zbyt ciasnego fotela. Oferował fotele sportowe oraz adaptacyjne amortyzatory. Jednak wyposażono go również we wszystkie funkcje komfortu nowoczesnego samochodu.

Agresywnie wyglądający supersamochód bez potężnego silnika nie przekona klientów. W historii motoryzacji jest wiele takich przykładów. Model 650S nie zamierzał podążać w tym kierunku i wyposażono go w nowo opracowaną jednostkę V8 z podwójnym turbodoładowaniem, która oferowała 650 KM. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów z sekwencyjną zmianą biegów, która była standardem.

McLaren Automotive powrócił na Targi Motoryzacyjne w Genewie w 2014 roku z najszybszym, najbardziej angażującym, najlepiej wyposażonym i najpiękniejszym produkcyjnym supersamochodem w swojej historii.

McLaren 650S dołącza do oferty jako dodatkowy model obok 12C oraz wyprzedanego McLaren P1™, czerpiąc doświadczenie zarówno z tych modeli, jak i pięćdziesięcioletniej rywalizacji na najwyższych poziomach motorsportu. Dostępny jako coupé z stałym dachem lub jako Spider z chowanym twardym dachem, McLaren 650S obiecuje redefiniować segment supersamochodów wysokich osiągów i został zaprojektowany oraz opracowany, aby zapewnić najwyższy poziom zaangażowania kierowcy zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym.

Oznaczenie 650S odnosi się do mocy – 650 PS (641 bhp) – unikalnego, brytyjskiego silnika V8 twin turbo McLaren M838T. 'S’ oznacza 'Sport’, podkreślając skupienie na obsłudze, przekładni, prowadzeniu i zaangażowaniu. Wyniki wydajności zostaną potwierdzone przed Targami w Genewie, ale mają być lepsze od już szybkiego modelu 12C, który pozostaje w sprzedaży.

Design inspirowany jest McLaren P1™, zapowiadając nowe rodzinne język projektowania. Przedni zderzak nadaje McLaren 650S dramatyczny, ale jednocześnie czysty wygląd i znajduje się poniżej nowych reflektorów LED, które mają podobny wygląd do McLaren P1™. Bardziej zintegrowany przedni splitter przyczynia się do zwiększenia siły docisku, zapewniając lepsze odczucie i pewność prowadzenia podczas pokonywania zakrętów, a także poprawia zwinność i balans pojazdu. Unikalne łopatki drzwiowe za przednimi kołami kierują powietrze z tylnych krawędzi przedniego splittera, dodatkowo wspomagając przyczepność przedniej osi i balans samochodu.

Aerodynamiczna wydajność McLaren 650S jest równie efektywna jak 12C, z tym samym współczynnikiem oporu powietrza, ale powietrze jest lepiej i efektywniej kierowane, gdy przepływa nad i przez funkcjonalne nadwozie. Przy prędkości 150 mph, poziomy siły docisku wzrastają o 24 procent.

Najnowszy model McLarena przyspiesza do 100 km/h (62 mph) z miejsca w zaledwie 3,0 sekundy i może osiągnąć 200 km/h (124 mph) w jedynie 8,4 sekundy. Czas przejazdu ćwierć mili (400 m) wynosi 10,5 sekundy, a maksymalna prędkość to 333 km/h (207 mph). Tego rodzaju osiągi sprawiają, że najnowszy model McLaren jest o pełną sekundę szybszy niż ikoniczny McLaren F1, osiągając 200 km/h, i o 0,6 sekundy szybciej na ćwierć mili, co podkreśla jego ukierunkowanie na osiągi. Oznacza to czas sprintu do 200 km/h krótszy o ponad pół sekundy w porównaniu do szybkiego modelu 12C.

McLaren 650S, bez kompromisów, cechuje się również efektywnością, osiągając 24,2 mpg (11,7 l/100 km) w przypadku europejskiego cyklu mieszanki i współczynnik CO2 wynoszący 275 g/km, co czyni go jednym z najefektywniejszych modeli w klasie. To dowód na dążenie McLarena do ciągłego doskonalenia i wiodącej efektywności w klasie.

'Jak zawsze w przypadku McLaren, nowy design ma uzasadnienie inżynieryjne,’ mówi dyrektor generalny McLaren Automotive, Mike Flewitt. 'Nowo zaprojektowany przedni zderzak poprawia siłę docisku i precyzję prowadzenia. Równowaga przy wysokich prędkościach jest teraz jeszcze lepsza. Reflektory LED zużywają mniej energii i mają dłuższą żywotność.

Unikalne boczne wloty powietrza za drzwiami dihedralowymi zasilają duże radiatory, które efektywnie spełniają wymagania chłodzenia kompaktowego silnika umieszczonego w środkowej części. Nowo zaprojektowane lekkie koła '650S’ z pięcioma ramionami są unikalne dla tego modelu i są wyposażone w opony Pirelli P Zero™ Corsa, oferujące zoptymalizowaną przyczepność, prowadzenie i feedback od kierowcy – dedykowane opony oznaczone 'MC1′ zostały opracowane wspólnie z McLaren 650S przez partnera technologicznego McLarena, firmę Pirelli, i oferują doskonałe osiągi zarówno w normalnych warunkach drogowych, jak i na torze.

McLaren 650S buduje na doświadczeniu zdobytym na torze oraz przełomowych technologiach stosowanych w innych modelach McLaren. Aktywna aerodynamika, obecna zarówno w 12C, jak i McLaren P1™, została dalej rozwinięta i dopracowana, aby zapewnić ostateczne osiągi i zdolności McLaren 650S. McLaren Airbrake, początkowo stosowany w 12C i 12C Spider, zaprojektowany w celu optymalizacji poziomu siły docisku z tyłu pojazdu, teraz działa z większym poziomem funkcjonalności, zapewniając zwiększoną stabilność. Nowo opracowany system sprawia, że Airbrake uruchamia się za każdym razem, gdy samochód wykryje, że dodatkowa siła docisku jest wskazana – a nie tylko podczas hamowania lub ręcznej obsługi w trybie 'Aero’. Pod Airbrake znajduje się charakterystyczny tylny zderzak w trzech częściach, podobny do wersji wyścigowej GT3 modelu 12C, który uzupełnia aerodynamiczny kształt McLaren 650S.

Pionierski system zawieszenia ProActive Chassis Control (PCC), opracowany przez McLaren, został jeszcze bardziej udoskonalony dla McLaren 650S. Cechą systemu jest możliwość dostosowania trybów jazdy i prowadzenia – Normalny / Sportowy / Torowy – niezależnie od napędu, co daje pełną swobodę w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia. Te ustawienia, zarówno dla układu napędowego, jak i zawieszenia, zostały przestrojone w celu poprawy zaangażowania kierowcy. Aktualizacje są szczególnie zauważalne w trybie Sport.

'McLaren to dynamicznie rozwijająca się firma, nieustannie dążąca do poprawy i przewag technicznych. Zawsze staramy się wprowadzać innowacje, być liderami w swojej klasie, wprowadzać nowe technologie i pomysły na rynek. To nasza dziedzictwo Formuły 1, które się ujawnia,’ wyjaśnia Mike Flewitt. 'Wszystko, co nauczyliśmy się z 12C i McLaren P1™, zostało wykorzystane w projektowaniu i rozwoju McLaren 650S.’

3.8L V8 7AT (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3800 Cm3
Moc478 Kw @ 7250- Rpm
650 Hp @ 7250- Rpm
641 Bhp @ 7250- Rpm
Moment obrotowy500 Lb-Ft @ 3000-7000 Rpm
678 Nm @ 3000-7000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna207 Mph (333 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R19 || 305/30 R20
Długość177.5 In (4509 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość47.2 In (1199 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/62.3 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2932 Lbs (1330 Kg)
Spalanie miasto13.4 Mpg Us (17.6 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.