McLaren 650 Spider z 2014 roku wprowadził nową koncepcję designu stworzoną przez tę samą firmę, która napisała kilka rozdziałów w historii Formuły 1. I wstrząsnął imprezą supercarów typu roadster.
Brytyjska firma McLaren odpowiada za wprowadzenie technologii włókna węglowego do Formuły 1. Nie ma co się dziwić, że wyprzedza wszystkich, jeśli chodzi o produkcję aut drogowych z włókna węglowego. Model 650 Spider nie jest wyjątkiem.
Zazwyczaj roadster jest cięższy i bardziej miękki niż coupe z powodu dodatkowego ciężaru zwiększającego jego wytrzymałość. Jednak McLaren zawsze produkował otwarte pojazdy z włókna węglowego, takie jak samochody wyścigowe Grand Prix. Ich inżynierowie wiedzą, jak to zrobić i zastosowali swoją wiedzę w autach drogowych. Kiedy zdjęto dach z McLarena 650, dodano tylko 40 kg. Większość tej masy pochodziła z mechanizmu Retractable Hard Top. Dach można było podnieść lub opuścić w mniej niż 17 sekund, a jego działanie było możliwe przy prędkości do 30 km/h.
Kabina była w pełni wykończona alcantarą, a samochód oferował luksusowe, dobrze wyposażone wnętrze. Posiadał duży ekran dotykowy dla systemu infotainment oraz kubełkowe fotele dla większego komfortu i stabilności przy ostro wchodzących zakrętach. Aby poprawić doznania dźwiękowe silnika, tylna ogrzewana szyba mogła być opuszczona, co pozwalało lepiej usłyszeć dźwięk silnika wewnątrz kabiny.
McLaren 650S Spider to sportowy samochód o wysokich osiągach, który nie idzie na żadne kompromisy. Oferuje takie same parametry, prowadzenie i przyjemność z jazdy jak wersja Coupe, ale dodatkowo ma dwuczęściowy składany twardy dach. Najnowszy model zaprezentowano w kolorze Tarocco Orange, nowym odcieniu w kolekcji barw McLarena, opracowanym we współpracy z partnerem technologicznym AkzoNobel.
McLaren 650S Spider jest mechanicznie identyczny z modelem 650S Coupé i wyposażony w unikalny silnik V8 twin-turbo McLaren M838T, który generuje 650 KM (641 bhp) i 678 Nm (500 lb ft). Oznacza to, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje 3,0 sekundy, co jest identyczne z Coupe, a prędkość 200 km/h (124 mph) osiągana jest w 8,6 sekundy, tylko o 0,2 sekundy wolniej niż w wersji z twardym dachem. Maksymalna prędkość wynosi 329 km/h (204 mph). Zużycie paliwa i emisje pozostają na tym samym poziomie co w 650S Spider, wynosząc 24,2 mpg (11,7 l/100km) w europejskim cyklu mieszanym oraz 275 g/km.
Większość konkurentów nie oferuje wysokowydajnych wersji kabrioletów ze względu na kompromisy, które nieuchronnie występują w samochodach z otwartym dachem. Te modele będą cięższe i będą miały znacznie mniejszą sztywność skrętną, co wpływa negatywnie na prowadzenie i komfort jazdy.
Włókno węglowe MonoCell, które jest sercem McLarena 650S, nie wymaga dodatkowego wzmocnienia ani wzmacniania w wersji z otwartym dachem, co sprawia, że 650S Spider ma identyczne właściwości jezdne i komfort jazdy oraz niemal identyczne osiągi w prostych odcinkach. Całkowita masa 650S Spider wynosi 1370 kg (na sucho), co oznacza wzrost o jedynie 40 kg w porównaniu do Coupe, a dodatkowa masa pochodzi z mechanizmu składanego dachu i jest mniejsza niż jakiegokolwiek innego samochodu w tej klasie.
Dwuczęściowy składany twardy dach można automatycznie podnosić lub opuszczać w mniej niż 17 sekund, a jego obsługę można aktywować zarówno w ruchu, jak i podczas postoju do prędkości 30 km/h (19 mph).
Podobnie jak w modelu 12C Spider, 650S Spider wyposażony jest w podgrzewane szklane tylne okno, działające niezależnie od dachu. Z opuszczonym dachem tylne okno pełni funkcję deflektora wiatru, redukując szumy w kabinie. Przy podniesionym dachu tylne okno można opuścić, co pozwala na wpuszczenie więcej dźwięku silnika i emocji z jazdy do wnętrza, a także umożliwia doświadczenie jazdy w półotwartej wersji nawet podczas deszczu. Po złożeniu dach schowany jest pod twardą osłoną w kolorze nadwozia, zintegrowaną w tylnych wspornikach. Gdy dach jest podniesiony, obszar pod osłoną może być wykorzystany jako dodatkowa przestrzeń bagażowa.