MCLAREN 650S Spider 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MCLAREN 650S Spider 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN 650S Spider 2014-2017

McLaren 650 Spider z 2014 roku wprowadził nową koncepcję designu stworzoną przez tę samą firmę, która napisała kilka rozdziałów w historii Formuły 1. I wstrząsnął imprezą supercarów typu roadster.

Brytyjska firma McLaren odpowiada za wprowadzenie technologii włókna węglowego do Formuły 1. Nie ma co się dziwić, że wyprzedza wszystkich, jeśli chodzi o produkcję aut drogowych z włókna węglowego. Model 650 Spider nie jest wyjątkiem.

Zazwyczaj roadster jest cięższy i bardziej miękki niż coupe z powodu dodatkowego ciężaru zwiększającego jego wytrzymałość. Jednak McLaren zawsze produkował otwarte pojazdy z włókna węglowego, takie jak samochody wyścigowe Grand Prix. Ich inżynierowie wiedzą, jak to zrobić i zastosowali swoją wiedzę w autach drogowych. Kiedy zdjęto dach z McLarena 650, dodano tylko 40 kg. Większość tej masy pochodziła z mechanizmu Retractable Hard Top. Dach można było podnieść lub opuścić w mniej niż 17 sekund, a jego działanie było możliwe przy prędkości do 30 km/h.

Kabina była w pełni wykończona alcantarą, a samochód oferował luksusowe, dobrze wyposażone wnętrze. Posiadał duży ekran dotykowy dla systemu infotainment oraz kubełkowe fotele dla większego komfortu i stabilności przy ostro wchodzących zakrętach. Aby poprawić doznania dźwiękowe silnika, tylna ogrzewana szyba mogła być opuszczona, co pozwalało lepiej usłyszeć dźwięk silnika wewnątrz kabiny.

McLaren 650S Spider to sportowy samochód o wysokich osiągach, który nie idzie na żadne kompromisy. Oferuje takie same parametry, prowadzenie i przyjemność z jazdy jak wersja Coupe, ale dodatkowo ma dwuczęściowy składany twardy dach. Najnowszy model zaprezentowano w kolorze Tarocco Orange, nowym odcieniu w kolekcji barw McLarena, opracowanym we współpracy z partnerem technologicznym AkzoNobel.

McLaren 650S Spider jest mechanicznie identyczny z modelem 650S Coupé i wyposażony w unikalny silnik V8 twin-turbo McLaren M838T, który generuje 650 KM (641 bhp) i 678 Nm (500 lb ft). Oznacza to, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje 3,0 sekundy, co jest identyczne z Coupe, a prędkość 200 km/h (124 mph) osiągana jest w 8,6 sekundy, tylko o 0,2 sekundy wolniej niż w wersji z twardym dachem. Maksymalna prędkość wynosi 329 km/h (204 mph). Zużycie paliwa i emisje pozostają na tym samym poziomie co w 650S Spider, wynosząc 24,2 mpg (11,7 l/100km) w europejskim cyklu mieszanym oraz 275 g/km.

Większość konkurentów nie oferuje wysokowydajnych wersji kabrioletów ze względu na kompromisy, które nieuchronnie występują w samochodach z otwartym dachem. Te modele będą cięższe i będą miały znacznie mniejszą sztywność skrętną, co wpływa negatywnie na prowadzenie i komfort jazdy.

Włókno węglowe MonoCell, które jest sercem McLarena 650S, nie wymaga dodatkowego wzmocnienia ani wzmacniania w wersji z otwartym dachem, co sprawia, że 650S Spider ma identyczne właściwości jezdne i komfort jazdy oraz niemal identyczne osiągi w prostych odcinkach. Całkowita masa 650S Spider wynosi 1370 kg (na sucho), co oznacza wzrost o jedynie 40 kg w porównaniu do Coupe, a dodatkowa masa pochodzi z mechanizmu składanego dachu i jest mniejsza niż jakiegokolwiek innego samochodu w tej klasie.

Dwuczęściowy składany twardy dach można automatycznie podnosić lub opuszczać w mniej niż 17 sekund, a jego obsługę można aktywować zarówno w ruchu, jak i podczas postoju do prędkości 30 km/h (19 mph).

Podobnie jak w modelu 12C Spider, 650S Spider wyposażony jest w podgrzewane szklane tylne okno, działające niezależnie od dachu. Z opuszczonym dachem tylne okno pełni funkcję deflektora wiatru, redukując szumy w kabinie. Przy podniesionym dachu tylne okno można opuścić, co pozwala na wpuszczenie więcej dźwięku silnika i emocji z jazdy do wnętrza, a także umożliwia doświadczenie jazdy w półotwartej wersji nawet podczas deszczu. Po złożeniu dach schowany jest pod twardą osłoną w kolorze nadwozia, zintegrowaną w tylnych wspornikach. Gdy dach jest podniesiony, obszar pod osłoną może być wykorzystany jako dodatkowa przestrzeń bagażowa.

3.8L V8 7AT RWD (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc478.1 Kw @ 7250 Rpm
650 Hp @ 7250 Rpm
641 Bhp @ 7250 Rpm
Moment obrotowy500 Lb-Ft @ 6000 Rpm
678 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna207 Mph (333 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Ssg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R19 || 305/30 R20
Długość177.6 In (4511 Mm)
Szerokość75.1 In (1908 Mm)
Wysokość47.4 In (1204 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/62.3 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Masa własna3236 Lbs (1468 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.