McLaren 675LT z 2015 roku zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie i w momencie swojego wprowadzenia był najlżejszym oraz najbardziej torowym modelem McLarena.
Long Tail, czyli LT, to szybsza wersja McLarena 650S. Wyprodukowano tylko 500 sztuk, a wszystkie zostały sprzedane, zanim ostatni egzemplarz trafił na linię produkcyjną. LT był dla McLarena tym, czym Superleggera dla Lamborghini czy Speciale dla Ferrari. To szybki samochód, który stał się jeszcze szybszy.
Na zewnątrz zwiększona liczba elementów z włókna węglowego wyróżniała ten model. Spoiler z dużymi wlotami powietrza, boczne wloty powietrza dla silnika oraz obudowy lusterka były wykonane z włókna węglowego. Z tyłu samochodu zamontowano nowo zaprojektowane skrzydło. Nie było ono szczególnie długie, ale dłuższe niż to w modelu 650S. Cała dolna część zderzaka i przednia osłona również wykonane były z włókna węglowego.
Wnętrze charakteryzowało się minimalistycznym designem. Na środkowym panelu zainstalowano jednostkę multimedialną w formie portretowej. Zestaw wskaźników nie był obrotowy ani nie miał innych udziwnień. Był zamocowany na stałe, jak w zwykłym samochodzie. Fotele również wykonane były z technologii wyścigowych i, jak można się było spodziewać, miały kształt kubełkowy. Na liście opcji znajdowała się klatka bezpieczeństwa, zamontowana za siedzeniami, aby zwiększyć sztywność i w razie potrzeby chronić pasażerów. Ważyła zaledwie 4,3 kg i była wykonana z stopu tytanu.
Silnik został przerobiony i generował 675 KM, o 25 więcej niż McLaren 650S.
McLaren 675LT zadebiutuje na światowej scenie na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku, koncentrując się na wydajności, niskiej wadze i najwyższym poziomie zaangażowania kierowcy – kluczowych cechach modelu 'Longtail’ McLaren. Oferowany wyłącznie w wersji Coupé, 675LT będzie najbardziej torowym, a jednocześnie legalnym na drogach modelem w serii Super McLaren, z proporcją mocy do wagi, która przewyższa uznawane konkurencje. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje zaledwie 2,9 sekundy, a kontrolowana dostawa momentu obrotowego zapewnia optymalne przyspieszenie. Przyspieszenie trwa w nieprzerwanym tempie, a bariera 200 km/h zostaje przekroczona w 7,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 330 km/h (205 mph).
Pierwsze zdjęcia samochodu pokazują bardziej agresywny wygląd marki McLaren, niż kiedykolwiek wcześniej. Elementy stylizacyjne obejmują przedni splitter wykonany z włókna węglowego, rozszerzone skrzydło drzwi oraz dodatkowy wlot chłodzenia, prowadząc do okrągłych podwójnych rur wydechowych z tytanu, co sugeruje osiągi dostępne w najbardziej wydajnym i najlżejszym modelu w serii Super McLaren. Aktywny 'Longtail’ Airbrake jest o 50 procent większy niż ten zamontowany w modelu 650S, a dzięki swojej konstrukcji z włókna węglowego jest nawet lżejszy. To tylko jedna z innowacji, które przyczyniają się do suchej wagi wynoszącej zaledwie 1230 kg.
Ponad 50 procent części silnika V8 o pojemności 3,8 litra zostało zmienionych, aby zapewnić wyższe poziomy mocy, momentu obrotowego i prowadzenia. Ulepszenia obejmują nowe, bardziej wydajne turbosprężarki, szczegółowe zmiany w projektowaniu głowic cylindrów oraz kolektorów wydechowych, nowy wałek rozrządu oraz lekkie tłoki połączeniowe, a także szybciej działającą pompę paliwową i system dostarczania. Zmiany te są tak znaczące, że jednostka silnikowa otrzymuje nowy, unikalny kod – M838TL. Lekka, niskoinercyjna jednostka napędowa generuje, jak sugeruje nazwa, moc 675 PS oraz współczynnik mocy do wagi wynoszący 549 PS na tonę.
McLaren 675LT został tak zaprojektowany, by być skoncentrowanym na torze, a jednocześnie spełniał wymogi prawne dotyczące ruchu drogowego, gdzie około jednej trzeciej części zmieniono w stosunku do modelu 650S Coupé i Spider, które pozostają w produkcji. Jednak, podobnie jak jego kultowy poprzednik, McLaren F1 GTR 'Longtail’, od którego pochodzi nazwa LT, jest to samochód równie ekscytujący wizualnie, jak i w trakcie jazdy. Uosabia kluczowe cechy filozofii 'Longtail’, skupiając się na niskiej wadze, zoptymalizowanej aerodynamice, zwiększonej mocy, torowych właściwościach jezdnych i zaangażowaniu kierowcy.
KLUCZ DO SUKCESU 'LONGTAIL’: NISKA WAGA I AERODYNAMIKA
Pomimo zmienionej, dłuższej karoserii, McLaren F1 GTR 'Longtail’ z 1997 roku był o ponad 100 kg lżejszy niż jego niezwykle udane poprzedniki. Tak jak prawie 20 lat temu, redukcja wagi była kluczowym celem w całym procesie rozwoju McLaren 675LT, a jako subtelny ukłon w stronę jego większego brata, rezultatem jest oszczędność przekraczająca 100 kg w porównaniu z innymi modelami w serii Super. Oszczędności te osiągnięto dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego w panelach karoserii, a także lekkim częściom silnika, podwozia i struktury nadwozia. W dążeniu do minimalnej wagi i aby pasować do swojego celu, nawet klimatyzacja została usunięta, ale można ją zamówić jako opcję bez dodatkowych kosztów.
Poniżej nowo zaprojektowanego przedniego zderzaka znajduje się wyraźny splitter przedni wykonany z włókna węglowego, który efektywniej pracuje z powietrzem, uzupełniając nowe końcówki skrzydeł przednich, aby zwiększyć poziom docisku nad przednią częścią nadwozia. Turbulentne powietrze z nadkoli przednich jest 'oczyszczane’, gdy przepływa w kierunku tylnego nadwozia przez rzeźbione boczne progi z włókna węglowego, które biegną wzdłuż dolnej części nadwozia. Subtelny wlot powietrza został umieszczony przed krawędzią nadkola tylnego, poniżej bardziej wyraźnego wlotu bocznego za drzwiami, oba z których wprowadzają czyste, chłodne powietrze do radiatorów umieszczonych z boku.
Równowaga aerodynamiczna została zoptymalizowana dzięki aktywnemu 'Longtail’ Airbrake, który, podobnie jak w McLaren F1 GTR 'Longtail’, jest większy – o 50 procent większy niż w innych modelach serii Super. Zmodyfikowany projekt płynnie łączy się z liniami nowych tylnych skrzydeł z włókna węglowego. Dwie okrągłe rury wydechowe, wykute z tytanu, wychodzą centralnie przez odsłoniętą karoserię poniżej tylnego skrzydła. Mimo iż projekt jest bardziej skomplikowany, system crossover jest zaprojektowany, aby zoptymalizować wydajność i zredukować wagę, oszczędzając 1,1 kg. Tylny dekiel i sekcje otaczające rury wydechowe pozostają odsłonięte; zaprojektowane, aby jak najefektywniej ewakuować gorące powietrze z komory silnikowej, podczas gdy lekka tylna szyba z poliwęglanu ma dodatkowe żaluzje. Żaluzjowy tylny zderzak z włókna węglowego redukuje ciśnienie powietrza nad tylnymi kołami, a design tylnej części kończy dramatyczny zintegrowany dyfuzor z włókna węglowego.
PIĘĆ UNIKALNYCH MOTYWÓW 'BY McLAREN’ 675LT
McLaren 675LT jest oferowany w pięciu wersjach 'By McLaren’, które obejmują cztery niestandardowe kolory, które nigdy wcześniej nie były oferowane: Silica White, Delta Red, Napier Green i Chicane Grey to nowo opracowane odcienie farby dla modelu 675LT. Znana dziedzictwo McLaren Orange dopełnia motywy charakterystyczne dla tego modelu. Każda z pięciu wersji 'By McLaren’ jest uzupełniona w wyspecjalizowane wnętrze starannie dobranymi materiałami i kolorami.