McLaren 675LT z 2015 roku zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie i był wówczas najlżejszym oraz najbardziej torowym modelem McLarena.
Long Tail, czyli LT, to szybsza wersja McLarena 650S. Wyprodukowano tylko 500 sztuk, a wszystkie zostały sprzedane jeszcze przed zakończeniem produkcji ostatniego egzemplarza. LT był dla McLarena tym, czym Superleggera dla Lamborghini czy Speciale dla Ferrari. To szybki samochód, który stał się jeszcze szybszy.
Z zewnątrz wzrosła liczba elementów wykonanych z włókna węglowego. Spoiler z dużymi wlotami powietrza, boczne wloty powietrza do silnika oraz obudowy lusterka były wykonane z włókna węglowego. Z tyłu zamontowano nowo zaprojektowane skrzydło. Nie był to szczególnie długi element, ale był dłuższy niż w modelu 650S. W dolnej części zderzaka i osłony zastosowano włókno węglowe. Z powodu usunięcia dachu auto było o 43 kg cięższe niż coupe, ale to nie miało znaczenia. Nadal był to bardzo lekki hiper samochód.
Wnętrze charakteryzowało się minimalistycznym designem. Na środkowej konsoli zainstalowano infotainment w formacie portretowym. Zestaw wskaźników nie obracał się ani nie miał innych ruchomych części. Był stały, jak w zwykłym pojeździe. Fotele również wykonano z technologii wyścigowych i, jak można się było spodziewać, miały formę kubełków wyścigowych. Składany twardy dach schowany był pod pokrywą, a silnik był widoczny przez lekką, wentylowaną pokrywę silnika z poliwęglanu.
Silnik został przerobiony i generował 675 KM, czyli o 25 więcej niż McLaren 650S. Ale to nie wszystko. Sztywniejsza zawieszenie, szerszy rozstaw kół oraz poprawiona aerodynamika sprawiły, że auto stało się bardziej możliwości na torze.
McLaren 675LT Spider został zaprezentowany pod koniec 2015 roku jako nowy rozdział w historii legendarnej nazwy 'Longtail’ i był piątym nowym modelem, który zadebiutował w naprawdę przełomowym roku dla McLaren Automotive. Ograniczona do zaledwie 500 egzemplarzy na całym świecie, które wyprzedały się w ciągu zaledwie dwóch tygodni, to dopiero drugi model, który nosi oznaczenie LT. Ten najnowszy model pojawił się mniej niż rok po premierze pierwszego modelu po niemal 20 latach, przywracając tę nazwę, a jego stworzenie było odpowiedzią na znaczące zainteresowanie ze strony klientów. 675LT Coupé koncentrował się na lekkości, poprawionej aerodynamice, zwiększonej mocy i dynamicznych osiągach torowych, a ten limitowany model szybko się wyprzedał jeszcze przed rozpoczęciem pierwszych dostaw. W odpowiedzi na te kluczowe cechy, McLaren Automotive dodał najbardziej skoncentrowany, najszybszy i najbardziej ekscytujący model bez dachu, który kiedykolwiek nosił emblemat McLarena, jeszcze bardziej wzmacniając markę 'LT’.
McLaren 675LT Spider, dopiero drugi McLaren od prawie dwóch dekad, który nosi nazwę LT – czy 'Longtail’, pozostaje wierny duchowi swojego legendarnego poprzednika, z optymalizowaną aerodynamiką oraz dramatycznie ulepszonym stylem, co skutkuje 40 procent większym dociskiem niż 650S Spider, z którym jest zestawiony w serii McLaren Super.
'Longtail to znana nazwa w historii McLarena, po raz pierwszy użyta w najszybszej wersji ikonicznego McLarena F1,’ wyjaśnia Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive. 'McLaren F1 GTR 'Longtail’ był ostatnią, bardzo udaną iteracją F1 i jest to odpowiednia nazwa dla najszybszej i najbardziej zorientowanej na kierowcę wersji Super Series. 675LT to najczystsze odzwierciedlenie tego, co reprezentuje McLaren – czysta przyjemność z jazdy.’
Głównym celem McLaren 675LT Spider jest jasny: dostarczyć maksymalną wydajność, zaangażowanie i ekscytację. Aby to osiągnąć, waga została zmniejszona o 100 kg dzięki zwiększonemu użyciu włókna węglowego – charakterystycznego materiału McLarena – oraz lżejszym komponentom, w tym nowo opracowanej geometrii zawieszenia, pochodzącej z McLarena P1™, co skutkuje zwiększeniem rozstawu kół o 20 mm. Pod maską znajduje się mocno zmodernizowany silnik V8 twin turbo o pojemności 3.8 litra z wersji Coupé, zapewniając osiągi godne znaku LT. Moc i wartości momentu obrotowego pozostają bez zmian, z mocą 675 PS (666 bhp) dostarczaną przy 7,100 obr/min oraz 700 Nm (516 lb ft) dostępnymi w zakresie 5,000-6,500 obr/min. Zmiany w jednostce napędowej obejmowały wymianę ponad 50 procent komponentów, aby zapewnić optymalne poziomy mocy, momentu obrotowego i prowadzenia. Wśród nich znajdują się nowe, bardziej wydajne turbosprężarki, zmiany w projekcie głowic cylindrów i kolektorów wydechowych, nowe wałki rozrządu i lekkie korbowody oraz system dostarczania paliwa o szybszym przepływie.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje zaledwie 2.9 sekundy, a 200 km/h (124 mph) osiąga się w 8.1 sekundy – ustępując jedynie o 0.2 sekundy bardziej aerodynamicznemu i lżejszemu Coupé. Kontrolowane dostarczanie momentu obrotowego na pierwszym biegu zarządza momentem do 600 Nm (443 lb ft), aby zapewnić maksymalne przyspieszenie i zminimalizować poślizg kół. Maksymalna prędkość wynosi 326 km/h (203 mph). Pomimo tych oszałamiających wyników wydajności, 675LT Spider osiąga 24.2 mpg w cyklu mieszanym UE, a emisja CO2 wynosi 275 g/km – tak samo jak w Coupé. Trójczęściowy składany hardtop można otworzyć przy prędkościach do 40 km/h (25 mph), co pozwala na nowy poziom przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu.
Pozostając wiernym etosowi 'Longtail’, ustanowionemu przez McLarena F1 na końcu lat 90-tych, McLaren 675LT Spider został opracowany z naciskiem na lekkość i zoptymalizowaną wydajność aerodynamiczną. Specjalny charakter modelu wspierany jest przez szerokie wykorzystanie włókna węglowego w nadwoziu. Jak w przypadku 675LT Coupé, zderzak przedni z większym splitterem i płytami końcowymi, przednia osłona podwozia, progi boczne, wloty powietrza, dolne wloty boczne, dolna część tylnej strony nadwozia, tylne błotniki, tylna pokrywa, tylni zderzak, dyfuzor i 'Longtail’ Airbrake są wszystkie z włókna węglowego. Lekkie komponenty są również obecne w całym układzie napędowym i podwoziu, co przyczynia się do suchej masy zaledwie 1,270 kg. Ta waga jest o 100 kg lżejsza niż już lekki 650S Spider i daje stosunek mocy do wagi wynoszący 532 PS na tonę. Dzięki inherentnej sile włókna węglowego w chassis MonoCell, nie dodano dodatkowych wzmocnień – co wiązałoby się ze zwiększeniem wagi – poprzez usunięcie dachu, a McLaren 675LT Spider jest tylko o 40 kg cięższy od Coupé, głównie z powodu systemu chowanego dachu.
Dramatyczny styl i celowy wygląd 675LT są zachowane w wersji Spider, z przednim splitterem przedłużonym przez panele końcowe, które intensyfikują przepływ powietrza i zwiększają docisk. Wydrążone progi z włókna węglowego biegną wzdłuż dolnej krawędzi nadwozia, prowadząc do mniejszego wlotu powietrza przed tylnymi kołami. Znajduje się on poniżej wyraźniejszego wlotu bocznego, z obydwoma wlotami dostarczającymi czyste, chłodne powietrze do bocznych radiatorów, które są bardziej wyeksponowane, aby zapewnić lepsze chłodzenie. Składany hardtop chowa się pod pokrywą, a silnik pozostaje widoczny przez lekką wentylowaną osłonę silnika z poliwęglanu. Z tyłu, lekkie tytanowe podwójne wydechy wychodzą pod aktywnym 'Longtail’ Airbrake, które jest o 50 procent większe niż w innych modelach Super Series. Jest to zintegrowane z projektem opływowych tylnych skrzydeł i pomimo większego rozmiaru, konstrukcja z włókna węglowego zapewnia rzeczywistą redukcję wagi. Odkryte elementy nadwozia na tylnej pokrywie i pod tylnym skrzydłem wspomagają chłodzenie silnika, podczas gdy lekkie panele w tylnej części zderzaka optymalizują poziomy ciśnienia.
675LT Spider dzieli ustawienia zawieszenia i geometrię z Coupé, przy czym przednia część opiera się na sztywniejszych sprężynach i szerszym rozstawie kół – zwiększonym o 20 mm. Stawki sprężyn są najbardziej zorientowane na tor wśród modeli Super Series, z sztywnością zwiększoną o 27 procent z przodu i 63 procent z tyłu, co daje lepszą kontrolę nad nadwoziem i bardziej wyraźne reakcje, które pozwalają uzyskać 40-procentowy wzrost docisku w porównaniu do 650S Spider.
Zgodnie z normą, 675LT Spider jest wyposażony w 10-ramienne ultra lekkie koła z odlewanego stopu – 19-calowe z przodu, 20-calowe z tyłu – oraz opony P Zero™ Trofeo R, opracowane dla modeli 675LT we współpracy z partnerem technicznym Pirelli. To najlżejszy zestaw kół i opon, jaki kiedykolwiek oferował McLaren. Dwie opcje kół Super-Lightweight są dostępne opcjonalnie; nowy projekt 20-ramienny, oferowany w wykończeniu w płynny metal lub z wykończeniem diamentowym oraz pięcioramienne koła Super-Lightweight, które zadebiutowały w 675LT Coupé.
Motyw lekkości kontynuuje się również w wnętrzu, z szerokim użyciem Alcantary® i gołego włókna węglowego. Para lekkich, wyścigowych foteli z włókna węglowego, wzorowanych na tych z McLarena P1™, oszczędza łącznie 15 kg i ma skórzane obszycia z wytłoczonym napisem '675LT’, zapewniając lepsze wsparcie i przyczepność. Jak w przypadku McLarena P1™ i 675LT, kontrolki ogrzewania i wentylacji znajdują się w pionowo orientowanym, centralnie umieszczonym ekranie dotykowym, który obsługuje także czterogłośnikowy system audio Meridian, podczas gdy klimatyzacja została usunięta. System o masie 16 kg może być specyfikowany jako opcja bez dodatkowych kosztów.
McLAREN 675LT SPIDER: SZCZEGÓŁY
Tak jak jego imiennik, który zadebiutował w sezonie GT 1997, McLaren 675LT Spider – obok 675LT Coupé – jest najbardziej zorientowanym na tor modelem w serii McLaren Super, z stosunkiem mocy do wagi, który przewyższa ustalonych rywali. Uosabiając etos McLarena F1 GTR 'Longtail’, koncentruje się na pięciu kluczowych cechach, które są synonimem oznaczenia LT: lekkość, zoptymalizowana aerodynamika, zwiększona moc, dynamiczne osiągi torowe i zaangażowanie kierowcy.
LEKKOŚĆ
Redukcja wagi była kluczowym celem w całym programie rozwoju 675LT, a w delikatnym nawiązaniu do jego większego brata, rezultatem jest oszczędność 100 kg w porównaniu do innych modeli w serii Super – zgodnie z oszczędnościami dokonanymi przez McLarena F1 GTR 'Longtail’ w porównaniu do jego bardzo udanych poprzedników, pomimo zmienionej konstrukcji nadwozia. Oszczędności wagi w 675LT Spider osiągnięto dzięki szerokiemu użyciu włókna węglowego do paneli nadwozia, a także lżejszych części silnika, podwozia i konstrukcji nadwozia.
Oprócz użycia włókna węglowego, oszczędności wagi osiągnięto poprzez zastosowanie lżejszych części silnika, podwozia i konstrukcji nadwozia. Kluczowe cechy oszczędzające wagę to:
Panelem nadwozia – 35 procent
Podwozie – 30 procent
Napęd – 10 procent
Wnętrze – 20 procent
Układ elektryczny – 5 procent
DESIGN
Jak wszystkie modele McLarena, 675LT Spider jest dziełem inżynieryjnym. Wszystko jest zaprojektowane z jakiegoś powodu, forma zawsze podąża za funkcją. Cel projektu McLarena 675LT Spider, jak pierwotnie w przypadku 675LT Coupé, polegał na zwiększeniu wydajności aerodynamicznej – przede wszystkim docisku i zwiększonych potrzeb chłodzenia mocniejszego silnika.
'Oczywiście chcieliśmy dostarczyć oszałamiająco piękny samochód,’ mówi Dan Parry-Williams, szef projektu i inżynierii pojazdów. 'Ale piękno wynika z wymagających celów technicznych, które sobie postawiliśmy. Można by nazwać 675LT techniczną rzeźbą.’
Charakterystycznym materiałem McLarena jest włókno węglowe, wprowadzone do Formuły 1 w MP4/1 w 1981 roku, a następnie wprowadzenie McLarena F1 jako pierwszego na drodze samochodu w całości z włókna węglowego w 1992 roku. 675LT Spider ma wyższy poziom włókna węglowego niż jakikolwiek inny samochód w tej klasie, zbudowany wokół przełomowego podwozia MonoCell. Tak jak w McLarenie P1™, panele z włókna węglowego mają zoptymalizowaną laminację, aby maksymalizować wytrzymałość i redukować wagę.
Nowy 675LT Spider wykorzystuje włókno węglowe w panelach nadwozia, które są lżej niż aluminium czy kompozyty oraz znacznie mocniejsze. Zaprojektowany dla lekkości i optymalizacji aerodynamicznej, 675LT Spider wprowadza następujące nowe panele w porównaniu do innych modeli Super Series, produkując wszystkie z włókna węglowego, co skutkuje łącznym oszczędzeniem 35 kg w porównaniu do odpowiedników aluminiowych lub kompozytowych:
Zderzak przedni z większym splitterem i końcówkami w stylu Formuły 1™
Przednia osłona podwozia
Progi boczne
Boczny wlot powietrza
Dolny panel boczny
Tylne błotniki
Tylna pokrywa
Tylni zderzak
Tylni dyfuzor
'Longtail’ Airbrake
Tak jak w 650S Spider, który znajduje się obok niego w serii Super, McLaren 675LT Spider oferuje wyjątkową widoczność do przodu, z bardzo niskim czołem i najwyższe punkty przednich skrzydeł znajdują się bezpośrednio nad środkiem kół. Ta prosta cecha projektu zapewnia optymalne pozycjonowanie samochodu na torze. Choć używa tej samej podstawowej konstrukcji dla osłony kabiny co inne modele Super Series, przednia szyba jest o 1 mm cieńsza, co pozwala zaoszczędzić 3 kg, podczas gdy żaluzjowa tylna pokrywa silnika wykonana jest z poliwęglanu, co pozwala na dalsze oszczędności w wysokości 3 kg.
Wiele nowych paneli nadwozia jest standardowo wykańczanych w lakierowanym włóknie węglowym – w tym większy splitter przedni i progi boczne. Inne panele można zamówić z wykończeniem z włókna węglowego jako opcję, w tym tylni zderzak, końcówki, pokrywy lusterka bocznego i wloty powietrza.
ZOPTYMALIZOWANA AERODYNAMIKA
Projekt aerodynamiczny 675LT Spider jest kształtowany w celu zapewnienia optymalnych poziomów docisku i chłodzenia, z przepływem powietrza pracującym jak najwydajniej i najskuteczniej przez nadwozie. Charakterystyczny i agresywny 'przód rekina’ został zaprojektowany w sposób, który skuteczniej kieruje powietrze na maskę oraz do wlotów powietrza poniżej. Progi boczne elegancko podążają za linią większego splittera; wszystkie kierują powietrze do dolnego wlotu, aby wspierać chłodzenie.
Nowe panele z włókna węglowego zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli LT w celu dostarczenia większej wytrzymałości, mniejszej wagi i bardziej dramatycznego stylu. Poniżej nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajduje się wyraźny splitter z włókna węglowego, 80 procent większy niż w innych modelach Super Series, który skuteczniej pracuje z powietrzem, uzupełniając nowe końcówki w stylu Formuły 1™, aby zwiększyć poziomy docisku nad przednim nadwoziem. Te cechy projektowe wspomagają skręcanie i ostrość kierowania. Turbulentne powietrze z archiwum przednich kół jest 'oczyszczane’, gdy przepływa w stronę tylnego nadwozia przez rzeźbione progi z włókna węglowego przebiegające wzdłuż dolnej części nadwozia. Nowy, dolny wlot powietrza został nowo włączony przed krawędzią archiwum tylnego koła, poniżej bardziej wyraźnego wlotu bocznego za drzwiami, obydwa dostarczają czyste chłodne powietrze do zamontowanych bocznie radiatorów.
Produkcja 675 PS (666 bhp) wysokoefektywnego silnika V8 o pojemności 3.8 litra z turbosprężarką jest taka sama jak w modelu 675LT Coupé, z indywidualnym chłodzeniem przez większe wloty powietrza niż dotychczas w modelach Super Series. Niemniej jednak, w celu zapewnienia braku kompromisów w wadze, wielkość radiatorów i całkowita pojemność systemu pozostały bez zmian. Aby to osiągnąć, kąt radiatorów zwiększono z 15 do 19 stopni, co oferuje bardziej wydajne rozwiązanie.
Rozstaw przednich i tylnych kół jest szerszy niż w innych modelach Super Series o 20 mm, co poprawia poziom przyczepności i zwinności, podczas gdy wysokość przedniego zawieszenia została zmniejszona o 20 mm w porównaniu do 650S, co zwiększa kąt nachylenia. Dzięki niższemu położeniu przy zwiększonym kącie nachylenia, prędkość przepływu powietrza pod 675LT Spider została zwiększona, co skutkuje efektywniejszym wyrzucaniem powietrza z tyłu pojazdu. Zwiększa to skuteczność tylnego dyfuzora, dociskając samochód do ziemi. Dodatkowo, z powodu szybszego ruchu powietrza pod nadwoziem i szybszego wyrzucania z tyłu, środek ciśnienia przesuwa się do przodu, zwiększając docisk z przodu.
Jak pokazano w przypadku 675LT Coupé, wszystkie panele nadwozia od słupków B w tył są unikalne dla modeli 675LT, z nowymi tylnymi błotnikami, w tym dolnymi bokami, całą tylną pokrywą, tylnym zderzakiem, większym tylnym dyfuzorem i 'Longtail’ Airbrake, które są wspólne z McLaren 675LT Spider. Każdy przeprojektowany panel skutkuje zmniejszeniem wagi i optymalizacją aerodynamiczną. Tył pojazdu, podobnie jak przód, ma bardziej agresywny i celowy wygląd oraz teraz pracuje ciężej. Nowe panele tylne z włókna węglowego są lżejsze niż odpowiedniki z kompozytów lub aluminium, oferując wyższe poziomy sztywności strukturalnej – ważne, gdy muszą radzić sobie z znacznie zwiększonymi poziomami docisku.
Tylnia pokrywa i sekcje otaczające rury wydechowe pozostają odkryte; zaprojektowane, aby skutecznie usunąć gorące powietrze z komory silnika. Otwory z siatkowanymi obszarami w okolicach charakterystycznych tylnych świateł, tylnej pokrywy i w dolnym zderzaku skutecznie usuwają gorące powietrze. Dyrektor ds. Projektu Frank Stephenson wyjaśnia: 'Elementy projektowe 675LT są tak ekstremalne, w tym wentylacja przypominająca wyścigowy samochód z tyłu. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że wszystko jest tam z jakiegoś powodu, a ten projekt ma na celu optymalizację chłodzenia oraz usunięcie gorącego powietrza z silnika i tych ekstremalnych wydechów.’
Lekki silnik z poliwęglanu zawiera dodatkowe żaluzje, podczas gdy żaluzjowy tylny zderzak z włókna węglowego zmniejsza ciśnienie powietrza nad tylnymi kołami. Tył projektu kończy dramatycznym zintegrowanym dyfuzorem z włókna węglowego.
’LONGTAIL’ AIRBRAKE
Tak jak w innych modelach z serii McLaren Super, 675LT Spider jest wyposażony w aktywne tylne Airbrake, które działa, aby zwiększyć docisk i zoptymalizować wydajność hamowania. Jak w przypadku jego imiennika McLarena F1, 'Longtail’ Airbrake jest większe niż w poprzednich modelach – o 50 procent większe niż w innych modelach Super Series. Przeprojektowany design przepływa w linie nowych tylnych skrzydeł z włókna węglowego. Jednak z powodu swojej konstrukcji z włókna węglowego jest rzeczywiście lżejsze.
W trybach 'Sport’ i 'Track’ 'Longtail’ Airbrake działa z wyższym poziomem funkcjonalności, zapewniając zwiększony poziom stabilności, aktywując się zawsze, gdy samochód wykrywa, że potrzebny jest dodatkowy docisk, na przykład podczas hamowania lub gdy pokonuje górę przy dużej prędkości, a nie tylko podczas hamowania lub manualnego sterowania w trybie 'Aero’. W linii prostej, przy mocnym przyspieszaniu, 'Longtail’ Airbrake automatycznie się opuszcza, aby zminimalizować opór, podobnie jak funkcja DRS w Formule 1™.
KONSTRUKCJA PODWOZIA
Pomimo ekskluzywnego charakteru marki i stosunkowo małej produkcji, McLaren produkuje więcej drogowych samochodów z włókna węglowego niż jakikolwiek inny producent. Sercem 675LT Spider jest lekka konstrukcja podwozia z włókna węglowego MonoCell zainspirowana Formułą 1™. Ten niezwykle mocny kadłub waży zaledwie 75 kg, ale jest o 25 procent sztywniejszy niż porównywalne podwozie aluminiowe i ma jeszcze większą przewagę nad stalą. Jest mocniejszy i bezpieczniejszy podczas wypadku – i nie wymaga dodatkowych wzmocnień czy wsporników, takich jak belki wewnętrzne. Włókno węglowe ma wystarczającą siłę wewnętrzną, aby nie potrzebować dodatkowych belek bezpieczeństwa. Jest również trwalsze niż metal, a jego większa dokładność wymiarowa poprawia jakość wykonania.
Istnieją również korzyści w łatwości naprawy. Extrudowane i odlewane elementy aluminiowe z przodu i z tyłu są zaprojektowane tak, aby absorbować uderzenia i łatwo naprawić. Samochody z pełnym podwoziem aluminiowym lub stalowym używają swoich struktur do absorpcji i ugniatania przy uderzeniu, powodując większe uszkodzenia i wydatki dla całej konstrukcji. Aby umożliwić zamontowanie komponentów zawieszenia pochodzących z McLarena P1™ oraz lekkiego belki zderzaka, przednie i tylne ramy na McLaren 675LT Spider zostały zmodyfikowane w porównaniu do innych modeli Super Series.
ZWIĘKSZONA MOC
Silnik V8 o pojemności 3.8 litra w 675LT Spider jest niezmieniony w porównaniu do Coupé, z ponad 50 procentami części unikalnych dla modeli, dostarczając zwiększone poziomy mocy, momentu obrotowego oraz przyjemności z jazdy. Ulepszenia obejmują nowe, bardziej wydajne turbosprężarki, zmiany projektowe głowic cylindrów i kolektorów wydechowych, nowe wałki rozrządu oraz lekkie korbowody oraz szybszy system dostarczania paliwa. Te zmiany są tak istotne, że jednostka silnikowa otrzymuje nowy, unikalny kod – M838TL. Lekka, niskoinercyjna jednostka napędowa generuje, jak sama nazwa wskazuje, moc 675 PS oraz stosunek mocy do wagi wynoszący 532 PS na tonę.
NAPĘD
Silnik w 675LT został zmodyfikowany w celu dalszego poprawienia reakcji i liniowości dostarczania mocy. Reakcja na pedał gazu została zwiększona dzięki zastosowaniu nowych komponentów napędowych, w tym lżejszych korbowodów i wałków rozrządu. Wagą również oszczędzono, używając mniejszych i bardziej wydajnych chłodnic powietrza, co jeszcze bardziej zmniejsza wagę.
Tak jak w nagradzanym silniku znajdującym się w 650S, M838TL jest jednym z najlżejszych i najbardziej wydajnych wysokowydajnych silników w produkcji. Technologia przekazana z Formuły 1™ oraz know-how obejmują smarowanie z suchą miską, co pozwala na większe prędkości w zakrętach bez przerywania dostępu do oleju oraz wałek korbowy o płaskim płaszczyźnie, co pozwala na bardzo niskie umiejscowienie silnika w podwoziu, obniżając środek ciężkości i poprawiając reakcję na prowadzenie.
Turbosprężarki zamontowane w silniku M838TL są unikalne i, mimo że są tej samej wielkości co te w innych modelach Super Series, są bardziej efektywne, z kompresorem frezowanym z litego materiału – a nie odlewanego – maksymalizując przepływ powietrza do komór spalania. Nowe turbosprężarki dostarczają mniej ciepła do naładowanego powietrza, zanim dotrze ono do chłodnic i komór spalania, co z kolei poprawia efektywność paliwa i mocy.
Dodatkowo, turbosprężarki mają teraz elektroniczne, a nie pneumatyczne zawory recyrkulacji. Te zawory uwalniają ciśnienie turbosprężarki, gdy zwalnia się pedał gazu. System elektroniczny daje bardziej natychmiastowe poczucie opóźnienia, poprawiając reakcję na pedał gazu. Więcej powietrza w komorach spalania pomaga w wydajności, a przepływ paliwa został zwiększony dzięki nowej pompie paliwowej. Nowy kolektor wydechowy kieruje powietrze z komór spalania szybciej, poprawiając moc i reakcję na pedał gazu.
Mimo większej mocy i momentu obrotowego, 675LT Spider osiąga 24.2 mpg w cyklu mieszanym UE, a emisje są takie same jak w innych modelach w Super Series, wynosząc 275 g/km.
Na wystawie pod lekką poliwęglanową pokrywą silnika, wygląd silnika 675LT Spider jest wzbogacony o satynowe wykończenie komory z włókna węglowego. Jak standard, zamocowane są również wykończenia korków olejowych i chłodzenia z frezowanego stopu.
McLaren 675LT Spider staje się najnowszym modelem drogowym McLarena, który jest fabrycznie napełniony Mobil 1 New Life™ 0W-40. Ten wysokotechnologiczny smar do silników ma optymalną kombinację syntetycznych olejów bazowych zaprojektowaną, aby sprostać wymaganiom wysokowydajnych silników. Zaawansowana formuła produktu zawiera dodatki specjalnie opracowane w celu lepszej ochrony silnika poprzez zapobieganie odkładaniu się osadów na krytycznych częściach silnika, umożliwiając silnikom McLarena działanie jak nowe nawet po tysiącach mil, nawet w najcięższych warunkach jazdy.
ZMIENIONY SYSTEM WYDECHOWY
System wydechowy 675LT Spider został opracowany w celu poprawy przepływu powietrza i optymalizacji dźwięku silnika. Wspólny z 675LT Coupé, system zawiera nowy tłumik krzyżowy, który pozwala na zwiększenie długości, optymalizując objętość przepływu spalin w celu zwiększenia mocy oraz klarowności dźwięku wydechu. Dwa okrągłe rury wydechowe, wykonane z tytanu, wychodzą centralnie przez odkryte nadwozie poniżej tylnego skrzydła. Pomimo bardziej skomplikowanego projektu, specjalnie zaprojektowany system krzyżowy ma na celu optymalizację wydajności i redukcję wagi, co oszczędza 1.1 kg.
'Poprawa przyjemności z jazdy była priorytetem – nie tylko podczas jazdy na 100 procent, ale w całym zakresie wydajności samochodu, od miasta po tor,’ wyjaśnia Mark Vinnels, dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktu. 'Niezwykle ważne było, aby uzyskać natychmiastowe i liniowe połączenie między pedałem gazu a dostarczaniem momentu obrotowego.’
SKRZYNIA BIEGÓW
675LT Spider wykorzystuje znaną siedmiobiegową skrzynię biegów SSG, której używa się w innych modelach Super Series, zachowując tryby Normal, Sport lub Track. Ustawienia te zostały przeprogramowane w celu uzyskania bardziej żądanej wydajności, z optymalizowaną reakcją na pedał gazu i zmianami biegów do dwóch razy szybszymi niż wcześniej oferowane. Nowo opracowana technologia Ignition Cut to technika zapożyczona z Formuły 1™, która polega na chwilowym odcięciu zapłonu podczas zmiany biegów. To pozwala na najszybszą możliwą zmianę, która jest połączona z dramatycznym dźwiękiem 'trzasku’ zarówno przy zmianie biegów w górę, jak i w dół.
Dla optymalnej wydajności, 675LT Spider korzysta z innowacyjnej technologii Inertia Push – wprowadzonej na 650S. Dostępna w ustawieniu Track – powyżej 5,000 obr/min i przy 60 procentach wciśniętego pedału gazu – Inertia Push wykorzystuje zgromadzoną energię kinetyczną, aby dostarczyć impuls momentu obrotowego podczas zmiany na następny bieg, zapewniając brak spadku wydajności podczas przechodzenia przez biegi.
Znana wszystkim modelom w gamie McLaren Automotive, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem może działać jako pełna automatyczna, półautomatyczna lub manualna. Ręczne zmiany biegów dokonuje się za pomocą zamontowanych na kierownicy włókna węglowego łopatek, pochodzących z tych w McLarenie P1™.
Napęd 675LT Spider został opracowany z kluczowym naciskiem na interakcję między pedałem gazu, silnikiem i skrzynią biegów. Dzięki dostosowaniu na miarę, osiągnięto płynne i spójne ruszenie.
ULEPSZONA KALIBRACJA ESC
Jak w przypadku modelu Coupé, McLaren 675LT Spider posiada nową kalibrację Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), w tym tryb ESC Dynamic, który daje kierowcy jeszcze większy poziom kontroli nad pedałami gazu i hamulca. Dedykowany przycisk ESC oznacza, że ten element bezpieczeństwa można całkowicie wyłączyć. Jest dostępny w trybach napędu Sport i Track. Ponadto, system ten oferuje również poziom aktywacji, który redukuje wsparcie elektroniczne i pozwala na większe kąty poślizgu. Jest to zaprojektowane dla bezpiecznej, ale szybkiej i emocjonującej jazdy na torze. W trybie torowym dozwolone są większe kąty poślizgu niż w trybie Sport. Jedno naciśnięcie przycisku ESC pozwala na tę obniżoną kontrolę elektroniczną.
Brake Steer jest kolejną technologią, która zwiększa możliwości i zwinność McLaren 675LT Spider. Pierwotnie opracowana przez McLarena dla Formuły 1™ i wprowadzona podczas sezonu 1997, szybko została zakazana, ponieważ uznawano ją za oferującą przewagę konkurencyjną. System wspomaga zakręcanie, wprowadzając nos pojazdu do apexu poprzez zastosowanie siły hamowania na wewnętrzne tylne koło, co umożliwia kierowcy późniejsze hamowanie i wcześniejsze przyspieszanie. Oferuje te same korzyści co różniczek 'vectoring’ momentu obrotowego, ale wykorzystując ten sam sprzęt co system ESC, może redukować podsterowność i pomóc w optymalizacji czasów okrążeń i precyzji prowadzenia.
DYNAMICZNE OSIĄGI ZORIENTOWANE NA TOR
Tak jak wszystkie modele w serii Super, 675LT Spider ma ustawienia zawieszenia Normal, Sport i Track. Sportowość wszystkich trzech ustawień została przeprogramowana, aby dostarczyć ostrzejsze reakcje i bardziej połączoną jazdę, jak wyjaśnia główny kierowca testowy Chris Goodwin: 'Poprawiliśmy sztywność przechyłu, tłumienie i huśtawki, i jest to nieco bardziej agresywny, bardziej surowy i nieco bardziej surowy samochód – i to jest zamierzone. Ale piękno systemu ProActive Chassis Control, połączonego z naszym przełomowym podwoziem MonoCell z włókna węglowego, polega na tym, że komfort jazdy i wyrafinowanie nie zostały w nadmiernym stopniu poświęcone. Jesteśmy w pełni dostosowani do podróży z Londynu do Spa-Francorchamps i z powrotem na dzień torowy.’
ZAWIESZENIE
Jak w przypadku 675LT Coupé, 675LT Spider wyposażony jest w najsztywniejsze sprężyny w serii Super, co można oczekiwać od modelu zorientowanego na tor. Wzrost o 27 procent z przodu i 63 procent z tyłu poprawia kontrolę nad nadwoziem i ostrzejsze reakcje, pozwalając na 40-procentowy wzrost docisku generowanego przez zmodyfikowane nadwozie i aktywną aerodynamikę. To wszystko w połączeniu z szybszym mechanizmem kierowniczym, co daje bardziej ekstremalne doświadczenie skoncentrowane na kierowcy. 'To bardziej angażujący samochód, i bardziej żywy,’ dodaje Haydn Baker, szef linii pojazdów. 'Kierowca czuje się naprawdę związany.’
System zawieszenia zawiera również słupki i wahacze pochodzące z McLarena P1™, które dodatkowo oszczędzą wagę i zwiększą rozstaw o 20 mm w porównaniu do 650S. Ta nowo opracowana geometria zawieszenia pochodzi z Formuły 1™, wyjaśnia Carlo della Casa, dyrektor inżynieryjny. 'Chcieliśmy zreplikować niektóre dynamiczne emocje McLarena P1™. Słupki, piasty, kąt obrotu, kąt nachylenia i kąt wsunięcia/wsunięcia przyczyniają się do bardziej ekstremalnej geometrii skoncentrowanej na kierowcy. W wielu aspektach to bardziej przypomina samochód torowy i zostało zaprojektowane z myślą o jeździe torowej.’
PROAKTYWNA KONTROLA PODWOZIA (PCC)
McLaren 675LT Spider jest wyposażony w najnowszą generację ProActive Chassis Control, z unikalną kalibracją, aby zapewnić najbardziej zaangażowane i dostosowane do toru ustawienie. Ten pionierski system, który obejmuje aktywne tłumienie, został po raz pierwszy wprowadzony w pierwszym nowoczesnym modelu McLarena, 12C, a od tego czasu był rozwijany i udoskonalany z każdym nowym modelem w serii Super, aby pozwolić na większe poziomy wyrafinowania lub skupienia w zależności od wybranego trybu.
Tłumiki są połączone hydraulicznie i powiązane z akumulatorem wypełnionym gazem, co zapewnia adaptacyjne reakcje w zależności od warunków drogowych i preferencji kierowcy. Umożliwia to precyzyjną kontrolę przechyłów w zakrętach, jednocześnie separując zawieszenie w linii prostej, co zapewnia doskonałą artykulację kół i zgodność. System eliminuje konwencjonalne mechaniczne stabilizatory przechyłu, co prowadzi do redukcji wagi. Stabilizator przechyłu to standard w innych wysokowydajnych sportowych i supersamochodach, a jego obecność zwykle wpływa na jakość jazdy, szczególnie przy niskich prędkościach.
PODWOZIE
Jak w samochodzie Formuły 1™, zawieszenie wahaczowe jest używane na wszystkich czterech rogach 675LT Spider. Jest przymocowane do rewolucyjnego podwozia MonoCell – idealnej platformy, aby zapewnić przewidywalne zachowanie zawieszenia, dzięki swojej sztywności i precyzji produkcji.
Podwozie MonoCell z włókna węglowego jest sercem każdego modelu z serii Super i jest inspirowanym Formułą 1™ kadłubem, który jest o 25 procent sztywniejszy od porównywalnego podwozia aluminiowego i ma znacznie większą przewagę nad stalą. Jest to także mocniejsze i bezpieczniejsze w przypadku wypadku, działając jako komora bezpieczeństwa, jak w Formule 1™. Waży zaledwie 75 kg – znacznie lżej niż podwozia metalowe, jakie stosują większość rywali. Jest także trwalsze niż metalowe podwozie, a jego większa dokładność wymiarowa poprawia jakość wykonania i przewidywalność jego wydajności.
KOŁA I OPONY
Trzy projekty kół z odlewanego stopu oferowane są w 675LT Spider, obute wyłącznie w opony opracowane specjalnie dla najmocniejszego modelu w serii Super w współpracy z partnerem technicznym Pirelli. Nowo zaprojektowane ultra lekkie koła z 10 ramionami są dostarczane w standardzie, wykończone w srebrnym kolorze lub opcjonalnie w wykończeniu stealth. To najlżejszy projekt koła, jaki kiedykolwiek oferował McLaren, zapewniający oszczędności nawet w porównaniu do konstrukcji zastosowanej w McLarenie P1™. Opcjonalnie dostępny jest pięcioramienny projekt, również oferowany w srebrnym kolorze, z wykończeniem stealth oraz wykończeniem błyszczącym / diamentowym, lub, wyjątkowo dla 675LT Spider, nowy opcjonalny projekt 20-ramienny Super-Lightweight, oferowany w płynnych metalicznych lub wykończenia diamentowego. Wszystkie koła mają rozmiar 19 cali x 8.5 cala z przodu i 20 cali x 11 cali z tyłu.
Opony są unikalne dla 675LT Coupé i 675LT Spider, opracowane przez McLarena we współpracy z partnerem technicznym Pirelli, aby sprostać szczególnym wymaganiom dotyczącym prowadzenia. Wysokowydajne opony Pirelli P Zero™ Trofeo R są ustalone w standardzie, mając sztywniejszą wewnętrzną strukturę – co zapewnia większą reakcję – i o 6 procent więkšzą przyczepność niż bardzo wydajna opona Pirelli P Zero™ Corsa, szeroko stosowana w ultra-wydajnych samochodach. Dla tych, którzy planują jazdę w chłodniejszych lub wilgotnych warunkach pogodowych poza środowiskiem torowym, oferowane są opony Pirelli P Zero™ jako opcja bez dodatkowych kosztów.
ZAANGAŻOWANIE KIEROWCY
Dzięki oszczędności 100 kg w porównaniu do 650S Spider, ważąc 1,270 kg (2,800 lb), 675LT Spider jest najskoncentrowanym, najszybszym i najbardziej ekscytującym modelem z otwartym dachem, jaki kiedykolwiek wyprodukował McLaren. Ta lżejsza waga korzysta na zwinności, prowadzeniu, przyspieszeniu i reakcji, podczas gdy aerodynamicznie efektywny styl zwiększa poziomy docisku z przodu i z tyłu. Ta optymalizacja poprawia ostrość kierowania, wchodzenie w zakręt i równowagę przy dużych prędkościach.