W 2017 roku, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, brytyjska firma McLaren zaprezentowała swoje najnowsze dzieło: model 720S. Dzięki ogromnemu doświadczeniu zdobytemu w Formule 1 oraz wyścigach długodystansowych, supersamochód McLaren był wyczekiwany przez pasjonatów na całym świecie. Ma w sobie magię.
Smukły, aerodynamiczny supersamochód ma dziwny wygląd, ponieważ nie są widoczne klamki drzwiowe ani reflektory. Klamka drzwiowa jest ukryta w panelu karoseryjnym, a reflektory schowane w czarnym osłonie. Cały pakiet aerodynamiczny został zaprojektowany w celu zwiększenia docisku, który jest o 50% większy niż w poprzednim modelu 650S.
Wnętrze oferuje wiele funkcji, ale szczególnie wyróżnia się składany zestaw wskaźników. Mały kolorowy wyświetlacz TFT chowa się, a można korzystać z mniejszego, dodatkowego wyświetlacza. Ten pokazuje tylko obrotomierz, bieg i prędkość. Jest przeznaczony głównie na tor wyścigowy, aby zminimalizować ilość informacji przekazywanych kierowcy. Większa część, gdy się podnosi, pokazuje więcej informacji i można ją ustawić jako ekran kamery wstecznej.
Fotele, środkowa konsola, panele drzwiowe i półka z tyłu są pokryte Alcantarą. Luksus jest obecny w tym 720S, mimo że jest stworzony do szybkiej jazdy po torze. A z silnikiem umieszczonym centralnie o pojemności 4.0 litrów, jest w stanie to zrobić.
Nowy McLaren 720S miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku, wprowadzając drugą generację Super Series McLarena i jednocześnie podnosząc wcześniej akceptowane granice wydajności w segmencie supersamochodów.
„Super Series jest sercem biznesu McLarena i ucieleśnia połączenie ekstremalnej wydajności, luksusowego rzemiosła i niezrównanego zaangażowania kierowcy, które stanowi fundament McLarena. To pierwszy raz, gdy zastąpiliśmy całą rodzinę produktów, a nowy 720S jest absolutnie wierny pionierskiemu duchowi McLarena, będąc rewolucyjnym krokiem naprzód, zarówno dla naszej marki, jak i segmentu supersamochodów.” Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive
Odsłonięcie nowego supersamochodu McLarena potwierdza zarówno nazwę 720S, jak i moc 720PS pierwszego modelu w drugiej generacji Super Series McLarena, szczegóły te były sugerowane w ostatnich miesiącach. Producent luksusowych, wysokowydajnych samochodów sportowych i supersamochodów z Surrey w Anglii wydał serię sześciu komunikatów prasowych od stycznia, z każdym z nich towarzyszyło zdjęcie lub film zawierający numeryczny odniesienie – a teraz można ujawnić, że 1 x 2 x 3 x 4 x 5 x 6 równa się 720…
Nowy McLaren 720S jest lżejszy, szybszy i jeszcze bardziej dynamiczny niż jego poprzednik, McLaren 650S, z niezrównanym poziomem przestrzeni wewnętrznej i wyrafinowania oraz szerokim zakresem możliwości, które zaangażują i ekscytują kierowcę. Już pierwszy rzut oka na 720S identyfikuje go jako odważną reinterpretację języka designu McLarena; osadzony w zasadach aerodynamiki, piękna forma nie ma nic zbędnego: natychmiast i bez wątpienia jest to McLaren, nowy 720S jest prawdopodobnie najbardziej charakterystycznym i niezwykłym McLarenem w historii.
Jednym z kluczowych punktów w projekcie nowej Super Series jest brak wlotów chłodnicy po bokach samochodu; tę funkcję pełni unikalna aerodynamiczna forma dihedralnych drzwi z 'podwójną skórą’, które kierują powietrze do wysokotemperaturowych chłodnic, które chłodzą silnik umieszczony w środkowej części.
Nowy silnik M480T napędzający McLarena 720S kontynuuje dziedzictwo wielokrotnie nagradzanego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Silnik o pojemności 4,0 litrów, który ma 41 procent nowych części w porównaniu do silnika 3,8-litrowego, który nadal występuje w McLaren Sports Series, generuje maksymalnie 720PS i 770Nm momentu obrotowego.
Wydajność jest naprawdę zadziwiająca: przyspieszenie z miejsca do 100km/h (62mph) zajmuje mniej niż 3 sekundy, a zaledwie 5 sekund później pojazd przekracza 200km/h (124mph) w drodze do maksymalnej prędkości 341km/h (212mph). Hamowanie jest równie imponujące, nowy 720S zatrzymuje się z prędkości 200km/h (124mph) w zaledwie 4,6 sekundy, pokonując 117m. Dodatkowo ekstremalna wydajność silnika wykracza poza samą prędkość: nowy McLaren 720S oferuje zużycie paliwa na poziomie 10,7 litrów/km oraz emisję CO2 na poziomie zaledwie 249g/km według Nowego Europejskiego Cyklu Jezdnego (NEDC).
Wiedza McLarena w zakresie struktur z włókna węglowego – każdy samochód drogowy budowany przez brytyjskiego producenta od czasu McLarena F1 w 1993 roku miał podwozie z włókna węglowego – stanowi podstawę konstrukcji nowego 720S; architektura pojazdu oparta jest na nowym 'tubie’ z włókna węglowego i górnej strukturze, McLaren Monocage II. Ta technologia zapewnia ekstremalną wytrzymałość i sztywność w lekkiej strukturze i stanowi idealną bazę dla każdego supersamochodu. Szeroki zakres stopów aluminium jest również szeroko stosowany w podwoziu, a także w niektórych panelach nadwozia.
Nowa generacja Proactive Chassis Control McLarena, nowe zawieszenie oraz uznawana doskonałość wspomaganego siłowo, elektrohydraulicznego układu kierowniczego McLarena, łączą się, aby zapewnić ogromne rezerwy przyczepności, równowagi i wydajności oraz niezrównany zakres dynamicznych możliwości.
Ręcznie wykonany luksus, który jest nieodłączny od McLarena, z autentycznością finezyjnych skór i wykonanego na zamówienie aluminium, jest uzupełniony przez rewolucyjny nowy interfejs kierowcy McLaren, który składa się z składany wyświetlacz kierowcy i centralny ekran infotainment. W połączeniu z kabiną, która ustanawia nowe standardy w segmencie supersamochodów pod względem widoczności, przestrzeni i komfortu, te cechy nadają nowemu McLarenowi 720S niesamowity poziom użyteczności i potwierdzają jego roszczenie do bycia najbardziej kompletnym supersamochodem dostępnym na rynku dzisiaj.