MCLAREN 720S Spider 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MCLAREN 720S Spider 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN 720S Spider 2018-Present

McLaren wprowadził wersję z otwartym dachem dla modelu 720S w 2018 roku, ale tak, aby samochód nie stracił swoich ogólnych osiągów.

Kiedy zespół inżynieryjny McLarena opracowywał nadwozie 720S, miał na uwadze wizję roadstera. Dlatego, nawet jeśli dodano kilka wzmocnień, samochód był zaledwie o 49 kg cięższy niż jego wersja z zamkniętym dachem.

Wide trójkątne reflektory zostały podzielone na dwie części przez LED-owe światła dzienne. Czarne tło lamp sprawiało, że cała lampa wyglądała jak część nadwozia, podobnie jak te zamontowane w 720S Coupe. Za kabiną producent dodał parę łuków bezpieczeństwa ukrytych pod dwoma wypukłościami, które przypominały „garby” z samochodów wyścigowych F1. Po złożeniu, elektrycznie otwierany dach wysuwał się z tyłu i chował pod panelem, który znajdował się nad komorą silnikową. Można go było otwierać i zamykać przy prędkości do 48 km/h (30 mph).

Wnętrze oferowało tę samą przestronną przestrzeń co coupe. Ponadto McLaren zainstalował dach z regulowanym przyciemnieniem szkła, co pozwoliło pasażerom zwiększać lub obniżać jasność wnętrza zgodnie z ich preferencjami. Przed kierowcą znalazła się ta sama zstępująca deska rozdzielcza, która pokazywała tylko minimalne informacje, gdy była opuszczona, aby dostosować się do toru wyścigowego, bądź pełny wyświetlacz TFT, który także pokazywał kamerę cofania podczas parkowania.

Dzięki monokokowi z włókna węglowego i swojemu doświadczeniu w tworzeniu otwartodachowych samochodów wyścigowych, McLaren 720S był sztywniejszy niż wiele innych coupe z zamkniętym dachem na rynku. Jego osiągi były ograniczone do 202 mph (325 km/h) przy złożonym dachu, podczas gdy maksymalna prędkość pozostała taka sama jak w coupe.

 McLaren Automotive, brytyjski producent luksusowych sportowych aut o wysokich osiągach i supersamochodów, poszerza swoją rodzinę modeli Super Series o nowy model w ramach planu biznesowego Track25 o wartości 1,2 miliarda funtów, przedstawiając najbardziej zaawansowany kabriolet w historii: nowego McLarena 720S Spider.

Nowy 720S Spider został zaprezentowany online 8 grudnia 2018 roku i jest dostępny do zamówienia natychmiastowo. Oferuje on ekscytację jazdy na świeżym powietrzu oraz poziomy codziennej użyteczności, które nie były wcześniej widoczne w klasie kabrioletów supersamochodowych.

„Nowy McLaren 720S Spider oferuje niezrównane połączenie ekstremalnych osiągów, rzemieślniczej luksusowości, zaangażowania kierowcy i codziennej użyteczności – wszystko to z dodatkowymi emocjami jazdy na świeżym powietrzu, ilekroć jest to potrzebne. Jako najbardziej zaawansowany kabriolet w historii, nowy Spider dostarcza na wyjątkowo wysokim poziomie w wielu aspektach, a dzięki wadze o zaledwie 49kg większej niż 720S Coupé, wyprzedza konkurencję w wyścigu o minimalizację masy.” Mike Flewitt, Dyrektor Generalny McLaren Automotive

Podstawy projektowe nowego McLarena Spider opierają się na bezszwowych i organicznych kształtach, które zaprezentowano w 2017 roku razem z 720S Coupé. Kształty te maksymalizują docisk, minimalizują opór, poprawiają chłodzenie silnika oraz optymalizują osiągi aerodynamiczne, tworząc ogólny wygląd przypominający futurystyczną rzeźbę, uformowaną przez powietrze, które przepływa nad, pod, wokół i przez nią. Nowy, elektrycznie sterowany składany twardy dach (RHT) jest zintegrowany z projektem, podobnie jak nowe wsporniki.

Włókno węglowe dla wytrzymałości i niskiej wagi

Tak jak każde auto McLaren, nowy 720S Spider ma w swojej konstrukcji rdzeń z włókna węglowego, w tym przypadku oznaczony jako Monocage II-S. Wytrzymałość, sztywność i niska waga Monocage McLarena stanowią fundament dynamicznej doskonałości, z której znane są te pojazdy. Monocage II-S to rozwinięcie Monocage II z Coupé, bez centralnego „kręgosłupa” biegnącego od przodu do tyłu nad kabiną. Tylny fragment górnej konstrukcji jest również unikalny dla Spidera, aby pomieścić składany twardy dach; dodatkowo, belka nagłówka nad szybą została zmodyfikowana, aby zintegrować centralny mechanizm zamykający.

Inżynieryjna pomysłowość McLarena, wsparta inherentną siłą i sztywnością włókna węglowego, oznacza, że mimo usunięcia stałego dachu nie ma potrzeby dodatkowego wzmacniania; nawet wyjątkowo smukłe, ale niesamowicie mocne słupki A szyby, które pierwszy raz ujrzano w 720S Coupé, pozostają. Aby zapewnić lepszą ochronę przed przewróceniem dla pasażerów, w tylnej części Monocage II-S zintegrowano stałe wsporniki strukturalne z włókna węglowego, które dodatkowo stanowią główne punkty kotwiczenia dla systemu dachu i pasów bezpieczeństwa. W pierwszej generacji modeli Super Series były stalowe wsporniki, a przejście na włókno węglowe przyczyniło się do tego, że struktura ochrony przed przewróceniem (ROPS) w McLarenie 720S Spider jest o 6,8 kg lżejsza niż w modelu 650S.

Ogólnie rzecz biorąc, nowy 720S Spider waży zaledwie 49kg – czyli mniej niż 4% – więcej niż 720S Coupé. Wzrastająca masa jest głównie związana z systemem RHT i osłoną bagażnika. Z wagą suchej 1,332 kg, 720S Spider jest zdecydowanie najlżejszym autem w swoim segmencie, o 88 kg lżejszym niż jego najbliższy rywal, który waży 1,420kg. Niska waga stanowi fundament dla korzyści dynamicznych, wydajnościowych i osiągowych, które McLaren potrafi w pełni wykorzystać dla większej przyjemności swoich klientów.

Unikalne przeszklone wsporniki poprawiają widoczność z tyłu i dodają wizualnego efektu

Kanapowy design 720S Coupé jest znany z zapewniania poczucia 360-stopniowej widoczności, pozwalając światłu wnikać do kabiny i ustanawiając nowy standard widoczności. Ta filozofia niezrównanej widoczności jest kluczowa dla drugiej generacji Super Series, a nowy Spider podnosi poprzeczkę, wprowadzając unikalne, przeszklone wsporniki, które jeszcze bardziej poprawiają widoczność kierowcy oraz dodają wizualnego dramatyzmu autu.

Przednia krawędź wspornika posiada aerodynamiczny element, który kieruje przepływem powietrza, a następnie dramatycznie zwęża się, aby odsłonić przyciemnione szkło; projekt i zastosowanie szkła przynoszą 12% poprawy w widoczności za ramieniem w porównaniu do poprzedniego McLarena Super Series Spider.

Aby pomieścić składany twardy dach, Monocage II-S posiada nową górną konstrukcję z włókna węglowego, zaprojektowaną tak, aby znajdować się jak najbliżej chłodnic i dolotu powietrza. To maksymalizuje przestrzeń bagażową; dostępne jest 58 litrów miejsca pod przykryciem bagażnika przy podniesionym dachu. Osłona bagażnika jest również niższa niż w 650S Spider – znowu o 25 mm – co wydłuża widoczność o 7,5 m.

Ogromna przyspieszenie porównywalne z 720S Coupé; 202mph przy podniesionym dachu…

Silnik V8 McLarena o pojemności 4.0 litra z podwójnym doładowaniem, który napędza McLarena 720S Spider, pozostał bez zmian w porównaniu do Coupé. Umieszczony centralnie dla wyjątkowej obsługi i czystości reakcji, generuje 720 PS i 770 Nm, a przy najniższej wadze w klasie dla 720S Spider oraz wynikającym stosunku mocy do wagi wynoszącym 540 PS na tonę, nie jest zaskoczeniem, że osiągi są ekstremalne.

Przyspieszenie jest wręcz fenomenalne, z 0-100 km/h (0-62 mph) osiąganym w 2,9 sekundy oraz 0-200 km/h (0-124 mph) w zaledwie 7,9 sekundy – tylko o 0,1 sekundy wolniej niż Coupé. Sprint na ćwierć mili trwa 10,4 sekundy – znowu tylko o 0,1 sekundy wolniej niż Coupé – a jeśli warunki pozwalają, 720S Spider będzie kontynuował przyspieszanie do maksymalnej prędkości 341 km/h (212 mph) przy podniesionym dachu. Nawet przy opuszczonym dachu, maksymalna prędkość pozostaje niezwykła i wynosi 325 km/h (202 mph). Niewielkie różnice w osiągach wynikają z różnej aerodynamiki i dodatkowych 49 kg, które Spider dźwiga.

McLaren 720S Spider ma te same dramatyczne „oczodoły”, głęboko wycięte w przednich błotnikach oraz podwójne drzwi dihedral, które są od razu widoczne w Coupé – to tylko dwa elementy konstrukcyjne nadwozia, które odgrywają integralną rolę w zapewnieniu niezwykłej efektywności aerodynamicznej i równowagi, jaką posiada 720S. Poza tym, przedni splitter i konturowana maska, na przykład, dyktują i kontrolują przepływ powietrza przez, nad, wokół i pod resztą pojazdu, podczas gdy za przednim splitterem, aerodynamika podwozia została zmodyfikowana, aby współpracować z nowym tylnym nadwoziem i aktywnym spoilerem o pełnej szerokości w 720S Spider.

Technologia ochrony przed przewróceniem daje przewagę pod względem rozmiaru, jak i wagi, kompaktowy system pozwolił zespołowi projektowemu i inżynieryjnemu McLarena stworzyć niezwykle smukłe wsporniki bagażnika. To poprawia widoczność za ramieniem kierowcy oraz przyczynia się do uczucia wyjątkowej przestronności ogółem, jednocześnie zwiększając aerodynamiczny docisk.

Zastrzeżony, jednoczęściowy składany twardy dach to najszybciej działający kabriolet w klasie supersamochodów

Składany twardy dach (RHT) 720S Spider to całkowicie nowy projekt, z jednoczęściowym panelem dachowym z włókna węglowego jako standard. Twardy dach zachowuje charakterystyczną sylwetkę i aerodynamiczną czystość 720S Coupé oraz zapewnia pełną górną konstrukcję z włókna węglowego, gdy dach jest zamknięty. Mechanizm składania nowego RHT McLarena jest napędzany elektrycznie, a nie hydraulicznie, i system ten jest najszybciej działającym dachem kabrioletu w klasie supersamochodów, z możliwością opuszczenia lub podniesienia dachu w zaledwie 11 sekund – o sześć sekund szybciej niż 650S Spider. Połączenie silników elektrycznych oraz siły i niskiej wagi włókna węglowego RHT umożliwia maksymalną prędkość pojazdu w trakcie operacji wynoszącą 50 km/h (31 mph) – to znaczny wzrost w porównaniu do 30 km/h (18,5 mph) w 650S. Przy tych statystykach osiągów, nie jest zaskoczeniem, że McLaren zarejestrował trzy patenty na system dachu.

Nowy RHT jest dwa razy cichszy w działaniu niż kabriolet pierwszej generacji Super Series, a pasażerowie doświadczają dodatkowego dźwięku porównywalnego z szumem tła w cichej bibliotece, gdy dach jest w ruchu. Ta cisza wskazuje na wyjątkowe wykończenie całości, a poziom hałasu wewnątrz kabiny Spidera z podniesionym dachem jest zauważalnie niższy niż w 650S Coupé – prawdziwa oznaka precyzji inżynieryjnej, dążącej do perfekcji w trakcie rozwoju drugiej generacji Super Series.

Tylna szyba opuszcza się automatycznie, gdy RHT jest otwierany, przesuwając się do optymalnej pozycji, aby zminimalizować intruzję powietrza do kabiny. Szyba jest także sterowana niezależnie, co pozwala pasażerom na jej opuszczenie, gdy dach jest zamknięty, aby wpuścić dźwięk układu napędowego do wnętrza. To, że wsporniki w najwyższym punkcie są o 25 mm niższe niż w 650S Spider, pozwala powietrzu przepływać nad kabiną, minimalizując turbulencje do absolutnego minimum.

Przeszklony składany panel dachowy, z elektrochromowym szkłem, które może być przezroczyste lub przyciemnione

Właściciele, którzy pragną doświadczyć na świeżym powietrzu McLarena 720S Spider, nawet gdy dach jest zamknięty, mogą zamówić opcję przeszklonego RHT w ramie z włókna węglowego, co pozwala na jeszcze większą ilość światła w kabinie, jeśli tak wybiorą: szkło jest elektrochromowe i może szybko przełączać się między stanem przezroczystym a przyciemnionym za jednym naciśnięciem przycisku. Gdy zapłon jest wyłączony, szkło wraca do przyciemnionego ustawienia, co pomaga utrzymać kabinę 720S Spider w chłodzie podczas upalnych dni. Technologia elektrochromowa ma funkcję pamięci, która przywraca wcześniej wybrane ustawienie przy następnym uruchomieniu pojazdu.

Wnętrze jest takim samym gościnnym i luksusowym kabiną supersamochodową, jaką cieszą się kierowcy 720S Coupé. Otwierając drzwi – które mają teraz bezramową konstrukcję, aby pomieścić system RHT – uzyskujemy dostęp do naprawdę wysublimowanego środowiska, z niezwykłym odczuciem przestrzeni i najlepszymi materiałami w użyciu. Nowy system zawiasów drzwi oraz pozycja gazowego tłoka były możliwe bez problemu, ponieważ od samego początku program 720S obejmował zarówno nadwozia Coupé, jak i Spider.

Centralnie umieszczony ekran centralny o wysokiej rozdzielczości 8,0 cala pozostaje głównym hubem funkcji pojazdu. Interfejs wyświetla funkcje audio, media, nawigację, klimatyzację i inne funkcje wygody, z wszystkimi kluczowymi aplikacjami wyświetlanymi na pionowym karuzelu oraz dostępnymi za pomocą klawiszy szybkiego dostępu „twardych” poniżej ekranu.

Dwustrefowy system klimatyzacji i wentylacji został przestrojony dla 720S Spider i potrafi wykrywać zmiany pozycji RHT z podniesionej na opuszczoną lub odwrotnie. Temperatura i przepływ powietrza są automatycznie dostosowywane, ogrzewając lub chłodząc pasażerów zgodnie z wcześniejszymi ustawieniami, zwiększając przepływ powietrza do kabiny i przesuwając więcej powietrza do strefy stóp lub górnych części kabiny.

Spoiler aktywny o pełnej szerokości działa w zależności od pozycji Składanego Twardego Dachu

Aktywny spoiler tylny, który automatycznie aktywuje się w celu zmniejszenia oporu lub zwiększenia docisku, a także działa jako hamulec powietrzny, aby poprawić równowagę pojazdu podczas intensywnego hamowania, może unosić się przy niższych prędkościach i w ogólnie wyższej pozycji w zastosowaniu Spider, optymalizując docisk i równowagę, aby zapewnić, że osiągi i zaangażowanie kierowcy są na poziomie porównywalnym z 720S Coupé. Chociaż tylny spoiler jest identyczny w obu wersjach, mapowanie rozkładu jest dostosowane do każdego nadwozia; ustawienia aerodynamiczne różnią się w zależności od tego, czy składany twardy dach jest podniesiony czy opuszczony, a elektronika pojazdu automatycznie wie, w jakim stanie się znajduje.

Hydrauliczne zawieszenie Proactive Chassis Control II McLarena – już znane z łamania konwencji poprzez dostarczanie zazwyczaj niezgodnych cech precyzyjnej kontroli nadwozia i komfortu jazdy – jest uzupełnione przez elektro-hydrauliczny system kierowniczy, powszechnie uznawany za dostarczający wyjątkowo czystej precyzji i informacji zwrotnej. Podobnie jak w Coupé, kierowca Spidera może wybierać spośród trzech trybów obsługi – Comfort, Sport lub Track – z których każdy koncentruje się na inny doświadczeniu jazdy, w zależności od osobistych preferencji i warunków. Te udowodnione cechy łączą się, aby zapewnić, że 720S Spider posiada ten sam zasięg zdolności dynamicznych i szeroki wachlarz możliwości, co Coupé z łatwością demonstruje.

Nowy projekt kół z lekkiego stopu o 10 ramionach został opracowany dla nowego Spidera. Opony to Pirelli P ZERO™, zaprojektowane we współpracy z Partnerem Technologicznym McLaren, Pirelli, aby zapewnić optymalną równowagę osiągów, przyczepności, obsługi i komfortu w szerokim zakresie warunków drogowych. Alternatywnie można zamówić bardziej torową oponę Pirelli P ZERO™ CORSA, bez dodatkowych kosztów, natomiast opony zimowe Pirelli SOTTOZERO™ oraz opony ultra-wysokich osiągów Pirelli TROFEO R są dostępne u detalistów McLarena.

Trzy specyfikacje, dwa nowe kolory zewnętrzne, powrót jednego koloru dziedzictwa

Nowy McLaren 720S Spider jest dostępny w tych samych trzech specyfikacjach co Coupé, z wersjami Performance i Luxury powyżej modelu podstawowego. Wprowadzono dwa nowe kolory zewnętrzne – Belize Blue i Aztec Gold – wśród palety 23 kolorów, w której jednym z nich jest Supernova Silver, kolor dziedzictwa dostępny po raz pierwszy w McLarenie 12C.

4.0L V8 7AT RWD (720 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3994 Cm3
Moc529.6 Kw @ 7500 Rpm
720 Hp @ 7500 Rpm
710 Bhp @ 7500 Rpm
Moment obrotowy568 Lb-Ft @ 6500 Rpm
770 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna212 Mph (341 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Ssg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35/R19 93Y // 305/30/R20 103Y
Długość178.9 In (4544 Mm)
Szerokość85.1 In (2162 Mm)
Wysokość47.1 In (1196 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/64.1 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Masa własna2937 Lbs (1332 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2276 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.