MCLAREN 765LT 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MCLAREN 765LT 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN 765LT 2020-Present

Brytyjski producent supersamochodów McLaren stworzył nowy model skoncentrowany na torze, który nadal można legalnie poruszać po drogach – 765LT. Czy przypomina on F1 GTR z lat 90.? Jak najbardziej.

Skąd pochodzi nazwa 765LT? Przede wszystkim, silnik V8 o pojemności 4.0 litra generuje 765 koni mechanicznych. Po drugie? Dokładnie tyle jednostek wyprodukowano. Dosyć unikalne!

Model 765LT był w zasadzie ulepszoną wersją poprzedniego McLarena 720S. A przez „ulepszenie” mam na myśli redukcję wagi, co przekładało się na zwiększenie mocy. Ten samochód sportowy przyspieszał do 100 km/h w zaledwie 2.8 sekundy i osiągał maksymalną prędkość 330 km/h.

Supersamochód ważył zaledwie 1339 kg i miał długość 4.6 metra oraz szerokość 2.2 metra. Jak McLarenowi udało się stworzyć tak lekki pojazd? Gdzie tylko było to możliwe, użyli lekkich materiałów – podwozie zawierało komponenty z włókna węglowego, a także zderzaki przedni i tylny, przednią podłogę itd.

W porównaniu do swojego poprzednika, model z 2020 roku otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny, który oferował około 25% większy docisk.

Różnice wizualne były niewielkie, takie jak nowe 10-ramienne felgi, które były lżejsze o 22 kg, nowy zderzak przedni oraz przeprojektowany, bardziej agresywny dyfuzor tylny.

Wnętrze wyposażono w kierownicę i deskę rozdzielczą pokrytą Alcantarą.

Klienci mogli wybierać spośród 17 kolorów zewnętrznych, jednak dostępne były także całkowicie spersonalizowane schematy malowania.

 Lżejszy, bardziej wydajny i o jeszcze wyższych osiągach zarówno na drodze, jak i na torze, McLaren 765LT ujawnia się jako najnowszy model z serii 'Longtail’ i najbardziej dynamicznie rozwinięty oraz angażujący model LT w historii McLaren Automotive.

McLaren 765LT otwiera nowy rozdział w historii 'Longtail’, która rozpoczęła się od wyścigowego McLarena F1 GTR w latach 90., a od 2015 roku wprowadzono modele LT dopuszczone do ruchu drogowego. Nowy samochód podnosi na wyższy poziom cechy, które podtrzymują każdy model LT: zaangażowanie kierowcy, ukierunkowana na tor dynamika, zminimalizowana waga, zoptymalizowana aerodynamika i zwiększona moc – wszystkie te elementy zostały dodatkowo wzmocnione, szczególnie pierwsze dwa. Obietnica LT, że są „ograniczone do nielicznych”, została również spełniona, ponieważ dostępnych jest tylko 765 indywidualnie numerowanych pojazdów na całym świecie do zamówienia przez klientów.

Zaawansowane technologie włókna węglowego oraz dostosowane panele nadwozia LT i cechy aerodynamiczne są kluczowe dla redukcji wagi o 80 kg (DIN) w porównaniu do modelu 720S. Wraz z mocą 765KM i momentem obrotowym 800Nm z 4.0-litrowego, podwójnie doładowanego silnika V8 McLaren, optymalizacją przekładni dla znakomitych przyspieszeń oraz sprężynami i amortyzatorami dostosowanymi do LT, to stanowi podstawę całkowicie immersyjnego doświadczenia z jazdy, jakie oferuje nowy 765LT.

„765LT to najdoskonalszy i najbardziej ekscytujący model LT w historii McLaren Automotive. Niesamowite osiągi i zdumiewające poziomy zaangażowania kierowcy – wynik setek szczegółowych działań inżynieryjnych podjętych w celu zapewnienia jak najczystszej możliwej więzi między kierowcą a pojazdem – to wyróżniające cechy LT, które zostało opracowane z determinacją, aby dostarczyć w pełni immersyjne doświadczenie z jazdy dla tych, którzy zdobędą jeden z 765 dostępnych do zamówienia przez klientów.” Mike Flewitt, CEO, McLaren Automotive

Najwyższe poziomy zaangażowania kierowcy

Dynamika i precyzja McLarena 765LT zarówno na drodze, jak i na torze są po prostu niezwykłe, wynosząc wydajność torową na nowe wyżyny i sprawiając, że każda jazda po drodze to czysta radość. Satysfakcja kierowcy jest gwarantowana dzięki wyjątkowym poziomom zaangażowania między kierowcą a autem, wynikającym z absolutnego skupienia na dostarczeniu niezrównanej informacji zwrotnej i połączenia.

Renomowane dynamiki podwozia McLaren Super Series zostały jeszcze bardziej ulepszone w 765LT, aby zapewnić 'komunikację i odczucie’, które pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać ekstremalne osiągi samochodu, gdy jest to odpowiednie, ale także cieszyć się nimi przy niższych prędkościach. Układ kierowniczy 765LT zachowuje wyróżniające się elektrohydrauliczne wsparcie McLarena, ale został dodatkowo dopracowany z szybszym przełożeniem i sztywniejszym wałem skrętnym dla jeszcze czystszej informacji zwrotnej od kierowcy. Nowoczesne, linkowe, hydrauliczne zawieszenie Proactive Chassis Control II, wprowadzone z modelem 720S, zawiera aktualizacje zarówno oprogramowania, jak i sprzętu, aby sprostać dynamicznym wymaganiom 765LT; postępy poczynione podczas rozwoju McLarena Senna i Speedtail zaowocowały rewizją algorytmów systemu zawieszenia w celu zapewnienia jeszcze większej precyzji i kontroli.

W porównaniu do 720S, wysokość jazdy z przodu została obniżona o 5 mm (tył pozostaje bez zmian), a szerokość toru z przodu zwiększona o 6 mm, co razem poprawia zarówno przyczepność, jak i równowagę. Nowe, lekkie główne sprężyny mają dodatkowe sprężyny 'helper’, które redukują masę niesprężystą i utrzymują obciążenie w zawieszeniu podczas pełnego odbicia, podczas gdy zastosowanie dwóch sprężyn pozwala zaoszczędzić wagę w porównaniu z jedną większą sprężyną o podwójnym współczynniku. Twardość przechyłu została zwiększona, co dodatkowo poprawia stabilność pojazdu.

„765LT jest szybszy, lżejszy i mocniejszy niż jakikolwiek wcześniejszy samochód z oznaczeniem LT i dostarcza niemal telepatyczne zaangażowanie kierowcy. Połączenie przez siedzenie i informacja zwrotna z kierownicy są niesamowite, pozwalając klientowi w pełni wykorzystać każdy aspekt zdolności 'Longtail’ lub po prostu czerpać przyjemność z każdej jazdy. Ten samochód to istota LT.” Andreas Bareis, Dyrektor Lini Pojazdów – Super Series, McLaren Automotive

Wydajność aerodynamiczna McLarena 765LT jest kluczowa dla możliwości samochodu na torze, ale wpływa również na zachowanie podczas jazdy z większymi prędkościami na drodze. Powiększony przedni splitter i wydłużone aktywne tylne skrzydło współpracują z włóknem węglowym podłogi, wyjątkowymi osłonami drzwi i wydłużonym tylnym dyfuzorem, aby generować aerodynamiczną siłę docisku większą o 25% niż ta, która jest dostępna dla kierowcy 720S, dodając dodatkowy wymiar do już doskonałej wydajności aerodynamicznej.

Nowe, wysokie, statyczne położenie aktywnego tylnego skrzydła 'Longtail’ wspomaga chłodzenie układu napędowego, wydmuchując gorące powietrze z komory silnika, a także zwiększając siłę docisku, podczas gdy funkcjonalność hamulca powietrznego zmniejsza wrażliwość na nurkowanie podczas intensywnego hamowania. To pozwala na to, aby sprężyny z przodu były bardziej miękkie, niż byłoby to konieczne, gdyby to one były jedynym elementem utrzymującym wysokość jazdy z przodu, co z kolei poprawia charakterystyki przestrzenne przedniej osi, co korzystnie wpływa na jazdę po drodze.

Hydraulicznie sterowane tylne skrzydło ma trzy główne pozycje robocze, z ustawieniami wdrożenia dostosowanymi do 765LT:

Downforce Kierowcy (aktywne skrzydło częściowo rozłożone, w zależności od prędkości) jest uruchamiane, gdy w kabinie naciśnięty jest przycisk Aero, zwiększając poziom siły docisku podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
DRS automatycznie zapewnia funkcjonalność redukcji oporu podczas przyspieszania na prostej, aż do maksymalnej prędkości pojazdu.
Wysokie hamowanie w pełni rozkłada aktywne skrzydło w mniej niż pół sekundy, zwiększając siłę docisku z tyłu o ponad 60% w celu poprawy stabilności hamowania przy dużych prędkościach i skracając drogi hamowania.
Zwiększona powierzchnia i nowe statyczne położenie skrzydła – 60 mm wyżej niż w coupé 720S – zapewniają dodatkowy docisk, nawet przy w pełni schowanym skrzydle. Zwiększone osiągi tylnego skrzydła i wydajność aerodynamiczna ogółem szczególnie uwydatniają się na torach o wysokiej prędkości i dużym docisku, gdzie większy tylny nacisk aerodynamiczny jest korzystny.

Charakterystyki skrzyni biegów i zawieszenia są regulowane za pomocą ustawień Comfort, Sport i Track, korzystając z ustawień Powertrain i Handling w charakterystycznym Panelu Dynamicznym McLaren. W 765LT wprowadzono nową funkcję 'limit downshift’ w przekładni. Wcześniej, zredukowanie biegu było odrzucane przez 7-biegową skrzynię McLarena, jeśli wynikająca zmiana spowodowałaby nadmierne obroty silnika; w nowym LT oprogramowanie przekładni uznaje prośbę o redukcję biegu i zmienia biegi, gdy prędkość obrotowa silnika i prędkość pojazdu mogą być harmonizowane. Ta funkcja ma na celu dawanie kierowcy większej swobody w wyborze momentu zmiany biegów oraz widowiskowego dźwięku wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, pozwalając obrotom silnika na chwilowe 'odbicie’ na ograniczniku obrotów przed załączeniem następnego biegu.

Wydajność hamowania jest ogromna. Najnowsze generacje tarczy węglowo-ceramicznych, wraz z zaciskami z McLarena Senna, zapewniają precyzyjne odczucie pedału i zdumiewającą siłę hamowania. Zintegrowane chłodzenie zacisków inspirowane Formułą 1 – technologia wprowadzona z McLarenem 765LT – dostarcza chłodne powietrze do przednich zacisków i tarcz, obniżając temperatury klocków hamulcowych o nawet 50 stopni podczas jazdy po torze i zapewniając, że zarówno spójność odczucia pedału, jak i bezbłędna wydajność hamowania pozostają doskonałe.

Klienci 765LT planujący intensywną jazdę po torze mogą zamówić upgrade hamulców torowych, który obejmuje węglowo-ceramiczne tarcze montowane w McLarenie Senna oraz dostosowane klocki hamulcowe LT. Około 60% mocniejsze niż konwencjonalne tarcze węglowo-ceramiczne i cztery razy większa przewodność cieplna – a tym samym zarządzanie ciepłem – modernizowane tarcze hamulcowe redukują osłabienie hamulców i wskaźniki zużycia.

Nowe koła felgi o dziesięciu ramionach Ultra-Lightweight zostały stworzone dla modelu 765LT. Wraz z tytanowymi śrubami do kół i dostosowanymi oponami Pirelli P Zero™ Trofeo R, koła – które są standardowym wyposażeniem – pozwalają zaoszczędzić 22 kg w porównaniu do standardowych kół i opon 720S, co dodatkowo korzystnie wpływa na wydajność dynamiczną.

Opony Pirelli opracowane dla McLarena 765LT odgrywają znaczącą rolę zarówno w zakresie maksymalnej przyczepności, jak i informacji zwrotnej ze układu kierowniczego. Inżynierowie z McLarena i Pirelli ściśle współpracowali, aby zapewnić, że dostosowany bieżnik i konstrukcja opon zwiększają odczucia docierające do palców kierowcy, współpracując również z ulepszonymi dynamikami podwozia i zwiększonymi osiągami, aby pomóc osiągnąć najszybsze czasy okrążeń wśród wszystkich samochodów z Super Series McLaren.

Moc i osiągi LT na zupełnie nowym poziomie

Osiągi 765LT w pełni spełniają oczekiwania, które stawiają mu jego wygląd. Filozofie inżynieryjne, które stanowią fundament tego samochodu, mają swoje korzenie w pierwszym LT, McLarenie F1 GTR 'Longtail’, jednak w 765LT przekraczają osiągnięcia wprowadzone przez wcześniejsze, nowoczesne modele dopuszczone do ruchu drogowego.

Nowy McLaren 765LT to najpotężniejszy i najbardziej responsywny drogowy McLaren LT w historii. 4.0-litrowy silnik V8 McLaren M840T z podwójnym doładowaniem – który ma wałek korbowy o płaskim układzie i smarowanie w układzie suchoskokowym, w połączeniu z ultra-niską bezwładnością podwójnymi turbodoładowaniami i elektronicznie sterowanymi zaworami upustowymi – zawiera specyficzne dla LT odlewane aluminium tłoki, trójwarstwową uszczelkę głowicy używaną w McLarenie Senna oraz ultraefektywne, pokryte węglem przeguby w układzie zaworowym. Dodatkowa pompa paliwowa i zmieniony olejowy pompa optymalizują przepływy, a dostosowany system zarządzania silnikiem kontroluje zwiększoną moc, z dostarczaniem momentu obrotowego i reakcją przepustnicy dostosowanymi do maksymalnego zaangażowania kierowcy. Maksymalna moc wynosi 765KM (755bhp) przy 7,500rpm, a maksymalny moment obrotowy 800Nm (590lb ft) przy 5,500rpm.

Przekładnia jest zoptymalizowana do przyspieszenia, dostarczając niemal natychmiastową reakcję na wciski pedału gazu i przyspieszenie w biegu o 15% szybciej niż klasyczny model 720S, który sam w sobie jest wyjątkowym pojazdem w tym zakresie. Niezwykłe osiągi 765LT można podsumować jego statystykami przyspieszenia: 0-100 km/h w 2.8 sekundy (0-60 mph w 2.7 sekundy) i 0-200 km/h w 7.2 sekundy.

Sztywne mocowania silnika są stosowane nie tylko w celu spełnienia celów wydajności dynamicznej, ale także w celu zwiększenia fizycznego i emocjonalnego zaangażowania z układem napędowym V8 poprzez przekształcanie i promieniowanie dźwięków niskich częstotliwości silnika do kabiny. Każda zmiana obrotów jest wzmocniona, nie tylko dla uszu pasażerów, ale także jako odczucie przez fotele, ponieważ dźwięki niskich częstotliwości można zarówno usłyszeć, jak i poczuć.

„Każdy 'Longtail’ to bardzo wyjątkowy McLaren, samochód, który inspiruje naszych projektantów i inżynierów do pytania, ile więcej możemy zrobić, jak daleko możemy pójść. W 765LT zaowocowało to nowymi technologiami włókna węglowego McLarena umożliwiającymi niezwykle ważne oszczędności w wadze, największa moc i moment obrotowy, jakie kiedykolwiek były w LT, najszybsze przyspieszenie i najwyższe poziomy zaangażowania kierowcy.” Filippo D’Adamo, Kierownik Programu – McLaren 765LT

Intensywne, emocjonalne połączenie jest dodatkowo wzmocnione przez unikalny wydech z pełnego tytanu o czterech końcówkach. 'LT soundtrack’, który produkuje McLaren 765LT, to nie tylko efekt wyboru materiału, ale także konstrukcji, średnicy, kąta i rozmieszczenia czterech okrągłych rur wydechowych montowanych centralnie. Średnica rur zwiększa objętość wydechu, podczas gdy odpowiednia pozycja każdej rury w stosunku do innych zapewnia odpowiednią zawartość harmoniczną, która tworzy wysokotonowy, angażujący dźwięk, który staje się ostrzejszy, gdy osiąga niesamowity crescendo przy wysokich obrotach silnika.

Skrupulatnie zaprojektowany i inżynieryjnie zmniejszony pod względem masy, układ wydechowy nie ma końcówek rury, aby zaoszczędzić na wadze. W zależności od miejsca sprzedaży pojazdu, dwie tytanowe zawory są dodatkowe do rur wydechowych z tytanu; standardowy pod względem przepisów UE, ten układ umożliwia cichszy dźwięk wydechu przy niższych prędkościach silnika, lub bardziej angażującą tonację i dźwięk przy wyższych obrotach.

Całkowity nacisk na redukcję wagi

Lekka konstrukcja i filozofia inżynieryjna, które McLaren stosuje we wszystkich swoich samochodach, są jeszcze ważniejsze w modelu LT. Zmniejszenie wagi pojazdu zmniejsza bezwładność i wzmacnia przyspieszenia, hamowanie i reakcje kierownicze, co tworzy samochód, który reaguje natychmiast na każde 'żądanie’ rąk i stóp kierowcy. Skierowane przez determinację do zminimalizowania wagi na każdym kroku, inżynierowie McLarena osiągnęli oszczędności rzędu 80 kg (DIN) w porównaniu do superlekkiego coupé 720S, które samo w sobie jest liderem w porównaniu mocy do wagi wśród bezpośrednich konkurentów. Przy 622KM na tonę przy najlżejszej suchej wadze, 765LT redefiniuje tę klasę, przewyższając konkurentów o ponad 50KM na tonę.

Redukcję wagi osiągnięto poprzez szerokie zastosowanie włókna węglowego – materiału, w którym McLaren ma renomowaną ekspertyzę – w panelach nadwozia i komponentach, a także przez optymalizację części układu napędowego i podwozia oraz usunięcie elementów komfortu i wygody (choć w większości przypadków mogą być one zamówione, jeśli są preferowane, bez dodatkowych kosztów).

„McLaren LT naprawdę wyzwala nas do przekraczania granic tego, co możliwe – zwłaszcza jeśli chodzi o redukcję wagi – i 765LT nie jest wyjątkiem. 720S jest już bardzo lekki, wzmocniony innowacjami rozwiniętymi w poprzednich programach LT, ale zbadałem każdą część samochodu, aby jeszcze bardziej zwiększyć oszczędności: 'sprężyny pomocnicze’ w zawieszeniu pozwalają zaoszczędzić 1.5 kg, dostosowany lekki centralny tunel oszczędza 1.4 kg, a opcjonalne błotniki z włókna węglowego są lżejsze o 1.2 kg w porównaniu do standardowych paneli.” James Warner, Główny Inżynier – McLaren 765LT

Zmiany rozpoczynają się od samego przodu 765LT, gdzie najzwyklejsze przedmioty zostały ponownie ocenione w nieustannej pogoni za oszczędnościami w wadze: uchwyt na tablicę rejestracyjną wykonany jest z włókna węglowego. Wydłużony przedni splitter, nowy przedni zderzak, przednia podłoga, progi boczne, tylny zderzak, tylne skrzydło i przedni dyfuzor są również wykonane z włókna węglowego – i wszystkie dostosowane do McLarena 765LT. Pokrywa silnika, przednie błotniki, drzwi i tylne błotniki – lekkie aluminium jako standard – są opcjonalnie dostępne z włókna węglowego, aby jeszcze bardziej zredukować wagę. Kilka komponentów z włókna węglowego 765LT, w tym przednia podłoga i aktywne tylne skrzydło, produkowane są w Centrum Technologii Kompozytowych McLaren (MCTC) w Yorkshire w Wielkiej Brytanii.

Determinacja do zminimalizowania wagi przy jednoczesnym poprawieniu wydajności komponentów jest widoczna w całym samochodzie. Przykładowo, przednia podłoga to jednoczęściowa panel węglowy, który jest zarówno lżejszy, jak i sztywniejszy, a poza korzyściami aerodynamicznymi wynikającymi z poprawionego projektu podwozia, zmniejsza również bezwładność pojazdu. Zębatka i zębatka w przekładni finalnej są wykonane z 20NiCh, wysokowydajnego niklowego chromu, który częściej stosuje się w Formule 1 niż w samochodach drogowych, ale zapewnia idealną równowagę między wagą a specyfikacją do użycia w przekładni McLarena 765LT. Nawet nowej generacji akumulator litowo-jonowy jest lekki, oszczędzając 3.0 kg w porównaniu do akumulatora w 720S.

Stosowanie włókna węglowego w całym torowym wnętrzu McLarena 765LT przynosi dalsze optymalizacje wagi. Standardowe lekkie, wyścigowe siedzenia z włókna węglowego są o 18 kg lżejsze niż sporty siedzenia 720S. Dostosowany, lekki centralny tunel wykonany jest z materiału kompozytowego z włókna węglowego i ma grubość panelu zaledwie 0.8 mm. Włókno węglowe tworzy otoczenie przełączników okien, klamry kierownicy i otoczenie Panelu Dynamicznego, ograniczając każdą możliwą gram. Klienci, którzy chcą jeszcze bardziej zredukować wagę, mogą zamówić jeszcze więcej opcji z włókna węglowego z zakresu MSO Defined, opracowanych przez McLaren Special Operations.

Włókno węglowe nie jest jedyną taktyką redukcji wagi zastosowaną w nowym LT. Lekka tapicerka Alcantara® jest szeroko stosowana we wnętrzu samochodu, a na poziomach poziomych nie ma wykładziny. Sieci do przechowywania w drzwiach zastępują uchylne kieszenie, a regulacja zasięgu i kąta kierownicy jest manualna. Klimatyzacja i system audio nie są standardowo montowane, chociaż oba mogą być wybrane bez dodatkowych kosztów.

Po raz pierwszy w nowoczesnym McLarenie LT grubość szyb bocznych została zmniejszona. Szyba przednia jest również cieńsza, a oszklone słupki C i tylne szyby wykonane są z lekkiego, stylu motorsportowego policarbonatu. Górne sekcje drzwi dihedral mają lekkie panele z włókna węglowego. 765LT wyposażony jest również w pełny układ wydechowy z tytanu, który waży zaledwie 10.9 kg, co czyni go 40% lżejszym niż porównywalny system stalowy, o 3.8 kg lżejszym niż wydech 720S i jeszcze bardziej wydajnym wagowo niż wydech Inconel.

Przyjęcie wszystkich dostępnych środków oszczędzających wagę podczas zamawiania 765LT skutkuje najmniejszą suchą wagą wynoszącą zaledwie 1,229 kg. Aby osiągnąć ten poziom, klienci będą musieli uwzględnić opcje takie jak superlekkie wyścigowe siedzenia z włókna węglowego. Opracowane dla McLarena Senna i wykonane z włókna węglowego, siedzenia są konstruowane z zastosowaniem innowacyjnej technologii podwójnej powłoki, która redukuje wagę o jedną trzecią w porównaniu do tej samej powłoki siedzenia produkowanej przy użyciu konwencjonalnych procesów wytwarzania włókna węglowego. Każda powłoka siedzenia waży zaledwie 3.35 kg.

Aerodynamicznie uformowane z włókna węglowego

„McLaren LT definiuje jego buntowniczy duch, a jego charakterystyczny, uderzający wygląd jest ważną częścią tego uroku, ale dynamiczne atrybuty 'Longtail’ również wymagają swoich fizycznych zmian. Wydłużony kształt, który poprawia wydajność aerodynamiczną i wysmuklona sylwetka, która poprawia docisk i chłodzenie – szczególnie na torze – od razu identyfikuje nowy 765LT jako samochód, który spełni obietnicę czystych emocji z jazdy.” Rob Melville, Dyrektor Projektu, McLaren Automotive

Oprócz bycia najpotężniejszym McLarenem LT w historii, nowy 765LT jest fizycznie najbardziej ekstremalny. Przedni splitter znajduje się bliżej ziemi z powodu obniżenia wysokości jazdy o 5 mm, co zwiększa nachylenie pojazdu, aby stworzyć większą siłę docisku z przodu. Nosek pojazdu został wydłużony o 48 mm, a przedni zderzak oraz splitter przesunięte do przodu. Nowe aktywne tylne skrzydło 'Longtail’ wydłuża się o dodatkowe 9 mm, co razem dodaje 57 mm do całkowitej długości pojazdu.

Projekt tylnej części McLarena 765LT jest równie skoncentrowany. Nieco dłuższe, jak przystało na LT, nadwozie ma mniej fizycznej objętości, co zwiększa ewakuację ciepła z komory silnika i zmniejsza ciśnienie powietrza w nadkolach. Redukcja ciśnienia osiągana jest poprzez przesunięcie tylnego zderzaka jeszcze bliżej punktów twardych inżynieryjnych, odsłaniając tylne opony.

Wydłużone w porównaniu z tylnym skrzydłem modelu 720S – i z powierzchnią o 20% większą – tylne skrzydło 765LT wznosi się na tylnym pokładzie, wyginając się w górę w kierunku środka, a nie opadając w dół wzdłuż tylnego nadwozia. Nowa, podwyższona statyczna pozycja zwiększa poziomy siły docisku nawet gdy skrzydło nie jest rozłożone, a nowy projekt ma minimalny wpływ na opór, efektywność aerodynamiczna – stosunek siły docisku do oporu – również wzrasta o 20% w porównaniu do 720S. Wcięcie w środkowej części skrzydła zachowuje tylną widoczność, a także zapewnia, że wysokie temperatury z wydechu nie wpływają na skrzydło, gdy pojazd jest nieruchomy po długim jeżdżeniu po torze.

Oprócz funkcji chłodzenia Niskotemperaturowych Radiatorów (LTR), zewnętrzne krawędzie przedniego splittera wyposażone są w charakterystyczne pionowe ostrza. Zewnętrzna powierzchnia ostrzy prowadzi przepływ powietrza wokół przednich kół i uspokaja aero-wstęgę, współpracując z przepływem powietrza wypływającym z otworów wentylacyjnych LTR powyżej. Uniesione aero-ostrza, które znajdują się między wewnętrzną powierzchnią pionowych ostrzy a przednim zderzakiem, działają jako płaszczyzny nurkowe, odpowiadając funkcjom w wyścigowym McLarenie 720S GT3 oraz torowym McLarenie Senna GTR. Zamiast być odkryte, ostrza zostały zintegrowane w obszarze między przednim splitterem a przednim zderzakiem, kierując powietrze w górę i nad nimi, aby stworzyć dodatkową siłę docisku z przodu.

Filozofia osłon drzwi opiera się na legendarnym McLaren P1™ i jest wykorzystywana z dużym powodzeniem w modelu 720S. W 765LT zasada pozostaje ta sama, ale osłona drzwi została zmodyfikowana, aby zintegrować dodatkowe pionowe ostrze, które rozciąga się od spodu pojazdu i kontroluje turbulentne powietrze, gdy opuszcza nadkole przednie, pomagając skierować je do wlotów powietrza przed nadkolami tylnymi. Te wloty zostały również powiększone i wysunięte z boków nadwozia, aby uchwycić dodatkowy przepływ powietrza. Ich celem jest zasilenie dolnej części wysokotemperaturowych radiatorów (HTR), zwiększając wydajność systemu chłodzenia bez potrzeby zwiększania pojemności radiatorów.

Tylne oszklenie w stylu motorsportowym z polycarbonate to kolejna cecha nowej generacji drogowych samochodów McLaren Super Series. Lżejsze niż szkło, materiał pozwala na unikalne podwójne krzywizny w tylnej szybie, która opada w środku, aby wspomóc przepływ powietrza pod aktywnym tylnym skrzydłem i pomóc w kierowaniu chłodnego powietrza nad wydechy. Oszklone słupki C i pokrywa serwisowa układu napędowego także wykonane są z polycarbonate.

Unikalna opcjonalna cecha 765LT pozwala na umieszczenie podwójnie przeszklonego panelu w tylnej półce bagażowej, odsłaniając górę układu napędowego i wprowadzając silnik wizualnie i dźwiękowo 'do’ wnętrza. Widoczny dosłownie za ramieniem kierowcy, karbonowy stelaż z logo 765LT podtrzymuje szklany ekran, aby wyeksponować podzespół oznaczony znakiem McLaren 'Speedmark’, który ma ciemne, wysokotemperaturowe wykończenie proszkowe. Silnik jest dodatkowo widoczny z zewnątrz pojazdu przez polycarbonate tylną szybę (o ile nie została wybrana szyba prywatności), przy zachowaniu widoczności z tyłu.

Wydajność torowa i luksus super samochodu – z MSO dla większego wyboru…

Kabina nowego McLarena 765LT jest kuszącą mieszanką przestronności i doskonałej ergonomiki, w której wydajność torowa i luksus super samochodu łączą się, tworząc ogólną atmosferę nowoczesnej technologii i wysokiej klasy rzemiosła w środowisku zdefiniowanym przez jego skupienie na kierowcy. Istnieje wiele możliwości personalizacji, od unikalnych kolorów zewnętrznych i skóry o miękkim wykończeniu po światowej klasy system audio, podczas gdy klienci, którzy chcą zbadać swoje indywidualne specyfikacje, mogą zwrócić się do McLaren Special Operations (MSO) w celu jeszcze większego wyboru. Wytłoczone logo 765LT na desce rozdzielczej i numerowana tabliczka dedykacyjna LT dodatkowo podkreślają ekskluzywność każdego samochodu.

Ośm kolorystycznych tematów 'By McLaren’ zaprojektowano specjalnie, aby uzupełnić przygodowy charakter 765LT. Pierwszy wprowadza subtelny odcień koloru w całym lekkim wnętrzu Alcantara®, zastępując standardowe przeszycie Carbon Black na McLaren Orange. Trzy tematy idą dalej, wprowadzając dodatkowy kolor Alcantara® z uzupełniającym przeszyciem w wybranych miejscach – w tym w siedzeniach i drzwiach – na bazie Carbon Black Alcantara®. Dostępne są Dove Grey Alcantara® z przeszyciem Situs Grey, Burnt Orange Alcantara® z przeszyciem Carmine oraz Midnight Blue Alcantara® z przeszyciem Kingfisher Blue.

Te cztery tematy każdy mają grafikę wyciętą laserowo w siedzeniach, odpowiednio odsłaniając McLaren Orange, Situs Grey, Carmine lub Azura Blue kolory dodatkowe, które odpowiadają kolorom przeszyć. Kolejne cztery tematy 'By McLaren’ oferują luksusową alternatywę dla Alcantara®, łącząc miękką czarną skórę z kontrastowym przeszyciem w McLaren Orange, Situs Grey, Carmine lub Kingfisher Blue. Wszystkie wnętrza 'By McLaren’ mogą być zamówione, bez dodatkowych kosztów dla klienta, z paskiem 12-godzin na kierownicy Alcantara®, w McLaren Orange, Burnt Orange, Blue lub Dove Grey.

Głównym punktem 765LT, który zapewnia funkcje wygody, komfortu i łączności – w tym McLaren Track Telemetry (MTT) – jest centralny ekran informacyjny o wysokiej rozdzielczości 8.0 cala, który współpracuje z składanym wyświetlaczem kierowcy, aby zapewnić zintegrowaną platformę informacyjną dla kierowcy. Otoczenia składanych wyświetlaczy kierowcy i centralnego ekranu informacyjnego są dostępne w włóknie węglowym, aby uzupełnić wykończenie otoczenia przełączników okien, klamry kierownicy i panelu dynamicznego. Dalsze elementy włókna węglowego są dostępne z zakresu MSO Defined, w tym wykończenie wizualne włókna węglowego do wentylacji i przedłużonego wykończenia progów z unikalnym oznaczeniem 765LT.

Klienci, którzy bardziej cenią funkcje komfortu niż dążenie do maksymalnych oszczędności w wadze, mają dużą gamę wyboru z portfolio wyposażenia 765LT. Kieszenie do przechowywania w drzwiach i centralny tunel z zamykanym schowkiem mogą być zamówione jako opcje zamiast lekkich siatek i centralnego tunelu z włókna węglowego, które są standardowo montowane. System podnoszenia pojazdu, kontrolowany przez kierowcę, który podnosi nos pojazdu w razie potrzeby – na przykład nad progami lub przy wjeździe lub wyjeździe z parkingu – jest opcją dodatkową.

Choć w standardowym wyposażeniu nie ma systemu audio – co pozwala zaoszczędzić 1.5 kg wagi pojazdu – można zamówić lekki, czterogłośnikowy system audio McLaren z radiem AM/FM, DAB lub SiriusXM (w zależności od regionu), Bluetooth do telefonu, integrację z iPodem/iPhone’em oraz głosowe komunikaty audio bez dodatkowych kosztów. Ulepszony, światowej klasy system audio, opracowany specjalnie dla drugiej generacji McLaren Super Series przez firmę Bowers & Wilkins, jest dostępny za dodatkową opłatą.

Dodatkowe opcje wygody obejmują wybór wysokiej definiacji kamery wstecznej lub ulepszonego systemu wspomagania parkowania 360 stopni, który zawiera jedną kamerę przednią, jedną tylną oraz dwie kamery HD zamontowane na lusterkach, które razem zapewniają 'widok z lotu ptaka’ otoczenia pojazdu podczas parkowania i manewrów przy niskich prędkościach. Na rynkach, gdzie jest oferowany, Homelink® umożliwia zdalne otwieranie do trzech elektrycznych bram garażowych lub bram domowych.

McLaren 765LT to nie samochód dla tych, którzy chcą zachować niski profil, a standardowe wybory kolorystyczne odzwierciedlają to. Jest 17 kolorów lakieru zewnętrznego, w tym dwa – Nardo Orange i Smoked White – unikalne dla nowego LT. Chicane Effect, który po raz pierwszy pojawił się w 600LT i przypomina oryginalny szary Chicane dostępny w 675LT, jest również oferowany. Kolejne 13 kolorów zewnętrznych należy do gamy MSO Defined dostępnej przez McLaren Special Operations, a poza tym istnieje możliwość wyboru dowolnego koloru, który jest technicznie możliwy poprzez zlecenie MSO Bespoke.

Aby uzupełnić lub skontrować wybrany kolor i wykończenie zewnętrzne, zaciski hamulcowe są dostępne w różnych wykończeniach i kolorach. 10-ramienne, Ultra-Lightweight felgi odlewowe opracowane dla nowego 765LT są standardowo w odcieniu platyny, ale są również dostępne w wykończeniach Black Gloss, Stealth lub Satin Diamond-Cut. Gdy jest to opcja dodatkowa, wykończenie zawiera także logo 765LT, wyryte laserowo na obręczy koła.

Choć wymagania dotyczące spalania nowego 765LT są zaspokajane przez wloty powietrza w tylnych błotnikach, klienci mają możliwość zamówienia osłony dachu z zakresu MSO Defined, która zapewnia dodatkowe chłodzenie dla układu napędowego, wymuszając powietrze do wlotu nad plenum i silnikiem przy dużych prędkościach oraz chłodząc temperatury powietrza ładunkowego w plenum. 'Snorkel-style’ scoop, który jest dostępny tylko w połączeniu z przeszklonym oknem silnikowym, jest oddzielony od nadwozia, aby stworzyć najbardziej efektywną drogę powietrza do układu napędowego, minimalizując jednocześnie kompromisy w zakresie widoczności z tyłu.

Aluminiowa pokrywa silnika może zostać zastąpiona panelem z włókna węglowego z zakresu MSO Defined, który jest malowany na wszystkich powierzchniach jako standard, ale jest również dostępny z wykończeniem z przejrzystym lakierem wizualnym, lub w pełnym włóknie węglowym (VCF). Zakres MSO Defined dla 765LT obejmuje również wentylowane błotniki z włókna węglowego zamiast aluminiowych błotników, przy czym węglowe żaluzje mają wykończenie wizualne na wysoki połysk.

„Klienci, którzy chcą dalej zredukować wagę swojego nowego 765LT, dodać indywidualne akcenty luksusu lub wzmocnić już uderzający wygląd samochodu – lub też zrobić to wszystko i więcej – są obsługiwani przez usługi personalizacji dostępne w McLaren Special Operations. Panele i komponenty włókna węglowego, od wentylowanych błotników, pokrywy silnika lub osłony dachu po indywidualne ulepszenia wnętrza, są sercem oferty MSO, ale poza tym dostępne są kolory lakierów z zakresu MSO Defined, wykończenia wizualne włókna węglowego, a nawet możliwość pełnego zamówienia MSO Bespoke, aby zaspokoić inspiracje klientów.” Ansar Ali, Dyrektor Zarządzający, McLaren Special Operations

Kierowcy planujący spędzić znaczny czas na torze będą skłonni wybierać pakiety MSO Clubsport i MSO Clubsport Pro. Pakiet Clubsport obejmuje super-lekkie wyścigowe siedzenia z włókna węglowego, jak w McLarenie Senna; upgrade hamulców torowych, który zawiera wysokowydajne tarcze hamulcowe z tego samego pojazdu oraz dostosowane klocki hamulcowe LT; McLaren Track Telemetry (MTT) z funkcją czasu okrążenia i trzema kamerami; oraz wentylowane elementy węglowe wykończone na satynowo z zakresu MSO Defined. Pakiet Clubsport Pro dodaje – gdzie prawo na to pozwala – ciemny tytanowy belkę pasową z zakresu MSO Defined oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa w czerni.

4.0L V8 7AT (765 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3994 Cm3
Moc562.7 Kw @ 7500 Rpm
765 Hp @ 7500 Rpm
755 Bhp @ 7500 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 5500 Rpm
800 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna205 Mph (330 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35/R19 93Y // 305/30/R20 103Y
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.1 In (2060 Mm)
Wysokość45.6 In (1158 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/63.5 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Masa własna2952 Lbs (1339 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.