McLaren F1 LM

Po wygranej w edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1995 roku, brytyjski producent samochodów stworzył limitowaną wersję modelu F1, nazwanej F1 LM.

Brytyjski producent samochodów wyścigowych McLaren wprowadził na rynek model F1 w 1992 roku, który później uznano za pierwszy hiper samochód w historii, mimo że ten termin nie istniał wówczas. Już w 1995 roku auto stało się sensacją i dominowało w branży supersamochodów dzięki swoim zdumiewającym osiągom. Jednak w przeciwieństwie do Ferrari, Jaguara czy Porsche, potrzebowało zwycięstwa w słynnym francuskim wyścigu, aby stać się naprawdę wyjątkowym. Tak więc w 1995 roku McLaren wziął udział w wyścigu i wygrał. Zajął pierwsze, trzecie, czwarte, piąte i trzynaste miejsce w końcowej klasyfikacji, a F1 stało się legendą, ponieważ wygrało ten słynny i morderczy wyścig przy swoim debiucie. Dlatego producent stworzył bardzo limitowaną wersję, aby uczcić ten osiągnięty wynik, produkując sześć egzemplarzy F1 LM, z których pięć zostało sprzedanych, a jeden zachowano w muzeum producenta.

Samochód został wyposażony w zestaw nadwoziowy, który naśladował ten z wyścigowego modelu GTR, a jego charakterystyczne prostokątne wloty powietrza z przodu chłodziły hamulce. Dodatkowo, maska miała większy wlot powietrza. Ponieważ McLaren stworzył go z myślą o wyższych prędkościach niż standardowe F1, obniżył również prześwit o 10 mm. McLaren dostarczył trzy pojazdy klientom w specjalnym kolorze nazwanym Historic Orange, podczas gdy dwa pozostałe miały czarny kolor z niebieskimi, żółtymi i srebrnymi paskami.

Z profilu samochód ukazywał swoje duże tarcze hamulcowe za 18-calowymi felgami magnesium OZ, które były znacznie szersze od standardowych. Z przodu miały 10.85 cala, a z tyłu 13 cali w porównaniu do 9 i 11,5 cala w standardowej wersji McLaren F1. Z tyłu producent musiał zamontować stałe skrzydło na pokrywie bagażnika, mimo że Gordon Murray, który zaprojektował ten pojazd, nie był z tego zadowolony. Ponieważ producent próbował stworzyć wersję drogową pojazdów, które brały udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, musiał zainstalować ten element aerodynamiczny, który nie był tylko dekoracją.

Wnętrze F1 LM pozbawione było wszystkich zbędnych elementów, takich jak wykładzina, stereo czy klimatyzacja. Środkowe sportowe siedzenie kierowcy było pokryte czarnym i pomarańczowym zamszem, a po bokach znajdowały się dwa inne fotele pokryte szarym skórą. Jak w każdym innym samochodzie F1, deska rozdzielcza była pokryta szaro-skalnym Alcantarą, co redukowało odblaski. Ponieważ wnętrze pojazdu było bardzo głośne, producent dodał system interkomowy z słuchawkami wyścigowymi dla wszystkich trzech pasażerów, którzy mogli zasiąść w kabinie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.