MCLAREN MP4-12C Spider 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MCLAREN MP4-12C Spider 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćMCLAREN MP4-12C Spider 2012-2015

W 2011 roku McLaren zaprezentował swoje pierwsze auto po kultowym McLaren F1 z 1992 roku. Nazwano je MP4-12C, a rok później przedstawiono wersję z otwartym dachem, MP4-12 C Spider.

Kiedy producent samochodów ma na swoim koncie więcej tytułów w Formule 1 niż wprowadzonych modeli, musi coś z tym zrobić. Musi odzyskać część tego znanego wizerunku. Kiedy wprowadzono model 12C, jak go potocznie nazywano, McLaren zdobył osiem mistrzostw konstruktorów i 13 mistrzostw kierowców w Formule 1. Model MP4 przypomina pierwszy bolid Formuły 1, którego nadwozie wykonano z włókna węglowego. I taki był też MP4-12 Spider.

Już na początku projektu 12C zaplanowano wersję roadster, a ponieważ włókno węglowe jest bardzo mocnym i lekkim materiałem, łatwo było przekształcić samochód z coupe w pojazd z otwartym dachem. Dodano zaledwie 40 kg do wagi pojazdu, dzięki mechanizmowi składania składającemu się z silników elektrycznych, dźwigni i kabli.

Składany twardy dach może zniknąć w ciągu 17 sekund w specjalnym schowku za kabiną. Wnętrze samochodu wykonane było z tych samych drogich materiałów, takich jak włókno węglowe, skóra i aluminium. Fotele, klimatyzacja oraz system audio zostały zaprojektowane na nowo dla wersji Spider, aby dostosować się do doświadczeń związanych z jazdą z otwartym dachem.

Wprowadzono także dodatkowe usprawnienia techniczne. Silnik uzyskał więcej mocy niż w wersji coupe, a ESP zostało przestrojone, aby zapewnić lepszą kontrolę na granicy osiągów. Silnik twin-turbo został dostrojony w celu uzyskania lepszego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów.

Nowy McLaren MP4-12C Spider, zaprezentowany podczas weekendu Pebble Beach w 2012 roku w Kalifornii, jest drugim pojazdem w rozwijającej się gamie wysokowydajnych samochodów sportowych od McLaren Automotive. Ten lekki, środkowo-silnikowy roadster łączy w sobie oszałamiającą wydajność modelu 12C z dodatkową przyjemnością jazdy z otwartym dachem. W przeciwieństwie do większości innych spiderów czy kabrioletów, model 12C Spider oferuje tę samą wydajność, prowadzenie i przyjemność z jazdy co wersja coupé z dachem stałym.

12C Spider wykorzystuje wiodącą w branży karoserię z włókna węglowego MonoCell, tak jak model 12C, która nie wymaga dodatkowego wzmocnienia, aby zapewnić wymaganą sztywność i wytrzymałość dla samochodu z otwartym dachem. W konwencjonalnych samochodach o stalowych lub aluminiowych podwoziach dodatkowe wzmocnienia – i związany z tym wzrost wagi – są normalne podczas przekształcania z coupé o stałym dachu na kabriolet. Może to wpływać na wydajność, prowadzenie i przyjemność z jazdy.

Spokój samochodu sportowego, radość z jazdy kabrioletem

'W nowym 12C Spider masz to, co najlepsze z obu światów,’ mówi dyrektor zarządzający McLaren Automotive, Antony Sheriff. 'Otrzymujesz całą wydajność i integralność jazdy modelu 12C oraz dreszczyk emocji towarzyszący jeździe z otwartym dachem.

'Model 12C Spider wykorzystuje całą wiedzę i doświadczenie McLaren w budowaniu lekkich samochodów sportowych skupionych na kierowcy. Tak jak 12C, 12C Spider jest „czystym McLarenem” – stworzony bez kompromisów, aby oferować maksymalną przyjemność z jazdy i wydajność, ale z dodatkową atrakcją jazdy z otwartym dachem. Żaden inny samochód sportowy nie ma tej kombinacji możliwości.’

Nowy 12C Spider jest mechanicznie identyczny z modelem 12C. Używa ulepszonego silnika o mocy 625 KM, który jest częścią modernizacji modelu 12C z roku modelowego 2013. Przyspieszenie – od 0 do 100 km/h (62 mph) – zajmuje zaledwie 3,1 sekundy (przy użyciu opon Pirelli P Zero Corsa), to samo co w coupé. Zużycie paliwa i emisje również pozostają takie same, wynosząc 24,2 mpg (11,7 l/100 km) w cyklu mieszanym oraz 279 g/km. Wyniki te są znacznie lepsze niż w przypadku większości wysokowydajnych kabrioletów, zgodnie z zobowiązaniem McLarena do klasyfikacji w zakresie efektywności paliwowej. Maksymalna prędkość wynosi 204 mph (329 km/h).

Składany sztywny dach (RHT) w modelu 12C Spider to w pełni automatyczny dwuczęściowy system, który można podnieść lub opuścić w mniej niż 17 sekund przy prędkości do 30 km/h (19 mph). Po opuszczeniu dach chowa się pod pokrywą bagażnika w kolorze nadwozia, która zawiera podwójne wsporniki. Z podniesionym dachem obszar pod pokrywą bagażnika może być wykorzystany jako dodatkowa przestrzeń bagażowa.

Model 12C Spider ma podgrzewane tylne okno, które można obsługiwać niezależnie od dachu. Z opuszczonym dachem tylne okno automatycznie przesuwa się do pozycji „aero”, aby zminimalizować turbulencje. Dodatkowo, gdy dach jest podniesiony, okno można opuścić, aby uzyskać bezpośredni dostęp do dźwięku podwójnie doładowanego silnika V8 o pojemności 3,8 litra, zamontowanego bezpośrednio za kabiną.

System ochrony przed przewróceniem obejmuje stalową strukturę w każdym z tylnych wsporników, aby wchłonąć ewentualne uderzenie i chronić pasażerów. System „aktywny” z podnoszeniem został wykluczony, ponieważ zwiększałby wagę.

Szczegółowe zmiany w modelu 12C Spider obejmują zarówno systemy audio, jak i klimatyzacji. Wyjście audio zmienia się, gdy dach jest otwarty – aby skompensować dodatkowy hałas otoczenia – podczas gdy klimat kontrol adaptuje się, gdy dach jest opuszczony.

Program 12C obejmował Spider od samego początku

’12C Spider to nie jest przerobiona wersja 12C,’ zauważa Sheriff. 'Co ważne, oba modele zostały zaprojektowane i rozwijane jednocześnie, obok siebie. Program 12C obejmował coupé i kabriolet już od samego początku. Karoseria z włókna węglowego MonoCell i wszystkie inne komponenty mechaniczne zostały zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną wydajność w obu konfiguracjach.

’12C Spider w pełni wpisuje się w nadrzędną zasadę McLarena, że każdy pojedynczy komponent powinien być „czystym McLarenem”. Każda część została zaprojektowana, skonstruowana i wyprodukowana zgodnie ze specyfikacją McLarena – nic nie pochodzi od innych producentów. Celem jest maksymalizacja przyjemności z jazdy, wydajności i efektywności. Równie ważne jest dla nas dążenie do innowacji. Produkując 12C Spider z całą wydajnością, prowadzeniem i jakością jazdy jak model 12C, właśnie to osiągnęliśmy.’

12C SPIDER: SZCZEGÓŁY

Tak jak w 12C, wszystko w 12C Spider zostało zaprojektowane z jakiegoś powodu. Nie ma zbędnych „ozdób”, żadnych stylowych dodatków. To „czysty” samochód sportowy, zaprojektowany do dostarczania maksymalnego przyjemności z jazdy i wydajności, z niezrównaną efektywnością.

'Jak w przypadku wszystkich McLarenów, 12C Spider to samochód wyścigowy w sercu,’ zauważa dyrektor ds. designu Frank Stephenson. 'To nie jest prawdą w przypadku wielu – jeśli w ogóle – innych wysokowydajnych kabrioletów.

'Ma ten sam ponadczasowy elegancki styl, który odróżnia 12C, ale z dodatkowym romantyzmem jazdy z otwartym dachem,’ dodaje Stephenson. 'Staraliśmy się bardzo mocno zachować tę samą czystość designu. Z dachem na swoim miejscu, wygląda jak coupé sportowe, które równie dobrze mogłoby być na Le Mans, jak w Londynie czy Los Angeles. Z opuszczonym dachem, wygląda jakby należało do Sunset Boulevard lub Cote d’Azur.’

Składany sztywny dach (RHT)

Składany sztywny dach (RHT) został zaprojektowany specjalnie dla modelu 12C Spider. Niska waga, połączona z wysoką wytrzymałością, miała kluczowe znaczenie – jak we wszystkich obszarach 12C.

Dwie panele dachowe i pokrywa bagażnika wykonane są z tego samego kompozytowego materiału używanego do budowy nadwozia 12C. Jest to lekkie, mocne i pozwala na bardzo wysoką jakość lakieru. Podgrzewane tylne szkło kończy budowę dachu.

W pełni automatyczny mechanizm podnosi lub opuszcza dach w mniej niż 17 sekund i może być aktywowany przy prędkości do 30 km/h (19 mph). Jest sterowany za pomocą przełącznika dwupozycyjnego na panelu środkowym w kabinie.

Na końcu cyklu opuszczania dachu, okna całkowicie się zamykają, a tylne szkło przyjmuje pozycję „aero”, co również zmniejsza turbulencje w kabinie. Kontynuowanie trzymania przełącznika po zakończeniu cyklu całkowicie opuszcza okna i tylne szkło kabiny.

RHT jest obsługiwany przez jedną pompę hydrauliczną. Jest umieszczona jak najniżej w pojeździe, aby zoptymalizować środek ciężkości i poprawić prowadzenie.

Pokrywa bagażnika o podwójnym zastosowaniu

Gdy dach jest opuszczony, chowa się pod pokrywą bagażnika w kolorze nadwozia, która zawiera podwójne wsporniki. Z podniesionym dachem obszar pod pokrywą bagażnika może być wykorzystany jako dodatkowa przestrzeń bagażowa. Może pomieścić 52 litry bagażu w dwóch specjalnie zaprojektowanych torbach, dostarczanych standardowo. To dodatkowo do 144 litrów przestrzeni bagażowej dostępnej pod maską.

Składane tylne szkło zapewnia zwiększoną dramaturgię dźwiękową

Tylne szkło można również obsługiwać niezależnie od RHT. Z dachem podniesionym tylne szkło można opuścić, aby wpuścić więcej dźwięku silnika do kabiny, a także umożliwić półotwartą jazdę nawet w złej pogodzie. Z opuszczonym dachem ekran działa jak deflektor wiatru, minimalizując zakłócenia w kabinie.

System ochrony przed przewróceniem

System ochrony przed przewróceniem zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pasażerów. Każdy tylny wspornik zawiera stalową strukturę, aby wchłonąć energię uderzenia i chronić zarówno kierowcę, jak i pasażera. System „aktywny” z podnoszeniem dachu byłby zbędną wagą.

Konstrukcja karoserii z włókna węglowego idealnie nadaje się do kabrioletu

Tak jak mechanicznie identyczny model 12C, 12C Spider jest dwumiejscowym, środkowo-silnikowym, tylnonapędowym samochodem sportowym o wysokiej wydajności. W przeciwieństwie do konkurencji, używa nadwozia z włókna węglowego MonoCell. Zapewnia to znaczące zalety pod względem wagi, wytrzymałości i sztywności skrętnej – co wszystko poprawia prowadzenie, komfort jazdy i wydajność.

MonoCell to unikalna, jednoczęściowa odlewana konstrukcja, która waży zaledwie 75 kg (165 funtów). Jest o 25 procent sztywniejsza niż odpowiadająca jej metalowa konstrukcja i o 25 procent lżejsza niż porównywalne aluminiowe podwozie (różnica w przypadku stali jest jeszcze większa). Jest również mocniejsza i bezpieczniejsza w razie wypadku, działając jak komora bezpieczeństwa, jak w samochodzie Formuły 1.

'To idealne połączenie przestrzeni dla pasażerów, integralności strukturalnej i niskiej wagi,’ wyjaśnia główny inżynier Neil Patterson. 'To idealna konstrukcja, aby osiągnąć przełomową efektywność i wydajność na rynku samochodów sportowych.’

MonoCell nie uległ zmianom z 12C do 12C Spider, ponieważ został pierwotnie zaprojektowany do obu zastosowań. 'To niezwykle niezwykłe,’ zauważa Patterson. 'Większość kabrioletów wymaga wzmocnionego podwozia, aby zredukować ugięcie, co z kolei zwiększa wagę – nie osiągając jednocześnie integralności strukturalnej coupé. To ugięcie może wpływać na precyzję prowadzenia i zmniejszać komfort jazdy, podczas gdy dodatkowa waga negatywnie wpływa na wydajność.’

Karoseria z włókna węglowego MonoCell nie tylko daje przewagi w wytrzymałości i wadze, ale także poprawia pakowanie. Jednoczęściowa, odlewana konstrukcja została stworzona, aby zapewnić idealną kabinę – przestronną, ale kompaktową. 'Zaczęliśmy od kierowcy,’ mówi dyrektor ds. designu Frank Stephenson. 'W modelach 12C i 12C Spider kierowca siedzi blisko linii środkowej samochodu, co poprawia kontrolę i przyjemność z jazdy. Pedaly są umiejscowione wewnątrz, co zmniejsza intruzję kół. Rezultatem jest idealne środowisko do jazdy – unikalne i bez kompromisów.’

Kolumna kierownicza jest wyśrodkowana na kierowcy i jest równoległa do jego siedzenia i ramion. Pedaly hamulca i gazu znajdują się bezpośrednio w linii z kierowcą, a wszystkie podstawowe elementy sterujące są w zasięgu ręki. Cała architektura kabiny jest zarówno elegancka w swoim designie, jak i nieprzeładowana oraz intuicyjna w obsłudze.

Tak jak w modelu 12C, 12C Spider ma wiodącą w klasie widoczność we wszystkich kierunkach. 'Ogromny nacisk położono na zapewnienie doskonałej widoczności, zarówno dla bezpieczeństwa, jak i precyzji jazdy,’ dodaje Stephenson.

McLaren: innowatorzy w dziedzinie włókna węglowego

Włókno węglowe MonoCell modelu 12C i 12C Spider jest efektem ponad trzech dekad innowacji McLarena w dziedzinie włókna węglowego. W 1981 roku McLaren Racing wprowadził monokok z włókna węglowego do Formuły 1™. Oferowało to niezrównane połączenie wytrzymałości i oszczędności wagi, a wkrótce odnotowano pierwsze zwycięstwo samochodu F1 wykonanego z włókna węglowego na Brytyjskim GP, prowadzonego przez Johna Watsona.

Legendarne McLaren F1, wprowadzone na rynek w 1992 roku, było pierwszym samochodem drogowym, który używał podwozia i nadwozia z włókna węglowego. W rzeczywistości, od 1981 roku McLaren nigdy nie zbudował samochodu bez podwozia z włókna węglowego.

W modelach 12C i 12C Spider, aluminiowe ekstrudaty i odlewy są spawane w jigach do przednich i tylnych struktur, a następnie bezpośrednio przymocowane do MonoCell. Wraz z karoserią z włókna węglowego, noszą lekkie kompozytowe panele nadwozia. Poza dachem i pokrywą silnika, panele nadwozia są identyczne z modelem 12C. Przeprojektowana szklana pokrywa silnika zachowuje niezakłócony widok na atrakcyjny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.

'Przednie i tylne aluminiowe struktury są łatwe do naprawy,’ dodaje Patterson. 'Wchłaniają uderzenia i można je łatwo wymienić. Samochody z całkowicie aluminiowym podwoziem wykorzystują swoją strukturalność do wchłaniania i zgniatania przy uderzeniu, co powoduje większe uszkodzenia i wydatki dla całej struktury, łącznie z komorą pasażerską.’

Unikalny Airbrake zapewnia aktywną aerodynamikę

Tak jak w modelu 12C, model 12C Spider jest wyposażony w unikalny McLaren Airbrake – 'aktywny’ tylny spojler, który zwiększa kąt nachylenia, aby zwiększyć siłę docisku i poprawić siłę hamowania oraz stabilność w zakrętach. 'Podobnie jak w każdej innej części samochodu, dodaliśmy lekkości,’ zauważa główny kierowca testowy McLaren Automotive, Chris Goodwin. 'Podczas mocnego hamowania powyżej 95 km/h, tłok sterowany hydrauliką napędu podnosi Airbrake do 32 stopni. Gdy kąt tego skrzydła jest ustawiony, a Airbrake jest umieszczony w strumieniu powietrza, środek aerodynamicznego nacisku unosi dolną część skrzydła do 69 stopni. Dzięki zastosowaniu sprytnej aerodynamiki, zamiast większego, cięższego silnika, skrzydło jest rozkładane do swojego pełnego i maksymalnego kąta. Ta oszczędność wagi pozwoliła zmniejszyć wagę mechanizmu o 50 procent.’

Aktywna aerodynamika McLaren Airbrake to kolejna innowacja wywodząca się z Formuły 1™ – chociaż obecnie zabroniona, ponieważ dawała znaczną przewagę wydajności.

Całkowita waga nowego 12C Spider wynosi 1474 kg, co stanowi tylko 40 kg więcej niż w 12C, co jest mniejsze niż w jakimkolwiek innym samochodzie w tej klasie. Wzrost wagi wynika z dodatkowego ciężaru składanej sztywnej pokrywy i innych drobnych zmian, w tym nieco cięższego (o 2 kg) systemu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, 12C Spider jest znacznie lżejszy od większości porównywalnych kabrioletów, a także mocniejszy i sztywniejszy.

SILNIK I NAPĘD

Filozofia niskiej wagi nie kończy się i nie zaczyna z nadwoziem i podwoziem modelu 12C Spider. Lekka konstrukcja umożliwia projektantom oszczędność wagi na całym etapie projektowania. Dotyczy to unikalnego silnika V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który waży zaledwie 199 kg (439 funtów).

Zaprojektowany przez McLaren Automotive, brytyjski silnik M838T ma lubrykację z suchą miską olejową i wałek korbowy o płaskiej płaszczyźnie, co pomogło inżynierom umieścić silnik bardzo nisko w podwoziu, obniżając środek ciężkości i optymalizując prowadzenie i zwrotność.

'Silnik w modelach 12C i 12C Spider oferuje niską wagę, możliwość pracy przy niskich obrotach, silne osiągi w średnim zakresie obrotów i rozległy zasięg wysokich obrotów,’ mówi Richard Farquhar, kierownik grupy funkcjonalnej ds. układów napędowych. 'Ma także poziom doskonałości i efektywności, którego normalnie nie można by oczekiwać od silnika V8.’

Wzrost mocy na 2013 rok

McLaren MP4-12C Spider, obok modelu 12C z roku modelowego 2013, otrzymuje najnowszą i mocniejszą wersję silnika o mocy 625 KM (616 hp), aby zapewnić jeszcze większe przyspieszenie przy braku utraty efektywności. Ekonomia paliwowa nie zostały dotknięte: nadal wynosi 24,2 mpg (w cyklu mieszanym) z emisjami zaledwie 279 g/km – doskonałe wyniki jak na tak mocny pojazd.

Wprowadzono również poprawki do innowacyjnego generatora dźwięku zasysania (ISG). System ten działa poprzez kontrolowanie hałasu zasysania silnika w kabinie na różnych poziomach, w zależności od wybranego trybu napędu. Przechodzenie przez normalny, sportowy i tryb torowy zwiększa dramatyzm dźwięku i doświadczenie jazdy w modelu 12C, pozwalając większej ilości naturalnego dźwięku silnika V8 na dotarcie do kabiny. Dzięki temu 12C Spider może być dramatyczny i ekscytujący, gdy jest to wymagane, ale także cichszy podczas długich podróży. W przypadku specyfikacji 2013 roku kierowca może wybrać poziom hałasu silnika dostarczany w każdym trybie poprzez elektroniczne menu dostępne przez zestaw wskaźników.

System wydechowy to jedyna część silnika, która została zmieniona w modelu 12C Spider. Aby zapewnić optymalne wrażenia dźwiękowe podczas jazdy z otwartym dachem, wydech został opracowany tak, aby odpowiadał harmonikom kształtu nadwozia 12C Spider. Dostępny jest opcjonalny sportowy system wydechowy, który jest zarówno lżejszy, jak i głośniejszy niż standardowy.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem „SSG”, używana w 12C Spider, nie uległa zmianie w porównaniu do tej używanej w 12C. Wykorzystuje ulepszenia roku modelowego 2013, w tym szybszą reakcję na gaz i poprawioną kontrolę sprzęgła. Zmiany biegów są teraz szybsze i gładsze. Podobnie jak w modelu 12C, jest dostępna w trybach Normal, Sport i Track, które zapewniają coraz szybsze zmiany biegów oraz różne punkty zmiany w automatycznym trybie. Tryby te są wybierane za pomocą pokrętła „Powertrain” na aktywnym panelu dynamiki.

ZAWIESZENIE

Celem w modelach 12C i 12C Spider było zaoferowanie jakości jazdy przypominającej samochody luksusowe oraz ostrego, zwinnego prowadzenia. To połączenie zdolności, jakiego wcześniej nie widziano w wysokowydajnych kabrioletach.

Kabriolety – zwłaszcza szybkie kabriolety – mają tendencję do kompromisy w jakości jazdy i prowadzenia i często używają różnych ustawień zawieszenia niż ich odpowiedniki z dachem stałym. 12C Spider to objawienie. Wyjątkowa siła i sztywność zapewniane przez włóknową konstrukcję MonoCell oznaczają, że 12C Spider może zachować dokładnie te same komponenty i ustawienia zawieszenia, co przełomowy model 12C.

ProActive Chassis Control sprawia, że stabilizatory są zbędne

12C Spider wykorzystuje ten sam system ProActive Chassis Control, który okazał się takim objawieniem w modelu 12C. Zawieszenie opiera się na podwójnych wahaczach z sprężynami śrubowymi, jak w samochodzie Formuły 1™. Innowacyjne adaptive dampers, hydraulicznie połączone i połączone z akumulatorem wypełnionym gazem, zapewniają proaktywne reakcje, w zależności od warunków drogowych i preferencji kierowcy. Dostępne są ustawienia Normal, Sport i Track, które działają niezależnie od ustawień napędu.

Jedną z zalet systemu ProActive Chassis Control jest to, że sprawia, że tradycyjne metalowe stabilizatory są zbędne. Zauważa Paul Burnham, menedżer ds. dynamiki pojazdów McLaren Automotive: 'Stabilizator przeciwwagi to popularne i proste rozwiązanie do zmniejszenia przechyleń samochodu. Jednak problem polega na tym, że jego sztywność zawsze jest obecna, co zmniejsza elastyczność jazdy i komfort. System ProActive Chassis Control ze swoimi połączonymi, adaptacyjnymi dampers zajmuje się przechyłem nadwozia bez potrzeby stosowania oddzielnych metalowych stabilizatorów. To kluczowy czynnik w naszym celu, aby zaoferować najlepszą obsługę samochodu sportowego o wysokich osiągach, a jednocześnie zapewnić elastyczność jazdy jak w luksusowym samochodzie.’

Czujniki elektroniczne monitorują ruch nadwozia i kół, zwiększając poziomy tłumienia w razie potrzeby.

System Brake Steer to kolejna istotna technologia, która pomaga zwiększyć zwrotność modelu 12C Spider. To kolejna technologia pochodząca z Formuły 1™, którą McLaren wykorzystuje w modelu 12C. Jednak w przeciwieństwie do wielu z tych technologii, Brake Steer jest obecnie zabroniony w Formule 1™, ponieważ wprowadzał wyraźną przewagę wydajności. Zostało to udowodnione poprzez udane wdrożenie w 1997 roku w samochodzie McLarena z Formuły 1™.

System Brake Steer oferuje te same korzyści, co różnicowy „torque vectoring”, ale jest nawet do 20 kg lżejszy – co jest częścią filozofii „redukcji wagi” stosowanej w modelach 12C i 12C Spider. System wykorzystuje sprzęt istniejącego systemu kontroli stabilności elektronicznej (ESC) modelu 12C, aby stosować siły hamowania na wewnętrzne tylne koło, co poprawia wchodzenie w zakręty, zwiększa prędkość w zakrętach, zwrotność i pewność kierowcy.

Standardowe hamulce – odlewane aluminiowe tarcze i żeliwne wentylowane a także perforowane tarcze – są optymalizowane pod kątem wagi, co gwarantuje około 8 kg oszczędności w porównaniu do standardowych żeliwnych. Opcjonalne tarcze ceramiczne kompozytowe (CCM) są również dostępne, co pozwala na dalsze oszczędności wynoszące 3,7 kg.

WNĘTRZE

Projekt kabiny McLaren MP4-12C Spider jest identyczny jak w modelu 12C, oferując szereg opcji materiałowych i kolorystycznych, co pozwala klientom na dużą swobodę personalizacji swojego samochodu. Obejmuje to nową, w modelu roku 2013, wewnętrzną wykończoną skórą Semi-Aniline, która ma bardziej naturalnie teksturowane wykończenie. Wnętrze paneli dachowych RHT są wykończone materiałem Carbon Black Fabric lub opcjonalnym Carbon Black Alcantara.

Systemy audio i klimatyzacji specjalnie skalibrowane dla 12C Spider

Typowe dla McLarena dbanie o szczegóły, systemy klimatyzacji i audio zostały całkowicie przeprofilowane, aby skompensować jazdę z otwartym dachem.

System audio, opracowany specjalnie dla 12C Spider przez Meridian, specjalistów w dziedzinie audio z Wielkiej Brytanii, optymalizuje wydajność muzyczną w zależności od tego, czy samochód jest w ruchu z dachem w górze czy w dół. Meridian brał udział w rozwoju systemu audio od samego początku projektowania samochodu, aby zoptymalizować jakość dźwięku.

Automatyczna kontrola głośności (AVC) i automatyczna kontrola tonów (ATC) są również przestrojone dla modelu 12C Spider. Poszczególne głośniki są automatycznie dostosowywane do wzrostu hałasu zewnętrznego.

System klimatyzacji również został przestrojony, aby automatycznie dostosowywać się przy opuszczonym dachu. Przepływ powietrza do szyby jest ograniczony, a zamiast tego skierowany do dolnych otworów wentylacyjnych w kabinie. Prędkość wentylatora również reaguje na prędkość pojazdu, aby utrzymać pożądaną temperaturę.

Gdy dach jest podniesiony, zastosowane są ustawienia klimatyzacji z modelu 12C. Jednak nawet gdy tylne szkło kabiny jest opuszczone – co można zrobić niezależnie od dachu – system klimatyzacji jest automatycznie dostosowywany, aby zapewnić stałą temperaturę w kabinie i komfort pasażerów.

PRODUKCJA

3.8 v8 7AT (625 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc460 Kw @ 7500 Rpm
625 Hp @ 7500 Rpm
617 Bhp @ 7500 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 3000-7000 Rpm
601 Nm @ 3000-7000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna204 Mph (328 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Ssg)
Hamulce przednieCast Iron Tarcze With Forged Aluminium Hubs 370Mm
Hamulce tylneCast Iron Tarcze With Forged Aluminium Hubs 350Mm
Rozmiar oponyPirelli P Zero 235/35 R19 u2013 305/30 R20
Długość177.5 In (4509 Mm)
Szerokość82.4 In (2093 Mm)
Wysokość47.4 In (1204 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/62.3 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika6.92 Cuft (196 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3034 Lbs (1376 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3505 Lbs (1590 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2279 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.