Mercedes-AMG A45 (W176) 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG A45 (W176) 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG A45 (W176) 2015-Present

Mercedes-AMG wkroczył do segmentu hot-hatch, do którego nie pasował, ale chciał zdominować rynek dzięki wersji A45.

Hatchbacki zwykle były pożądane przez młodsze pokolenia, które nie potrzebują dużych bagażników ani dużo miejsca z tyłu. Co więcej, segment hot-hatch był zazwyczaj zdominowany przez marki masowe, takie jak Volkswagen, Honda czy Renault. Jednak po tym, jak Audi zarobiło fortunę na modelach S3/RS3, Mercedes-Benz uznał, że również może w tym zakresie coś zaoferować. I tak, w 2015 roku wprowadzono wersję A45, która przekształciła się w Mercedes-AMG A45.

Uderzający wygląd tego kompaktowego Mercedesa miał odzwierciedlać jego osiągi. Z przodu, jednolitrowa kratka, która wspierała trójramienną gwiazdę, oraz charakterystyczny wygląd zderzaka AMG były oznaką potężnego pojazdu. Dodatkowo, lekko powiększone błotniki i rzeźbione panele drzwi były testowane w tunelu aerodynamicznym. Nie można zapomnieć o skrzydle umieszczonym na klapie bagażnika, które podkreślało sportowy charakter auta. Aby dopełnić sportowy wizerunek, AMG zamontowało 18-calowe felgi, z opcją 19-calowego zestawu.

Wnętrze pojazdu łączyło drogie materiały z sportowym designem. Sportowe fotele z wysokimi zagłówkami oraz gruby zestaw kierownicy potwierdzały sportowy charakter auta. Jedynym elementem, który nie został odpowiednio zaprojektowany, była jednostka wyświetlacza infotainment zamontowana powyżej centrum, która wyglądała jak aftermarketowe wyposażenie.

Z technicznego punktu widzenia, A45 błyszczał dzięki silnikowi 2.0 turbo o czterech cylindrach, który zdobył prestiżową nagrodę „Międzynarodowy Silnik Roku” w latach 2014 i 2015 w klasie 1.8 do 2.0 litra. Mercedes-AMG stworzył auto z standardową siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła. Dodatkowo, dostępny był opcyjny mechanizm różnicowy z blokadą na przedniej osi.

Agilny i bezpieczny na drogach wiejskich, ultra-dynamiczny na torze wyścigowym: Mercedes-Benz A45 AMG zaprezentowany w 2013 roku przekroczył wszelkie oczekiwania i natychmiast zajął czołową pozycję na rynku. Niemniej jednak, ten światowy sukces nie jest powodem, dla którego marka samochodów sportowych w ramach Mercedes-Benz mogłaby spocząć na laurach. Przeciwnie, po obszernych aktualizacjach Mercedes-AMG A45 4Matic teraz zapewnia jeszcze większe emocje i przyjemność z jazdy. Dzięki maksymalnej mocy 280 kW (381 hp) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 475 niutonometrów, doładowany silnik AMG o pojemności 2.0 litra i czterech cylindrach ponownie staje na szczycie w konkurencyjnej stawce. Zmienione przełożenia skrzyni biegów, aerodynamiczne dostrojenie oraz nowe tryby jazdy DYNAMIC SELECT znane z Mercedes-AMG GT podnoszą osiągi na jeszcze wyższy poziom. Dynamikę jazdy można jeszcze bardziej poprawić dzięki opcjonalnym dodatkom w postaci sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL oraz pakietu AMG DYNAMIC PLUS.

Wejście Mercedes-AMG do klasy kompaktowej, a tym samym na zupełnie nowy segment rynku, w 2013 roku było odważnym krokiem. Ale okazało się to więcej niż opłacalne: w krótkim czasie kompaktowe modele AMG stały się imponującą historią sukcesu. Sportowe i ekscytujące doświadczenia z jazdy, połączone z emocjonalnie atrakcyjnym designem, natychmiast zaimponowały dynamicznej i indywidualistycznej grupie docelowej, zdobywając nowych klientów dla marki samochodów sportowych.

A Mercedes-AMG nadal działa na pełnych obrotach: „Nigdy nie spoczywamy na laurach, ale nieustannie dążymy do dalszego rozwoju naszych produktów,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH. „A45 nadal miał tak wiele potencjału do poprawy, że czuliśmy się zobowiązani do pełnej realizacji. Nasze zobowiązanie wobec marki po prostu nas do tego obliguje.”

Zespół rozwoju AMG dokładnie przeanalizował każdy detal tego kompaktowego bestsellera, którego oznaczenie Mercedes-AMG A45 4Matic odpowiada nowej nomenklaturze, wprowadzając poprawki wszędzie tam, gdzie dokładne sprawdzenie uzasadniało dalsze zwiększenie dynamiki jazdy i przyjemności. Efekt jest z pewnością imponujący, a przede wszystkim odczuwalny, gdy siedzimy za sportowym kołem kierownicy zapewniającym doskonały uchwyt: „Dalsze udoskonalenie naszego doładowanego silnika czterocylindrowego pozwoliło na osiągnięcie 280 kW (381 hp) i 475 niutonometrów. To oznacza, że Mercedes-AMG A45 pozostaje najsilniejszym i najbardziej dynamicznym kompaktowym modelem sportowym na świecie,” mówi Christian Enderle, szef rozwoju silników i układów napędowych w Mercedes-AMG.

Ale to nie wszystko. Modyfikacje skrzyni biegów, zawieszenia, elektroniki, designu i wyposażenia przekształciły kompaktowy model sportowy w zupełnie nowe auto: w żadnym innym modelu w tej klasie duch wyścigów nie jest tak wyraźnie odczuwalny jak w Mercedes-AMG A45.

Ulepszenie mocy wyniosło ten niezwykle sportowy kompakt na poziomy wcześniej zarezerwowane dla wyższych klas pojazdów: 100 km/h osiąga z miejsca w zaledwie 4,2 sekundy. Oznacza to, że nowy A45 przyspiesza o 0,4 sekundy szybciej niż jego poprzednik. Jednocześnie jego wzorcowe zużycie paliwa pozostało na poziomie poprzedniego modelu: żaden inny model wysokowydajny w tej klasie nie może dorównać jego zużyciu paliwa NEDC wynoszącemu 6,9 litra na 100 kilometrów (co odpowiada 162 g/km CO2).

Niezwykle zwinny, doładowany silnik czterocylindrowy łączy swoją ekscytującą moc i wzorcową efektywność z kolejną istotną cechą: moc 141 kW (191 hp) na litr oznacza rekord dla silnika czterocylindrowego produkcji seryjnej i podnosi jednostkę napędową AMG high-performance do poziomu prawdziwych supersportowych samochodów.

Specjaliści silnikowi w AMG osiągnęli ten wzrost mocy głównie dzięki nowo skonfigurowanemu zespołowi zaworowemu. Dodatkowo procesy spalania zostały zoptymalizowane przez przestawienie czasów zapłonu i doładowania. Maksymalne ciśnienie doładowania pozostaje na poziomie 1,8 bara.

Silnik AMG o pojemności 2.0 litra z doładowaniem i licznymi komponentami high-tech

Wysokotechnologiczne cechy turboładowanego silnika czterocylindrowego Mercedes-AMG obejmują bezpośredni wtrysk paliwa sterowany sprayem. Wtryskiwacze piezoelektryczne umieszczone centralnie w czterech komorach spalania wtryskują paliwo pod ciśnieniem do 200 bar. Kombinacja wielokrotnego wtrysku paliwa i wielozapłonowej iskry poprawia oszczędność paliwa i znacząco zwiększa efektywność termodynamiczną, co prowadzi do niskiej emisji spalin. Turbosprężarka z podwójnym wirnikiem i maksymalne rozprężenie układu wydechowego poprawiają budowę ciśnienia doładowania, a tym samym reakcję silnika na pedał gazu.

Inne zalety to: odlew grawitacyjny ze stopu aluminium, zoptymalizowany pod względem wagi zespół korbowy z kutym wałem korbowym oraz kutymi tłokami z pierścieniami tłokowymi o zoptymalizowanym tarciu, technologia NANOSLIDE® w ścianie cylindrów, zarządzanie alternatorem oraz funkcja ECO start/stop. Wysokowydajne chłodzenie oleju silnikowego, chłodziwa, powietrza doładowanego i płynu przekładniowego nie tylko poprawia trwałość, ale także przystosowuje silnik do toru wyścigowego.

Nowatorskie technologie i wyjątkowe cechy tego wysokiej klasy silnika czterocylindrowego zyskały także najwyższe uznanie niezależnych ekspertów: w 2014 i 2015 roku silnik AMG otrzymał prestiżową nagrodę „Międzynarodowy Silnik Roku” w klasie pojemności 1.8 – 2.0 litrów.

Wysoki moment obrotowy, znakomita elastyczność i emocjonalny dźwięk silnika

Na drodze turboładowany silnik AMG o pojemności 2.0 litra zachwyca niezwykle szybkim reakcjom na ruchy pedału gazu, wysokim momentem obrotowym, ogromną elastycznością i emocjonalnym dźwiękiem silnika. Układ wydechowy standardowo wyposażony jest w automatycznie sterowaną klapę wydechową. Intensywność dźwięku silnika zmienia się w zależności od aktualnie aktywnego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dźwięk został również ogólnie udoskonalony i dopracowany.

Z modelu GT i C63: nowe tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Już znane z samochodu sportowego Mercedes-AMG GT oraz z modelu C63 z klasy premium, DYNAMIC SELECT teraz również pozwala na najszerszy możliwy wybór dynamiki jazdy w Mercedes-AMG A45. Do wyboru są cztery tryby: „Comfort”, „Sport”, „Sport +” i „Individual”. Tryby te są wybierane za pomocą kontrolera AMG DYNAMIC SELECT i modyfikują parametry takie jak charakterystyka silnika i skrzyni biegów. Kontroler jest umieszczony w konsoli centralnej, za dźwignią wyboru skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowej.

Tryb „Comfort” pozwala na ekonomiczną jazdę z naciskiem na komfort, z przytłumionym dźwiękiem silnika i łagodnymi zmianami biegów. Funkcja 'żeglowania’ zainstalowana po raz pierwszy pomaga zaoszczędzić paliwo, odłączając silnik od napędu, gdy kierowca zwolni pedał gazu w zakresie prędkości od 60 do 160 km/h. W trybie Comfort aktywna jest również funkcja ECO start/stop, która automatycznie wyłącza silnik za każdym razem, gdy pojazd stoi przez dłuższy czas.

Tryb „Sport” podkreśla zwinność i przyjemność z jazdy, z sportową konfiguracją silnika i skrzyni biegów. Dźwięk doładowanego silnika staje się bardziej basowy. System start/stop ECO oraz funkcja żeglowania są nieaktywne.

W trybie „Sport +” przeniesienie mocy reaguje jeszcze bardziej natychmiastowo. Strategia zmiany biegów w skrzyni biegów jest optymalnie dostosowana do potrzeb bardzo sportowego stylu jazdy – w tym ekstremalnie krótkich czasów zmiany biegów, emocjonalnego podwójnego sprzęgła i szybszych reakcji na pedał gazu. Częściowe wyłączenie cylindrów poprzez chwilowe i precyzyjnie zdefiniowane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym gazie przyspiesza zmiany biegów, co jest również słyszalne dla kierowcy.

Poza wstępnie skonfigurowanymi trybami, tryb jazdy „Individual” pozwala na dostosowywanie indywidualnych parametrów dla silnika, trybu ręcznego lub automatycznego oraz 3-stopniowego ESP®.

Wszystkie tryby DYNAMIC SELECT są również wizualizowane na wyświetlaczu w kokpicie. Kierowca widzi specjalny ikonę i odpowiednie informacje na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników AMG. Pojawia się również okno podręczne na wolnostojącym centralnym wyświetlaczu za każdym razem, gdy zmienia się tryb skrzyni biegów: w zależności od trybu, animowany Mercedes-AMG A45 jest pokazywany z odpowiednią grafiką i kolorystyką. Podczas gdy stonowane odcienie niebieskiego dominują w „Comfort”, samochód jest przedstawiany na torze wyścigowym w trybie „Race” (w zestawie z opcjonalnym pakietem DYNAMIC PLUS lub sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL – z czerwono-białymi krawężnikami.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS z mechanizmem różnicowym na przedniej osi

Całkowicie nowy dla Mercedes-AMG A45, pakiet AMG DYNAMIC PLUS jeszcze bardziej zaostrza dynamikę pojazdu. Wyraźnie pokazuje wpływ licznych sukcesów wyścigowych Mercedes-AMG na rozwój pojazdów drogowych.

Głównym jego elementem jest nowo opracowany, mechaniczny mechanizm różnicowy z blokadą na przedniej osi, który znacznie poprawia przyczepność podczas sportowej jazdy. Największe zalety ujawniają się podczas szybkiego przyspieszania z zakrętów, gdzie blokada różnicowa zapewnia maksymalną przyczepność i wysokie wartości przyspieszenia bocznego. Ponadto, A45 jest jeszcze skuteczniej stabilizowany podczas zmian obciążenia i przy wysokich prędkościach.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS obejmuje również sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL: jedną z jego nowych funkcji jest dwustopniowa, adaptacyjna regulacja tłumienia. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumiące dla każdego koła w zależności od sytuacji na drodze i warunków. Dzieje się to w milisekundach i jest nieskończonym zmiennym, z szerokim zakresem charakterystyk tłumienia. Komfort jazdy i zwinność są wzmacniane w równym stopniu. Kierowca ma również możliwość wstępnego wyboru podstawowych charakterystyk tłumienia w dwóch etapach dla osobiście skonfigurowanej konfiguracji. Można wybrać maksymalną sportowość lub wyraźny komfort długodystansowy za naciśnięciem przycisku. Sportowe zawieszenie RIDE CONTROL jest również dostępne indywidualnie jako opcjonalny dodatek.

Czułe, sportowe wspomaganie kierownicy o zmiennej prędkości zasadniczo wspiera bardziej sportowy styl jazdy dzięki wysokiej precyzji kierowania i bezpośrednim właściwościom samosterującym. Posiada dwa różne zestawy charakterystyk: w zależności od tego, jaki zestaw tłumienia wybrał kierowca, zapewnia ciasne, sportowe lub bardziej komfortowe wrażenia z kierowania.

Piąty tryb jazdy DYNAMIC SELECT „Race” jest w zestawie z pakietem AMG DYNAMIC PLUS i sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL: dzięki temu A45 4Matic jest idealnie przystosowany do szybkich okrążeń na torze wyścigowym. Cechy reakcji silnika 2.0-litrowego silnika turbo doładowanego i pedału gazu są teraz jeszcze bardziej natychmiastowe niż w „Sport +”. Układ wydechowy, zawieszenie i kierowanie pozostają na poziomie „Sport +”, podczas gdy 3-stopniowy ESP® przechodzi w „SPORT HANDLING MODE” i pozwala na szersze kąty driftowania. Funkcje ECO start/stop oraz żeglowania są nieaktywne. Skrzynia biegów aktywuje tryb „Race”, który jest skonfigurowany do utrzymywania optymalnych obrotów silnika na najniższym możliwym biegu podczas jazdy z prędkościami torowymi. Tryb „RACE” kończy się szybkim i responsywnym zmianą biegów.

Inne cechy pakietu AMG DYNAMIC PLUS obejmują sportowe koło kierownicy z mikrowłóknem DINAMICA w strefie uchwytu oraz emblemat AMG na dźwigni E-SELECT i głównym kluczu pojazdu.

Krótsze przełożenia: sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa

Dynamiczne przeniesienie mocy wspomagane jest przez sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegową. Dzięki obecnie krótszym przełożeniom w biegach od 3. do 7. kierowca doświadcza jeszcze bardziej dynamicznego przyspieszenia w całym zakresie prędkości. W połączeniu z optymalizacją reakcji i czasów zmiany biegów, bliższe przełożenia zapewniają lepsze przejścia przy zmianie biegów.

Logika sterowania funkcją RACE-START została również uproszczona podczas przeglądu sprzętu i oprogramowania skrzyni biegów. RACE-START pozwala na maksymalne przyspieszenie z miejsca i jest również niezwykle emocjonalnym doświadczeniem akustycznym. Sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa jest również wyposażona w tymczasowy tryb M aktywowany przez obsługę manetek na kierownicy w dowolnym trybie jazdy oraz w manualny tryb zmiany biegów „M” do indywidualnych zmian biegów za pomocą manetek.

Wysoka przyczepność: standardowy napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic

Dynamika, zwinność i wydajność – te cechy charakteryzują standardowy napęd na cztery koła Mercedes-AMG A45. AMG Performance 4Matic łączy najlepszą możliwą przyczepność z doskonałą przyjemnością z jazdy. Odpowiednio do wymagań dynamicznego prowadzenia, A45 4Matic posiada nieskończoną zmienność rozkładu momentu obrotowego. Zakres sięga od napędu na jedną oś do rozkładu 50:50 procent na osi przedniej i tylnej. W klasie kompaktowej ta zmienność dostosowana do sytuacji prowadzi do optymalnego poziomu dynamiki, efektywności i przyczepności. Wielotarczowe sprzęgło z AMG-specyficznym elektro-hydraulicznym sterowaniem zintegrowanym w tylnej osi różnicowej niemal natychmiast przekazuje moment obrotowy silnika na tylne koła.

Czynniki wpływające na rozkład momentu obrotowego to nie tylko prędkość pojazdu, przyspieszenie boczne/liniowe i kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybrany bieg oraz położenie pedału gazu. System napędu na cztery koła jest również kontrolowany w zależności od wybranego etapu 3-stopniowego ESP® – od ukierunkowanego na bezpieczeństwo po maksymalną wydajność na zamkniętych torach wyścigowych. ESP® Curve Dynamic Assist jest także standardowo w A45. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nieodczuwalne interwencje hamulcowe na wewnętrznym tylnym kole tworzą określony moment obrotowy wokół osi pionowej. Efekt: Mercedes-AMG A45 wchodzi w zakręty responsywnie, precyzyjnie i zawsze w kontrolowany sposób.

Nowe lekkie felgi w designie w kształcie krzyża na życzenie

Muskularny wygląd A45 zyskuje na znaczeniu dzięki specjalnym kombinacjom kół/opon. Standardowa kombinacja to nowo stylizowane lekkie felgi o 10 ramionach malowane na szary tytan z wysokim połyskiem razem z oponami o rozmiarze 235/40 R 18.

Opcjonalnie dostępne są cztery inne atrakcyjne lekkie felgi w rozmiarze 48,3 cm (19 cali) z oponami o rozmiarze 235/35 R 19. Jako wizualny akcent dostępne są nowe felgi AMG w designie krzyżowym, które są dostępne w matowej czerni lub szarym tytanowym.

Wysokowydajny układ hamulcowy zapewnia odporność na blaknięcie i krótkie drogi hamowania. Posiada tarcze o średnicy 350 milimetrów z przodu i 330 milimetrów z tyłu, wszystkie wentylowane wewnętrznie i perforowane w celu efektywnego odprowadzania ciepła i zapobiegania blaknięciu nawet w ekstremalnych warunkach. Szare klamry hamulcowe mają białe napisy AMG. Jeszcze większe wrażenie wizualne zapewniają opcjonalne czerwono malowane klamry z czarnym napisem AMG.

Design: Niezaprzeczalne wpływy z wyścigów

Wpływy z motorsportu są natychmiast widoczne w nowym Mercedes-AMG A45: muskularny design AMG z nowymi cechami imponująco podkreśla dynamiczny język projektowania i emocjonalny urok technologii w klasie A. Przedni zderzak w nowej konstrukcji A-wing nadaje kompaktowym proporcjom jeszcze sportowniejszy wygląd.

Charakterystyczne, trójwymiarowe A-wing również pełni funkcję doprowadzania powietrza do trzech specjalnie stylizowanych, AMG-specyficznych wlotów powietrza: w środku cztery pionowe żebra i przedni splitter w matowym szarym tytanie podkreślają atrakcyjność wizualną. Dwa poziome żebra i dwa boczne flici w wysokim połysku optymalnie kierują przepływem powietrza do chłodzenia. Wraz z A-wing, charakterystyczna osłona chłodnicy z klapą Twin Blade w srebrnym chromie oraz napisem „AMG” stanowi bardzo wyróżniającą cechę. Nowe reflektory LED High Performance z „brwiami” jako światła do jazdy dziennej są standardowo w zestawie.

A45 również ukazuje wyraźne wpływy sportowe z tyłu: tylny zderzak z czterema pionowymi żebrami i wyróżniającą się listwą spojlera w dyfuzorze stanowi wizualny akcent. Światła tylne z nowym układem i technicznie zaawansowanym designem nocnym doskonale komponują się w dynamiczną ogólną prezencję. Podwójne końcówki wydechu i nowe napisy „TURBO 4Matic” na przednich błotnikach dopełniają zewnętrzny wygląd tego kompaktowego modelu wysokiej wydajności.

Aerodynamika: poprawiona siła docisku i stabilność prowadzenia

Nie tylko design, ale także aerodynamika A45 zostały jeszcze bardziej udoskonalone przez deweloperów AMG. W A45 nowa kombinacja listwy spojlera pod przednim splitterem, tylnego zderzaka z wlotem dyfuzora i listwy spojlera na dachu generuje jeszcze większy docisk dla zwiększonej stabilności prowadzenia. Te działania poprawiają również równowagę aerodynamiczną, co dobrze wpływa na prowadzenie.

Klienci pragnący jeszcze więcej sportowego charakteru mogą wybrać pakiet aerodynamiczny AMG. W takim przypadku większy wlot powietrza łączy A-wing z przednim splitterem. Dodatkowe flici na przednim zderzaku, duży spojler dachowy i listwy spojlera na symulowanych wlotach powietrza w tylnym zderzaku to również funkcje zaczerpnięte z motorsportu.

Pasja dla wydajności także w wnętrzu

Dynamiczny i sportowy charakter kontynuuje się we wnętrzu: połączenie sportowego designu z wyrafinowanymi detalami jest już wyraźnie widoczne w zestawie wskaźników AMG, który ma dwa wskaźniki w podwójnym układzie, nowoczesne igły oraz nowy projekt cyfr. Wyświetlacz startowy AMG znajduje się teraz w jednostce sterującej, powyżej trzech uderzających, okrągłych otworów wentylacyjnych.

Nowe wielofunkcyjne sportowe koło kierownicy zapewnia doskonałe połączenie między samochodem a kierowcą: obręcz koła kierownicy z płaskim dolnym odcinkiem, perforowana skóra w strefie uchwytu oraz czerwone kontrastowe przeszycia są zarówno atrakcyjne, jak i przyjemne w dotyku. Srebrne manetki zmiany biegów zachęcają kierowcę do manualnego zmieniania biegów. Jednostka AMG DRIVE UNIT z nowym kontrolerem AMG DYNAMIC SELECT również zwiększa sportowość. Dzięki temu można wygodnie wybierać cztery tryby jazdy (pięć trybów w zestawie z opcjonalnym pakietem DYNAMIC PLUS lub sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL). Aby lepiej dostosować do różnych rozmiarów ciała, sportowe fotele mają teraz standardowo regulację głębokości siedziska. Postrzeganą jakość wnętrza można jeszcze bardziej podnieść dzięki pakietowi Exclusive, w skład którego wchodzi nowa tapicerka ze skóry w kolorze sahara beige/czarnym.

Liczne ekskluzywne detale są również dostępne na życzenie w AMG Performance Studio:

  • czerwono malowane klamry hamulcowe z czarnym napisem „AMG”
  • obudowy lusterek z włókna węglowego
  • pakiet AMG DYNAMIC PLUS
  • pakiet aerodynamiczny
  • spoiler dachowy
  • system wydechowy Performance
  • sportowe koło kierownicy, dźwignia E-SELECT oraz główny klucz z emblematem AMG
  • sportowe fotele dla kierowcy i pasażera, z bardziej wyprofilowanym siedziskiem dla lepszego wsparcia bocznego, integralnymi podłokietnikami, emblematami AMG w oparciach i pasy bezpieczeństwa w zamkniętym wyglądzie
  • 8 x 19 lekkie wieloramienne felgi malowane na szaro tytan z wysokim połyskiem oraz opony o rozmiarze 235/35 R 19
  • 8 x 19 lekkie wieloramienne felgi malowane na matowy czarny z wysokim połyskiem rantem oraz opony o rozmiarze 235/35 R 19
  • 8 x 19 lekkie felgi w kształcie krzyża malowane na szaro tytan z wysokim połyskiem oraz opony o rozmiarze 235/35 R 19
  • 8 x 19 lekkie felgi w kształcie krzyża malowane na matowy czarny z wysokim połyskiem rantem oraz opony o rozmiarze 235/35 R 19
  • pakiet nocny
  • sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia w dwóch stopniach oraz dodatkowym trybem jazdy RACE

Idealne połączenie i uspokajające bezpieczeństwo

Dzięki telematyce nowej generacji nowy A45 może być doskonale połączony z nowoczesnym środowiskiem smartfonowym i internetowym od początku 2016 roku. Opcje obejmują m.in. COMAND Online z rozszerzonymi funkcjami i optymalną integracją smartfona dzięki Apple® CarPlay® dla iPhone’ów® oraz MirrorLink® dla urządzeń Android.

2.0L 4MATIC 7AT AWD (381 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc280.2 Kw @ 6000 Rpm
381 Hp @ 6000 Rpm
376 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
475 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3428 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.