Mercedes-AMG AMG GT 43 4MATIC 4-Door 2018-Present

Mercedes-AMG AMG GT 43 4MATIC 4-Door 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG AMG GT 43 4MATIC 4-Door 2018-Present

To była czterodrzwiowa wersja jednego z najszybszych samochodów na drodze, która nawet z podstawowym silnikiem była w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h (62 mph) w mniej niż 5 sekund. A robiła to z stylem.

AMG GT 43 4Matic 4-Door to bardzo długa nazwa, która nic nie mówiła tym, którzy nie interesują się samochodami. Jednak od momentu, gdy AMG rozpoczęło swoją własną linię pojazdów, które nie miały odpowiedników w marce Mercedes-Benz, jasno pokazało, do kogo jest skierowana: do marki Porsche. AMG stwierdziło, że to czterodrzwiowa wersja AMG GT Coupe. Teoretycznie można się z tym zgodzić, ale wygląd samochodu mówi co innego. Jest większy, wyższy i ma miejsce dla czterech pasażerów oraz użyteczny bagażnik.

Wnętrze samochodu emanuje sportowym stylem. Fotele kubełkowe, deska rozdzielcza i kierownica były zgodne z tą koncepcją. Może nie był to najbardziej komfortowy samochód do podróżowania z rodziną, ale przynajmniej mógł szybko dotrzeć do celu.

Pod maską nie znajdował się najmniejszy silnik z fabryki AMG, ale był to najmniejszy silnik w ofercie AMG GT. Oferował 367 KM, a dodatkowe 22 KM były dostarczane przez krótki czas dzięki rozrusznikowi generatorowemu z napędem pasowym. Standardowa skrzynia biegów to AMG Speedshift TCT 9G, gdzie 9G oznaczało 9 biegów. I tak, napęd na wszystkie koła sprawiał, że kierowca nie musiał się martwić zbyt dużą mocą przekazywaną tylko na tylne koła.

 Nowy model AMG GT 43 4MATIC+ 4-door Coupé (średnie zużycie paliwa: 9.4-9.1 l/100 km; całkowita emisja CO2: 215-209 g/km) to kolejny krok w poszerzaniu oferty Mercedes-AMG na rynku samochodów sportowych. Nowy model o mocy 270 kW (367 KM) oraz wariant 320 kW (435 KM), zaprezentowany w marcu 2018 roku – AMG GT 53 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 9.4-9.1 l/100 km; całkowita emisja CO2: 215-209 g/km), można już zamawiać u partnerów sprzedaży Mercedes-Benz.

Silnik 3.0-litra z 6 cylindrami w układzie rzędowym w modelu AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 270 kW (367 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4.9 sekundy oraz prędkość maksymalna 270 km/h odpowiadają wymaganiom klientów na wielu rynkach. System EQ Boost, będący rozrusznikiem i alternatorem w jednej jednostce, dostarcza dodatkową moc i moment obrotowy odpowiednio 16 kW (22 KM) oraz 250 Nm. Jest zintegrowany między silnikiem a skrzynią biegów i zasila 48-woltowy system elektryczny. Ta innowacyjna funkcja, a także inteligentne dwustopniowe doładowanie z dodatkowym elektrycznym kompresorem oraz turbosprężarką, łączą klasyczne osiągi AMG z niskim zużyciem paliwa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.