Po tym, jak Mercedes-Benz postanowił uczynić markę AMG odrębną, zmienił nazwy wszystkich swoich pojazdów opartych na AMG, a były C450 AMG stało się C43.
Mercedes-AMG musiał zwiększyć swoje wyniki sprzedaży, a w tym celu potrzebował pojazdu w niższej cenie. Nie zrealizował tego tylko przez przemianowanie standardowej wersji klasy C. Podjął trudniejszą drogę i stworzył nowy model. C43 zajął miejsce pomiędzy standardową klasą C a C63 AMG, starając się osiągnąć równowagę pomiędzy osiągami a ceną.
Od zewnątrz C43 miał charakterystyczne cechy designu. Z przodu znajdował się specyficzny 3D grill w kształcie „diamentu” z srebrnymi akcentami oraz poziomą listwą, która wspierała trzyramienną gwiazdę na środku. Dolna część grilla była pomalowana na srebrno. Z boków nie miał wystających nadkoli jak jego mocniejszy brat. Z tyłu podwójne rury wydechowe były dyskretnie schowane obok srebrnego dyfuzora. Aby dopełnić subtelne zmiany w designie, AMG zainstalowało spoiler na klapie bagażnika.
Wnętrze to już popis wyobraźni AMG, które stworzyło sportowo zorientowaną kabinę z fotelami sportowymi z przodu. Zainstalowano wykończenia z włókna węglowego, a sportowe fotele podkreślały dynamiczny wygląd. Aluminium w dźwigniach zmiany biegów za płaskim kołem kierownicy dopełniało elementy inspirowane wyścigami.